Den fina dikten...

        DATUM: 2009-05-07 TID: 18:09:19
En blogg läsare vid namn Marie (en mamma med 3små barn) , skickade en sån fin dikt i inlägget. Jag bara grät när jag läste den... Jag önskar verkligen att han finns så nära! Tack...


Mamma min mamma, se vad jag kan
Jag går nu och hoppar lite grann
För mina vingar dom bär mej
varthän jag än vill
Flyger dit du är
och följer ditt liv

Fast du inte ser mej
Så är jag alltid där
Någonstans runt om dej
I universums stora sfär
För jag färdas över ängar
Bärs upp av en vind
Tittar till dej och flyger ner
och ger en puss på din kind

Jag samlar dina tårar och
fyller på vår brunn
Vars vatten blir till regn
som landar på din mun
och tränger in i din själ
för att läka de sår
som gör så ont av saknaden
av att du inte får

ha mej intill dej
närhelst du än vill
ge mej allvärldens kramar
Vad jag än vill och lite till
för du vill visa din kärlek
ge mej allt så fint
men mamma, din kärlek
känns från jorden och ända hit

Jag säger stolt till de andra
små änglarna som är här
-Titta! det e min mamma
och hon håller mej så kär
Jag lyser utav stolthet
som blir till stjärnans ljus
som du ser om natten
när det släcks i varje hus

för jag är den stjärna
som lyser stark och klar
jag är ljuset inom dej
som alltid stannar kvar..

Kommentarer
Postat av: Fia

Otroligt vacker dikt...



Jag hoppas verkligen att det är så för våra älskade änglabarn.



Sov gott lilla Viktor.

2009-05-07 @ 18:20:41
Postat av: marie

såå otroligt vacker dikt!!!

2009-05-07 @ 18:41:33
URL: http://sezzan85.blogg.se/
Postat av: Ännu en medmänniska/mamma till 3

En så vacker & fin dikt. Passar perfekt in på Victor som ju är en stjärna som lyser stark och klar! Grät också när jag läste den men säkert finns han så nära. Tänker på Er!

2009-05-07 @ 18:43:32
Postat av: Anna

Vilken underbar dikt, sparar den och tar den till mig, hoppas att det verkligen är så för alla våra änglabarn, och att de har de bra tillsammans.

2009-05-07 @ 19:57:37
URL: http://pysselanna.blogg.se/
Postat av: Johanna

Det var nog den finaste dikt jag någonsin läst! Tänker mycket på er & önskar att man skulle kunna lätta bördan lite för er!



Tror nog er lilla stjärna har det bra i Nagijala!

2009-05-07 @ 19:57:44
Postat av: carina

jag håller med.....det va den finaste dikt jag läst.....och den passar ju så bra

glöm inte sofie o peter ....att gråta läker

tänker på er varje dag

carina

2009-05-07 @ 20:21:16
URL: http://www.metrobloggen.se/annakamelia
Postat av: sofia

va fin, blir helt tårögd av att läsa.

2009-05-07 @ 20:27:17
Postat av: jennifer

otroligt fin!

2009-05-07 @ 20:29:29
URL: http://jennida.blogg.se/
Postat av: Ännu en medmänniska/mamma till 3

Det är en så vacker dikt och så passande för just Er Victor. Jag googlade lite och fick fram att det finns musik till. Linda Almö har skrivit den när hon miste sin son Lucas.



Så här skriver Linda om sången:

Denna låt skrev jag som tröst till mig själv och förhoppningsvis alla andra änglamammor.

Istället för att som jag vanligen gör skriva TILL min ängel så är denna sång “från” honom till mig.

Svårt att spela in den utan att börja gråta…

En tröst att han alltid finns med mig och kan känna all min kärlek vart han än är. Att han har det bra och känner trygghet för han vet att en dag möts vi igen.



LJUSET INOM DIG (Text/Musik: Linda Almö)

- En ängels sång till sin mamma

TÄNKER PÅ ER, IDAG OCH ALLA ANDRA DAGAR!

2009-05-07 @ 21:10:28
Postat av: Kia

Åh vilken vacker dikt!!



Ta hand om varandra!!

2009-05-07 @ 21:36:21
URL: http://kiaskapar.blogspot.com/
Postat av: Kia

Åh vilken vacker dikt!!



Ta hand om varandra!!

2009-05-07 @ 21:36:49
URL: http://kiaskapar.blogspot.com/
Postat av: En medmänniska

Gud vilken rörande dikt!



Victor finns nära Er och kommer alltid vaka och lysa till er som den starkaste lilla stjärna han är!

2009-05-07 @ 21:58:57
Postat av: Veronica

Ja, vilken vacker dikt. Även fast jag inte känner er eller kände Victor så känns det ändå som att jag gör det på något vis. Och jag kan verkligen känna att det är Victor jag läser om när jag läser dikten.

Så himla vacker.



Tänker på er!!! kramar Veronica

2009-05-08 @ 09:25:00
Postat av: Ännu en medmänniska/mamma till 3

På den här sidan kan man lyssna på den vackra sången med dom fina orden "Ljuset inom dig" www.lealin.com/lucas

Idag som alla andra dagar finns Victor & ni i mina tankar ...

2009-05-08 @ 14:14:28
Postat av: Sarah

Det där måste vara en av de vackraste dikter som jag någonsin läst! Herregud så fin...

2009-05-09 @ 17:23:04
URL: http://saaahara.blogg.se/
Postat av: Emma

Vilen fin dikt, gråter. Tänker på er!

2009-05-10 @ 17:20:13
URL: http://aliceochwilma.blogg.se/
Postat av: Ulrika

Jag gråter och gråter..så fin dikt. Det är inte rätt att färäldrar och barn måste skiljas åt. Hoppas ni finner tröst och hopp om livet i allt tungt. Varmaste kramarna till er.

2009-05-12 @ 19:24:22
Postat av: Alex

Tror inte det hjälper, men jag tänker på er och ber för att ni ska känna er bättre snart. Har förlorat min pappa så vet ungefär hur det känns, smärtan är sjukt stor och man vet inte vart man ska ta vägen. Men tänk på att han vakar över er och han vill att ni ska vara lyckliga. En liten tröst också är att han inte har ont längre.

2009-06-11 @ 20:55:44
Postat av: Rebecca

jätte fin dikt.Jag börjar nästan gråta när jag ser den

2009-08-05 @ 18:05:39
URL: http://zackzingo.blogg.se/
Postat av: Emma

hallå hallå åå .. :-o e hej jag ska bara säga att det var en underbar dikt!

2009-10-14 @ 16:07:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:
Innan du kommenterar, har du läst inlägget?:


Trackback