Busungarna 2010

        DATUM: 2009-06-08 TID: 14:56:40
Hade igår ett långt givande samtal med en kvinna som heter Marie Schöller. Hon kontaktade mig på bloggen där hon frågade mig om hjälp i ett projekt hon håller på med.
Marie jobbar som fotograf i Ulricehamn och har nu startat en kalender som hon just nu håller på att fotar. Den heter Busungar 2010 och är ett projekt där försäljningen av kalenderna skall skänkas till barncancerfonden. Den kommer att finnas ute i handeln Nov-2009.
Självklart så kommer den att ha barn som pryder de olika månaderna och det blir fantastiskt fina bilder.


Anledningen till att Marie kontaktade mig var för att hon hade hört talas om Victor , gått in på min blogg och fastnat för vår historia. Hon har nu gett mig det ärofyllda jobbet att skriva försättsbladet till kalendern och berätta lite om cancer och om vårt och Victors öde. Helt naket och rakt in i hjärtat så kommer jag göra mitt bästa för att så många som möjligt kommer att köpa kalendern. Det skall inte lämna någon oberörd!

Hon var ur trevlig och bara överöste mig med beröm om hur jag skriver så jag blev alldeles paff. Det är så trevligt att verkligen få höra från någon inte bara på mail, utan i verkligheten hur mycket den personen har blivit påverkad av vad jag har skrivit. Overkligt men roligt.
Marie verkar vara en underbar person och det borde verkligen finnas fler eldsjälar som henne därute!!

Jag hoppas nu bara att jag inte kommer att göra dom besvikna, utan skall göra allt jag kan! De var oroliga att jag skulle säga nej, men hur kan man göra det till något så fint som det här? Det är ju som jag har sagt många gånger förut.
Jag kan inte kämpa med Victor längre, men kommer definitivt att kämpa FÖR honom!!!!!

Jag hoppas att alla ni här som läser bloggen kommer att köpa kalendern när den väl kommer ut och även att ni sprider ordet vidare!!

Lägger in länken till Busungarnas hemsida i menyn Länkar.

Många kramar


Kommentarer
Postat av: Linda

Hej. klart jag kommer köpa kalendern ser fram imot det. Och du skriver verkligen bra i din blogg. Du kan uttrycka dig på ett sätt som gör att det verkligen berör. Jag läser din blogg varje dag och jag blir alltid ledsen och berörd av den. Och du har förändrat min syn på livet och gjort att jag uppskattar allt med min son mer, Även om det é dom jobbiga sakerna och hans dåliga humör så uppskattar jag det med. TACK. VARMA KRAMAR Linda

2009-06-08 @ 15:10:34
URL: http://lindawidellsandh.blogg.se/
Postat av: Tessan

Åhh, vad glad jag blir för din skull! Självklart kommer jag att köpa den och även sprida det vidare. En bra julklapp till nära och kära...



Självklart kommer du inte göra dem besvikna. Du är bäst!!!



Stor kra,

Tessan, mamma till Ida och Tim

2009-06-08 @ 15:15:54
URL: http://tessanova.blogg.se/
Postat av: Åsa,Magnus,Emil + 3 store brorsor

Hej Sofie!

Självklart så kommer vi köpa den och vi ska se till så våra anhöriga och vänner gör likadant.Hoppas verkligen att de kan komma på varför man får cancer, Emil har redan den fruktansvärda, hemska jä... sjukdom,men vi gör allt för att hjälpa till så att andra barn slipper lida av den fruktansvärda sjukdomd i framtiden.

Jag läser din blogg varje dag men vet inte vad jag ska skriva, vill bara att ni ska veta att vi har er i våra tankar varje dag.Du skriver och får till dina tankar så otroligt bra så att alla nästan kan förstå hur det är att ha ett barn med cancer, jag känner igen mycket av det du har beskrivit när ni var inlagda i uppsala.

Sorgen av att förlora sin underbara son kan jag inte föreställa mig....

SOFIE, du kommer inte göra dom besvikna!!!



varma kramar Åsa

2009-06-08 @ 15:37:27
Postat av: frida

du kommer göra det kanonbra, du skriver jättefint och som du kanske märker av allas inlägg lämnar du ingen oberörd. jag ska absolut köpa kalendern när den kommer ut!

