Trevlig Lucia på er alla!!!

        DATUM: 2009-12-13 TID: 12:48:22


TREDJE ADVENT





Vi tänder de tredje ljuset och låter det brinna för alla de barn som kämpar därute och för de som inte längre finns hos oss. Låt lågan sprida ljus i det mörka runtomkring och sprida värme och hopp om framtiden.













Snart skall vi fara. Peter länade barnen precis så jag sitter och väntar på att han skall plocka upp mig.

Ser fram emot den goda maten i kväll, synd bara att man inte kan äta så mycket, då magen blir full på en gång.



Har föresten en fråga till er läsare.
 
Jag funderar på att skaffa en bärsele till Vilma, typ en Baby Björn eller något liknande. Min fråga till er innan jag bestämmer mig är om ni har några erfarenheter, positiva eller negativa om just detta. Använder man den ofta, är de bekväma att gå runt med på promenader osv, och vilka märken är bäst.
Det skulle vara himla smidigt med en sådan då man inte behöver dra med sig vagnen överallt.

Skriv gärna era åsikter så skall jag fundera.


Kommer inte sitta vid datorn förens på Måndag kväll, så vi hörs då. Ha en jätte bra Lucia och ta hand om er =)

Kram


 


Kommentarer
Postat av: jessika

Jag har hört en del om att det inte är så bra för bäckenet att ha dom i sele den första tiden. blir för mycket tyngd där. Vill man ha dom i sele så ska det vara en där dom ingen hänger för rakt ner med benen.

Min nästan 2 veckors dotter bär jag runt med i bärsjal! supersmidigt, bekvämt o mysigt är det! Då får hon vara direkt mot mig utan något mellan (mer än min tröja då, hela hon kan vara inpackad o man kan bära henne på olika sätt i den.



Jag ska vänta med sele till hon är lite äldre men måste verkligen varmt rekomendera bärsjal. den jag har finns på

http://www.kari-me.com

men det finns många ställe att köpa från.

2009-12-13 @ 12:54:14
URL: http://tuffinghund.blogspot.com
Postat av: Amy

Baby björn bärsele är toppen! Brukar ha Elliot där i när vi handlar och ska gå kortare sträckor då jag inte vill ta med vagnen.

sen är det ju toppen då man måste få något gjort hemme och bebisen inte vill ligga själv, för då har man händerna fria! Toppen!

2009-12-13 @ 13:30:53
URL: http://olimy.blogspot.com
Postat av: Ullis

jag hade en babybjörn till min dotter då hon hatade att åka liggvagn. för mig blev babybjörnen mkt viktig och välanvänd då hon blev nöjd av att bli buren och jag fick två händer fria, och som du säger.. man slipper vagnen i många lägen. fick dock lite ont i ryggen vid längre sträckor, men kan tänkte mig att babybjörn active (nyare modell än min) är bättre och skönare för ryggen då den har en ryggplatta som stöd. jag tänkte dock att fick jag ont i ryggen, då kanske bebisen också måste vila sin lilla rygg.. :)

har även testat bärsjal.. men jag tyckte att det var svårt att knyta på sig den. säkert en vanesak, men jag tyckte bättre om babybjörnen då allt redan var klart med spännen och 'rätt' passform för mig vilket gjorde att det gick snabbt och enkelt att få på sig den. ett tips är att låna en babybjörn och en bärsjal och testa vilken som passar dig och barnet bäst. lycka till och god jul! kram!

