Lennart Nisson

        DATUM: 2009-12-09 TID: 17:36:36















Lennart Nilsson är en svensk fotograf som är världsberömd och mest känd för sin banbrytande titthålsfotografi inom medicin. Hans mest kända alster är filmen och boken Sagan om livet och boken Ett barn blir till

Nilsson var den första som lyckades att fotografera ett levande foster inuti livmodern. Han har sedan fortsatt att tänja gränserna för vad som är möjligt inom medicinsk fotografi.


Jag tycker att han är en helt underbar fotograf, och det är SÅ häftigt att se hur ett barn vekligen ser ut där inne.
Sann konst om ni frågar mig =)

Jag har den gamla boken men vill så gärna se den nya med uppdaterade bilder, skall se om jag kan få tag på den någon annanstans.


Kommentarer
Postat av: Amy

ja visst är det vackra bilder!

2009-12-09 @ 17:49:18
URL: http://olimy.blogspot.com
Postat av: Tessa

Bilderna funkar inte för mig.. bara röda kryss.. :-(

2009-12-09 @ 18:21:09
URL: http://tessa84.blogg.se/
Postat av: Nina (mamma till två)

för mig är bilderna också bara röda kryss...

2009-12-09 @ 18:49:49
Postat av: Sofie

Hej!



Såg att du ville ha "Ett barn blir till". Såg faktiskt den boken idag, på Åhlens! Tror det är den nya för varför ska de sälja den om det är den gamla versionen, folk vill väl ha den nya? :P Den kostade 200 eller 250 kronor i alla fall!

2009-12-09 @ 19:03:38
URL: http://bagofjoy.bloggie.se
Postat av: Marie (en mamma med 3små barn)

jag ser oxå bara kryss :/

2009-12-09 @ 19:50:29
Postat av: Marine/Älsklingsfrö

Så vacker blogg! Och vilken underbart fin son ni har! Kan tro att änglarna var snabba med att ta honom. Jag kan inte förstå eran situation fullt ut, det kan nog ingen som inte själv varit där, bara säga att jag lider med er. Stora kramar i decembermörkret och massor med lycka till med den stundande förlossningen!

Kram

M

2009-12-09 @ 23:35:03
URL: http://mari78.blogg.se/aelsklingsbarn/
Postat av: Anastasia

Den finns också i film om man vill se! jag har för mig att jag såg den när jag väntade, köpte den på någon sida. Rekommenderar den varmt!

2009-12-10 @ 01:30:25
Postat av: En medmänniska

Verkligen fantastiska bilder!



Kram Malin

2009-12-10 @ 11:14:32
Postat av: Trulsa

Jag har för mig att jag såg den nya på bokia här i hässleholm. Jag kan gå och se om du vill någon dag och hittar du den ingen annan stans så finns det ju post :)

2009-12-13 @ 16:53:54
URL: http://trulsa.bloggspace.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:
Innan du kommenterar, har du läst inlägget?:


Trackback