Husbil, avslutning och uppföljningsbesök.

        DATUM: 2009-06-12 TID: 12:42:12
Igår åkte jag och Peter till Örebro för att köpa en husbil till vår resa. Vi hamnade på en husbilsfirma som låg någonstans utanför Örebro centrum. Vi synade bilen noga, en Eura Mobil -98. Den var lite dyrare än vår förra men det var det nog värt. Bilen var mycket fräsch och funktionell. Skön att köra och smarta planlösningar.
Jo, så vi slog till och drog nu hem med två bilar.
Det känns skönt att veta att man bara kan sticka iväg nu, när det passar. Vi har en hel del möten nästa vecka som vi måste på, men efter midsommar har vi planerat att åka. Sköönt!!

Idag var vi på tjejernas avslutning där det bjöds på sång och tal. Fick kämpa med tårarna varje gång de sjöng, då jag så tydligt mindes när vi var där sist.
Det var julavslutningen i vintras. Vi hade Victor med oss och han var så glad och kröp omkring framför scenen och klappade i händerna. Det satt en liten grupp med barn en bit bort från oss som vi aldrig sett förut, och dem kröp han till, satte sig ner mitt ibland dom och tittade sedan stolt upp mot scenen ungefär som " Det här är mina kompisar, bara så att alla vet"
Människor runt omkring pekade och skrattade åt honom där han satt, ett år, skallig och alldeles lycklig i ett hav med främmande barn.
Det var riktigt jobbigt att han inte fick vara med och titta på sina systrar den här gången, fy fan va orättvist!
Jag föreställde mig att han nog satt med sina vingar nu också, längst fram vid scenen, precis som förut, stolt över sina fina syskon.
Usch det är så sorgligt, att det alltid kommer att saknas någon. Tomt tomt tomt....

På Måndag är det uppföljningsbesök på Alademiska i Uppsala. Usch, jag har fasat för den här dagen lika mycket som för begravningen. Riva upp allt igen och gå igenom vad som hände, få höra obduktions rapporter och dödsorsak.
Och att återigen få återvända till korridorerna som vi så många gånger vandrat. Att åter få komma tillbaka till det som en gång varit vårt "hem", där allt kastar minnen om Victor och vår kamp som vi förlorade.
Stället som jag lyckats förträngt till den grad att det nästan känns som en dröm, att vi aldrig varit där.
Allt kommer att komma tillbaka igen, jag vet det. Men vi måste... Det är en oundviklig konfrontation med ödet som måste tas hand om. Stället där vi förlorade honom...

Kommentarer
Postat av: Sandra

Så de blev en ny husbil iallafall?! =)

Kan vi inte träffas innan ni åker? käka lite god mat eller så? Ring mig i helgen om du orkar!



Stor kram

2009-06-12 @ 12:56:24
URL: http://readmeto.blogg.se/
Postat av: [ lilla fru werner ]

Hoppas ni får en skön tid tillsammans i husbilen. Det är ni verkligen värda!



Och lycka till på Akademiska. Det låter hur tufft och jobbigt som helst...

2009-06-12 @ 13:16:03
URL: http://lisawerner.blogg.se/
Postat av: moster josse

<3 <3 <3

2009-06-12 @ 13:23:17
URL: http://josiek.blogg.se/
Postat av: annika

Fina ni, precis som regnet öser ner här utanför forsar tårarna när jag läser det du skriver Sofie. Vi känner ju inte varandra men, åh, vad jag känner med er och vad er historia påverkar mig på olika sätt. Glädjen då vid förra avslutningen blir ju sorgen nu.

Jag tror personligen att det är bra att återvända till Akademiska. Gå igenom, känna efter, träffa dem ni levt med under så många veckor, se de rum ni bott i, ställa alla frågor, kanske få svar. Var inte rädda. Jag tror ni kommer att uppskatta det i efterhand.