2009-12-13 @ 13:39:36
URL: http://dentredje.blogg.se/
Postat av: Emily & Melwin

bärsjalen är toppen! :) Barselen babybjörn är inte bra för bebisens bäcken och rygg har jag hört,och man vill ju att de små ska må bra! :) Jag köpte min bärsjal ny för 217 kr på tradera, en kvinna i göteborg som syr dom, hon har ett företag som jag tror hette mhm barnkläder elr nå.. Hon syr dom i stadigare trikå så bebisen inte ska känna att det svajjar för dom då de blir tyngre. När melwin har ont i magen, är övertrött eller lessen så somnar han direkt/blir nöjd i bärsjalen och jag kan gå med den i timmar utan att nån av oss får ont :) Mejla mig så kan jag skicka nån bild på hur min son sitter i den, han är 7 vveckor nu. Har läst din blogg länge, började då jag var i början av graviditetn tror jag, och jag blev väldigt berörd av hur ni som familj har klarat allt det här, du är så stark! Kram Emily, Anders och Melwin på självaste lucia! :)

2009-12-13 @ 13:59:59
URL: http://thesunshineblogger.blogg.se/
Postat av: Jonna

Jag hade en babybjörn utan ryggplatta till min dotter. Jag kunde lätt bära henne i den upp till ett par timmar, kanske till hon var 3-4 månader ungefär. Den var då oumbärlig eftersom hon inte ville ligga i vagnen. Rena promenader har jag dock inte prövat med den, men jag stod ibland ett par timmar och tittade på fotboll. Nu är hon 7,5 månader och väger 9 kg och jag skulle inte orka bära henne många meter i selen :)

2009-12-13 @ 14:05:47
Postat av: Johanna

Hej söta Du!



Vill bara önska en trevlig lucia tillbaka!Kram Johanna

2009-12-13 @ 14:09:09
URL: http://karleksallen.blogspot.com
Postat av: Linda

hade en babybjörn när Wilmer var liten men den användes väl inte så flitigt...ett fåtal ggr men jag tyckte den var super när jag väl hade den...sen blev han så tung så då orkade jag inte mer (dålig rygg)

Ha en jättebra Lucia!!!

kram Linda

2009-12-13 @ 14:35:01
URL: http://lindiz1983.blogg.se/
Postat av: Tessa

Jag gillar inte bärselen. Men tror mer att det beror på min kropp. Jag hade den som man skulle men jag fick så himla ont i axlarna direkt.. Inte alls skönt...

2009-12-13 @ 15:08:43
URL: http://tessa84.blogg.se/
Postat av: pernilla

Hej hej,

Vi köpte ett babybjörn bärsele med ryggplatta när Milton va rnyfödd och använder den fortfarande massor (nu 8a månader) vi tog den "lutfigare" modellen som finns i vit å svart eftersom han är född i början på april å den va kanon nu i sommras även fast de va supervarmt så vart varken vi eller han speciellt varma, så de rekomenderar jag skarpt.

Den va jätte bra i början för mig efter graviditeten åxå eftersom man fick ett bra stöt i ryggen så man inte fortsatte med svankandet efter att magen var borta man vart lixom tvingad att gå med rak rygg igen, vi bär honom ofta när vi är och handlar för att slippa vagn och då kan de ju ta nån timme men han gnäller inget alls.



Lycka till och hoppas du blir nöjd med ditt val!

Glad lucia å god jul på er och lycka till mer er lilla tös..



/pernilla

2009-12-13 @ 15:40:26
URL: http://miltonsmamma.bloggplatsen.se
Postat av: Maria

Jag har en "gammal klassisk" Baby Björn som jag fick ärva av en kompis. Jag är jättenöjd med den. Bra att ha när man blir trött i armarna. Dessutom kan man få en del gjort när bebisen sitter i den - man har ju händerna fria. Jag använde den mycket när lilla V var några månader. Han tyckte det var mysigt att vara nära och somnade ofta gott i bärselen.



