Aros fortet

        DATUM: 2009-05-24 TID: 22:34:24
Hade en riktigt trevlig dag idag. Är helt slut i kroppen bara, efter allt klättrande, krypande, springande i fyra timmar. Men kul var det, tankarna höll sig borta under hela tiden.
Vårat lag vann inte, men vi får ta dom nästa gång. På vägen hem åkte vi förbi Pizza Hut där man inte har varit sen Victor var ett halvår. Kändes lite konstigt... som alltid.

Vet inte om jag håller på att bli sjuk eller nåt, känner mig så jäkla yr hela tiden. Som om jag skulle vara åksjuk nästan, och varm. Hoppas det inte är något, skulle inte orka med en förkylning eller ett virus nu, är tillräckligt sänkt ändå.

Hoppas att ni också har haft en bra dag, tack för alla fina inlägg.

Kram

Kommentarer
Postat av: Julia

Jag vet vad ni går igenom, förlorade min mamma den 10/4-09 i cancer, och jag beklagar verkligen sorgen.

2009-05-24 @ 22:39:45
URL: http://alltingharsintid.blogg.se/
Postat av: Linda

Roligt att höra att du haft en bra dag med goa kompisar! Det blir nog träningsvärk imorgon...

Kanske är du bara lite utmattad i kroppen efter dagens fysiska aktivitet och därav lite varm och yr. Vi får hålla tummarna för det så du inte blir sjuk.

Här hemma har vi blåst mängder med såpbubblor idag och de flög så fint i vinden. Jag hoppas att Victor fick tag i några av dem. Här är iaf halva nöjet att blåsa och halva nöjet att fånga...

Ni finns ständigt i mina tankar, lite konstigt, jag känner ju inte er men man blir så tagen av er historia. Och vi är uppenbarligen inte ensamma...

Jag vet med mig att jag inte klarar av att gå in här utan att tårarna sprutar men jag har blivit beroende av din blogg där du så rakt och ärligt skriver om det ni varit med om...

Kortet på dig och Victor väcker så mycket känslor att jag får ont i magen och era sånger, er hyllning till Victor, de är så vackra så jag lyssnar om och om igen och tårarna sprutar men jag vill ändå lyssna för det är så otroligt vackert och starkt gjort av er. Och imorgon när familjen lagt sig sitter jag här igen och lyssnar läser och känner din smärta. Tittar på underbara Victor och frågar varför, varför???

Jag önskar bara att jag kunde tagit smärtan och sorgen ifrån dig och dina närmaste för detta vill jag ingen skall behöva uppleva men vi vet ju att det inte går...

Massa värmande kramar från Linda m 2 små barn





2009-05-24 @ 23:06:02
Postat av: En medmänniska

Hej Sofie och Peter!

Tänkt på er hela dagen. Skööönt att läsa ni haft det trevligt.

Hoppas det bara är efter dagens hårda aktivitet som gör att du känner dig som du beskriver och att du känner dig bättre imorgon.

Kram till Er båda.

2009-05-24 @ 23:13:07
Postat av: Malin

Måste bara säga att jag känner precis som Linda skriver, kan inte heller låta bli att gå in här fast tårarna rinner varje gång...frågan Varför dyker dagligen upp även hos mig. Varför skulle det bli så här? Lilla fina Victor...

Tycker ni är så starka Sofie och du skriver så fantastiskt fint. Håller tummarna för att du inte ska bli sjuk nu!



Kram Malin

2009-05-24 @ 23:47:05
Postat av: Anonym

Att förlora nån kär e jobbigt men det KAN INTE vara samma att förlora sin mamma/pappa som det är ett öfrlora sitt barn...De vet dem som har ungar...KRAMA OM

2009-05-25 @ 00:04:38
Postat av: Ännu en medmänniska/mamma till 3

Också jag känner precis som Linda & Malin skriver. Måste bara läsa din blogg även om tårarna nästan alltid kommer. Du skriver så fint om Victor, saknaden, längtan, dina tankar med mera och jag beundrar verkligen dig som trots allt du gått igenom ändå försöker tänka positivt. Det går inte en dag utan att jag tänker på Er och på Victor. Ta hand om varandra! Styrkekramar från mig

2009-05-25 @ 06:08:38
Postat av: annika

samma här: går också in flera gånger om dagen. Blir ofta oerhört berörd, tappar nästan andan när jag ser bilden på sofie och victor, över hur orättvist och oåterkalleligt förlusten av ett barn är. Förundras över hur så små barn ändå orkar kämpa så länge. Och över hur fruktansvärt sorgligt det är när de förlorar. Över hur ni sofie och peter ändå så tappert går på i vardagen, blandar sorg, ilska förtvivlan med hoppet om att en dag ändå runda hörnet och se ljusare, förhoppningsvis höra tassandet av små syskonfötter i victors rum.

