Nominerad

        DATUM: 2009-06-17 TID: 23:39:22
Blir så glad när jag ser att så många inlägg har ramlat in angående det nya barnet. Jag är så nervös och förväntansfull. Har fått ett ungefärligt datum, den 15 Jan, så det är bara att vänta och se. "Suck" =)
Längtar redan till ultraljudet i vecka 18.
Tack allihopa för era fina ord och lyckönskningar, det värmer.

Fick precis ett mail angående den där tävlingen Årets Blok 2009. Jag har tydligen blivit nominerad och skall nu gå in och försöka göra en pocket bok utav alla mina bästa inlägg. Herre gud, vet inte ens i vilken ände jag skall börja, hur jag skall skriva den eller nåt. Får fundera över natten och börja i morgon.
Det är i alla fall jätte jätte roligt att vara nominerad, minst lika kul som att vinna, vilket jag faktiskt tvivlar på att jag gör. =)
Men det blir en kul utmaning  i alla fall.
Tack till alla er som röstat, Puss!!!

Kommentarer
Postat av: Jenny i Skåne (mamma till tre)

Härligt att du nu är "officiellt" nominerad! Du kommer att fixa det galant tror jag, bara du har tid, ork och lust. Skulle väldigt gärna vilja läsa din blogg som bok, även om jag redan läst alla inlägg flera gånger!



Kramar från Skåne

2009-06-17 @ 23:42:24
Postat av: Annika

skrev precis ett litet inlägg om er blogg.. läs gärna och berätta om ni vill att jag ska ta bort det eller om det får stanna kvar



http://thetrutharehere.blogg.se/?tmp=14231058



kram från mig

2009-06-17 @ 23:56:17
URL: http://thetrutharehere.blogg.se/
Postat av: isabella

åh vad kul :) du skriver jätte bra så det blir inga problem =)

2009-06-18 @ 00:01:47
URL: http://isaingvarsson.blogg.se/
Postat av: Veronika

Du kommer att klara den utmaningen galant!

Jag ser min bokhylla och där finns det garanterat plats för DIN bok.

Läser dina inlägg om och om igen som många andra och orden går rakt in i hjärtat, så otroligt fint skrivet av dig. Jag beundrar din kraft och styrka att göra en blogg och dela med dig av alla stunder av sorg, smärta och lycka ni tar er igenom.

Tänker på er och er starka stjärna.

Ta hand om er

Många kramar



2009-06-18 @ 00:03:00
Postat av: Marie S Bålsta

Hihi! Skickade precis ett mail dit man kunde nominera bloggar. Jag som skrev ett långt mail till dem så var du redan nominerad!! Grattis, va roligt! Vart går man in och röstar? Jag ska rösta 1000ggr och uppmana alla att göra det samma. Jag tycker verkligen att du förtjänar att få din blogg i tryck.



Om du vill veta vad jag skrev i min nomenering så kan jag maila det till dig om du vill och jag får?

Du kan maila mig i så fall på: [email protected]



Kram på dig.

2009-06-18 @ 00:13:17
Postat av: Frida

Hejsan.

Jag vill oxå passa på att gratulera till graviditeten och att du har blivit mominerad till blok, va roligt för er att få ett helsyskon till Viktor. Det barnet kan känna sig stolt över att vara just syskon med den kämpen.



Mvh Frida

2009-06-18 @ 00:27:06
Postat av: Tessan

Åhh vad roligt att du blivit nominerad. Du kommer göra det jättebra, det är jag säker på!



Håller alla tummar och tår! För både graviditeten och att du vinner.



Idag är Victor på "Sjukhuset" igen. Ser fram emot det med blandade känslor. Jag vet att jag kommer gråta floder. Lilla söta killen...!



Stor kram,

Tessan, mamma till Ida och Tim

2009-06-18 @ 07:35:43
URL: http://tessanova.blogg.se/
Postat av: Sanna

Grattis! Åh vad glad jag blir att läsa att du är gravid! Håller alla tummar och tår för att det ska gå bra!

2009-06-18 @ 08:16:35
Postat av: linda

Grattis igen fast till denna utmaning som du kommer fixa galant! Man fastar för det du skriver och på det sättet du skriver. det är så ärligt och rakt skrivet som de kan bli. Din bok kommer garanterat få en plats här i vårat hem! precis som att eran familj har tagit en plats av mitt hjärta. kram

2009-06-18 @ 08:17:08
URL: http://holen666.blogg.se/
Postat av: Malin

Grattis till nomineringen=) Jag tror att du kommer vinna!