Kram

2009-12-13 @ 15:49:40
Postat av: Emma

jag har haft babybjörn till båda mina barn, en orginal till dottern och en active till sonen. dottern va väldigt liten i början och älskade att vara i den så henne bar vi omkring länge på kvällarna när hon hade svårt att komma till ro. sonen har oxå älskat den men tyvärr för tung för mig nu så vi har precis lagt ut den på blocket.

har inte hört något dåligt om babybjörn och har heller inte upplevt dem som dåliga för mina barn heller

2009-12-13 @ 15:56:10
Postat av: Trulsa

Babybjörn brukar de inte rekommendera då den inte är ergonomiskt korrekt. Vill man ha en bärsele som är ergonomiskt korrekt så ska man satsa på Manduka bärsele. Annars är bärsjal ett hett tips och då framförallt de ickeelastiska låååånga (4-5 meter) Undvik ringsjalen till en början med, jag tyckte det var jätteknepigt att få ringsjalen att funka från början utan den har jag använt först nu när dottern är större.



Till min första dotter använde jag en ergonomisk bärsele. hon hatade att ligga i vagnen, gallskrek konstant, fick byta till sittdelen redan när hon var 3 veckor för att den skulle funka över huvud taget. Så jag bar henne mer eller mindre hela första halvåret och sen en hel del andra halvåret med. Nu ska jag skaffa en långsjal till min nästa då det är bättre för ryggen tycker jag.

2009-12-13 @ 16:20:58
URL: http://trulsa.bloggspace.se/
Postat av: Linda

INTE babybjörn! Den är inte bra för varken barnet eller den som bär, Jag skulle rekomnedera trikåsjal till att börja med eller manduca bärsele. Jag hade själv en trikåsjal i början och sedan en ergo babycarrier (likadan som manducan men manducan har ett inbygt babyinlägg) manduca/ergo kan du dessutom använda MYCKET längre än en babybjörn. Jag bar min son på 2,5 år i ergon i sommras när vi var på midsommarfirande och han blev trött. Skillnaden mellan babybjörn och manduca/ergo är att i babybjörne får du all tyngd på rygg och axlar medans du i mancuca/ergo får hela tyngden på höfterna.

2009-12-13 @ 17:02:56
URL: http://bebislangtan.blogspot.com
Postat av: Paulina

Både jag och mannen använde babybjörn bärsele både när Alma och Ella var små. MYCKET bra, helt klart värt och köpa.

Roligt för dem och se lite med, när man vänder dem:)



Kram Paulina

2009-12-13 @ 17:12:03
URL: http://mitthopp.blogspot.com
Postat av: Jenny i Skåne (mamma till tre)

Skulle helt klart rekommendera bärsjal istället, bara man får in "snitsen" så är det inte så krångligt. Men det är lite pyssel i början och jag var nära att ge upp....:) Med mina två första hade jag Babybjörn (utan ryggplatta). Äldsta älskade att sitta i den, och den var oumbärlig eftersom hon vägrade vagn före 4 månaders ålder. Tvåan var väl halvförtjust, men han gillade å andra sidan vagnen skarpt. Bärselen var dock perfekt på hundpromenader och dylikt. Bärsjalen däremot känns betydligt mer ergonomisk både för mamma och bebis, och man kan använda den på många olika sätt. Som sagt, krångligt i böejan, Babybjörnen är enklare att använda, men när man väl fått kläm på det så...

2009-12-13 @ 17:46:39
Postat av: Anastasia

Evelina var ett kolikbarn och ville bäras på hela tiden så jag använde bärselen även hemme. Då blev händerna fria för att äta, sitta vid datorn m.m Det spar även på ryggen.



Jag köpte fishers price, då den var billigare men lika bra som babybjörn. Det var ganska jobbigt med bärsele när det var kallt och väldigt varmt, då man var lite osäker på kläderna.

Det väger ju lite att gå runt med barnet på magen men det är behändigt.



Jag kan dock tycka att bärselen jag hade i tyg var sämre än ryggsäckmodellen på magen, och nej man använde den inte alls så mycket som man tror. Men den var ändå bra att ha ibland!

