Bisarr värld

        DATUM: 2009-08-14 TID: 10:31:06

Konstig känsla.
Idag är det den 14;e, datumet som för alltid kommer att symbolisera Victors död.
Och samtidigt så skall vi idag berätta för familjen vilket kön som det nya barnet har, och försöka glädjas åt det.
Fattar inte i vilken bisarr situation man sitter i.
I morgon är det dessutom den 15 Aug, exakt ett år sedan vi fick reda på att Victor drabbats av cancer och den dagen då hela vår resa började.
Kl ett i morgon så skall vi på 1 års kalas hos Peter bästa kompis Jörgen och hans tjej Linda, för samma sekund och dag som de skickade ett medelande att de hade fått en dotter, så skrev Peter ett sms tillbaka att Victor hade fått cancer.
Underlig värld vi lever i...

Tänd ett ljus för Victor i dag och i morgon och sänd era tankar till vår älskade ängel...


Kommentarer
Postat av: Elina

Jag ska absolut tända ett ljus för Viktor ikväll <3

2009-08-14 @ 10:41:25
URL: http://evanjelina.blogg.se/
Postat av: Frida

Förstår inte vilken sjuk situation och vilka hemska känslor ni måste ha nu. Glädjas åt ett nytt barn på väg när ni precis förlorat ett barn..

Tänker ofta på er och victor.



Kram Frida

2009-08-14 @ 10:41:40
URL: http://jewell.blogg.se/
Postat av: Veronica (med 3 små)

Förstår att allt känns konstigt. Vet inte riktigt vad jag ska säga - jag blir bara så arg när jag tänker på hur orättvist allt är. Han är ju bara så jättefin på alla bilder :)



Ska absolut tända ett ljus för Victor idag och imorgon. Ska bli spännande att få höra om ni ska få en liten tjej eller liten kille :)))



Styrkekramar från mig //Veronica (med 3 små)

2009-08-14 @ 10:45:06
Postat av: Johanna

Självklart tänder jag ljus för Victor ikväll... Fina lille prinsen som ska bli storebror :-)



Hoppas ni får en fin dag!!!



(((KRAMAR)))

2009-08-14 @ 10:57:15
URL: http://grynisen.bloggsida.se
Postat av: Martin

Det måste verkligen vara svårt att känna den glädje som oftast finns i och med en graviditet, när förlusten av Victor ständigt finns i era tankar.



Ett ljus kommer att vara tänt och jag kommer även att skicka upp lite extra blåsbubblor till honom!



Kram!

2009-08-14 @ 10:59:16
Postat av: Yvonne - en mamma i Handen

Oj, vad många tankar som sattes igång nu - känns som en situation där det inte finns några mentala verktyg till hjälp. Hur ska man känna här?



Tänker på Victor som alltid - särskilt idag, särskilt imorgon. Gläds åt det nya livet. Ömmar med er.



Styrkekram / Yvonne

2009-08-14 @ 11:11:57
Postat av: Jenniien

Jag blir jämt tårögd när jag läser din blogg. Ni har verkligen berört mig.. Jag läste bloken också och det du skrev om vad som hände i slutet förföljer mina tankar, jag kan inte ens tänk mig hur det då måste vara för dig! Jag tänker på er ofta trots att jag inte känner er. Jag önskar ni hade sluppit allt detta, att allt bara skulle vara en ond dröm. Det gör mig så ont att ni inte har er lilla skatt kvar. Och jag kommer absolut tända ljus för honom!

2009-08-14 @ 12:18:28
URL: http://jennietarkka.blogg.se/
Postat av: Malin

Ska tända Victors ljus i kväll och i morgon....Tänker på dig lilla vännen!



Ja,vilken situation ni lever i. Ni kastas mellan sorg och glädje, lycka och förtvivlan, längtan och saknad...det går inte för en utomstående att förstå hur ni känner...vi kan bara föreställa oss. Men vi glädjs och lider med er och hoppas att glädjen över det nya och era fina minnen av Victor en dag kommer att överskugga sorgen...även om saknaden för alltid kommer finnas där.



