Resan tillbaka

        DATUM: 2009-04-09 TID: 21:35:16
Vaknade i morse och ville inte kliva upp. Natten har bestått av mindre än två timmars sömn då Victor varit mycket dålig. Han har haft svåra problem med andning och haft smärtor i buken. Magen ser nu höggravid ut.
Vi åkte iväg på ett akut ultraljud som visade att levern svällt till så stor del att den nu når ända in under bäckenet. Vår stackars pojke. Allt tyder på neuroblastom celler som exploderat och spritt sig...

Fan alltså!!! VARFÖR!!!


Victor är knappt kontaktbar på hela morgonen utan ligger mest och jämrar sig. Jag och Peter får gå på samtal hos doktor Johan. Beskeden är dåliga.
Behandlingen kommer att avbrytas och nu kommer endast förmildrande medeciner ges. Smärtstillande och lugnande. Johan tror att Victors hjärta inte kommer att orka mer nu, förmodligen så överlever han inte helgen.
Oförståelsen är total. Rysningarna går som sylvassa nålar längs min ryggrad och det dunkar innanför tinningarna. Va!!?? Vadå??!! Kommer han att dö?
Resten av dagen passerar som i en gammal film med suddiga hackiga bider som är svåra att urskilja. Släkten meddelas och nu är katastrofen ett faktum. Victor kommer att dö. Troligen inom de närmaste dygnen... Dö...

Vi försöker att hålla oss samman så gott det går för Victor skull. Trots att han är lite borta av alla medeciner så märker han av spännningarna som bildas.

Vi har haft en liten ängel till låns. Han kom till oss för att lära oss om medmänsklighet och om kärlek. Att få oss att förstå vad som är viktigt i livet och att aldrig ta saker för givet. Vi skall hålla hans händer under hela hans resa tillbaka till himmlen dit inga nålar, slangar eller medeciner finns. Där skall vi också mötas en dag och ta igen tiden som vi aldrig fick...

Kommentarer
Postat av: Sandra

Jag finner inga ord..



Jag tänker på er så otroligt mycket och hoppas verkligen att Victor slipper lida och ha ont.



Jag har följt er en tid och det känns så overkligt att han är så dålig nu..



Många många många styrkekramar till er båda!

2009-04-09 @ 22:34:31
URL: http://www.familjenastrom.se
Postat av: Mirre

Livet är verkligen orättvist! Tänker på er, hela tiden! Kram Mirre

2009-04-09 @ 22:37:26
Postat av: Anna Haapala Silfver

Älskade kära vänner, jag lider så fruktansvärt med er. Önskar att jag kunde vara hos er nu, krama er, krama Victor och bara finnas till för er!

Det som håller på att hända är ofattbart och helt utan mening. Men viktigast av allt just nu är att Victor inte ska behöva lida och ha ont mer...

Älskade kära vänner, VI FINNS HÄR FÖR ER!!!

2009-04-09 @ 23:41:59
Postat av: Sandra & Ronnie

Det som händer nu är det som inte skulle hända.. de som inte fick hända... de va det som vi inte trodde skulle hända! Vi lider så otroligt med Er och våra tankar går till er dygnets alla 24 timmar... Jag kan inte ens läsa det ni skriver utan att tårarna bara rinner, dels för att få läsa om hur ont och dåligt plutten mår och dels för att få se sina kära vänner lida så som ni får göra... vad är det för rättvisa i detta? Vi finns här för er och det ska ni veta, dag som natt finns vi om ni vill ringa bara för att säga hej! Vi är med er, vare sig ni vill eller inte... Många kramar till er allihopa...

2009-04-10 @ 00:11:00
URL: http://readmeto.blogg.se/
Postat av: Morfar Christer

Jag är så fruktansvärt ledsen för er skull och Victor.. Fattar inte att det händer.. kan knapt ta det till mig, men vi ska tillsammans få detta till att bli något vackert som Victor gett oss den korta tid som han finns, funnits bland oss,tillsammans med oss, det viktigaste är att han får vara glad och inte ha ont sista tiden. FAN!!!!! han ska få sitta på min MC som han ville innan han inte orkar längre..måste fixa det, blir bilen i morgon till er men på påskaftonsdagen ska han bli min bästa passagerare jag någonsin haft..Det lovar jag.. hoppas han orkar.. ......