2009-12-13 @ 19:08:56
Postat av: Tildas mamma

Vi har haft BabyBjörn Active till både Tilda och hennes storasyster. Bar jämt i den och använde nästan aldrig vagn till Tildas storasyster. Tilda accepterade vagnen också, men det kändes smidigare och mysigare att ha henne i selen.

Min man sydde en bärsjal till Tildas storasyster, så vi använde den en hel del till båda. Särskilt min man bar runt på dem i sjalen långt efter att de fyllt ett år, för att slippa krångla med vagn när de blir trötta på att gå själva.

Jag kan varmt rekommendera sele eller sjal. Man kan alltid ha den med sig och barnen får vara nära och i en höjd så att de ser allt som händer om de är framåtvända, så att de känner sig delaktiga (inte den första tiden förstås, men efter 4-5 månader när de vill börja se sig omkring).

Jag har inte provat Babybjörn utan ryggplatta, utan vi valde att lägga lite fler slantar på en sele med ordentligt stöd för ryggen (dvs Active).



Kram, Tildas mamma

2009-12-13 @ 19:14:19
URL: http://tildasmamma.wordpress.com
Postat av: Linda

Jag hade en babybjörn bärsele till Elina när hon var liten. Den var underbar, då hon alltid ville bli buren av mig.

Men man får jäkligt ont i ryggen av att bära runt på barnet i selen!



Så till den här bebisen har jag investerat i en bärsjal. De ska man kunna bära runt barnet i flera timmar utan att få ont någonstans.



Dessutom är sjal bättre är en sele för barnet.

2009-12-13 @ 19:17:27
URL: http://lindaha.blogg.se/
Postat av: Emma

Skippa Babybjörnen, den är inte ergonomisk för ett litet barn, och dessutom blir det snabbt tungt för bäraren. Kan du så välj ett annat märke på sele, finns massor av web-shoppar som säljer både Beco och Manduca t.ex. Jag hade en Manduca och dessutom bärsjal. Toppen! Manducan kan du använda i flera år till skillnad från babybjörnen som snabbt blir urväxt. Sjal är också att rekommendera, den kan du använda från start och det är ett väldigt nära sätt att bära barnet. Mysigt! Någon sa att björnen är bra för att barnet kan vändas utåt - men små barn skall inte vändas utåt på det sättet, de kan inte hantera intrycken. Bättre med en bra sele där de kan titta tryggt bakåt och åt sidorna. Manducan kan du dessutom ha på höften då barnet blir större, och då ser det en del ändå och kan vara med, men utan "stringhängandet" som björnen erbjuder. Lycka till med allt!

2009-12-13 @ 19:51:36
Postat av: Annika

Hej, om jag får en bebis till skulle jag definitivt titta på de ergonomiska selen; ergo, manduca, patapum. Googla på dessa så hittar du flera sajter som säljer dem. Man får prova sig fram. En del är lite knepiga att knäppa men mycket skönare än Baby Björn (ska du ha en sån måste du ha en BB Activ som avlastar din rygg). Men de är ju inte vara så bra för bebisens bäcken. Nackdelen med en del av de ergonomiska selena är att de inte går att bära barnet framåtvänd i men å andra sidan kan du bära barnet på ryggen sen.

2009-12-13 @ 20:05:06
Postat av: DJ

För oss var bärselen oumbärlig! Vår dotter kom nära samtidigt som man hade händerna fria till annat man måste göra ibland!

2009-12-13 @ 20:29:58
URL: http://vilsnajollen.blogspot.com
Postat av: hanna

har både bärsele och bärsjal...rekommenderar starkt bärsjal mycket bekvämare att bära i på promenader osv jag har mysak å den e inte så svår alls... annars har jag en bärsele över precis likadan som babybjörn..den ligger mest och samlar damm...

2009-12-13 @ 20:35:08
URL: http://knasgravid.blogspot.com
Postat av: Anna-Lena

Jag bara älskar bärsele, mina barn har gjort det samma. Det är underbart att känna dem istället för att ha dem ligga i en vagn, ger mycket mera närhet..

