Midsommarfirandet

        DATUM: 2009-06-20 TID: 17:22:26
Har haft en underbar midsommar, med fint väder (otroligt va?), god mat och gott sällskap.
Två goda vänner från Märsta, deras lilla son Max och hund Ronja var på besök. Vi gick på midsommarfirande, grillade, spelade spel och bara hade trevligt.
Precis lagom, vad vi behövde.

Hoppas att ni alla också har haft det trevligt och sluppit regnet.
Lägger ut några bilder från gårdagen.








Jag och ur söta Max 8 mån.






Folkdansuppvisning... Gulligt.. Hi hi









Sandra och Max









Max pappa Nicke
























Lille Max e trötts...



Godnatt!!




Kommentarer
Postat av: annika

Visst blev vädret fint. Bara Säkert Victors förtjänst. Det gläder mig att ni hade det bra. Du hade glädje i blicken på bilden med bebisen. Tänker mycket på er fast jag inte känner er. Men det känns ju nästan som om jag gör det på något sätt nu. Ha en fortsatt trevlig midsommarhelg. Hade själv fint väder men inslag av en regnskur.

2009-06-20 @ 17:46:23
Postat av: Caroline

Va roligt att det blev lyckat igår. Vi hade sån otur med vädret precis när midsommarfirandet på orten skulle dra igång men annars var det kalasväder. Det blev ingen dans kring midsommarstången för barnen men de var nöjda och glada ändå. Tänk Sofie, nästa midsommar har du en liten bebis på din arm... så underbart!

2009-06-20 @ 17:55:36
URL: http://lambisoft.blogspot.com
Postat av: Helena

Vilken sötnos!

Kram Helena

2009-06-20 @ 17:58:54
Postat av: Linda Dillström

Låter som det är precis vad ni behövde. Unnar er varje gnutta av glädje som ni kan få! Resten av mina tankar och känslor som jag försökt få på pränt (men inte lyckats så bra med för vem kan sätta ord på känslor fullt ut?) finns som kommentar under ditt Glad midsommar-inlägg.



Kramar igen

2009-06-20 @ 18:02:46
Postat av: Yvonne - en mamma i Handen

Härligt att ni hade en trevlig midsommarafton och att vädret var med er. Här i Leksand vad det 9 grader och regn men det blev ett lyckat firande trots det. Idag skiner solen och jag hoppas att strålarna når även er.

Kram / Yvonne

2009-06-20 @ 18:33:23
Postat av: Nicke,Sandra, Max och Ronja

2009-06-20 @ 18:33:54
URL: http://famekwallohlin.blogg.se/
Postat av: En medmänniska

Fina bilder!! Det är väl er husbil man skymtar i bakgrunden på en utav bilderna!?



Glädjande ja att läsa ni hade det så trevligt igår med goda vänner :)

2009-06-20 @ 18:38:50
Postat av: Eva

Jag har länge undrat hur gammal du är? :) Kram

2009-06-20 @ 18:42:13
Postat av: Babette

Hej Sofie,



Trillade in på din blogg av en ren slump!

Har bara sett ett ända avsnitt av sjukhuset och det var just det sista då Victor var med.

Vilken underbar liten kille!

Har tänkt så mycket er sedan dess.

Det är svårt att föreställa sig vad det är ni går igenom, men jag är så ledsen för er skull och det gör verkligen ont i hjärtat, att livet kan vara så orättvist ibland!

Är samtidigt så glad för er skull, att ni ska få ett litet syskon till Victor, helt fantastiskt roligt =)



Jag känner ju inte er, men ditt sätt att skriva på och er berättelser berör och jag kommer att tänka på er ofta!



Varmaste kramar Babette

2009-06-20 @ 18:44:20
URL: http://frubettys.blogg.se/
Postat av: bettygirl.blogg.se

glad för er att er midsommar blev lyckad!! så stark du verkar ! hur orkar du?/ni? tänker på er idag oxo :) massa kramar betty med familj

2009-06-20 @ 19:07:34
Postat av: Therese

Hej!



Vad roligt att ni hade det mysigt och att vädret var med er.



Roligt med besök från märsta, där bor jag med (fram med intresseblocket;-) )Hihi



Må så gott!

Kramar

2009-06-20 @ 19:16:14
URL: http://familjelivet.wordpress.com
Postat av: Jenny i Skåne (mamma till tre)

Härligt att höra att ni haft en mysig midsommar med kära vänner på besök! Här nere i Skåne hade vi både åska och hagelskurar, men solen tittade också fram emellanåt. Hoppas att solen fortsätter att lysa på er!



