En röst för barnen som kämpar!!

        DATUM: 2009-06-16 TID: 23:43:59
Såg tipsen om sidan Vulkan där man kan anmäla sin eller någon annans blogg till tävlingen Årets Blok 09.
Blev väldigt glad att se att ni tror att jag skulle kunna ha en chans att få min blogg i bok form, och att ni skulle nominera mig till detta. Det känns skönt, oavsett hur det skulle gå att ni är så många som skulle vilja läsa min historia och som tror på mig.
Det finns ju så många populära bloggar därute som har betydligt fler läsare än vad jag har, men det jag gillar är att ni som läser denna, verkligen "ser" och "lyssnar" till vad jag har att säga, att ni delar vårat öde och våra känslor i vått och tort och står vid vår sida trots att ni aldrig mött oss.
Ni berör mig, minst lika mycket som ni påstår att jag berör er, och ni motiverar mig att orka skriva vidare och att pusha mig själv framåt i sorgen.
Bara det tycker jag förtjänar en vinst, kanske i nomineringen "Bloggen med flest involverade läsare"
Jag har varit inne och kikat på en hel del bloggar som sägs vara "de mest populära bloggarna i Sverige" med 50 000 läsare varje dag, men inte någon av dom har läsare som faktiskt kommenterar så mycket som ni gör, och det tycker jag är beundransvärt.
Har hellre en mindre skara människor som lägger ner ett par minuter av sin tid och faktiskt skriver ett inlägg varje gång de går in än 50 000 tals personer som bara skummar igenom sina favoritbloggar, stänger av datorn och går vidare med vardagen.
Jag känner mig hedrad av att så många av er har sagt att ni verkligen känner er påverkade och berörda efter ni har läst, och att ni tar med er mina ord ut i vardagen, på jobbet, i bilen och tänker på vad ni läst. DET är häftigt!

Jag vet att jag aldrig kommer att kunna tävla och vinna mot stora bloggare som tex, vimmelmamman som även hon skriver om cancer och som har blivit mycket uppmärksammad både i media och som har otroligt många läsare, men jag är nöjd som det är. Det här är ju en blogg för oss och Victor, där huvudsaken är att få berätta vår historia och att kunna hedra denne lille starka kämpe som gav oss så otroligt mycket.

Men jag vill ju självklart  att så många som möjligt skall få chansen att dela vårt öde med oss och se att man faktiskt kan kämpa sig vidare i livet, trots en stor svår livskris och sorg.
Så tack alla ni som nominerar denna blogg och hjälper till att sprida Victors och alla andra cancer sjuka barns röster vidare!!
Ni är underbara!!!!

Läs mer om tävlingen på http://www.vulkanmedia.se/blok2009/

Kommentarer
Postat av: Victors Morfar Christer

Självklart är din den mest fängslande..tycker jag

Bara boken som saknas men den kommer nog..

Packar för fullt nu och väntar på att Peter ska hämta upp oss till Arlanda i morgon bitti..

Vi hörs på telefon innan vi lyfter.....

Älskar dig



godnatt



kram

pappa

2009-06-17 @ 00:00:31
URL: http://mckillen.se
Postat av: Juliana

Hej Sofie,



Jag blir så innerligt glad av att läsa hur mycket våra kommentarer betyder. Det är så sant, att det som jag läser här följer med mig... överallt. Jag har fått ett helt annat perspektiv på livet, vardagen, ja allt. Det är precis som du skrev i ett tidigare inlägg att nuet är något som aldrig kommer igen och man ska inte ta något för givet.



Ta hand om varandra.

Ni är i mina tankar och jag känner verkligen för och med er.

2009-06-17 @ 00:01:53
Postat av: Jenny i Skåne (mamma till tre)

Det är du (ni) som ska ha ett stort tack för att vi okända får vara med och dela er resa. Och du har berört mig som mycket få, du och er fantastiska stjärna!



Varma kramar och Godnatt från Skåne

2009-06-17 @ 00:03:55
Postat av: Tessan

Erat öde och historia tycker jag verkligen ska spridas vidare. Ska genast gå in och rösta! Läser din blogg så ofta jag kan och blir alltid lika berörd. Hoppas ni får en fin midsommar.