Dessutom tror jag att det ger nöjdare barn, man finns ju där med värme, mjölkdoft å kärlek.

Till sista barnet använde jag baby björn synergy, kanon! Rekommenderar det!

2009-12-13 @ 20:41:02
Postat av: Maria

ERGOBABY Den är kanon, jag köpte min via tradera. Elsa har sovit gott iden 3 timmar i stöten när hon var lillbebis utan jag jag kände det minsta i ryggen. Nu är hon 1,5 och och då har jag samma sele men sätter henne på ryggen istället för magen. Hon sover gått då också. Den är värd var enda krona. Jag hade babybjörn till min första men inte så länge. Satsa på en ergo, det är ett säkert kort. Köp extra infant skyddet till. Kolla ergos hemsida där finns mycket film och info. www.ergobabycarrier.com

2009-12-13 @ 20:48:28
Postat av: En medmänniska

Tänker på er, hoppas du och Peter har det mysigt o bra på Spahotellet.



Så rörande fina ord av dig Sofie om det tredje ljuset och så gripande bild på Victors byrå på alla hans saker. Gör så ont i mig lilla älskade Victor. Vi är så ofantligt många som tänker på dig imorgon och på dina älskade föräldrar. Många, Många ljus kommer tändas och lysa för dig. Hoppas så innerligt att du har det bra tillsammans med alla andra änglabarn.



Varma kramar till er alla.

Malin



2009-12-13 @ 21:19:56
Postat av: Jenny - tvåbarnsmor

Hej!



Jag kan ju säga av egen erfaranhet att en Babybjörn INTE är att rekommendera. Jag fick ont i axlar och rygg på en gång och den va inte bekväm. Men nu med andra barnet skaffade jag mig en bärsjal. Den är utan tvekan det absolut bästa köpet jag har gjort! Bebisen sitter jätteskönt och mysigt i den och det är inte alls tungt och jobbigt att bära i den. Jag brukade ta på mig bärsjalen och stoppa ner lillsessan i den i somras och ta med hundarna på en härlig skogspromenad. Kunde gå långt utan att bli trött i rygg och axlar. Den jag har är en looma sino, en trikåsjal. på sjalbarn.se kan man få massor med tips om olika sjalar.

Om du nu ändå vill ha sele istället för sjal skulle jag rekommendera en ergonomisk bärsele. Finns olika märken. Jag har ingen egen erfarenhet av såna men har hört andra berätta positiva saker om dom.



Här har ljusen oxå brunnit ikväll!

Det är så fint på Victors byrå med alla saker!



Kramar

2009-12-13 @ 21:29:55
Postat av: Amanda

hoppas eran helg varit jätte fin. kramar till er o lille victor förstås.

2009-12-13 @ 22:10:29
URL: http://jessicaaamandaa.blogg.se/
Postat av: Anonym

tror du på iden pay it forward?

2009-12-13 @ 22:34:29
URL: http://everydaywithcutie.blogg.se/
Postat av: Maria J

Baby björns bärsele är bäst! Jag har haft jätte bra nytta av den och min son älskade den.

2009-12-13 @ 22:53:22
Postat av: nen

Hjsan!!!



Jag hade en baby björn till vår son som funkade perfekt då han var en vagnvägrare. Vi hade även en annan som var köpt på ullared men den gillade jag inte allt. Man fick väldigt ont i ryggen av den.

Jag tycker du ska kika åp tradera där kan du komma över en helt ny å till rimligt pris,

Lycka till

2009-12-13 @ 23:35:43
URL: http://nennr1.blogg.se/
Postat av: Fia

Babybjörns bärsele active är helt kanon, ger ett bra stöd för rygg och är riktigt bekväm! jag har haft stor nytta av den och min alicia tyckte mycket om att sitta i den.

