Det nya...

        DATUM: 2009-08-09 TID: 23:08:09
Har börjat känt lite rörelser i magen de senaste dagarna =) Åhh, det är så spännande att få se vad som döljer sig där inne i magen. Det är ju från och med nu som man kan säga att graviditeten börjar.
Kom i håg så väl när jag väntade Victor. Det var så mysigt att bara ligga med handen på magen och känna honom röra sig.  Det är svårt att förstå, speciellt för kroppen vart den lilla personen som man nyss hade i sig har tagit vägen.
Usch, ryser när jag tänker på hur nyss det var som han fanns här hos oss.

Älskade blåsbubbleprins! Du är för evigt i våra hjärtan =)=)





Kommentarer
Postat av: Malin

Vad mysigt att du har börjat känna rörelser, det är en så härlig känsla=)

Förstår att saknaden och sorgen efter Victor är helt enorm...jag kan aldrig känna hur ni känner, men jag kan föreställa mig...finner inte ord för alla hemska känslor som kommer upp.



Jag hoppas och tror att Victors lilla syster eller bror kommer att göra erat liv ljusare och lyckligare även fast sorgen och saknaden alltid finns kvar. Kärleken till ett barn är ju det största som finns....



Kramar till er och prinsen

2009-08-09 @ 23:55:02
URL: http://idaoliver.blogg.se/
Postat av: Malin Källström

Ååh så fin bild på er! Hoppas att allt är bra med lillen/lillan i magen :)



Kramar till er alla 3

2009-08-10 @ 00:53:50
URL: http://loveandhate.bloggagratis.se/
Postat av: Kristina

Förstår att det är en annorlunda känsla.

Kroppen är blandad med sorg o lycka. Hoppas du verkligen kan njuta o känna lycka o glädje över den lill_

Hoppas verkligen att lyckan en dag så småningom kommer att ta över och sorgen blir hanterbar.

Önskar dig/er all lycka med bebisen.

Följer bloggen o tänker på dig ofta.



Kram

2009-08-10 @ 01:01:23
Postat av: Catja

Önskar er all lycka till med den nya bebisen:)



Bilden på dig och Victor strålar glädje och jag älskar det, jag är säker på att han kan se dig vid graven och prata med dig!



Kämpa vidare:)

massa kramar från catja!

2009-08-10 @ 05:30:00
URL: http://catchii.blogg.se/
Postat av: RR

Fin blogg :)

Kram

2009-08-10 @ 05:39:56
URL: http://rasmusochrebecca.blogg.se/
Postat av: Joakim.

gud va spännande :) pojke/flicka?

2009-08-10 @ 05:48:53
URL: http://joakimforsberg.blogg.se/
Postat av: Camilla (Melkers mamma)

Mysigt med dem första rörelserna. Nu är allt liksom på riktigt på ett annat sätt. Önskar er all lycka. Många kramar

2009-08-10 @ 06:53:01
URL: http://melkerostman.blogg.se/
Postat av: Victors morfar Christer

Spännande, längtar till att få höra vad det är därinne på torsdag när du ska ta ultraljud..



Stooor kram

pappa

2009-08-10 @ 08:59:53
URL: http://mckillen.se
Postat av: Ännu en medmänniska/mamma till 3

Precis som Malin skriver så hoppas jag också av hela mitt hjärta att den där "nya" lilla personen som växer i din mage kommer att göra erat liv ljusare och lyckligare även om en person för alltid kommer att fattas.



Den är en mysig tid av graviditeten när man börjar känna sparkar och faktiskt börjar se lite gravid ut inte bara som om man ätit lite för mycket:)



All lycka önskar jag er!

2009-08-10 @ 09:23:17
Postat av: bettygirl.blogg.se

längtar tills torsdag !!!!!! är sååååååååååååååå nyfiken !!!!!!!!!! <3<3<3 ni finns i våra hjärtan varje dag !!!

2009-08-10 @ 09:44:17
Postat av: Kajsa - 2 barns mamma

Åhhh, ja, det finns nog ingenting som är så mysgt som att vara gravid. Så spännande!!

Förstår inte hur det måste kännas att förlora det käraste man har, barnet som legat innuti ens mage i 9 månader, vakna nätter, skratt o bus.. och sen finns det inte mer. Känner så otroligt för er.