I morse satt jag och läste några gamla inlägg på din blogg; de från i början av april när ni fått reda på att Victor inte skulle klara sig. Ända sedan jag såg bilden på Victor i aftonbladet där han tittar in i kameran med sina sorgsna ögon har jag undrat om ett så litet barn förstår att det ska gå bort. Självklart förstår de inte att de ska dö eller vad det innebär men jag undrar om de på något sätt ändå förstår att de måste skiljas från sina föräldrar.

Och hur hanterar man det som förälder?

Du skrev att ni ju inte kunde göra något när han hade ont den sista tiden, inte säga att det skulle ordna sig, inte säga att det skulle gå över. Inga ord känns för starka när jag tänker på hur det måste varit för er. Och för Victor.



Hoppas nu ni får en jättetrevlig semester i er husbil. Och att er minneslund växer till sig i regnet. Och förhoppningsvis solen förstås.

2009-06-12 @ 13:28:33
Postat av: Tessan

Grattis till nya husbilen. Jag hoppas verkligen att er resa kommer ge er ännu mer kraft än den ni redan har, och även energi att orka med framtiden.



Åhh, vad jag känner med er. Det måste vara så jobbigt att hela tiden återuppleva minnen från när Victor fanns med er. Samtidigt som det är underbara minnen som alltid kommer finnas. Kan bara hålla med om att det är så j***a orättvist!!! Det borde inte få vara så här!



Vill berätta om en sak som hände idag. Ida, min dotter som är lite mer än 3,5 år, har sett Sjukhuset med mig. Jag brukar inte titta på det utan har endast sett avsnitten då Victor är med. Jag har försökt förklara att Victor blev sjuk och nu finns han inte här utan har blivit en ängel som bor i himmelen. I alla fall, idag när vi satt i bilen på väg till affären sa hon, utan att vi pratat om Victor på länge: "Mamma, varför blev Victor sjuk?". "Jag vet inte", svarade jag, "en del blir sjuka, man vet inte riktigt varför". Då sa hon "Mamma, jag ville inte att Victor skulle bli sjuk och dö, jag vill att han ska finnas kvar". "Det vill vi alla" svarade jag. Varpå Ida säger "Jaaa, jag har faktiskt tänkt mycket på det". Det är många som tänker på Victor och önskar att allt varit annorlunda - stora som små.



Hur jobbigt det än är att åka tillbaka och gå igenom allt, så tror jag det är väldigt nyttigt för sorgearbetet. Det blir nog ytterligare en av de tuffaste sakerna ni måste vara med om, men se det som ett steg på vägen. Om ett långt tag, när ni ser tillbaka på denna sorgens tid, tror jag ni kommer uppskatta att ni gjorde det. Vi finns med er i tankarna...



Stora och många kramar,

Tessan, mamma till Ida och Tim

2009-06-12 @ 13:58:53
URL: http://tessanova.blogg.se.
Postat av: Jenny i Skåne (mamma till tre)

Åh jag känner så med er! Det är inte ofta som jag blir så här berörd av något, som jag blivit av Victor, er och er tuffa resa. Tänker på er ofta trots att vi aldrig mötts.



Kan föreställa mig att det måste vara fruktansvärt svårt att återigen uppleva alla känslor och minnen som avdelningen och korridorerna såklart väcker, men tror också precis som i kommentarerna ovan att det trots allt är bra för sorgearbetet. Att kunna få svar på era frågor och få någon klarhet i varför det gick som det gjorde. Även jag tror att ni någon gång i framtiden kommer att tycka att det var skönt att få detta samtal.



Vill också slutligen gratulera till husbilsköpet, och jag hoppas att ni får en skön resa, vart ni nu än ska.



Regniga men varma kramar från Skåne

2009-06-12 @ 14:18:29
Postat av: Marie (en mamma med 3små barn)

Kan tänka mej känslan att vandra tillbaka dit..det måste vara oerhört tufft..

Men ni kommer säkert träffa all underbar personal å kanske andra familjer ni känner?.Såna människor som nog förstår er allra bäst.

I det svartaste mörker finns alltid en ljusglimt el ljusstrimma...om man tittar noga!