2009-06-20 @ 19:39:40
Postat av: Sandra

Vad kul att läsa att ni hade en underbar midsommar med brorsan och svägerskan! kram

2009-06-20 @ 19:43:33
URL: http://www.familjenastrom.se
Postat av: Nicke,Sandra, Max och Ronja

Tänkte bara tacka för en trevlig helg! Det måste vi göra om :). Kram på er!



Mvh Nicke

2009-06-20 @ 19:47:51
URL: http://famekwallohlin.blogg.se/
Postat av: Caroline L

Vad kul att höra att ni fick en mysig midsommar med sol och allt som hör midsommar till. Här på västkusten var det sol och regn om vartannat :)



Det är beundransvärt att se glädjen hos dig när du håller andras barn, men det är ju så er prins vill se sin mamma och pappa där han sitter på molnen och vakar över er.



många kramar till er

2009-06-20 @ 21:29:55
Postat av: Malin

Vad härligt att ni hade en mysig midsommar!



Kram

2009-06-20 @ 21:58:15
URL: http://idaoliver.blogg.se/
Postat av: Jessica

Hej Sofie,



Midsommaraftonen var riktigt bra även på mitt håll. Härligt att ni fick en skön dag/afton ni med. Små guldkorn i vardagen gör så mycket. =)



Ha en skön helg och sköt om er!

Kramar Jessica

Postat av: Draken

En liten del av mitt hjärta brast när jag såg att min lilla tv-favorit nu är hos änglarna! Där har han det bra och jag ska be min pappa att se till honom. Jag tänker på er!!!

2009-06-20 @ 22:02:36
Postat av: Jessica/mamma till 2

Hej Sofie och Peter!

Kul att ni hade en härlig midsommar tillsammans med goda vänner! Vilket härligt väder det blev :).

Vi i familjen skulle fira midsommar hos några vänner, men lilla Kevin fick feber och öroninflammation så vi fick stanna hemma och fira istället, men det blev mysigt ändå.

Jag tänker på er!! Ta hand om varandra!!

Massor av kramar till alla!

Jessica, Filippa och Kevin

2009-06-20 @ 22:36:01
Postat av: Ännu en medmänniska/mamma till 3

Bra att läsa att ni hade en trevlig midsommar. Vädret fixade säkert Victor. Håller med om att Max är himla söt! Önskar er en fortsatt trevlig helg, styrkekramar från mig.

2009-06-20 @ 22:37:40
Postat av: Tessan

Vad skönt att höra att ni hade en bra midsommar!

Vi var i Enköping och jag såg kyrkogården från motorvägen. Jag vinkade och hälsade glad midsommar till Victor. Ska snart åka och hälsa på, på riktigt igen.



Stor kram till er,

Tessan, mamma till Ida och Tim

2009-06-20 @ 22:47:20
URL: http://tessanova.blogg.se.
Postat av: bettygirl.blogg.se

nu har jag o min familj skänkt pengar till barncancerfonden o detta kommer vi göra varje månad hedanefter !!! ta han om er ! // ljus o kärlek

2009-06-20 @ 22:52:42
Postat av: hanna

heej! jag har en liten fråga, era halsband som ni har, de runda ringarna, vad står det på de om man får fråga? :) har sett att många av er har såna, morfar, du, o peter och kanske fler?

jag har ett sånt jag med, som det står mitt o min killes namn på så jag är nyfiken på vad ni har för text? :)

jätteglad om du svarar i min blogg! :)

kram

2009-06-20 @ 23:40:40
URL: http://spanienflickan.blogg.se/
Postat av: mamma till oliver

vilka fina bilder och vad trevligt ni verkar ha haft,det gläder mig..:)

själva var vi bara hemma på midsommar,var så ostadigt väder här i borlänge men det var skönt att bara va hemma ändå!



tänker på er som alltid!!!

hoppas vädret håller i sig nu!

massa kramar kristin och oliver

2009-06-21 @ 14:03:23
Postat av: elin

I vilken kyrka ligger victor?

2009-06-21 @ 18:00:45
Postat av: Marie (en mamma med 3små barn)

Låter som ni hade det så bra som ni kunde..det känns gott i hjärtat :)

tänkt på er mkt som vanlgt!!

Vi hade oxå tur med vädret..å nu kommer sommaren!!!



kram kram till dej å Peter

2009-06-21 @ 18:03:36
Postat av: Sanna

Ni är beundransvärt duktiga!



Styrkekramar till er

Sanna

2009-06-21 @ 18:52:46
Postat av: Yvonne - en mamma i Handen

Hemma igen från ett nu soligt och vackert Leksand. Såg också Victors rosa kyrka från vägen och sände en massa varma tankar åt hans håll och precis när vi passerade visade sig en vacker dubbel regnbåge på himlen...