2009-04-10 @ 00:15:38
URL: http://mckillen.se
Postat av: Nina

Älskade vänner! Det är så ofattbart, så fruktansvärt fel. Vi lider med er både jag och Daniel och hoppas så innerligt att Victor ska slippa lida. Det gör så ont i hjärtat.. Om det finns någonting, minsta lilla som vi kan göra för er så bara hojta till vi finns här och tänker på er ständigt. Massa kramar Nina, Daniel och Tilde

2009-04-10 @ 10:14:37
URL: http://ninni82sblogg.blogg.se/
Postat av: Marianne 6 Stefan Ekwall

Så tråkigt...

Vi har också följt er ett tag via Nicke & Sandra. Fick ett sms från Nicke igår om läget och man blir så ledsen. Hoppas att lille Victor slipper lida den tid han har kvar. Vi sänder er också massor av styrkekramar.

2009-04-10 @ 10:27:27
URL: http://marianneekwall.blogg.se/
Postat av: Sandra Nicke Max

Det värker så hårt i våra bröst när vi läser om er och tänker på er, vilket vi gör större delen av dygnets vakna timmar. Tårarna strömmar ner för våra kinder och vi är så ledsna för er. Vi finns här för er...massor av kramar med styrka från oss.

2009-04-10 @ 10:45:51
URL: http://famekwallohlin.blogg.se/
Postat av: carina

klart ni kommer ses igen....ock där finns inga sjukdomar.

tänker på er hela tiden...samla kraft o låt tårarna o sorgen komma ...det e inte faligt, sorgen måste bara ut för att ni ska orka ta er igenom det här.

se till att få komma hem med victor...skit i lagar o regler..det e er son....ta han därifrån...

med all respekt o de varmaste tankar som finns

carina

2009-04-10 @ 12:04:42
URL: http://www.metrobloggen.se/annakamelia
Postat av: Elin A

Tårarna rinner när jag läser texten! Lille lille Victor, hoppas han slipper ha ont den sista tiden.

Många varma kramar och tankar till er alla!

2009-04-10 @ 13:19:21
Postat av: Catarina och Christian Löv

Kära ni. Vi känner med er och vet känslan att förlora kampen, känslan när allt rämnar, känslan av det lugn som kan råda när döden närmar sig. Jag hoppas att ni får lugn och att er Victor får dö i så lite obehag och smärtor som går. Vi är så ledsna för er skull.

Vilken jävla sjukdom.

2009-04-10 @ 14:01:20
URL: http://alfons.blogg.se/
Postat av: Markus sussie & barnen

Det gör så ont i våra hjärtan när vi läser om vad ni och lill vicke får gå i genom. Det är så himla overkligt, man kan inte fatta!! Ni ska veta att vi ständigt tänker på er Och att vi finns här för er. Massor av kramar till er alla

2009-04-12 @ 21:43:22
Postat av: Linda

Victor victor älskade lilla vän vi tänker på dig jätte många pussar tant Linda sofie jag är så himla ledsen för det ni ska behöva gå igenom alla tankar är med er..... vilken jävla skit kram

2009-04-12 @ 22:41:54
Postat av: Anonym

Jag är så ledsen för det ni just nu går igenom, det är så grymt och det finns inga ord... Tårarna rinner... Jag har själv en son som har neuroblastom så jag vet vilken tuff tid ni haft och har. Jag hoppas för allt i världen att er fina Victor slipper lida och ha ont.



Alla tankar till er!

2009-04-13 @ 22:22:24
Postat av: Belle

Jag läste er blogg nu. Detta inlägg får en att börja gråta. Känner ett stort medlidande för er. Jag beklagar verkligen.

2009-04-19 @ 01:57:11
Postat av: Angelica

Gud, jag finner inga ord. Fy fan alltså....det är så grymt, livet blir så bräckligt den dagen man får barn, man blir så sårbar....tänker på er massvis Känner inte er, men ack som min själ värker för er styrkekramar

2009-07-25 @ 15:11:41
URL: http://glowbyjlo.webblogg.se/
Postat av: Anonym

finner inga ord...tårarna bara rinner när jag läser detta...så fruktansvärt hemskt och orättvist...kram till er.

2009-09-23 @ 15:25:00
Postat av: Maria Arnehed

Gillar om det du skrev! Trevligt att se en del sunda grejer och inte endast det vanliga sakerna som man kan se om hela tiden. ;)

2010-09-23 @ 18:38:00
URL: http://royalorchidholidays.se/hotell/krabi/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:
Innan du kommenterar, har du läst inlägget?:


Trackback