Julbord i svenskt vinterväder

        DATUM: 2009-12-06 TID: 08:42:18




JULBORD PÅ UTÖ VÄRDSHUS


I går var vi på julbord på Utö med Peters firma.
Vädret var piss, det var en trång, lång båtresa dit och en timmes julmarknad i regn. Barnen var med och var helt genomblöta när vi skulle gå in på värdshuset.

MEN!!

Maten var fantastisk, ett av de bästa jag har ätit i julbordsväg, med en egen skaldjursavdelning och en UNDERBAR efterättsbuffè.
Jag var kort sagt i mathimmlen och fick bokstavligen rulla därifrån.
Resan hem på den något större båten fick jag spendera halft liggande i stolen (för att få luft) och halvt sovandes.





Kallt, blött möte vid båten...



Brrrrr...




Trångbåtresa dit, 40 min =)





Peter mumsar
















Bästa tallriken =)








Båtresan hem med jäsande mage








Lika regnigt på vägen hem som när vi åkte dit =(






Idag skall jag på Julmarknad med mamma och Kent, någonstans mot Örebro tror jag, så jag måste skynda mig att hinna med tåget kl halv tio.
Jag tar lite bilder under dagen och lägger ut dem sen. =)


Bye bye!

Kommentarer
Postat av: Maria

Hm, vädret ser inte mycket bättre ut idag...



Hoppas ni får det trevligt i alla fall. Själv tänkte jag bege mig till Sigtuna på julmarknad. Men man hade ju kunna hoppas på lite, lite vinterväder.



Kram

2009-12-06 @ 08:49:50
Postat av: Caroline

Ser iaf galet gott ut!

2009-12-06 @ 09:46:18
URL: http://clearblue.blogg.se/
Postat av: Anna

Ni kanske ska till Nora?? Kramis

2009-12-06 @ 15:15:11
Postat av: Hanna K

Åh vad gott det ser ut, vad du frestas!!! Avundsjuk!

Hoppas du hade det bra på julmarknaden idag!

Postat av: Amanda

så härligt ni verkar haft det trots regnet :P ha en fin kväll. Kramar!

2009-12-06 @ 22:12:03
URL: http://jessicaaamandaa.blogg.se/
Postat av: Jenny - tvåbarnsmor

Åh, va gott med julbord! Vill oxå! Efterätten brukar va min favorit me...;)

Härligt att ni hade det trevligt trots trist väder! Väldigt trevligt att ni fick följa med hela familjen oxå!



Kram kram

2009-12-08 @ 09:26:34
Postat av: En medmänniska

Så gott! Kul med alla bilder, ni är så fina!

Tack för allt du delar med dig till oss läsare. Kan aldrig säga det nog många gånger.



Kram Malin

2009-12-08 @ 14:10:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:
Innan du kommenterar, har du läst inlägget?:


Trackback