Kramar Tessan

2009-06-17 @ 00:06:51
URL: http://tessanrudin.blogg.se/
Postat av: Hanna

Jag har läst alla inlägg från början till slut sedan jag halkade in på bloggen av en slump men har inte kommenterat förut.. Jag pluggar till sjuksköterska, hade praktik på 95a och träffade er och Victor ett par gånger där under era sista veckor.



Jag ler och gråter om vartannat när jag läser, ditt sätt att skriva går verkligen rakt in i hjärtat! Praktiken var bara några veckor men gjorde starkt intryck och Victor är ett av de barn som jag nog alltid kommer att komma ihåg.



Vill själv jobba med barnsjukvård när jag blir färdig och att läsa om dina tankar, betraktelser o känslor ger nya insikter som ger mig jättemycket. Så TACK tack för att du delar med dig! Fortsätt kämpa, önskar er all lycka i framtiden och tänker på er //Hanna

2009-06-17 @ 00:13:00
Postat av: Ida

Hoppas verkligen ni vinner... har inte läst någonstans att de är den med mest röster som vinner, utan att de är en jury som bestämmer. Har jag fattat fel? Har ju iaf självklart nominerat er!!!

Massor med karmar från norr

2009-06-17 @ 00:56:10
URL: http://idanilden.blogg.se/
Postat av: Ännu en medmänniska/mamma till 3

Självklart har jag röstat! Och om din blogg inte vinner så är det i alla fall en blogg som känns äkta, oavsett hur många läsare den har. Men vi är många som dagligen läser den både med sorg men även ibland med ett litet leende på läpparna. Den berör och har påverkat många människor, och vi är alla så fulla av beundran över Victors kamp och nu Er kamp för att gå vidare. Styrkekramar i mängder!!!!!!!!

2009-06-17 @ 08:11:53
Postat av: Tessan

Det är så skönt att höra att våra kommentarer betyder något för dig och hjälper dig lite på vägen. Det känns så bra att kunna hjälpa på något sätt, även om vi inte kan ge er det ni vill mest av allt.



Vi som följer bloggen gör det verkligen med hjärtat (jag tror jag talar för alla). Dina ord berör mig så mycket, och som du säger, de finns med hela tiden i vardagen och påverkar mig varje dag. Ofta med tårar och sorg men också med hopp och lycka över det jag har. Dikten jag skrev till Victor säger allt det där, hur ni påverkar mitt liv.



Självklart har jag nominerat denna blogg. För mig finns bara en självklar vinnare och jag hoppas juryn håller med mig. Ska lägga ut en uppmaning på min blogg ikväll också, så fler nominerar. Det är inte så många som läser min blogg, men i alla fall...



Stor kram och alla mina tankar,

Tessan, mamma till Ida och Tim

2009-06-17 @ 08:23:42
URL: http://tessanova.blogg.se/
Postat av: Marie (en mamma med 3små barn)

Din blogg ÄR redan en bok...



Jag har läst mkt men du/ni fängslar en så man inte kan sluta läsa..det e både glädje sorg å kärlek!!



2009-06-17 @ 08:27:18
Postat av: Louise

Tänker på er och eran Victor. Hoppas ni vinner för personligen så har eran blogg berört mig mer än jag trodde var möjligt. Och grattis grattis till den nya graviditeten. Stora lyckoönskningar från Värmland :)

2009-06-17 @ 10:56:48
Postat av: Jessica/mamma till 2

Eran blogg är den vackrast och bästa som finns, mycket blandade känslor: ångest, tårar, glädje och mycket kärlek. Du skriver rakt in i hjärta och själ! Eran Victor och ni har påverkat mitt liv. Ska absolut rösta på er.

Kramar

Jessica, Filippa och Kevin

2009-06-17 @ 11:05:19
Postat av: Kajsa - 2 barns mamma

Din/Er blogg har påverkat så många människor, den e djup och fylld med sorg & glädje. Du blottar ditt liv och framförallt Victors liv. Du har bjudit in oss att ta del av ert liv, vilket är en riktigt ära!

Min röst lägs direkt på er blogg, er's och Victor's (och även nu lillasyster/bror)



Kramar

2009-06-17 @ 12:18:44
URL: http://kaaisaaa.blogg.se/public
Postat av: Yvonne - en mamma i Handen

Jag har också nominerat bloggen - en självklar kandidat! En vinnare borde inte koras efter antal besökare utan efter innehåll. Och innehållet i din blogg, Sofie, är så meningsfyllt och "stödet" verkar glädjande nog stråla ut åt bägge håll - stödet i våra kommentarer och stödet vi får genom dina inlägg. Jag tror inte det är någon som går genom livet utan att någon gång gå i kras eller naggas i kanten. Din berättelse gör att i alla fall jag börjar tänka "i perspektiv" och att även en dålig dag har åtminstone ett litet guldkorn om man bara ger sig den på att leta ordentligt. Så visst bär vi med oss dina ord ut i vardagen - som vägledning och i tankar om hur vi kan stötta er på bästa sätt.