Det lär inte bli lätt men efteråt känns det nog "bra" att ni åkte dit..det va ju ändå som ett "andra hem" under så lång tid.

Ni klarar det här..



Va underbart med husbil å få komma iväg..gott för både kropp å själ :)

det e ni sååå värda.



Avslutningen måste varit väldigt jobbig..både för dej peter å victors syskon..en stor glädje blandad med fruktansvärd sorg..

Men självklart fanns victor med,det tvivlar jag inte på för en sekund!!



kramar om å tänker på er som alltid!!!

Varma kramar marie

2009-06-12 @ 14:26:22
Postat av: annika

Tänkte på en sak: även om ni tycker det är skitjobbigt att tänka på besöket på Ackis: skriv ner alla frågor ni kanske bär på. Och ställ dem så ni inte behöver grubbla.

Bara en tanke från mig.

2009-06-12 @ 14:34:35
Postat av: Ännu en medmänniska/mamma till 3

Precis som flera redan skrivit tidigare så känner jag inte heller Er, men jag har blivit så berörd av Victor och av det du Sofie skriver i bloggen att Ni finns i mina tankar dagligen. Känner sådan sorg över att Victor inte längre finns hos Er, det är, precis som du skriver, orättvist. Tror också att Victor på ett eller annat sätt fanns med idag på sina systrars avslutning. Det ni ska göra på måndag är säkert ett nyttigt och nödvändigt avslut men samtidigt väldigt jobbigt. Som annika skriver så kommer ni kanske att uppskatta det i efterhand. Vill till sist gratulera till husbilsköpet, hoppas att ni kommer iväg på en resa, det är Ni mer än väl värda. Ta hand om Er!

2009-06-12 @ 14:37:07
Postat av: kajsa - 2 barns mamma

Rakt in i hjärtat åker dina ord som du skriver - som alltid. Tårarna faller...



Starka fina NI, jag önskar så att det fanns något man kunde göra för er, få er sorg att försvinna, ge er lilla prins tillbaka.. Men det finns INGET jag kan göra för er, mer än att visa mitt stöd till er genom mina små inlägg i din blogg, några slantar till Viktors fond.. Och mina ständiga tankar om er och lilla fina Viktor!



Fina ni, i mitt häjrta och min själ kommer alltid ett avtryck av er och Viktor finnas..



Åh, orättvist!



Kramar

2009-06-12 @ 15:12:45
URL: http://kaaisaa.blogg.se/public
Postat av: Kajsa - 2 barns mamma

mena såklart ViCtor och inte ViKtor, rätt ska vara rätt! =)

2009-06-12 @ 15:14:40
URL: http://kaaisaaa.blogg.se/public
Postat av: Yvonne - en mamma i Handen

Åh, Sofie, jag känner så med er - alla minnen med er lille prins. Ovärderliga och underbara men också så smärtsamma när de kommer. Hjärtknipande. Och precis som du skriver - så sorgligt att det alltid kommer att saknas någon.



Jag förstår er vånda att återse Akademiska. Jag tänker att ni måste åkt därifrån i ett kaotiskt vaccum. Men jag tror att avslut är en viktig del i alla sorgearbeten och även om det kommer att göra förtvivlat ont så kommer ni förstå betydelsen av att behöva trampa i gamla fotspår igen. Men jag lider med er att ni har det här omänskligt jobbiga framför er och jag kommer att tänka på er på måndag.



Och om det är någon som jag av hela mitt hjärta önskar en skön semester så är det NI! Ni är så värda att få vila, hämta nya krafter och få massor av SOL.



Stor kram / Yvonne



2009-06-12 @ 15:21:33
Postat av: Anonym

Tänker på er som alltid.......

Ha en fin dag och helg tillsamns..



Tusen tankar till Victor....



