Bakdag

        DATUM: 2009-12-18 TID: 21:06:34


Idag har vi bakat lussebullar och pepparkakor. Som vanligt så började allt med kaos, med att jag råkade hälla ut det dyrbara saffran som mamma hällt upp i ett deciliter mått, knytnäven hängde i luften, mamma skrek och jag ringde förtvivlat till Peter som fick åka och handla mer.
När vi alla lugnat oss från den incidenten så tog mjölet slut mitt uppe i degbearbetningen. Mamma skickade smått hysteriskt ner mig till grannen som lånade ut mjöl och sedan sprang jag tillbaka upp till huset igen.
När lussebullarna jäst klart och vi börjat baka så flöt allt på som det skulle en liten stund... Tills dess att strömmen gick när bullarna var inne i ugnen så klart =)
Tjoho!!!
Panik utbröt under en kort stund, och sedan var vi igång igen. Baka, baka, baka...

Efter lussebullarna så bakade vi ett par plåtar pepparkakor som vi började med att bränna, MEN, sedan gick allt fatiskt bra och allt blev jätte gott!!

Sälvklart var Victor med oss i ett kort på bordet, åh Gud så han måste ha skrattat åt mamma och mormor =)

















Allt var inte så fridfullt som det ser ut på korten =) Hi hi


Kommentarer
Postat av: Annelie

Åh socker på lussebullarna såg gott ut! Attans att jag inte tänkte på det innan jag slutförde baket tidigare idag.

2009-12-18 @ 21:31:01
URL: http://anneliehansson.blogg.se/
Postat av: Marie (en mamma med 3små barn)

... kan inte låta bli att skratta.. du borde ha en filmkamera i beredskap ;D

Mitt i all röra e det kanske inte så kul men i efterhand.. =)

det såg iaf ut som ni hade det mysigt..å väldans gott ser det oxå ut!!



många kramar

2009-12-18 @ 21:58:30
Postat av: Jennifer och sonen Lukas

Va fint att ni hade Victor med er :) Och va mysigt det ser ut!



Kramar

2009-12-18 @ 22:39:52
URL: http://ettuddanamn.blogg.se/
Postat av: Amanda

roligt att baka, det hör verkligen julen till. Kramar

2009-12-18 @ 22:52:49
URL: http://jessicaaamandaa.blogg.se/
Postat av: Annika

Åh, jag vill också baka. Men det blir aldrig av. har nästan aldrig gjort det faktiskt. ser ut att vara ett jättefint foto på victor.

2009-12-18 @ 22:55:32
Postat av: Helena

Ja, men varför är det så? Att bak ofta börjar lugnt för att övergå i kaos för att avslutningsvis ebba ut och bli lugnt igen.Jag kan säkert räkna upp tjugo baktillfällen som varit tumultartade....Bunkar som ramlat fulla med smet över hela golvet, dotter som fyller smetbunken(som för fem sekunder står oövervakad på diskbänken) full med vatten så allt blir en såsig röra, proppar som går osv. Händer detta bara mig?=) Leila på TV verkar iallafall inte ha detta besvär?

KRAM Helena

2009-12-18 @ 23:06:52
Postat av: Patricia

riktigt mumsigt!

och mysigt med lite julbakning

2009-12-18 @ 23:18:31
URL: http://superninja.blogg.se/
Postat av: Maja

Härligt med bakdag:)

2009-12-18 @ 23:19:41
URL: http://mcaria.blogg.se/
Postat av: Victoria

2009-12-18 @ 23:21:10
URL: http://nineintheafternoon.blogg.se/
Postat av: Rosanna

hej, vilka fina bakverk :) ville bara tala om att jag lagt upp länken Victors fond på min Facebook och själv lämnat ett bidrag..kärlek&styrka till er

2009-12-19 @ 00:25:03
Postat av: Ankan

Vad mysigt det ser ut med ert kaosartade bakande :), och mysigaste av allt att Viktor fick vara med, så himla fint!!! Har köpt 3 st kalendrar, en ska jag ha själv, svärmor får en och mamma en.

Besöker din blogg varje dag, har gjort det länge, men har aldrig kommenterat, har haft massor som jag vill skriva men allt försvinner när jag ska knappa ner det på datorn :) Har själv 3 barn, såg Viktor på trean i "Sjukhuset" han har berört mej oerhört mycket, speciellt när jag har barn i hans ålder. Varje gång jag tänder ljus här hemma så tänder jag ett eget litet ljus för lilla prinsen Victor.

Jag önskar er all lycka till, God Jul! Ni är fantastiska och starka människor!

Kram Ankan!

2009-12-19 @ 10:24:55
Postat av: Hanna K

Hihi vad smått kaotiskt det lät det där baket! Men slutresultatet räknas väl! Igår spelade de Hallelujah på radion...och ojoj vad tårarna rann, en Victor-låt! Lilla prinsen.

Postat av: Anette

Hallojsan!!!

kaos tilhör bakdagar tycker jag:O)

Jag satt och läste Amelia häromdagen och helt plötsligt så såg jag någon jag kände igen och det var ju du som var vardagshjälten,kul:O)

Kram och ha en fortsatt bra dag

2009-12-19 @ 15:56:14
URL: http://edinge.blogspot.com
Postat av: En medmänniska

Känner igen mig..sånn jäkla otur att allt ska hända just när man är igång va! men skönt att det blev bra till slut iallafall :) Ser jättegott ut!

Kan tro att Victor hade roligt åt mamma och mormor :)



Tänker på er.



Kramar Malin

2009-12-19 @ 17:37:08
Postat av: Yvonne





Huvudsaken bullarna och kakorna blev så bra,ser verkligen läckert ut.Ses imorgon!!KRAM....

2009-12-19 @ 17:40:21
Postat av: ulle

Låter lika hysteriskt som hemma hos oss!!!

2009-12-19 @ 20:12:10
Postat av: Jenny - tvåbarnsmor

Haha, mycket som strulade. Men skönt att allt gick bra till slut!:)

Ja, Victor fick sig nog ett gott skratt där...;)



Kram

2009-12-20 @ 00:05:48
Postat av: Moa

Hahaha, det hade kunnat passa i sunes jul :D

synd att ni inte filmade allt :p

kram!

2009-12-20 @ 00:30:27
URL: http://legobit.bilddagboken.se
Postat av: Hanna

åh vad gott med lussebullar....synd man inte hinner baka hehe :-) Magsjuka är vi här så vi orkar inte heller.

Vill tipsa dej om en underbar sång. Jag tänkte på er när ja hörde den.

"viskar en bön" med Amy diamond. Finns på spotify eller här http://www.youtube.com/watch?v=gW8gQPpxevU

2009-12-20 @ 08:25:54
URL: http://alltisvart.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:
Innan du kommenterar, har du läst inlägget?:


Trackback