2009-06-08 @ 15:45:09
URL: http://fritchen.blogg.se/
Postat av: Ännu en medmänniska/mamma till 3

Du behöver bara skriva som du alltid gör så lovar jag att det inte kommer att lämna någon oberörd! Vilken tur att just du fick detta uppdrag. Du skriver så fint och med en sådan inlevelse & känsla att det i stort sett alltid kommer en tår i ögat när jag läser det du skrivit. De flesta gånger av ledsamhet över Victors öde, hur han & ni kämpade, hur allt slutade, över er situation nu och över andra som fortfarande kämpar mot den där hemska sjukdomen. Andra gånger kommer det istället tårar blandat med glädje, som när Mors Dag blev en bra dag & när jag tittar på dom fina korten på Victor och hans syskon. Självklart kommer jag att köpa kalendern! Styrkekramar till Er

2009-06-08 @ 16:02:02
Postat av: Christina

Kalendern ska jag självklart köpa och även sprida ordet vidare.

Du berör verkligen, och är super duktig att skriva och beskriva känslor..tårarna bara rinner ner.

Du kommer inte göra någon besviken!!



Tänker på er och följer er blogg varje dag, men jag skriver inte alltid ngt.



Kram

2009-06-08 @ 16:02:08
Postat av: Veronica (med 3 små)

Hej Sofie, har nästan redan köpt kalendern :)



Kan inte annat än hålla med om att du verkligen skriver jättebra och då menar jag verkligen jättebra! Va inne på Busungarnas sida och läste och där skriver Marie att du borde skriva en bok. Det kanske är det kreativa och positiva du ska göra med din sorg, som du skrev förut. Skriva en bok om allt från början. . . Så som du började skriva i bloggen. Det får ju ta den tid det tar, men jag vet att jag i alla fall skulle köpa boken.



Såg att din pappa lagt in en länk till facebook. Kan inte gå in där från jobbet, men jag ska kolla ikväll.



Många kramar //Veronica (med 3 små)

2009-06-08 @ 16:10:18
Postat av: Jenny i Skåne (mamma till tre)

Vilken fantastisk idé och det ärofyllda uppdraget kommer du att klara galant! Du behöver bara skriva som du gör här på bloggen så kommer det att bli en jättefin text som kommer att beröra varenda läsare. Du skriver så rakt och känslosamt att man nästan kan ta på er sorg och kärlek till Victor. Inte kan du göra någon besviken! Självklart kommer jag att köpa kalendern, och det blir en perfekt julklapp!

2009-06-08 @ 16:11:24
Postat av: Kajsa - 2 barns mamma

Åhh, Sofie - Gud vad kul!! Vilken ära...

Är verkligen superglad för din skull, och om du bara skriver hälften så gripande som du gör här i bloggen kommer varenda själ att bli berörd av det du skrivit.



Kommer ABSOLUT att köpa kalendern, till mig o hela familjen =)

Om det finns något "en vanlig" människa kan bidra/hjälpa med så säg bara till - Om det är en sak som Viktor "lärt mig" så e det att kämpa, kämpa o kämpa för att besegra denna best vid namn cancer!



Tänker på er som vanlig!!

2009-06-08 @ 16:16:47
URL: http://kaaisaaa.blogg.se/public
Postat av: Yvonne - en mamma i Handen

ÅÅÅÅÅh, vad glad jag blir för din skull - det kan inte finnas någon bättre än du att skriva just det här! Du har en fantastisk förmåga att spegla både ljus och mörker när du skriver och du är sååå bra på att förmedla känslor. Sofie, det här är bara början. Jag tror vi kommer att få läsa mer av dig i framtiden...Du har gåvan.

Stor kram och grattis / Yvonne

2009-06-08 @ 16:28:05
Postat av: Malin

Vad glad jag blir! Ingen kunde ha passat bättre för det uppdraget, du skriver alltid rakt in i hjärtat, en gåva du har. Klart att vi kommer att köpa kalendern!