Kram Tess mamma till 2 grabbar

2009-06-12 @ 15:44:49
Postat av: mamma till oliver

vet inte vad ja ska skriva riktigt som ingen annan skrivit,håller med att det säkert kommer kännas bättre i efterhand på måndag, men så klart är det jobbigt nu innan,alla tankar och funderingar som snurrar runt och som du skriver att det var ju erat "hem" en längre tid och behöva återvända dit utan victor,fy förstår att det måste kännas!=/



vad kul att läsa att ni köpt en husbil och planerar lite semester,det är ni värda och ja blir glad av att ni gör det!



tänker på er som alltid,ni berör mig ända in i hjärtat!!!



stor kram

2009-06-12 @ 16:25:17
Postat av: Linda, mamma till 2 barn

Här i Göteborg faller mina tårar i kapp med regnet när jag läser ditt senaste inlägg Sofie.



Orättvist är det som hänt er och även ofattbart och meningslöst. Frågorna utan svar är många... Sorgen i hjärtat och klumpen i magen känns som de vuxit fast och aldrig kommer bli lättare att bära...



Förstår att du bävar inför måndagens möte med allt vad det innebär men jag tror att det är ett nödvändigt steg på vägen i ert sorgearbete. Känns tungt nu men tänk vad skönt det kommer kännas efteråt, när det är gjort... Du klarar det tjejen, du är starkare än du tror =)



Jag hoppas att ni får en trevlig sommar i husbilen, och i närheten av Göteborg finns alltid en dörr öppen om ni har vägarna förbi...



Varma kramar och mina tankar till er och Prins Victor.



Linda

2009-06-12 @ 18:34:47
Postat av: catja

Jag Läser din blogg dagligen...

När jag läser din blogg inser jag att jag verkligen ska bli barnsjuksköterska, min dröm är att kunna rädda barn...

jag tänker på din familj och hoppas ni fortsätter kämpa för det är ni värda!



Massa kramar!

2009-06-12 @ 18:50:34
URL: http://catchii.blogg.se/
Postat av: Sara

Du är en stark kvinna. Jag avgudar dig!

Kram till dig!

2009-06-12 @ 18:58:56
URL: http://saragyllensten.blogg.se/
Postat av: Helena

Förstår och känner också att livet är väldigt orättvist! Men det är klart att Victor satt med ett leende och vakade över sina systrar på avslutningen.Han kommer alltid att finnas runt er.

Vi finns med er på måndag när ni ska på uppföljning. Inte nära men i tankarna. Hoppas ni känner av det. Önskar er allt gott och att ni får en avkopplande tid i er husbil.

2009-06-12 @ 19:16:09
Postat av: Ulrika

Hejsan

Mina varmaste kramar till er! Stod i dag på min ena sons skolavslutning och då tänkte jag på er., fast vi aldrig setts så har eran händelse träffat mig rakt in i mitt hjärta, min mans och mitt. Och när de sjöng den blomstertid nu kommer så kom jag och tänka på min mans mormors begravning och så även på er söta prins victor. Nu är det 1 år sedan jag höll på att förlora min 15 åriga son, jag tänkte i dag för mig själv att livet hade verkligen kunnat sett annorlunda ut i dag. I dag hade jag kunnat stått som du och tänkt. Jag vet att jag inte ska tänka så men minnerna från intensiv vården och vägen upp i polisbil till sjukhuset sitter för alltid kvar. Rädslan jag hade om att förlora honom. Jag förstår att det måste kännas jätte jobbigt att uppleva att besöka avd igen. En stor kram till er! Vilken härlig familj och vänner ni verkar ha, det är ett sånt otroligt stöd. Och så kul med en husbil säger som en annan skrev här- rullar ni mot södertälje så finns det alltid en dörr öppen för er. Kram från en mamma till sex söner!

2009-06-12 @ 19:18:37
URL: http://www.ullahuligan.blogspot.com
Postat av: Caroline

Tänker på er och hoppas att besöket på sjukhuset i slutändan ska kännas som en "positiv" upplevelse, ett avslut på just det kapitlet. Att få svar på alla frågor och få chansen att ställa de frågor ni själva grubblar på.



Hoppas ni får många härliga turer i husbilen. Vilken fantastiskt bra idé att ha en husbil med sig vart man åker, enkelt och bekvämt att stanna över natten osv.