2009-12-13 @ 23:36:18
Postat av: Caroline

Med tre barn under fyra år är tillvaron lite kaotisk emellanåt... Lilla Lovis fick ofta ligga gråtandes och vänta på sin tur i vagnen. Hade sån ångest över detta och för att inte tala om hur stressad jag kände mig. Jag hittade en bärsele på blocket för ett par dagar sedan och den är kanon. Nu kan hon vara med medans jag fixar och donar med de äldre barnens bestyr. Superpraktiskt! Kan tänka mig för dig som är ute med hundarna på leriga skogsstigar osv att det måste vara kanon att slippa vagnen vissa gånger. Hoppas du hade en trevlig Luciahelg Sofie!

2009-12-14 @ 00:27:18
URL: http://lambisoft.blogspot.com
Postat av: Kersti

hej!



jag använde babybjörn till min första, nu har jag sjal till min lilla tjej och måste säga att det funkar mycket bättre!!! är mycket stadigare och huvudet sitter bättre fast för jag tyckte att huvudet lätt dippade i babybjörnen vilket gjorde att man ständigt gick och höll i det, i sjalen så sitter bebisen fast och man har båda händerna fria. tyckte det var flummigt först men efter att ha testat så är det suveränt, bär fortfarande tjejen i den vid dagislämningen av sonen och hon är 9 månader.

kram på dig!

2009-12-14 @ 01:17:48
Postat av: Tessan

Jag tycker absolut att du ska köpa en Babybjörn. Jag använde min så ofta med båda mina barn. Det är så smidigt t ex när man ska handla och inte orkar släpa på en vagn eller bilbarnstol. Använde den även mycket hemma och bara gick omkring, de sov så gott i den och det lugnade dem att vara så nära. Har ett minne från när Ida var några månader och vi skulle ha gäster. Jag skulle inför det skala mängder med räkor. Ida gallskrek hysteriskt och det enda som fick henne att sluta var att ha henne i Babybjörnen och göra höga knän (hur jag nu kom på att det fungerade vet jag inte riktigt...). Så där stod jag i nästan en timme med Ida på magen, trampandes upp och ned med benen samtidigt som jag skalade räkor.



Hoppas ni får en underbar spa-vistelse. Alla mina tankar går i dag till lilla Victor, då det är åtta månadern sedan himmelens fick sin vackraste ängel!



Kramar,

Tessan. mamma till Ida och Tim

2009-12-14 @ 07:49:58
URL: http://tessanova.blogg.se/
Postat av: Anna

Jag tyckte inte om börselen, köpte mig en sjal ist, och ÄLSKAR den. Bar min minsta en hel dag en gång och hade inte ont alls efter och han låg så skönt nära mammas hjärta och myste:-)

Det finns många olika varianter av sjal och jag kan verkligen rekomendera den.



Lycka till :-)

2009-12-14 @ 09:55:01
URL: http://www.familjenbrolin.se
Postat av: Marie (en mamma med 3små barn)

Nu sitter ni nog å har det dundermysigt =) Ville bara sända några rader och en tanke till er..



kramar om!!!

2009-12-14 @ 11:44:53
Postat av: Ida

Jag har haft både en gammal baby björn bärsele och en alldeles ny! Det var inget fel på någon utav dom, men den nyare modellen (då var det 07) var så himla smidig!! Jätte enkel att ta av och på, och inte alls nåt krångel att ta i och ur min bebis vare sig hon sov eller inte! Jag kan absolut rekomendera en baby björn, och sen 07 är säkert utvecklingen ännu bättre =) Bägge mina töser gillade den skarpt och det är så gott att ha dom intill sig... =) Jag hade aldrig några problem med värk i varken axlar eller rygg, men det är ju individuellt såkart! Men en bebis väger ju inte flera ton direkt, och i början har man ju inte bebisen där i så långa stunder...