Men som jag skrivit så många gånger innan, Victors bortgång va inte förgäves. Han har berört så många människor, fått oss att se på livet med andra ögon. Inte ta våra barn för givna. Ja lilla "blåsbubbleprinsen" har en plats i mitt hjärta, Ni har en plats i mitt hjärta.



Ni är i mina tankar varje dag!!



Kramar från Malmö

2009-08-10 @ 09:49:28
URL: http://kaaisaaa.blogg.se/public
Postat av: annika

Jag blir så rörd av det du skriver. Jag har tänkt så mycket på Victor efter att jag läste boken. Jag blev helt tagen. Hoppas innterligt att allt går fint med nya bebisen och att Victor får en frisk och glad lillasyster eller lillebror.

2009-08-10 @ 10:15:01
Postat av: marie (en mamma med 3små barn)

Det e en fantastisk känsla när man börjar känna dom små rörelserna i magen..

Att veta att någon faktiskt växer i en,ens eget kött å blod!!

Det kommer alltid vara en person för lite,alltid!!Men Victors lilla syskon kommer göra livet ljusare.

INTE ersätta men kompensera som du tidigare skrev!



tänker på er som alltid!!

kramar

2009-08-10 @ 10:27:06
Postat av: Yvonne - en mamma i Handen

Dina ord griper tag som alltid. Härligt när det blir så tydligt att man bär på ett nytt liv men förstår också att känslorna blir annorlunda denna gång.



Så söt bild på dig och er lille blåsbubbleprins.



Kram / Yvonne



2009-08-10 @ 12:13:35
Postat av: Emma

Åh, vilken fin bild på er! :) Jag följer bloggen och jag tycker att du skriver väldigt bra och gripande.

Jag önskar er all lycka med bebisen.

Många kramar!

2009-08-10 @ 14:13:35
Postat av: Caroline

vad fint du fått det här inne! Roligt med nedräknaren, en sådan har jag också och min börjar sakta men säkert närma sig 0 dagar. Spännande inför torsdagen, ska bli roligt att höra om ultraljudet.

2009-08-10 @ 19:35:02
URL: http://lambisoft.blogspot.com
Postat av: annika

hej, vad fint det blivit, jättefint med länkarna där uppe tycker jag. Jag kan dock inte se hela bloggen på en gång i mitt fönster utan måste skrolla åt höger eller vänster. Vet inte om det beror på att min skärm inte har full bredd. Tycker det är jättekul att du har nedräknaren. Känns så hoppfullt på något sätt.

2009-08-10 @ 19:38:22
Postat av: Ännu en medmänniska/mamma till 3

Oj, vad fint det blivit! Så fint kort på Victor & Peter och som andra skrivit så är nedräknaren en kul grej, bubblorna med - självklart ska dom vara med på blåsbubbleprinsens sida! Tänker på Er idag också!

2009-08-10 @ 19:43:39
Postat av: annika

hmmm, nu försvann kommentaren eller så dyker den väl upp. Hur som helst tycker jag du fått det jättefint på den nya bloggen. Och att nedräknaren känns så hoppfull. Tänkte också på det du skrev om att det är så konstigt att den lilla killen du nyss bar i magen inte längre finns. Såg också bilden på Peter med victor i famnen. All denna kärlek man känner för barnet i magen och den lilla nyfödda. Vad lite man vet om framtiden. Plötsligt får man inte slösa den där kärleken längre. Inte rent fysiskt. Bara i tanken. Det är så orättvist.

2009-08-10 @ 19:46:58
Postat av: Malin Källström

Jag skulle gärna vilja länka in dig/er på min blogg,men ville gärna höra med er först om de är okej? :)



Kramar

2009-08-10 @ 20:17:21
URL: http://loveandhate.bloggagratis.se/
Postat av: Marie S Bålsta

Va fin bloggen har blivit! Så härligt att höra att den lilla bebben mår bra! Lycka till på ultraljudet i veckan! Hoppas du skriver några rader om det sen! =) Kram

2009-08-10 @ 20:25:56
Postat av: En som oxå vill...