2009-06-12 @ 20:00:19
URL: http://lambisoft.blogspot.com
Postat av: Jessica

Hej Sofie,



Grattis till husbilen, det är nåt som jag alltid tyckt verkar vara en liten bit av frihet. Att kunna åka vart man vill och alltid ha nånstans att bo, utan att behöva leva från bakluckan av en kombi. Jag hoppas ni får en riktigt skön resa, få komma bort från vardagen, bara vara och ladda batterierna.



Mina tankar kommer vara hos er på måndag. Jag hoppas så att det kommer gå bra, även om det såklart kommer bli både väldigt tufft och ledsamt. Men att det också nånstans (som nån innan skrev) blir ett steg framåt på vägen i ett sorgearbete. Jag tänker på er varje dag och tycker ni är otroligt starka som fortsätter att leva, trots att Victor inte fick det. Men självklart är han alltid med er, på ett eller annat sätt.



Sköt om er nu.

Kramar Jessica

Postat av: annika

Kom hem och läste om ditt inlägg. Har tänkt mycket hela dagen och försökt förstå. Förstå hur det känns att hålla sitt lilla barns hand tills han somnar in och sedan tvingas gå. Jag kan förstås inte förstå men jag hoppas, hoppas verkligen att ni ändå finner tröst i att komma tillbaka till den platsen. Att ni tar det där steget vidare.

jag tänker på er på måndag.

2009-06-12 @ 20:21:23
Postat av: Caroline L

Det kommer bli jättejobbigt för er att åka och återuppleva allt igen, men ni kommer se tillbaka på det mötet som något värdefullt så småningom. Victor kommer vara med er även där och ge er kraft.



Jag tycker också ni är jättestarka som fortsätter ta tag i saker och gör saker, och försöker hitta tillbaka till ett liv, ett liv utan er älskade son. Victor är säkerligen jättestolt över er där han sitter som en ängel och vakar över er.



Jättekul att ni köpt husbil, bara kunna dra när det passar, det är ni verkligen värda.



Tänker på er

2009-06-12 @ 20:33:33
Postat av: Nina (mamma till två)

Hej!

Nu har jag äntligen kunnat se Victors film, helt underbar. Jag var tvungen att se den två gånger för jag lyckades inte läsa första gången pga alla tårar...

Hoppas ni får en bra helg!

Styrkekramar till er!!!

2009-06-12 @ 21:14:36
Postat av: En medmänniska

Som alla känner jag också så med er Sofie och Peter! Kan se framför mig hur Victor satt där skallig och stolt bland alla barnen. Gud så sött. Förstår det måste varit mycket jobbigt idag,det är för jääävla orättvist men jag tror han fanns med er där och satt lika stolt igen och tittade på sina älskade syskon!

Förståligt att det känns jätte jobbigt att återse allt på måndag =( kära ni, men jag tror att ni senare på nåt vis kommer tycka det var "skönt" ni gjorde det. Ska tänka på er som alltid.

Avslutningsvis måste jag också kommentera husbilsköpet. Så fin den verkar! Nu kan ni tuta och köra precis när det passar.

I bilen hem idag från Lund spelades låten som är som bakgrundsmusik på Victors och morfar Christers MC tur. Regnet piskade mot rutorna, tänkte så på Victor och Er.

Ljus är tända för Victor även denna kväll.

2009-06-12 @ 21:30:00
Postat av: Amanda

åååh jag känner med er. kan tänka mig att det är jätte jobbigt men ni får tänka på den underbara tid ni fick tillsammans med victor o att nu är himlens vackraste ängel. han vakar över för alltid. Kram

2009-06-12 @ 23:06:16
URL: http://jessicaaamandaa.blogg.se/
Postat av: Kristina

Skickar styrkekramar till er inför måndagen. Det kan vara ett sätt att knyta ihop vårdtiden för gott. Få alla frågor besvarade (se till att ha dom nedskrivna på papper), bearbeta miljön och när ni går där ifrån så går ni därifrån för gott.