I kväll ska jag titta på "Sjukhuset" och eran fina lilla prins...gör ont i hjärtat, men jag vill så gärna se er lilla kämpe ändå.



Hoppas ni får en mysig midsommar!



Kramar till er och Victor!

2009-06-18 @ 08:18:01
URL: http://idaoliver.blogg.se/
Postat av: Mamma till 2

Hej!Jag läser din blogg dagligen och tycker att du skriver helt fantastiskt bra!Man rycks med i både eran sorg och glädje!Ni är så starka.och att du orkar skriva är helt otroligt.GRATTIS ,det glädjande att höra att du är gravid.Kämpa på!Jag kommer att fortsätta läsa!

Bamsekramar till er alla.Täker på er varje dag eftersom vi har en dotter somhar haft leukemi och min sambons systersdotter gick bort för 1 år sen pga samma sjukdom.Hon blev 11 år och var sjuk sen hon var 10 månader.Ha en trevlig midsommar

2009-06-18 @ 08:24:03
Postat av: Veronica (med 3 små)

Va roligt att du ska vara med i årets blok. Kommer definitivt att rösta på dig (många gånger).



Kommer inte kunna se på sjukhuset idag :( , men jag får kolla på nätet sen. Han är ju så himla söt lille Victor.



Grattis igen till Victors blivande syskon. Han är nog jättestolt där uppe :)



Ha en bra dag!



//Veronica (med 3 små)

2009-06-18 @ 08:24:24
Postat av: smultronpaj

Hej.



Jag ramlade in här av en slump för några veckor sedan och har inte kunnat slita mig sen dess.



Att läsa här gör mig inte bara ledsen och nedstämd. I stället fylls jag av en allt starkare kärlek till mina egna barn. Jag försöker att ta vara på den kärleken och njuta av den även när det känns kämpigt med bråk och trots. Jag vill tacka dig. Du skriver så fint och innerligt.



Grattis förresten till graviditeten. Ska hålla alla mina tummar.



Caroline

2009-06-18 @ 08:28:08
URL: http://smultronpaj.blogspot.com
Postat av: Camilla (Melkers mamma)

Jag har också nominerat dig :). Vore hur kul som helst om du vann... :) Jag hoppas att alla som är här inne och läser nominerar dig.

2009-06-18 @ 08:31:05
Postat av: Ännu en medmänniska/mamma till 3

Jag med har varit inne och nominerat dig, vad kul att du nu är "officiellt nominerad".



Vore kul om du vann, men oavsett så har du genom bloggen och redan påverkat många av oss bland annat till att bättre ta vara på dom små stunderna i vardagen, att stanna upp i vardagsstressen och bara njuta av dom små sakerna som vi ofta tar för givet och inte uppskattar förrän det kan vara för sent.



Trevlig midsommar och än en gång grattis, både till nomineringen och graviditeten. Det är det bästa och roligaste som hänt på länge!!! Kramar till Er

2009-06-18 @ 08:55:46
Postat av: Anna Haapala Silfver

Klart du ska vinna vännen!!!

Nu får du skriva så att fingrarna blöder, jag tror på dig, Big Time!

Saknar er här nere, så hoppa in i husbilen nu och kom hit ;-)

Skönt att slippa "tiga" om bebben i magen längre, vill också att du snart ska på UL, vill ju se bilder på det lilla livet, måste ju se om "den" har snopp eller inte...;-)

Nej, sätt fart o packa bilen nu och KOM!!!

Det är kononväder här nere, bara det är ju värt en tripp ;-)

Stora, ja megastora, kramar till er båda ( o lill*n i magen )

Postat av: annika

Hej, stort, stort grattis till nomineringen. Hur funkar det nu då? Kan du inte berätta lite? Ska du skriva en löpande text eller välja ut ett antal inlägg och sedan välja ordning på dem? Om jag får komma med ett spontant litet tips tycker jag du ska börja med inlägget Sista timmarna. Det funkar ju alldeles utmärkt att inte börja så att säga från början. Inte ta det kronologiskt utan börja med något väldigt starkt och sedan berätta om resan dit och den nya resan.

Bara en tanke från mig.

Jag ska gå in och rösta på dig, hann inte nominera men rösta ska jag göra.

2009-06-18 @ 09:23:44
Postat av: Marie (en mamma med 3små barn)

vad kul att du är officielt nominerad nu :)

Det komemr gå jättebra ska du se..du vet precis hur du ska skriva!!