Stor kram / Yvonne

2009-06-17 @ 12:22:47
Postat av: frida

visste inte om denna tävlingen, så mycket bloggare är jag hehe men jag gick in och nominerade din för är den någon som är värd att vinna så är det du :) din blogg berör och är levande, olik andra populära bloggar som i huvudsak handlar om fåfänga( bara min åsikt) :)

hoppas du vinner, då ska jag köpa din blok!

tänker på er!

2009-06-17 @ 12:42:32
URL: http://fritchen.blogg.se/
Postat av: Emma, mamma till Svea

Sofie du har den finaste bloggen Och det stämmer,det går inte en dag utan att jag tänker på er.



Själklart kommer jag nominera din vackra sida!

2009-06-17 @ 15:06:25
URL: http://ewima.blogg.se/
Postat av: Annica

Har nominerat din blogg, du skriver så bra, sätter ord på så svåra känslor, läser varje dag, men har inte komenterat nåt tidigare

Kram

2009-06-17 @ 15:58:04
URL: http://www.nogg.se/mopsenfridolf
Postat av: Jenny

Har självklart nominerat din blogg :)

2009-06-17 @ 19:58:59
URL: http://adriansmamma.blogspot.com
Postat av: Johanna<3

Jag är i och försig "bara" en femtonåring snart, men jag har hunnit uppleva mkt i livet som man inte ska behöva göra.

Din blogg har verkligen påverkat mig, som många andra och jag tänker fortsätta följa er, och hoppas jag kan ge er nåt på vägen..

Du skriver så fint, även fast man sitter med tårar i ögonen. Man ser framför sig det du beskriver.

Fortsätt kämpa! =)

Kram / Johanna

2009-06-17 @ 20:47:47
URL: http://nana.blogg.se/
Postat av: Angelica

din blogg är redan en bok, du skriver så man ryser i hela kroppen. kommer de en "riktig" bok kan du räkna med mig:)

2009-06-17 @ 21:25:39
Postat av: Veronica

Jag ska nominera dig för det är du värd!

Jag tycker att din blogg är jättebra och du är jättestark som orkar skriva om dessa saker.



Ha det så bra ni kan!

Kram Veronica

2009-06-17 @ 23:15:18
URL: http://vejoniicaa.blogg.se/
Postat av: Fru B

Ååå.. Jag har suttit här i över en timme. Läst gråtit, läst och gråtit. Det är en stor pöl på mitt bord.



Det du skriver går rakt in i hjärtat. Vill hålla dig i handen.



Så mycket tankar snurrar i mitt huvud nu.



Skickar massor av kramar till er!

/Frida

2009-06-17 @ 23:46:37
URL: http://frunpagarden.blogspot.com/
Postat av: mia

jag läser din sida varje dag men jag skriver inte komentar varje gång, jag har lidit med er hela tiden gråtit med er och kommer du ut med en bok så ska jag köpa den direkt,jag vill att du ska veta att du har läsare som inte kommenterar varje gång så du har nog många fler läsare än du tror, ta hand om er nu kram mia

2009-06-18 @ 07:53:22
Postat av: Louise

Skall genast nominera din blogg,läser allt som står

där och tycker att du är så stark som orkar skriva om allt.

Kramar till Er båda

2009-06-18 @ 10:16:30
Postat av: En medmänniska

Jag vill bara säga att Er älskade lilla kämpe och Ni har påverkat mig för livet!

Beundrar er och hoppas på att få fortsätta följa er så länge ni själva vill. Så det är ju Vi som ska tacka er. Tack Sofie och Peter Ni är fantastiska!

Och självklart er älskade Victor med!!

2009-06-18 @ 10:45:45
Postat av: womenhandbags

accelerator complexand the detector which are used for this thesis.

2011-08-12 @ 11:49:43
URL: http://www.womenhandbag.net/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:
Innan du kommenterar, har du läst inlägget?:


Trackback