Tänker på er.



Kram

2009-06-12 @ 23:17:50
Postat av: Anonym

Hej Sofie och Peter!

Grattis till husbilen , skönt att komma iväg på en skön resa! Hoppas att ni får det underbart!

Så himla orättvist och fel att han inte är med er. Men jag vet att han är med er hela tiden, han såg när storesystrar sjöng, han satt nog och klappade händerna och log mot dom.

Ska tänka på er på måndag, kommer att kännas väldigt jobbigt, ledsamt och sorgligt- det var ju ert "hem" i 8 långa månader och det var där Victor blev en fin ängel. det kommer att kännas bra när ni har varit där, få svar på många frågor och träffa dem ni känner igen.

Lider så med er, jag finner inga ord som kan trösta men ni ska veta att ni och eran fina Victor finns hos mig hela tiden. Tittar på filmen när lilla Victor och morfar åker mc- turen, så fint "nu gråter jag igen" vilket underbart minne för er och vilken lycka för Victor.



" I våra hjärtan följer du oss vart vi går. Vi minns ditt skratt, ditt leende, dina tårar, din röst, din doft och dina glittrande ögon, hela ditt väsen minns vi. Våra händer kan ej längre nå dig men vår kärlek till dig har inga gränser. Vi Älskar Dig"



Massor av kramar till er

Jessica, Filippa och Kevin

2009-06-13 @ 00:35:45
Postat av: Jessica/mamma till 2

Glömde att skriva från vem på ovan, sorry!

Kram

Jessica

2009-06-13 @ 00:38:13
Postat av: Ännu en medmänniska/mamma till 3

Det som Kristina skriver angående besöket på Akademiska låter bra, "när ni går därifrån så går ni därifrån för gott". Jag tror också (som många andra skrivit) att det är bra att ha alla frågor och funderingar ni har nedskrivna på papper. Tänker på Er idag med, och ännu lite mer på måndag.

2009-06-13 @ 08:05:03
Postat av: ღ DesignByMilly ღ

Tittar in..

och önskar dig en underbar lördag!



Kram Milly ღ

2009-06-13 @ 10:40:50
URL: http://designbymilly.blogg.se/
Postat av: elise

grattis till husbilden hoppas ni får det skönt när ni ska ut och köra.

Jag hoppas med hela mitt hjärta att ni klarar att komma tillbaka till sjukhuset, trots era minnen och att ni förlorade honom där får ni tänka positivt.

jag önskar er all lycka <3

2009-06-13 @ 12:44:40
Postat av: Malin

Vad roligt att ni har köpt en ny husbil och att ni kommer i väg på er resa, det är ni så värda!



Det du skriver om att någon alltid kommer att saknas, Victor kommer alltid att fattas oavsett vad som händer i ert liv....Jag får så ont magen när jag läser dina ord och tänker på vad ni går igenom varje dag. Fan vad livet är orättvist! Lilla fina killen...



Tänker extra på er på måndag och hoppas, även om det kommer att vara fruktansvärt jobbigt, att det nånstans kommer att kännas bra efteråt att ni har varit där.



Kramar

Malin

2009-06-13 @ 13:05:06
URL: http://idaoliver.blogg.se/
Postat av: Tessan

Jag har aldrig skrivit en dikt i hela mitt liv, förutom "skoldikter" som man var tvungen att skriva i skolan. Helt plötsligt i går kväll när jag tänkte på Victor, kom det massa ord som jag var tvungen att skriva ned. Det blev en dikt som varken rimmar eller är särskilt bra, men den speglar mina tankar och känslor och även första gången jag läste om Victor och såg bilden i Aftonbladet. Bilden där han tittar rakt in i kameran. Av någon anledning kom orden på engelska och jag är inte helt säker på att den är grammatiskt korrekt...