Det känns så underbart att Victor ska få ett litet syskon..en liten bror elr syster!!kommer verkligen följa denna graviditet :)



Min minsting föddes 14januari i år så då får nog på hans 1årsdag =D ;)



ha en toppendag å jag tänker på dej/er som vanligt



kram kram

2009-06-18 @ 09:29:01
Postat av: Yvonne - en mamma i Handen

Vad roligt att du nu är officiellt nominerad! Jag tror i alla fall att du har goda chanser att kamma hem vinsten. Också underbart att se att ni fått så många lyckönskningar till det som väntar i januari! Jag har nog aldrig varit så glad för någon i samma väntan någon gång. Ni är så värda det här!



Ha en skön midsommar och hoppas att solen lyser på er alla i helgen! Själv ska jag upp till Leksand och fira i 12 grader och regn! Ser jag fram emot...



Tänker på er 4...



Kramar / Yvonne

2009-06-18 @ 09:38:50
Postat av: annika

Hej igen, kan någon berätta hur jag gör för att rösta på sofies blok. Eller är det för tidigt ännu?

Bussigt om någon som har koll kan skriva ett inlägg.

2009-06-18 @ 09:43:03
Postat av: Christina

Grattis till nomineringen, jätte kul!! :)

Du skriver helt fantastiskt..



Ikväll ska jag titta på sjukhuset..på eran fina lilla kämpe..Victor..



Trevlig midsommar!



2009-06-18 @ 09:51:18
Postat av: Kajsa - 2 barns mamma

Åh, jag hoppas så innerligt att du vinner Sofie, det förtjänar du. Kan inte tänka mig att någons ord är starkare eller mer betydelsefulla än dina.



Och ännu en gång ett stort grattis till bebis i magen!



Igår när jag o min syster va ute o gick en runda prata vi om er, vilket händer rätt ofta, vi båda två log och sa "Gud va kul att hon är gravid"

Fina ni....



Ikväll sitter jag spikad framför tv:n och tittar på det sista avsnittet med "Vår hjälte" Fina lilla Victor...



Tankar & Kramar

2009-06-18 @ 09:58:34
URL: http://kaaisaaa.blogg.se/public
Postat av: Kajsa - 2 barns mamma

Såg att lite ord inte kom med:

"Vår allas hjälte - den starkaste stjärnan av alla"

2009-06-18 @ 10:00:05
URL: http://kaaisaaa.blogg.se/public
Postat av: En medmänniska

Officiellt nominerad va roligt Sofie :)



Jag var också inne och nominerade dig och kommer självklart rösta på ER!

Du skriver så fantastiskt Sofie, Lycka till du klarar det!

HOPPAS NI VINNER!



Peter och Sofie Grattiskramar ännu en gång till graviditeten :) Säker på att Victor klappar sina kära små händer och är så stolt över er!

2009-06-18 @ 10:23:00
Postat av: Veronica

Hej Sofie! Jag skrev ju för några veckor sen att jag trodde att du kunde va gravid med dina symtom, va kul att de var så. Tänk vad Storebror blir stolt. Hoppas att ni får en skön semester o har ni vägarna förbi Dalarna o då givetvis Sandvika så hoppas jag ni tittar upp till släkten Norden. Kramar från oss i Mockfjärd

2009-06-18 @ 10:28:26
Postat av: En medmänniska

Fam. Anna Haapala Silfver!



Jag i ett nötskal, men måste man vara medlem på familjeliv för att kunna kommentera i din blogg?



Så ofattbart och fruktansvärt att barn ska drabbas, finns ju inga ord för det =( Till er och Melwin och till alla andra familjer vars barn kämpar mot cancer. Styrka och varma tanka till Alla och till Er som förlorat ett Älskat barn.

2009-06-18 @ 11:05:55
Postat av: Jenny i Skåne (mamma till tre)

Som Annika skriver ovan tycker jag låter så fint. Bara jag läser rubriken Sista timmarna så börjar tårarna rinna. Jag vet inte hur många gånger jag läst det inlägget och tittat på den oerhört kärleksfulla bilden på dig och Victor. Det är ett kort inlägg med lite text men så oerhört fyllt av känslor. Känns som att man ska sprängas inombords när man läser dina ord där.



Hoppas att ni får en skön midsommar!

2009-06-18 @ 11:14:34
Postat av: Ännu en medmänniska/mamma till 3

Man måste vara medlem på Familjeliv för att kunna kommentera bloggarna där. Det var ett bra tips från Annika att börja med "Sista timmarna", det är nog det inlägg som jag gråtit mest när jag läst. Precis som någon skrev så är den bilden på er två sorglig men på samma gång så vacker och fridfull. Tänker på Er idag med!