I veckan fyller jag år och jag ha bland annat bett mina syskon skänka en slant till barncancerfonden.

Ta hand om er

2009-05-25 @ 09:14:54
Postat av: Kajsa

Du/Ni är så oehört starka Sofie - och den styrkan ger Viktor säkerligen er. Ni tampas med vardagen varje dag, men orkar alltid med den. Jag känner en djup respekt till er och till er lilla kämpe.



Det måste ha varit skönt att släppa allt om bara för några timmar. Små saker kommer genom hela era liv påminna er om den skatt ni förlorat, och älskat så mycket.



Som vanligt så tänker jag ALLTID på er!

Kramar

2009-05-25 @ 09:44:26
Postat av: Liiza

Hur märkte ni att Viktor hade cancer?



/Liiza

2009-05-25 @ 09:57:09
Postat av: Jenny

Ville bara skänka en värmande tanke till er!



Som alla andra nämner så fäller även jag stora tårar varje gång jag läser din blogg, du är en stark människa.

Jag skulle aldrig klara av att förlora nån av mina barn.



Fortsätt att kämpa på =)



KRAM <3

2009-05-25 @ 10:21:23
URL: http://supersylt.blogg.se/
Postat av: Tessan

Det gläder mig att ni hade en trevlig dag och kunde koppla bort tankarna en stund. Hoppas du inte blir sjuk. Tror du inte det är kroppens sätt att ta hand om all sorg, som gör att du blir yr och känner dig konstig? Man kan ju få sjukdomssymtom av stress och allt som hänt måste ju vara en oerhörd stress för kroppen.



Det Linda skriver stämmer precis på mig med, och precis som Annika skriver så gick det mesta av mina fördelsedagspengar till Victors fond. Måste göra någonting ju!



Victor och ni är i mina tankar hela dagarna! Detta låter säkert jättekonstigt, men det känns nästan som ett svek mot Victor om jag inte går in och läser i bloggen varje dag... Önskar så att allt var annorlunda. Lilla gubben!!!



Kramar,

Tessan, mamma till Ida och Tim

2009-05-25 @ 10:42:39
URL: http://tessanova.blogg.se/
Postat av: annika

Gick in på er goda vän sandras blogg och såg bilder från er roliga dag i går. Det gläder mig så mycket att ni både log och skrattade du sofie och peter. Att ni fick några timmars frist från sorg och ilska.Det är så man tar sig vidare.

2009-05-25 @ 11:20:32
Postat av: Ännu en medmänniska/mamma till 3

Ja, det var kul att se att ni ändå kan koppla bort allt som hänt om en för ett par timmar men ändå. Det var fina bilder på Er!

2009-05-25 @ 12:00:08
Postat av: frida

jag får tårar i ögonen , tänker så mycket på victor när jag hör "Shirley Clamp - Jag fick låna en ängel" .



Många kramar

2009-05-25 @ 12:20:31
URL: http://fraajs.blogg.se/
Postat av: annika

Var inne på er goda vän sandras blogg och såg bilder från er dag på borgen. Vad härligt att se att ni log och skrattade trots all sorg ni bär på. Men det är väl så man klarar att gå vidare.

2009-05-25 @ 13:30:20
Postat av: Rebecka

Tack kära ni att ni vill och orkar berätta för oss alla andra hur ni känner. Jag tar nu inte livet lika för givet och inte blicka allt för långt framåt utan leva i nuet o njuta av just det här ögonblicket.

Jag har följt eran blogg sen jag läste om er i Aftonbladet, och varje gång jag har varit här lovar jag mig själv att inte läsa här något mer för jag blir så ledsen och får ont i magen men ack, jag är här varje dag. Läser, gråter, tittar på filmen och så ler jag när ni har det så vakert tillsammans med viktor,.

Jag och min son (född -07) har blåst bubblor för Viktor i helgen. Innan jag bestämde att jag skulle komma hit idag så hörde jag Sarah Dawn Finer- moving on och tänkte på viktor.

Tack för er styrka. Massa kramar till er!

2009-05-25 @ 13:56:01
Postat av: Marie (en mamma med 3små barn)

Vad skönt å höra att du/ni hade en trevlig dag..bara det ATT DU TAR DEJ TID Å GÖRA SAKER,att du fortfarande har en positiv syn på livet(trots du e drabbad av det värsta som kan hända en förälder)

Å att du ser framåt om syskon till er ängel..Åjag förstår att du inte menar att ersätta men komplettera..å det är nog ett klokt val när tiden är inne.