Lyckades titta på tv3 play igår med ett oh så långsamt mobilt bredband - vilken underbar liten Victor jag såg. Så glad, pigg och så full av liv. Underbart när han kikade fram på er och sa Buuuu...Vet ni, när jag ser filmen så varken kan eller vill jag förstå att han är borta. Fattar inte att en så underbar liten person med så mycket sprudlande liv i sig inte fick fortsätta...Men va härligt att se all denna KÄRLEK som fanns runt honom! Hjärtknipande och tårarna rinner.

Tänker på er.

Kram / Yvonne

2009-06-21 @ 20:03:53
Postat av: Milla

Skönt att ni hade det bra! Här var det mulet,sol,regn. Precis som en vanlig midsommarafton...Kram Milla

2009-06-21 @ 20:31:25
Postat av: Malin (Ellas mamma)

Härligt midsommarfirande ni verkar ha haft... Eftersom jag missade Sjukhuset i torsdags så satt jag precis å tittade på det avsnittet på nätet,å vilket fint avslut de gjort!!!!! Men tårarna rann precis som vanligt med er och för er..... Eran söta goa lilla kille..Tänkte på det som Per sa i avsnittet att han hoppades att Victor skulle få lämna sjukhuset....Det fick han ju oxå,men inte som han hoppades på..Han har det nog kanon där han är nu er lilla prins....Tror han vakar över er varje sekund å ser till att hans blivande syskon kommer få en underbar uppväxt med er!!!!



Har själv en "änglalillebror" som jag är övertygad om att han är en citronfjäril nu..(samma dag som vi hade begravning för honom, i mars 1989..Så kom det en citronfjäril å flög precis framför oss...Inte alltför ofta man ser en sån i mars =))



Många kramar från Malin i grillby

2009-06-21 @ 20:52:23
Postat av: Morfar Christer

Hej Sofie. Fina bilder fran ert midsommarfirande. Var nog bra att ni inte akte till Rattvik. Mycket folk och regnigt.

Firade midsommar har i New York med bla flera hundra andra svenskar, midsommarstang och spelman och dans. Allt med State of Liberty i bakgrunden.

Costa Rica i morgon mandag.



kram

pappa

2009-06-21 @ 20:56:03
URL: http://mckillen.se
Postat av: Tessan

Skrev i går att jag vinkade till Victor när vi åkte till Enköping i fredags. Vi åkte hem igen i går kväll (lördag) och såg också, precis som Yvonne - en mamma i Handen, en dubbel regnbåge en bit innan kyrkan i Bålsta. Vi måste åkt förbi nästan samtidigt. Mina tankar gick också till Victor när jag så den...



Kram,

Tessan, mamma till Ida och Tim

2009-06-21 @ 22:11:06
URL: http://tessanova.blogg.se.
Postat av: Annica - igen...

Såg precis sista avsnittet av Barnsjukhuset m Victor. Tårar. Skönt att ni kände det var värdigt.



Hoppas ni hade en så ok midsommar i känslan som du har skrivit om här...



Ni finns i tankarna...



//Annica

2009-06-21 @ 23:04:59
URL: http://annicajohansson.blogg.se/
Postat av: Linda

min vän hade din lkänk på sin sida o hon bad alla att kika inm hos er. Jag gjorde det och jag vill säga att jag tänker på er så mycket. jag såhg inte sjukhuset för jag jobbar natt så missar det hela tiden, men hade ändå hört om eran lille prins. HAN ÄR SÅ FIN!!!!!!! Jag ska fortsätta läsa din blogg för du skriver på ett så bra sätt och jag blir så tagen av allt. Önskar att jag kunde lindra men jag kan iallafall stödja o läsa på din sida!!! Stor varm kram till både dej och viktors pappa och alla som står honom nära! Såj just ett stjärnfall när jag satt här o läste på din sida...Kanske är det Viktor som busar? Kram Linda

2009-06-21 @ 23:23:59
URL: http://enmammaslycka.blogg.se/
Postat av: Linda

skrev just em kommentar men den försvann..min vän bad alla hennes läsare att kika in på din sida och jag gjorde just det. jag såg inte sjukhuset då jag jobbar nätter och missar det ganska ofta. Dock hade jag hört om eran lille Viktor. Jag vill visa mitt stöd o deltagande genom att följa din blogg. Viktor är såååå söt! vilken kille ni har! Just när jag läste din blogg så ser jag ett jättetydligt stjärnfall. Kanske viktor som busar? Stor varm kram!!