Kram

2009-06-08 @ 16:58:24
URL: http://idaoliver.blogg.se/
Postat av: Sylvia "ASSISTENTEN" till Busungarna 2010

Hejsan!! Ville bara skriva några rader till dig! Jag har suttit och läst din blogg jag gråter o gråter. Du berör med vart enda ord du skriver och jag vill bara säga att du ska ABSOLUT skriva en bok. Du har en gåva med ditt sätt att skriva du kan få ord på dina känslor. Det du skriver fastnar i ens tankar o hjärta och där stannar dom. Vill oxå säga att er son Viktor är såååå söööt eran lille ängel och nu även svergies ängel, Vilken kämpe!!!! Tack för allt du delar med dig Stora kramar Sylvia

2009-06-08 @ 17:59:14
URL: http://hundraprojekt.blogg.se/
Postat av: annika

vilken himla bra idé. kanske tänkte hon på dig efter ditt inlägg om att du ville göra något kreativt. grattis till dig!

2009-06-08 @ 18:02:00
Postat av: Marie (en mamma med 3små barn)

Vilken härlig ära..du kommer fixa detta galant!!

Skriv bara från hjärtat som du gör här så kommer du beröra var själ som läser..

å jag tror som fler skrivit...att detta bara e början för dej!! e sååå glad för din skull Sofie!!



grattis å många varma kramar!!

2009-06-08 @ 18:36:47
Postat av: Milla

Självklart köper jag kalendern!! Kramar Milla

2009-06-08 @ 19:43:49
Postat av: Elin

Hej... Vad roligt att du kommer skriva i kalendern. Min dotter är med som modell. Tvekade inte en sekund på att vara med när man fick reda på att det var för barncancerfonden. Hoppas var enda en kommer bli slut såld... Kramar

2009-06-08 @ 20:39:25
Postat av: Jessica

Vad roligt, jag tror du kommer skriva ett jättefint och gripande försättsblad. Grattis! =)

Kram Jessica

Postat av: Mathilda

Åhh Sofie, vad roligt!!! Vilken ära...

Vet inte vad jag ska skriva/säga, men jag håller definitivt med om att du ska skriva en bok.



Du sätter känslor på det du skriver, som Sylvia nände i ett tidigare inlägg, så berör dina texter enda in i själen..



Ingen människa har någonsin berört mig så mycket.

Är superglad för din skull! Det här klarar du galant, med lite hjälp från Viktor sittandes på ena axeln :-)

2009-06-08 @ 21:11:27
URL: http://mathildav.blogg.se/
Postat av: En medmänniska

Vilken ära ja så glad för din skull, Du kommer greja det utmärkt Sofie. Du har talangen och gåvan så det kommer bli kanon inget snack om saken.

Så jag kan bara säga Grattis till uppdraget :)

Varm kram

2009-06-08 @ 21:22:45
Postat av: Sandra i norrbotten

Du är superduktig på att skriva Sofie...



Skulle också vilja att du i framtiden skrev en barnbok om lille victor där du tecknade bilderna för du är helt fantastisk.

Tänk att skriva en barnbok som handlar om prinsen som blev en ängel något fint till minne av denna underbara gosse som har berört så många människor.

2009-06-08 @ 21:25:55
Postat av: Sophie mamma till Nellie

Kommer självklart köpa den!

Många kramar!

2009-06-08 @ 21:32:23
URL: http://beylejd.blogg.se/
Postat av: Caroline L

Kan inte annat än att hålla med vad de andra skrivit. Ditt otroliga sätt du har att skriva kan inte misslyckas, tvivla aldrig på det.



Du berör med ett sätt ingen annan kan så skriv absolut en bok nån gång i framtiden.



Är så glad för din skull, nu får du verkligen göra något kreativt som du så gärna ville. Tycker verkligen du gör ett superjobb med denna blogg.



kramar till er...

2009-06-08 @ 21:32:53
Postat av: Caroline L

glömde skriva att självklart kommer jag köpa kalendern och även se till att många mer med mig gör det.

2009-06-08 @ 21:35:57
Postat av: Willes mamma

Jag kommer absolut köpa kalendern.