Till Victor, för alltid i mitt hjärta



An angel touched my heart,

With his eyes of strength and sadness he made me cry,

cry for his pain,

cry for the fight he lost,

cry for the life he didn’t get,

cry for the unfairness that a child cannot be a child



An angel touched mu heart and made me cry

But he also gave me a little of his strength,

he gave me the power to love my loved ones even more,

he made me feel gratitude for what I have,

he taught me to never give up, not even the fights I do not win



An angel touched my heart

With his eyes of strength and sadness he made me cry

But he also made me smile



An angel touched my heart, then he flew away

But even though he is not here,

his touch in my heart will always stay





Alla kramar och pussar till Victor,

Tessan, mamma till Ida och Tim

2009-06-13 @ 14:35:12
URL: http://tessanova.blogg.se.
Postat av: Marie (en mamma med 3små barn)

Ville bara lämna ett till avtryck å säga att jag tänker på er som vanligt!!

Å på måndag ska jag tänka på er extra mkt.



Många kramar

2009-06-13 @ 19:19:06
Postat av: anna

Hej! Har kollat på filmen om Victor nu 10 gånger på 2 dagar. Han är ju så himla söt. Fattar inte varför denna canser ska få drabba sånna små barn. Har en i min omkrets nu som har detta han blir 2 år nu i juli. Han insjuknade i februari i år.



Ni kanske har träffat dom Jenni, Anders och Elton (heter pojken)



Skickar en massa kramar till er!!!



//Anna

2009-06-13 @ 19:29:27
URL: http://familjenpersson.blogg.se/
Postat av: annika

Jättefin dikt Tessan! jag blev ju också väldigt berörd av just den bilden och du talar även för mig med dina ord.

2009-06-13 @ 20:11:32
Postat av: En medmänniska

Ja det är så ofattbart och fruktansvärt varför denna cancer ska drabba små barn. Mina tankar går till Annas bekanta Jenni, Anders och deras lilla Elton, Sofie o Peters vänner och deras Melwin och Självklart till andra föräldrar vars barn är drabbade/ som mist ett älskat barn. Styrka och kraft Till Er Alla!

2009-06-13 @ 21:21:47
Postat av: Ännu en medmänniska/mamma till 3

Jag håller med "en medmänniska". Cancer är en himla skruttsjukdom och borde inte finnas alls. Att små oskyldiga barn som knappt börjat att utforska livet ska drabbas är helt galet fel. Tvi, tvi och åter tvi. Många tankar och styrkekramar till Alla drabbade. Ps. En fin dikt som du skrivit Tessan. Bilden du nämner berörde även mig otroligt mycket, Den blicken glömmer jag aldrig.

2009-06-13 @ 22:03:34
Postat av: Ida

Sofie!

Du skriver så fint, dina ord och ert öde berör verkligen.

Många tårar men också leenden har det blivit under tiden jag följt er här på bloggen. Jag är så glad över att få ta del av er fortsatta kamp för att få livet att fungera utan er lille prins, och jag beundrar er styrka, helt fantastiskt!

Många kramar

2009-06-13 @ 22:30:01
Postat av: Ida

Min rad i inlägget ovan: att jag är så glad att få ta del av er fortsatta kamp för att orka med vardagen, låter kanske illa, vad jag menar är: Det absolut finaste hade ju varit om Victor funnits med er fortfarande,

men er kämpaglöd och att ni låter oss läsare ta del av er kamp och ert öde berör mig så djupt, sorgen över er prins får tårarna att falla hos mig men er kämpaglöd får mig att bli glad och ge mig hopp om livet i allt det mörka.

Som jag skrev i förra inlägget, ni är fantastiska kämpar.

2009-06-13 @ 22:42:38
Postat av: ParadisFrida

Tänder ett extra ljus för Lille Victor idag och tänker på er, Sofie och Peter! 2 månader har gått sedan den tappraste lilla prinsen blev en vacker ängel. Tittar allt oftare upp på himlen för att se den starkaste sjtärnan av alla, Victor! Ni finns för alltid i djupet av mitt hjärta. Jag önskar er mod och styrka inför återbesöket, men jag vet att ni kommer klara det bra. Håll varandra hårt i handen! Hoppas att ni får en fin sommar i er nya husbil oxå :) Och till morfar christer: Nu ser du vem jag är och ha en riktigt trevlig resa!! STOR KRAM p.s. Det var en väldigt vacker dikt tessan.