Man e ju skapt att ta hand om att älska å beskydda..

Å du e en fantastisk och varm människa.och du är och förblir en riktig super-mamma å det kan ingen ändra på eller ta ifrån dej oavsett om du skulle ha ett eller 10barn !!



håller tummar att du inte blir sjuk..säkerligen kroppens sätt att tala om att pressen e stor nu!

Kroppen kan köra på länge men tänk på dej lite!!

En mysig kväll med familjen och bara få vara.ibland e det skönt att komma bort å slippa tänka på allt...men det e nästan viktigare att lyssna på kroppen å känslorna!!



tänker på er hela tiden..å på alla era nära!!

ni har en jobbig väg att gå men många här kommer finnas med hela vägen..hur brant uppförsbacken än blir å hur lång å krokig vägen kommer vara..så finns det många som följer er å verkligen bryr sej!!

En dag kommer ljusglimtarna bli större å fler..



mååånga kramar

2009-05-25 @ 14:44:35
Postat av: Yvonne - en mamma i Handen

Sååå glad för er skull att eran dag var bra.

Kram / Yvonne

2009-05-25 @ 14:51:46
Postat av: Caroline

Vilken underbar blogg du har! Jag sitter här och läser medan tårarna rinner längs kinderna! Vad starka ni är, glöm aldrig det! Varje människa undrar nog om man skulle orka gå i genom något sånt här. Tänker på er och önskar er all lycka i livet! Kram kram

2009-05-25 @ 15:22:56
URL: http://lillacaroline.blogg.se/
Postat av: Kristin

Jag kan inte förstå vart ni hittar styrkan ni båda verkar ha och jag önskar er allt gott. det här inlägget är riktat till er som är inne på den här sidan och läser, gråter och tänker precis som jag "det händer alla andra men inte mig, bara det inte händer mig och mitt barn". Man kan hjälpa till, skänk pengar till victors fond. jag gjorde precis det och vill absolut inte ha en klapp på axeln för det men kom igen alla där som läser, gör skillnad! för man kan förebygga sådant här, med pengar skapar man resurser.

låt victor påverka och låt honom få göra någon skillnad.

2009-05-25 @ 15:34:11
URL: http://krillas.blogg.se/
Postat av: Veronica

En liten tanke bara-de e inte så att du skulle kunna va gravid? Jag var fruktansvärt yr o konstig nån vecka in på min graviditet.

kramar

2009-05-25 @ 21:56:28
Postat av: BoNiiiTa

Jätte fin blogg :)

Du e starkt du



Ska följa din blogg. o försöka komentera så mkt jag kan så du vet att jag läst

2009-05-25 @ 22:06:03
URL: http://isabelhernandez.blogg.se/
Postat av: Linda

Hej!

Vill bara lämna ett litet spår och säga att jag tänker på er och hoppas ni haft en bra dag idag!!!

Kram kram

Linda

2009-05-25 @ 23:17:11
Postat av: Lina

Hej på er båda!

Ville bara säga att jag sitter här med tårar i ögonen och vet inte ens vad jag ska skriva... Jag bara gör det. Har precis förlorat min farfar i strupcancer. Tankar far i huvudet och jag känner mig förvirrad. Kan bara tänka mig hur ni två måste må. Jag önskar er all lycka och framgång, en ljus framtid tillsammans och glada minnen av Victor. Jag beundrar er som kämpar vidare, som inte har tappat hoppet om livet. Ni klarar det här tillsammans. Stora Kramar!

2009-05-25 @ 23:50:34
Postat av: Hanna

Vilken underbart fin blogg! Tårarna rinner ner för mina kinder.

Tänker på er, fortsätt kämpa!



Styrkekramar

2009-05-25 @ 23:58:19
Postat av: sanna

en av de finaste och sorgligaste men samtidigt soligaste bloggar om riktig kärlek jag läst...en bön för er...

2009-05-26 @ 00:15:10
URL: http://ki.blogg.se/
Postat av: Malin

Har sagt det förut, men jag måste säga det igen. Kortet på dig och Victor är så fint...

Tänker på er och hoppas att du inte har blivit sjuk!



