Julmarknad

        DATUM: 2009-12-07 TID: 01:50:53

Var som sagt på julmarknad i dag, i Nora, några mil utanför Örebro.
Det var en låång resa, först med tåg till Västerås och sedan resten av vägen med bil.
Det var en fin liten marknad med mysiga små gränder och innegårdar.
Som vanligt så köpte jag inget speciellt, det enda var en liten gammeldags karamell påse och en jätte jätte fin nalle i mossa som jag och mamma delade på till graven.

Vi gick in i kyrkan för att tända ljus för Victor, men hör och häpna! Ljusen var slut, så vi fick snopet gå tillbaka ut igen.

Åkte självklart till graven som alltid på kvällen, tände alla lyktor och satte dit den nya nallen. Det blev såå fint =)
Sen blev det fika hemma hos oss med mamsen och Kent.




Allt som allt en trevlig dag.








Färdkost på tåget =)
















Den fina kyrkan












Fika paus på mysigt cafè














Den underbara nallen =)




Kommentarer
Postat av: karin

Så varmt och fint Victor har det. Du känner inte mig men jag tänker ofta på dig.



Hoppas du få en fin dag. Hälsa bebis magen. Tänk om du hade bott nära mig jag har så mycet flick kläder..

2009-12-07 @ 08:35:39
URL: http://idapricken.blogspot.com
Postat av: Ida

Vilken mysig dag, å Nallen var ju ortoligt fin, är den gjord i bara mossa?

Tyvärr har vi dåligt med jul-marknader här uppe hos oss (men gott om snö =)), till helgen åker vi till Luleå för att hälsa på barnens farmor och farfar, hoppas kunna besöka nån marknad där.

Massor med Kramar från oss i Norr

2009-12-07 @ 09:06:36
URL: http://idanilden.blogg.se/
Postat av: Tess

Vilken fin Nalle du & mormor köpte till Victor..



Tänker extra mycket på Victor och alla de andra ängla barnen nu mot juletider.. Känner mej så maktlös.. finns så mycket jag skulle vilja göra för att hjälpa och ändra på saker...

Jag ska tänka på dessa små pojkar och flickor när mina egan går Lucia tåget..de borde oxå fått vara där och sjunga..livet är sååååå....ORÄTTVIST och svårt att förstå sej på.



Victor är underbar och kommer alltid att vara...En riktig prins.



Såg att det bara är 33 dagar kvar till Wilma nu.. spännande..



Massa kärlek

Kram Tess mamma till 2 grabbar

2009-12-07 @ 10:43:48
Postat av: Anna

Hörde låten jag fick låna en ängel idag, och kom att tänka på Lille Victor.



Vilken fin nalle han har fått av er.



Ni finns i mina tankar och Victor också.

Många varma kramar från mig.

2009-12-07 @ 12:14:22
Postat av: Annelie

Är ofta inne på din fina blogg och ser hur det går för dig. Tänker ofta på er fast jag inte känner er. Jag jobbar på akuten, och blir på så sätt ofta påmind om hur livet kan förändras som genom ett blixtnedslag. Undrar ofta hur det går sen, hur klarar man sig, hur går man vidare.

Visserligen försvann inte lille Victor så plötsligt, men kan man någonsin ändå förbereda sig på nåt sånt?

Det är så skönt att se, att man faktiskt kan gå vidare, om än för evigt skadad och villrådig.

Kram på er alla!

2009-12-07 @ 14:22:43
URL: http://[email protected]
Postat av: ParadisFrida

Det är så varmt och fridfullt på Victors viloplats, det syns att en mycket älskad och saknad liten kille vilar där!



Jag tänder Victors lilla lykta här hemma varje kväll och tänker på eran fina prins, jag önskar så att jag kunde göra något för er!



Victor för alltid i mitt hjärta.....

2009-12-07 @ 14:33:38
Postat av: Sissi

Vad trevligt med julmarknad i Nora. Har varit där, den är jättemysig.

Nallen var jättefin.

Sköt om dig och magen.

Kram Sissi

2009-12-07 @ 14:52:18
Postat av: Marie (en mamma med 3små barn)

ser ut som ni hade en mysig dag!! Vilken otroligt fin nalle,det e så varmt å ombonat på Victors viloplats.



kramar från oss

2009-12-07 @ 15:32:14
Postat av: Petra H

Ville skriva en kommentar, säga hej.. jag har varit här igen.. men jag vet samtidigt inte vad jag ska skriva.. jag trodde inte jag skulle fastna så för någon person/familj jag aldrig ens mött.. eran historia är så kall och otäck men ni gör den så otroligt varm! Varje dag, varje natt fyller ni den med liv! Jag är så överväldigad över hur fint ni hedrar eran son men samtidigt tänker på alla andra sjuka också! Det är aldrig bara gnäll med er, även fast ni har all rätt att skrika rakt ut av smärta. Jag ville bara försöka säga att ni är så härliga människor och jag tror ni sprider sån värme i så många hem att ni inte ens kan förstå det själva! Jag är ju bara en av alla de som läser din blogg och jag är helt fast här... =)

2009-12-07 @ 15:44:42
URL: http://petrajanina.blogspot.com
Postat av: Jenny - tvåbarnsmor

Låter som ni haft en jättemysig dag! Julmarknader är något alldeles speciellt. Dom väcker en sån fin julkänsla inom en...

Verkligen en superfin nalle!!!



Kram

2009-12-08 @ 09:19:26
Postat av: Sandras

jag vill bara berätta hur jag en hel lång sommar i år satt och kollade igenom hela din blogg och grät och skratta om vart annat. Jag blir så berörd av er familj. Ni är så otroligt starka och jag anar att ni hört det ofta men ni är det verkligen. Jag har inte vågat skriva förut p.g.a att jag inte kommer på ord som räcker för detta.

Men jag hoppas med hela mitt hjärta att bebisen i din mage blir lika stark som lilla victor var. Han bevakar dig och dina fotspår hela dagarna.

/ Sandra.

2009-12-08 @ 11:05:25
URL: http://springreturn.blogg.se/
Postat av: En medmänniska

Vilken fin nalle Victor fått av dig o mormor! Ni gör så vackert hos er älskade lilla Prins och Laban.



Kram Malin

2009-12-08 @ 14:06:40
Postat av: Amanda

jätte fina bilder och så fint ni gjort det hos victor. underbart. hoppas han ser vad fint ni gjort från sin himmel. han lämnar er aldrig! Kramar

2009-12-08 @ 22:27:18
URL: http://jessicaaamandaa.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:
Innan du kommenterar, har du läst inlägget?:


Trackback