Åh, så mysigt det låter! Jag har försökt bli gravid i 4 månader nu, men utan framgång. Jag läser om kärleken till din ängel och till den nya och det får mig att vilja ännu ännu mer. Jag önskar dig all lycka till med lillan eller lillen. =)

2009-08-10 @ 20:29:44
Postat av: En medmänniska

Kan bara hålla med så himla fint det blev med Allt.. bubblorna, nedräkningen och alla underbara bilder på Victor..klippen!!! Så duktig du är Sandra och så snäll som hjälpt Sofie och Peter med detta.



Blåsbubbleprins..så gulligt namn..så gullig bild på dig och Victor där ni bägge räcker ut era tungor :)



Va kul att läsa du känt rörelser därinne de senaste dagarna :) ååå Victors lilla syskon! Förstår ni är spända inför torsdag!! Vi läsare med :)

2009-08-10 @ 20:32:22
Postat av: Emma

Victor var otroligt älskad i sitt liv, det kan ingen säga nått annat om. Det kan ni vara stolta över, att den tiden han hade på jorden kände han sig älskad hela tiden. Och hans syskon tvivlar jag inte ens sekund på kommer känna något annat från sina underbar föräldrar. För ni är underbara!

2009-08-10 @ 20:32:37
URL: http://aliceochwilma.blogg.se/
Postat av: Anonym

tänk sofie, du ska bli TVÅbarnsmamma! :)

grattis!

2009-08-10 @ 20:54:15
Postat av: Linda

Gud va fin din blogg blivit. börjar rinna tårar när jag ser den =(. Kram ha det underbart fina du,..

2009-08-10 @ 21:20:41
URL: http://lindawidellsandh.blogg.se/
Postat av: marie (en mamma med 3små barn)

herregud vad fin bloggen har blivit :)

Trodde inte den gick å göra finare..den va ju redan perfekt.

Men detta blev ju fantastiskt..å alla fina bilder på er och victor.Man blir både tårögd och glad!!



Man känner bara värme och kärlek när man tittar och läser!!!



Å gud va duktig sandra e som gjort detta!!



Många kramar

2009-08-10 @ 21:26:26
Postat av: Ännu en medmänniska/mamma till 3

Nu har jag mer tid att titta runt, sist jag var in så började det att åska. Vad fint det blev, håller med marie (mamma till 3små barn) att den redan var fin innan. Många fina bilder, bildcollaget (slide) var häftigt och sen fler fina filmer. Han har verkligen ett smittande & busigt skratt!

2009-08-10 @ 21:36:16
Postat av: Malin

Vad fin bloggen är...så många fina ord, bilder och filmer om prinsen=) Ska titta vidare nu.



Tänker på er!



Kram

2009-08-10 @ 21:51:27
URL: http://idaoliver.blogg.se/
Postat av: En medmänniska

ALLA bilder här i bloggen är såklart jättefina..skrev lite fel innan.

2009-08-10 @ 22:20:22
Postat av: Jessica/mamma till 2

Hej!

Har inte varit inne på din blogg på ett tag pga att jag har varit bortrest, så jag har inte kunnat skriva några inlägg.

Måsta bara säga vad bloggen är jätte fin :), så många fina bilder på eran fina prins och så fina filmer. Mina tårar kommer på en gång samtidigt som jag blir glad när jag ser eran charmtroll, söt och glad!

Vad mysigt att du känner lilla bebisen i magen, lilla Victors syskon!

Har beställt din bok nu, ser fram emot att läsa om eran fina prins och jag vet att jag kommer bli jätte ledsen med många tårar.

Tycker att du är jätte duktig Sofie, du skriver så fint om din Victor så det går rakt in i hjärtat och själen.

När jag ser bilderna på eran fina Victor och när jag läser om honom så gör det så ont i mig att han inte finns hos er längre, det är så hemskt och orättvist. Ni gav det Bästa i hans liv mycket kärlek, glädje och trygghet.

Ni finns alltid i mitt hjärta <3 Victor och ni.

Massor av varma kramar

Jessica, Filippa och Kevin



2009-08-11 @ 00:05:35
Postat av: Jessica/mamma till 2

Jätte fin bild på Victor och dig med era tungor :)

Kram

Jessica, Filippa och Kevin

2009-08-11 @ 00:07:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:
Innan du kommenterar, har du läst inlägget?:


Trackback