Massor av kramar

2009-08-14 @ 12:31:06
Postat av: Ännu en medmänniska/mamma till 3

Oj, precis som Malin skriver så kastas Ni mellan så många motstridiga känslor, verkligen en känslomässig berg-och-dalbana. Tänker extra på Victor och på Er idag och imorgon. Många kramar

2009-08-14 @ 12:48:39
Postat av: En medmänniska

Många tankar och Tända ljus för er Älskade Victor idag, imorgon den 15:e och alla andra dagar.



Malin och Ännu en medmänniska/mamma till 3 skriver så tydligt precis som jag också känner och Många, Många fler med mig.



Hoppas trots allt stunden idag med familjen blir fin. Tänker på er alla Victors nära och kära.



Varmaste kramar från mig

2009-08-14 @ 13:06:48
Postat av: Linda, ängeln Olofs mamma.

Usch ja, det är så många dubbla känslor.

Jag ska tända ljus.



Stödjande kramar

2009-08-14 @ 13:09:37
Postat av: Marie (en mamma med 3små barn)

Ikväll brinner det många ljus runtom för victor..

Förstår att den 14e alltid kommer att kännas bisarr..

Men ni fortsätter att leva,ni tar vara på alla chanser som kommer och ni tar er igenom saker på ett vis som är beundransvärt!!



många många kramar

2009-08-14 @ 13:13:25
Postat av: Elin Thor

Tänder ljus för Victor ikväll och även imorgon kväll. Skickar några stärkande kramar, även till Victors pappa!

2009-08-14 @ 13:23:47
URL: http://elinthor.blogg.se/
Postat av: Anonym

Hej. Började läsa din blogg för ett tag sen och jag tycker du är så duktig på att skriva.Har fått tårarna att rinna och blir så berörd av ditt/erat öde. Gläds åt det nya livet som växer inuti dig. Tror att det är bra att inte vänta för länge med syskon.Fnns ingen som kan ta victors plats.Håller med om att livet är konstigt och orättvist många gånger!! Du har fått mig att tänka om och verkligen glädjas och ta vara på tiden med mina barn...Kram

2009-08-14 @ 14:15:49
Postat av: Tina

En stor tanke till er från oss tre...

Jag och Leo var hos Victor i veckan och jag blev så stolt över Leo. Han hade med sej en av sina favorit bilar,en gul, när vi skulle gå därifrån så sa han...

-Nej,mamma vi måste lämna min bil jag tror faktiskt att Victor vill ha den nu så han kan lika med den uppe i solen.

Jag blev så rörd av att han tänkte så..

Kramar på er

2009-08-14 @ 14:35:20
Postat av: Theresa

Usch vad hemskt att få ett sådant meddelande tillbaka. Jag menar Peters kompis vill skicka och glädjas åt att de precis har fått barn, samma sekund som ni fått det sorgliga beskedet om cancern :/

Jag hade en bekant som gick bort i cancer för ett par veckor sedan :'( Jag tänker på er <3

2009-08-14 @ 14:58:41
URL: http://theresanilsson.blogg.se/
Postat av: Veronika

Kära Sofie

Bisarr??? Det är ett lindrigt ord för er sits. Ni tvingas gå igenom något som inte ens finns ord för.

Jag kan inte för en sekund förstå vilken smärta i hjärtat ni har men en sak vet jag - ni är otroliga kämpar!

Hoppas innerligt att ni mitt i allt elände kan känna en glimt av lycka när ni idag berättar för era nära och kära om Victor får en syster eller bror.

Många tankar går dagligen till Victor och er även era nära och kära.



Ljuset brinner för er underbara ängel idag, imorgon som så många andra dagar.

Kramar till er

2009-08-14 @ 15:20:44
Postat av: Michaela

Jag tänker på er!!-.. Vi här hemma kommer tända ljus för Victor.. Ni finns ofta i mina tankar o ja önskar er all lycka med bebisen i magen!!.. Säger det igen.. Ni ÄR fantastiska... <3

2009-08-14 @ 15:53:00
URL: http://bubbiz.blogg.se/
Postat av: Malin (mamma till Lucas)

Ska tända ett ljus för Victor ikväll, absolut..