2009-06-18 @ 11:53:08
Postat av: Therese

Grattis till det nya lilla livet, Det är konstigt att man kan tänka på och bry sig om någon som man aldrig träffat men du är en sån stark människa. Lilla bäbisen kommer ha en aldeles egen skyddsängel, lilla Victor kommer vaka över sitt syskon. Och Victor kommer till viss del leva vidare genom sitt syskon. Ha en trevlig midsommar!

2009-06-18 @ 12:21:34
Postat av: Anonym

Grattis igen!Förstår att du ser fram mot UL och hoppas att h*n kommer den 15 jan.Då föddes min förstfödda dotter..Ja fast 2006 då.Bra datum :-)



Många kramar och jag hoppas att ni får en fin midsommarfaton.

2009-06-18 @ 12:44:31
Postat av: En medmänniska

Ännu en medmänniska/mamma till 3!



Ok va dum jag är det borde jag ju fattat direkt. Tack för ditt svar.

2009-06-18 @ 13:15:31
Postat av: Jenny

15 januari för 28 år sen föddes jag ;)

2009-06-18 @ 13:47:27
URL: http://adriansmamma.blogspot.com
Postat av: ParadisFrida

Ville bara Önska er en fin midsommar! Tänker som vanligt på er och lille Victor. Ska åka och hälsa på honom snart.... Ser fram emot att få se platsen som ni så omsorgsfullt valt, tror den är jätte vacker! STORA KRAMAR

2009-06-18 @ 16:19:12
Postat av: Jessica

Grattis Sofie, till nomineringen. Det står inget på sidan om att det är den som anmäls mest som vinner. Så jag undrar om inte det är juryn som bestämmer och inte vi. Men jag är inte säker, så jag låter min uppmaning att rösta på er stå kvar i min blogg tills tävligen är över. Så kanske dom blir så mailbombade att dom inte vågar göra annat än att låta er vinna. =)

Glad midsommar och hoppas du får njuta lite (tyvärr ej av nåt fint väder...men det vore ju inte Sverige om det inte regnade.) av god mat och vila!

Kramar Jessica

Postat av: Johanna

STORT GRATTIS!!!!



Vad glad jag blev när jag läste att Victor ska få ett lillasyskon :-)



Skönt att ni båda har bra stöd från MVC, det är nog väldigt viktigt eftersom det är både glädje och sorg ni går igenom!!!!



Ha en fin midsommar och ta hand om varandra



KRAMAR

2009-06-18 @ 17:12:54
URL: http://grynisen.bloggsida.se
Postat av: Helena

Hej Sofie!

har inte fattat riktigt hur man nominerar. Kanske du eller någon annan har lust att berätta. jag vet självklart vilken som är min favoritblogg och jag skulle köpa din blok direkt!!

Kram Helena

2009-06-18 @ 20:19:34
Postat av: Tessan

Sofie, när jag stod och borstade tänderna precis nyss stod jag och tänkte på att jag så gärna hoppas att du ska vinna. Jag var bara tvungen att gå in nu och skriva att jag tycker Annikas förslag är jättebra. Att börja med inlägget "De sista timmarna", och sedan kanske inlägget "Värmande tankar..." där du skriver att du aldrig vill vakna mer. (Usch, det är så hemskt och gripande att läsa.) Därefter kanske gå vidare med inläggen om hur allt började, Victors historia..., och så hela resan framåt.



Stora styrkekramar,

Tessan, mamma till Ida och Tim

2009-06-18 @ 23:51:36
URL: http://tessanova.blogg.se.
Postat av: Malin

Grattis, du är verkligen värd det, ni är starka föräldrar! <3

2009-06-19 @ 12:21:21
URL: http://maliinlillaa.blogg.se/
Postat av: emma

åh den 15 jan är ju min födelsedag !

grattis du är värd det, ni är så starka som klarar av det här. Massa kramar !

2009-06-24 @ 11:16:40
URL: http://emmsern.blogg.se/
Postat av: Elin

Grattis! :]



Skulle du kunna förklara i ett mail åt mig angående hur man blir nomiierad till en sådan tävling? Jag har nämligen själv tänkt skriva en bok om mitt liv och så. Men du,du kommer att klara tävlingen utmärkt! :]



Jättemånga bamsekramar från Elin

2009-07-17 @ 00:52:23
URL: http://elinmadeleinewikstrom.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:
Innan du kommenterar, har du läst inlägget?:


Trackback