Så jag rekomenderar en iaf =)



Ida

2009-12-14 @ 11:51:46
Postat av: Annette E

Jag har bara positiva erfarenheter av bärsele, visserligen är mina söner (en finns inte längre) 38 år men när dom föddes -71 så hade jag 2 selar som jag och syrran alltid använde när vi var ute och åkte buss och var i Stockholm, helt fantastiskt att slippa släpa på en tvillingvagn som det ofta var problem att få genom spärrar m.m.

Tror också att barnet känner sig tryggare i en sådan då det hör mamma andas hela tiden.

Köp inte heller en vagn där barnet är vänt från dig, små barn ska ha ögonkontakt med den som kör vagnen, i alla fall första åren.

kramis och ha det gott

2009-12-14 @ 15:37:44
URL: http://www.av-eriksson.se
Postat av: Lollo & Wille

Hej! Min Wille hade kolik sina första fyra månader, och jag bar honom hela tiden. Ibland tolererade han att sitta i vår Babybjörn Active, men jag fick så ont i ryggen av den. Om vi får ett till barn ska jag satsa på en Manduca, en ergonomisk sele: http://babyboden.jetshop.se/default.aspx



Lycka till med valet och med Wilma, fint namn=)

Din blogg är underbar, läser varje dag och hela vår familj tänker massor på er och finaste Viktor.



Kramar i massor

2009-12-14 @ 18:05:22
Postat av: Caroline

Hej! Har själv burit mina barn i en Babybjörn, fungerade jättebra men blir det flera barn så kommer jag att skaffa mig en bärsjal. De är bäst



Massor av kramar



Caroline

2009-12-14 @ 19:43:58
Postat av: Ronja :)

Jag har läst din blogg ett tag nu och jag lider något så fruktansvärt med er! Gråter varje gång.

Kan inte förstå smärtan ni har fått genomlida!

Mina tankar finns med er nu och föralltid!

Mängder av kramar till er och er fina lille Viktor <3<3

2009-12-15 @ 00:03:48
URL: http://ronjaross.blogg.se/
Postat av: Kajsa

Hej gumman.

Vad synd att jag redan gett bort vår BabyBjörn. Den var helt suverän och förmodligen den baby-sak som jag använde mest av allt vi köpte!

Lewis älskade att sitta "på min mage" och den var helt ovärdelig alla gånger jag flög hem till sverige själv med honom eftersom det betydde att jag hade händerna fria!

http://www.preshbaby.com/get_image.php?pid=1269&thumb=1



Kramar från oss

2009-12-15 @ 15:34:22
URL: http://redman.blogg.se/
Postat av: Elin

Hejsan!

vi har en baby björn som inte e riktigt lika stadig som dom första men den andas! vilket e jätte bra tycker jag, vi fick barn i januari men började använda den först till våren och på sommaren. Kanon att ha med när dom vill vara med lite. Vill ni kan ni låna våran. Peter har ju Julles nummer. Lycka till annars. /Elin

2009-12-17 @ 21:43:31
Postat av: Elin

ps det e en activ med rygg platta :)

2009-12-17 @ 21:46:19
Postat av: Helen

Hej.

Brukar vara in här och "titta" till er lite då och då, men är dålig på att lämna något fotspår efter mig :P.



Vi har haft både en bärsjäl och en babybjörn active och nu har vi en Manduca, det är en ergonomisk bärsele, där bebisen är vänd mot dig, du kan ha henne i den från det hon är nyfödd ända upp till 18 kg. Jag har problem med axlar och rygg men den här selen kan jag bära runt på min dotter som väger drygt 10 kg nu hur länge som helst och både Tindra och jag fullständigt älskar den :D. Enda besvikelsen är att vi inte köpte den direkt när hon föddes, så vi kunnat mysa mer med den när hon var bebis :D.



Lycka till med inköpet av sele.



Önskar er ett bra år :D



Kramar Tindra & Helen

2010-01-04 @ 14:32:07
URL: http://tiemsa.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:
Innan du kommenterar, har du läst inlägget?:


Trackback