Onsdagsbestyr

        DATUM: 2009-12-09 TID: 17:26:39

Har ju som jag nämnde tidigare, varit hos barnmorskan idag. Vi nätte, vägde, tog prover, lyssnade på gjärtljud och pratade lite om förlossning.
Allt såg bra ut och lillan följer kurvan kanon =)

Märkte i morse att mitt gamla ärr som jag har över naveln hade blivit illrött och man kunde tydligt se att det hade spruckigt små blodkärl i det.
Tyder på att maggen växer i rasande fart, och det märks även på sömnen.
Har såååå svårt att sova på nätterna, ingen ställning är bekväm och det kryper överallt !

Sömnbrist = Sur och grinig Sofie = Inget roligt sällskap eller någon man vill leva med *suck*


Barnmorske besöket var kl 11 och sedan hade jag min psykolog inbokad kl 15, så jag hade tre och en halv timme att slå ihjäl i Bålsta.
Valde att gå till biblioteket, ville kika lite i den nya upplagan av Lennart Nilssons bok, Ett barn blir till. Tyvärr så var den utlånad och jag kände inte att det var någon ide att ställa sig i kö på den då jag ändå snart skall föda och det är NU jag vill titta.
Jag slog mig i stället ned i en av deras soffor, hämtade en tjock bunt med mamma tidningar, slängde av mig stövlarna och började skumma igenom dem.
Efter ca en timme blev jag så fasligt trött, att jag helt på allvar undrade om någon skulle märka om jag tog mig en tupplur.
Jag tittade mig omkring i det välbesökta biblioteket.
Neej, jag vågar inte, tänk om jag började snarka... Jag gick i stället i väg till kaffe automaten, stoppade ner en tia och gick tillbaka igen.
Fick jag bara i mig denna kopp skulle det nog inte vara några problem.
När klockan visade kvart i två så hade jag läst det mesta som fanns att tillgå. Jag gäspade trött och undrade vad jag skulle göra härnäst.
*Gulp* Jag frös till i hela kroppen. *P-skivan! Jag hade glömt ställa om P-skivan!!!*
I Bålsta är de förbaskat snabba med att sätta böter när man är slarvig så jag rusade ut ur biblioteket och ut till parkeringen.
Som tur var så hade jag inte fått någon bot, och jag ställde lättad in den korrekta tiden. I bland skall man ha tur också =)


Den sista timmen vandrade jag runt i centrum, hälsade på en kompis på ICA och gick upp till Lindex barnavdelning.
Hittade så sööta klänningar, som kommer att vara alldeles för stora nu, men som skulle passa utmärkt till nästa vinter.

Kanske är bäst att köpa dem nu, så att de inte försvinner tills nästa år.






Dalkulla =)






Tomtemor






Sameflicka




Kommentarer
Postat av: Amy

dom är så söta dom klänningarna. Får köpa och sy om till tröjor till mina pojkar :P

2009-12-09 @ 17:55:20
URL: http://olimy.blogspot.com
Postat av: Irene - mamma till 2

Åh, den första klänningen var ju bara såååå söt ju.. :-)



Men tror dock inte att den passar mina killar hihi..



Många kramar till er...

2009-12-09 @ 21:53:29
URL: http://ieen.blogg.se/
Postat av: Hanna K

Åh ja vad härligt att gå och titta på bebiskläder. Vi vet inte vad vi väntar så man går och fantiserar om både det ena och det andra plagget. Har ju bara köpt pojkkläder tidigare, ojoj man skulle väl frossa riktigt om det blev tjej denna gång!! Men kille eller tjej, lika roligt att köpa! =)



Härligt att allt står bra till med lillan!

Ja Lennart Nilssons bilder är helt fantastiska, jag har en bok hemma, vi köpte den under min förra graviditet, så den är väl inte den nyaste upplagan (ser att det kommit 5 upplagor...) Men man blir helt fångad...Har även DVD, "Livets mirakel", där han är fotograf, också helt ofattbart fin! Finns även "Kärlekens Mirakel" på DVD, jag har inte den men den handlar ännu mer om fostret i magen...Vill ha!

Kram!

Postat av: En medmänniska

Tänkte på dig igår och undrade vad du gjorde timmarna mellan besöken. Tack för allt du delar med dig till oss läsare.

Så skönt allt såg fint ut med Victors lillasyster! och vilken tur du inte fick någon p-bot Sofie.

Ja inte klokt va mycket fint det finns särskilt flickkläder :) Jättesöta klänningar du hittade.

Tanken om tuppluren var komiskt att läsa men jag förstår att du inte vågade ;)



Kram Malin

2009-12-10 @ 11:33:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:
Innan du kommenterar, har du läst inlägget?:


Trackback