Kram Malin

2009-05-26 @ 12:09:58
URL: http://idaoliver.blogg.se/
Postat av: Ännu en medmänniska/mamma till 3

Ja, det kortet är verkligen så fint det förmedlar så mycket... Tänker på Er även denna dagen! Massor av styrkekramar

2009-05-26 @ 12:20:27
Postat av: josefina

gud vilken sötnos han var :)

2009-05-26 @ 13:14:26
Postat av: Louise i Gbg

Jag har följt bloggen i tysthet. Den berör mig djupt (som de flesta andra antar jag). Det är inte konstigt att du är trött, själen blir trött av en sådan prövining ni fått utstå. Den kommer att läka, men det tar sin tid.

Styrkekram från Louise

2009-05-26 @ 15:25:00
URL: http://lollo71.wordpress.com
Postat av: Christian

Hej



Jag skrev ett inlägg tidigare, under hemska besked i april månad. Där har du en mening, där det stog att Bara ett barn överlever ett återfall av neuroblastom. Jag vill gärna ha liter mer information om det. Gäller det under året, eller historiskt tid, i sverige eller i Uppsala?



För jag vårdades på Ackis för snart 30 årsedan och fick ett återfall efteråt och läkarna trodde jag skulle hinna fylla 2 år.



Jag sänder en tanke till er och Victor vakar nog vid er sida.

2009-05-26 @ 18:19:19
Postat av: Ida

Hej



Det gör så fruktansvärt ont i hjärtat men ändå kan jag inte låta bli att följa er längs vägen. Du skriver så fint om Prinsen.

Jag vet inte riktigt vad jag ska säga, för vad säger man till ett par som varit med om värsta tänkbara i livet? De kan inte finnas någor som är värre än att mista ett barn.

Jag tänker på er och Victor jätte ofta och erat öde har verkligen lärt mig att ta till vara på livet och inte ta varandra för givet. Ni är otroligt tappra och jag önskar så innerligt att ni kunde få honom tillbaka! Jag vet inte vad jag hade gjort om jag varit i eran situation.... ALL STYRKA TILL ER!!!!

Våran äldsta son fyller tre år på lördag, de har lovat jätte fint väder här uppe i norr så vi kommer troligtvis att ha kalaset utomhus, vi ska blåsa jätte många såpbubblor till Victor och alla andra barn i Himlen(som jag är säker på ser ut precis som du ritat, jätte fint!)...

Victor har berört så otroligt många hjärtan och ni finns i våra tankar!

Massor med kramar ända uppifrån Norrland

2009-05-26 @ 19:12:38
URL: http://idanilden.blogg.se/
Postat av: Anonym

jag känner er inte, men jag kan bara förstå hur det känns för er. så jävla jobbigt det måste vara alltså! kollade på filmen om Victor, tårarna kom.. jag förstår hur svår det är. skulle verkligen göra allt för att göra så att han kom tillbaks till er. jag hoppas det bästa för er, och förstår inte varför ni ska drabbas av det här! många pussar

2009-05-26 @ 20:57:52
Postat av: Anonym

Hej Sofie,



Vill bara säga att jag tänker på er mest hela tiden. Hoppas du inte åkt på något utan får vara frisk från virus och bakterier.



Stor kram

Tessan, mamma till Ida och Tim

2009-05-26 @ 22:05:48
Postat av: Jessica/mamma till 2

Hej Sofie! Vad skönt att du har haft en bra dag med vänner!Jag känner precis som Linda & Malin skriver, varje gång jag är här inne så blir jag så ledsen, mina tårar rinner.Varje dag tänker jag på eran älskade Victor och er, Så himla sorgligt och orättvist! Underbara Victor kommer alltid ha en plats i mitt hjärta-finaste ängeln.

Massor av kramar

2009-05-26 @ 22:22:10
Postat av: Jessica/mamma till 2

Hej Sofie!

Jag känner precis som Linda & Malin skriver, blir så ledsen varje gång jag är här inne, mina tårar rinner. Tänker på eran älskade Victor och er varje dag! Tycker det är så sorgligt och orättvist! Underbara Victor- finaste ängeln har en plats i mitt hjärta.

Massor av kramar

2009-05-26 @ 22:31:16
Postat av: Jessica/mamma till 2

Måste säga att fotot på dig och Victor är så himla fint. Massor av tankar till er och lilla Victor som vakar över er hela tiden.

Kram på er

2009-05-26 @ 22:56:22
Postat av: Anki

Hejsan!

Vilken fin blogg du har. Beklagar verkligen det elände ni gått igenom.

Det som slår mej först när jag läser att Du är så trött och yr är att du kanske är gravid, känner så igen symptomen.

Kämpa på, jag tänker på Er.

Kram

2009-05-28 @ 00:17:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:
Innan du kommenterar, har du läst inlägget?:


Trackback