Vår familj.

        DATUM: 2009-06-06 TID: 23:09:16

Svar till "en ny läsare" som undrade lite om oss och vår familj.
Victor är Peters och mitt enda gemensamma barn. Det är mitt första och Peter har tre sedan tidigare.
Cazper 12, Linnea 10 och Thea 7 år.
De bor vanligtvis hos oss varannan vecka, men vi har inte haft dom på ett bra tag nu med tanke på vad som hänt. Tack gode gud att de har sin mamma.
Vad jag vet än så länge så är jag inte gravid, men vi hoppas ju självklart att det blir ett till helsyskon till Victor.


Kommentarer
Postat av: Anna Haapala Silfver

Puss och kram till Er båda,

De bästa av vänner!!!

Vi finns för er när som helst, hur som helst, men det vet nu ju redan ;-)

Ta hand om varandra, så ses vi snart igen...

Anna o Tony

Postat av: Linda Andersson (storasyster till sladdis)

Hejsan, jag är här inne och kikar varje dag och lider verkligen med er!

Som många andra har skrivit så fäller även jag många tårar och jag har kollat på er fina Viktor genom er vackra film som ni har gjort många ggr. Jag har verkligen blivit berörd av det här och håller min fina lillebror intill mig hela tiden nu mera. Han är bara 3 år och jag är 19 år.



Jag tänker på er alla och har tänt ljus för Viktor ett par kvällar här hemma. Jag hoppas verkligen att ni kan få ett fint syskon till Viktor, han skulle bli jätte glad då. Han finns med er hela tiden.

Han måste verkligen vara den finaste ängel som finns! Ha det bra och sköt om er! Många värmande kramar Linda Andersson.

2009-06-06 @ 23:29:03
URL: http://LiindaAndersson.bloggagratis.se
Postat av: Storebror Cazper

Hej Pappa och Sofie.

Ville bara säga att vi hade en jätte trevlig dag tillsammans förra söndagen. Jag ser fram emot att få göra om det igen.

Tänker på er och på fina Victor!



Lyssnade just på en låt som jag tycker passar:



http://open.spotify.com/track/7aG7Fb507PpGNGYm6s0vAC



Här är texten till den också.

Ingen förstod vart Du blev av

men fast Din vagga är en grav

tror jag Du fann en öppen dörr

som barnen gör

Till rum med änglar att få se

dom lär Dig leka, ser Dig le

Åh - om jag kunde vara med!

Det är Dig jag älskar



Det är Dig jag älskar!

Och en gång skall tystnad

ge upp för sång

Då skall min tunga

få ny kraft att sjunga

att inte ett enda barn

fick förgäves liv nån gång



Ingen är vackrare än Du

för Du har himmelsk klädnad nu

Du som är mammas sorg och skatt

jag ber i natt

När Du hör vita vingars sus

be att två änglar tar ditt ljus

ner till min mardröms mörka hus

Jag vill alltid älska!



Jag skall aldrig glömma

Och en gång skall tystnad

få ge upp för sång

Då skall min tunga

få ny kraft att sjunga

att inte ett enda barn

fick förgäves liv nån gång



Bortom allt jag drömt

finns Du nånstans gömd

Aldrig blir Du glömd

Inte ett enda barn

fick förgäves liv nån gång



Det är Dig jag älskar

Det är Dig jag älskar

Och en gång skall tårar

få ge upp för sång

Då skall min tunga

få ny kraft att sjunga

att inte ett enda barn

får förgäves liv nån gång



Bortom allt jag drömt

finns Du nånstans gömd

Aldrig blir Du glömd

Inte ett enda barn

får förgäves liv nån gång



Jag vill alltid älska -

aldrig glömma -

jag vill alltid älska!



Inte ett enda barn

får förgäves liv nån gång



Visst är den fin?



Kram till dig och pappa från Cazper



2009-06-07 @ 00:00:25
Postat av: Hanna K

Åh vilken fin text Cazper skrivit ner, den låten är så fin, Carola som sjunger den...=) Nu kommer tårarna igen...!!!

Postat av: annika

Så fin text Cazper. Hör carolas röst som är så underbar. Ögonen svämmar över av tårar för dig och dina syskon. Ni har ju också mist er fina lilla bror som skulle gett er så mycket glädje och bus.

2009-06-07 @ 08:30:26
Postat av: Ännu en medmänniska/mamma till 3

Jättefin text som du lagt in, Cazper. Precis som annika skriver så måste ju alla ni som är Victors syskon också sakna eran lilla prins otroligt mycket. Det var ju inte meningen att det skulle bli så här... Med tårar i ögonen skickar jag kramar till er med!

2009-06-07 @ 10:56:59
Postat av: En medmänniska

Hej Cazper!



Ja, den är så fin!



Jag hörde den första gången i Svt när Carola sjöng den i i Khao Lak i Thailand, Årsdagen efter Tsunamin och jag älskade den direkt. Brukar lyssna på den ibland på You tube, vill helst se Carola och från just det klippet där hon står i sin vita vackra klänning och sjunger för alla. Tänkt förrut om jag skulle lägga upp klippet här men osäker på just att det är ifrån tsunamins årsdag. Men samtidigt tycker jag verkligen det är en sång för Alla. Man ryser i hela kroppen hur hon börjar den, och även på slutet. Känn ingen oro Ge inte upp..



Precis Ge inte upp kära Ni. Victor gjorde Aldrig det. Det var ju den hemska cancerns FEEEEEEL. Victor kämpade så tappert hela tiden och Ni fanns där Alla hans stora Fina familj och gav han massa kärlek och trygghet Hela, hela tiden. Ni är Fantastiska glöm aldrig det och Victor kommer alltid finnas vid Er sida. Tänker på er alltid.



2009-06-07 @ 11:05:17
Postat av: Yvonne - en mamma i Handen

Cazper - vilken fin och härlig storebror Victor har! Vilken fin text!

2009-06-07 @ 19:01:41
Postat av: Marie (en mamma med 3små barn)

Cazper - Victor hade den bästa brorsan han någonsin skulle kunna ha haft!!

Vilken fin text..den passar så bra!!



kram till dej och dina systrar

2009-06-08 @ 09:38:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:
Innan du kommenterar, har du läst inlägget?:


Trackback