2009-06-21 @ 23:29:56
URL: http://enmammaslycka.blogg.se/
Postat av: Yvonne - en mamma i Handen

Tessan - vad häftigt att du också såg en dubbel regnbåge. Vi såg den olika dagar men på ungefär samma ställe.

Jag pusslade ihop regnbågen med mina tankar på Victor av en anledning - i inlägget "Fiskelycka" så finns en bild där en "regnbåge" ligger över bilden. Nu finns det säkert någon tråkig förklaring att det var en reflex i kameralinsen men vi är ju fria att göra våra egna tolkningar. Och i och med att känslan fanns att en annan liten härlig person fanns med så fick regnbågen en betydelse för mig.

Om man ser världen som ett stort abstrakt konstverk så kommer det alltid att finnas de om säger och hävdar att det bara finns fyrkanter, streck och konstiga krumelurer. Men så finns också de som ser fantastiska och växlande motiv beroende på varifrån man betraktar. En dag får vi kanske svar på vem som hade rätt...

Kram / Yvonne

2009-06-22 @ 08:41:01
Postat av: Jonna

Hej!

Du har verkligen fått mig att börja gråta med dina inlägg! Vilka kämpar ni har varit! Denna bloggen komme jag kolla in alltid nu! Styrkekramar till två hundra procent! O hoppas allt går väl med din nya lilla knodd! Önskar dig all lycka!



Om de är ok så skriver jag gärna ett inlägg om dig?

2009-06-22 @ 08:43:18
URL: http://jth.blogg.se/
Postat av: Ännu en medmänniska/mamma till 3

Vad häftigt! Fick gå tillbaka till inlägget "Fiskelycka" och där såg jag ju regnbågen. Tror inte att det är en reflex i linsen utan någon "liten härlig person" som är närvarande på sitt sätt.. Så måste det vara, helt klart! Självklart tänker jag på Er alla idag med.

2009-06-22 @ 08:55:28
Postat av: annika

Såg om inslaget från Sjukhuset. Tårarna bara rinner. Tänk att han bara en måndad senare var så sjuk. Usch, jag förstår inte det här. Varför, varför, varför?

2009-06-22 @ 10:41:33
Postat av: Emily ♥♥

Victor är verkligen världens fiinaste. Detta berörde mig långt in i själen. Ni är sååå himla tuffa!! Beundrar er verkligen - Livet är INTE rättvist! Himlen har fått sin vackraste ängel<3

2009-06-22 @ 13:49:06
URL: http://emsiss.blogg.se/
Postat av: Kajsa - 2 barns mamma

verkar som om ni hade en riktigt trevlig midsommar, fina ni!



Ständigt i mina tankar!

2009-06-22 @ 14:12:33
URL: http://kaaisaaa.blogg.se/public
Postat av: Evelina

Hej!

Stort grattis att du ska få äran att bli mamma igen :) Viktor är nog jätteglad att han ska få bli storebror, och tittar ner på er med ett leende på läpparna.



Såg sista avsnittet som repris i helgen, usch :( Det är så hemskt!

Men hoppas ni mår okej, och kom ihåg.. man är inte mer än människa!



Många kramar och lyckönskningar till er!

2009-06-22 @ 14:42:41
URL: http://eevelinasjosten.blogg.se/
Postat av: Therese (Hilmas mamma)

Hej!

Värden är så liten...

Jag berättade för mamma och pappa och min bästa kompis från Märsta att vår Hilma ska vara med i en kalender till förmån för barncancerfonden. Och att Victors mamma fån "Sjukhuset" ska skriva ett försättsblad till denna kalender. Jag börjar berätta Victors historia och både mina föräldrar och min kompis säger att Nicke och Sandra ska fira midsommar tillsammans med er. Mina föräldrar och Nickes föräldrar bor grannar. Nicke var min allra första kompis. :-)

Jag tänker på er och gråter när jag läser dina fantastiska inlägg. Ta hand om er!

Hälsar Therese

2009-06-22 @ 21:35:47
Postat av: Ung mamma till 1 pojke.

Jag gar alltid in har och tittar for att lasa dina fina inlagg. Tararna bara rinner. Du skriver allt sa himla fint och du ser sa himla fin ut. Ni ar starka!

2009-06-23 @ 13:54:51
Postat av: Sandra

Oj vilket sammsnträffande!

Jag heter Sandra och fick mitt första barn i december, Han fick namnet Max :-D

Min man heter inte Nicke dock, då hade det varit lite läskigt ;)

2011-02-23 @ 13:12:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:
Innan du kommenterar, har du läst inlägget?:


Trackback