2009-06-08 @ 22:02:58
Postat av: Josse (Karlshamn)

Jag kommer definitivt köpa kalendern. Tänker på er varje dag å önskar att de fanns något man kunde göra!

2009-06-08 @ 22:07:27
Postat av: Jessica/mamma till 2

Hej Sofie!

Vad glad jag blir för din skull, Grattis! Jag kommer självklart att köpa kalendern. Du skriver så fint om eran fina Victor och dina känslor, så det berör in i hjärtat och själ. Läser din blogg varje dag och mina tårar rinner varje gång, Absolut den finaste bloggen. Jag uppskattar allt mycket mer nu..

Kramar

Jessica, Filippa och Kevin

2009-06-08 @ 22:25:45
Postat av: Tove

Såklart jag kommer köpa kalendern!! Ingen tvekan, vad gör man inte för att stödja?

2009-06-08 @ 22:43:53
URL: http://www.prinsessbloggen.blogspot.com
Postat av: Pernilla

Alla är vi otroligt påverkade av det du skriver. Kanske mer än du förstår. Jag har själv svårt att förstå hur mycket Victor och hans familj har påverkat mig. Jag tänker på er så mycket, varje dag flera gånger om dagen fast jag inte känner er. Ditt sätt att skriva gör att man lever sig in i det ni är med om som om ni vore nära vänner. Idag skänkte jag pengar via Victors minnesfond och jag uppmanar fler att göra det via min Facebooksida. Stora kramar till Er!

2009-06-08 @ 23:14:02
Postat av: Louise

Vad roliga att du får hjälpa till med detta, jag förstår att du fått detta uppdrag för du är fantastisk på att skriva på din blogg jag läser alla dina inlägg. Naturligtvis så kommer jag att köpa kalendern.

Sänder kramar till dej o Peter

2009-06-09 @ 09:40:26
Postat av: Linda, mamma till 2 barn

Vilken ära att få det uppdraget!!! Du kommer att göra ett fantastiskt jobb, det är jag säker på och det är oxå därför du är utsedd...

Tänk vad Victor är stolt nu!

Självklart köper jag en kalender, eller kanske flera. Blir perfekta klappar. När kommer den vara färdig och kunna köpas? Jag vill ju inte att den ska ta slut innan jag köpt mina... Tror detta kommer bli en storsäljare, mycket tack vare dig och din blogg Sofie!



Kram kram

2009-06-09 @ 22:45:23
Postat av: Mamma till 3/Ännu en medmänniska

Det går bra att förhandsboka kalendrar genom att skicka ett mail till Marie på Busungar 2010´s hemsida. Sofie har lagt till länken till hemsidan i Menyn länkar.



Kalendern kostar 100:- + frakt (tror frakten var 20:-)

2009-06-09 @ 23:18:55
Postat av: Ännu en medmänniska/mamma till 3

Maries mailadress är: busungar [email protected]



Har nyss kollat och frakten var 20:-

2009-06-09 @ 23:21:48
Postat av: Ännu en medmänniska/mamma till 3

Oj vad jag krånglar. Mailadressen skulle vara busungar[email protected]



2009-06-09 @ 23:23:57
Postat av: Frida

Nu har jag bokat en kalender! Önskar att man kunde bidra med mycket mer....



Sofie Du Är FANTASTISK!

100 Stora Kramar till dej!

2009-06-09 @ 23:35:15
Postat av: Ännu en medmänniska/mamma till 3

Vet ej om det funkar att bara klicka på mailadressen som den er ut i min senaste kommentar. Tror att det ska vara ett understreck mellan busungar och 2010 men det syns inte nu. Enklast är kanske ändå att gå in via länken som Sofie lagt till och därifrån förhandsboka massor av kalendrar.

2009-06-09 @ 23:35:24
Postat av: Sandra:

jag gråter hav när jag läser dina inlägg. jag hoppas ni får all lycka i framtiden o med den nya bebisen som skulle ha älskat sin äldre bror.. kram sandra från eskilstuna.

2009-06-24 @ 10:16:16
URL: http://orginoox.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:
Innan du kommenterar, har du läst inlägget?:


Trackback