Kan inte med ord säga hur ledsen jag är för er skull. Tänker på er och Victor extra mycket idag..



Stor kram

2009-08-14 @ 16:11:40
Postat av: Jessica/mamma till 2

Tänker mycket på eran fina prins idag, ska tända ett ljus för honom och även i morgon.

4 månader sen fina Victor fick vingar och blev himlens finaste ängel.

En fin dikt som heter:

Du är för alltid en del utav mig



Här skiljs våra vägar i livet

men du lät mig tidigt förstå

I stjärnorna står det skrivet

tillsammans för alltid ändå



När natten så stilla sig sänker

finns tystnadens tomhet hos mig

Och likt den klaraste stjärna som blänker

så stark är min kärlek till dig



Du är för alltid en del av mig

som polstjärnans ljus i natten

Jag tänder ett ljus

som en hälsning till dig

som en bro över mörka vatten



Du är för alltid en del utav mig

så fjärran men ändå så nära

En ängel ska bära min hälsning till dig

Du är alltid en del utav mig



Ta hand om varandra och ni finns i mitt hjärta.

Varma kramar

Jessica, Filippa och Kevin

2009-08-14 @ 16:58:39
Postat av: Zanna mamma till Theodor

Tänker på Victor och på er under denna dag och dagen imorgon. Ha en underbar dag trots allt.

2009-08-14 @ 17:58:42
URL: http://theospappamamma.blogg.se/
Postat av: Jenny i Skåne (mamma till tre)

Tänker lite extra på er idag och ska självklart tända ljus för Victor både idag och imorgon. Vilka tvära kast mellan sorg och lycka, en salig blandning av känslor som ni måste hantera. Vi utomstående kan bara ana.



Ser fram emot att få höra mer om Victors lilla syskon!



Varma Kramar!

2009-08-14 @ 19:29:53
Postat av: Bröllopsbloggen

tänder ett ljus och tänker på er ikväll...



kram

2009-08-14 @ 20:28:31
URL: http://brollopsbloggen.webblogg.se/
Postat av: sofie

åh ja ska tända ett ljus speciellt för prinsen.. usch ja måste läsa din blogg varje dag o ja grinar lika mkt varje gång. Hoppas ni får en bra helg trots allt,.

2009-08-14 @ 21:11:52
URL: http://mammatillalice.blogg.se/
Postat av: Josse (Karlshamn)

Jag ska tända ett ljus för er fine lille prins här nere i karlshamn! Tänker på er

2009-08-14 @ 21:29:44
Postat av: Anki

Jag tänder också ett ljus ikväll och imorgon för er fina lilla Victor.



Kram

2009-08-14 @ 22:22:28
Postat av: ParadisFrida

Jag kan aldrig förstå eran sorg eller saknad, bara ana hur tung den sten som sitter i era hjärtan är.



Mina känslor för den 14 är blandade av lycka och sorg! Min lilla dotter föddes den 14 oktober förra året, och er älskade prins lämnade jorden den 14 april.



Under resten av mitt liv kommer den 14 alltid att vara ett speciellt datum för mig! Jag kommer aldrig att glömma den tappraste och modigaste prinsen som satte ett så djupt avtryck i mitt hjärta och som förändrade mitt sätt att se och ta tillvara på livet!



Victor för alltid i mitt hjärta!

2009-08-15 @ 13:13:13
Postat av: Ida

Nu har jag läst om Victors kamp, om er kamp mot det värsta som kan hända ens barn. Jag kom in på er blogg av en slump för att det var en kompis som länkat den och jag läste igenom hela. Jag grät mig igonom hela berättelsen. Det berörde verkligen! Ni är verkligen otroligt starka som orkar gå igenom det här!

Jag ska köpa er bok iaf och tipsa mina vänner om den. Hoppas ni orkar kämpa vidare med allt! / Från en som tänker på er.

2009-08-23 @ 14:15:43
URL: http://idablomqvist.devote.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:
Innan du kommenterar, har du läst inlägget?:


Trackback