2009-06-14 @ 00:09:17
Postat av: Agneta

Hej! hittat bloggen i fredags, läst massor. Är själv mamma till tre barn, minsta gossen strax 8 månader. Jobbar som sjuksköterska med bla cancerpatienter, dock ej barn. vill säga att jag känner med er, kan ju inte hur man än försöker, fullt ut förstå vad ni gått och går igenom. Kämpa på, önskar er alla en fin sommar. Tack för en fin blogg!

2009-06-14 @ 07:06:12
Postat av: En medmänniska

Er älskade Victor och Ni finns i mina tankar extra mycket nu på morgonen och idag.



Varma kramar till er Alla.

2009-06-14 @ 07:49:12
Postat av: Ännu en medmänniska/mamma till 3

Jag tänker också på Er & på Victor lite extra den här dagen. Mängder av styrkekramar skickar jag till Er.

2009-06-14 @ 08:20:40
Postat av: Malin

Tänker extra mycket på er och Victor i dag...



Kram

2009-06-14 @ 09:54:46
URL: http://idaoliver.blogg.se/
Postat av: Tessan

Tänker på Victor och er idag! Två månader sedan Victor fick vingar...



Stora kramar,

Tessan, mamma till Ida och Tim

2009-06-14 @ 10:37:40
URL: http://tessanova.blogg.se.
Postat av: Jenny i Skåne (mamma till tre)

Tänker på er och lilla Victor idag!



Kramar från Skåne!

2009-06-14 @ 10:44:02
Postat av: Yvonne - en mamma i Handen

Idag sänder jag många, många varma tankar till er och er underbare lille Victor...



Kram

2009-06-14 @ 13:24:42
Postat av: Marie (en mamma med 3små barn)

tänder ett ljus å tänker på er..

många varma kramar

2009-06-14 @ 16:31:30
Postat av: annika

tänder också ett ljus för er idag och lille victor, önskar all styrka i morgon. Hoppas ni känner att det blir ett bra avslut.

2009-06-14 @ 18:02:48
Postat av: Jessica/mamma till 2

Hej Sofie och Peter!

Tänder ett ljus för er och lill prinsen Victor!

Många varma tankar till er idag och imorgon!

Varma kramar

Jessica, Filippa och Kevin

2009-06-14 @ 19:36:54
Postat av: Caroline L

vill sända styrkekramar till er idag och även imorgon, tänker på er som alla dagar.



kramar Caroline

2009-06-14 @ 19:46:33
Postat av: Malin

Satt vid fönstret och tittade ut och bara funderade, då började jag tänka på er och vad ni ska göra i morgon...sen tänkte jag vidare på vad ní går igenom varje dag. Den största sorgen, jag kan bara ana men aldrig fullt förstå hur ont det gör. Jag vet bara vad jag själv känner när jag tänker på Victor och på er...det bara kommer över mig ibland, tårarna rinner och det knyter sig i magen. Då vill jag bara skrika för att det är så jä--a orättvist, för att inte tala om frustrerande att man inte kan göra något...ändra på det som har hänt.

Att ni väljer att försöka orka så gott det går, att ni väljer att åka på eran välförtjänta resa, att du Sofie väljer att skriva den här fantastiska bloggen och dela med dig till oss, det är styrka. Att ni orkar välja livet tycker jag är helt fantastiskt med tanke på allt ni har fått utstå och fortfarande gör.

Nu ska jag tända ett ljus för Victor...tänker på dig lilla vännen...



All styrka till er!!



Kramar

Malin

2009-06-14 @ 20:18:00
URL: http://idaoliver.blogg.se/
Postat av: En medmänniska

Ljusen är tända för er Älskade Prins!

Tänker så på er.

2009-06-14 @ 21:58:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:
Innan du kommenterar, har du läst inlägget?:


Trackback