Graven

        DATUM: 2009-05-20 TID: 00:07:30

Kommentarer
Postat av: Martin

Så vackert han har det, med blåsbubblor som grädde på moset... Skickar upp en tanke till Victor o ber honom skicka tillbaka några bubblor med styrka, kärlek och härliga drömmar till er inatt...



Varma kramar!

2009-05-20 @ 00:21:19
Postat av: En medmänniska

Ååå så vackert med bubblor och allt!

2009-05-20 @ 00:22:16
Postat av: En medmänniska

Så fint du skriver Martin, önskar Er detsamma Sofie o Peter!

2009-05-20 @ 00:25:25
Postat av: Anonym

gud vad fint ! det känns som att han lever fortfarande & jag tror verkligen att han sitter där uppe och skrattar och har det jättebra ..

han är med er dag som natt !

lilla söta victor

2009-05-20 @ 01:23:37
URL: http://fraajs.blogg.se/
Postat av: Honungspojkens mamma

Så sorgligt är livet, så vacker er starkaste fina lilla stjärna. Ett litet bidrag och en kram...

2009-05-20 @ 01:57:32
URL: http://honungspojken.blogspot.com
Postat av: En medmänniska

Jag sitter här tjugo i fyra på morgonen av sömnlöshet. Jag besökte en godväns blogg där hon länkade till er.

Jag sitter här och gråter floder över hur något så hemskt kan hända ett sådant vackert barn. Jag själv känner mig som bara barnet och kan inte riktigt förstå att sånt här sker? eller är det någon människa som kan förstå det?

Jag tycker ni som föräldrar iallafall ska ha en stor eloge! Som ni nämnt i ett tidigare inlägg att Viktor kunde känna sig trygg och älskad, det tror jag verkligen och jag tror på er. Ni kommer fixa det här både för er egen skull och för Viktors.

Kramar/Maria



2009-05-20 @ 03:53:47
URL: http://durkslaag.blogg.se/
Postat av: Tessan

Så underbart vackert! Stora fina bubblor också...



Tänker på lilla Victor varje dag!



Stor kram,

Tessan, mamma till Ida och Tim

2009-05-20 @ 08:10:22
URL: http://tessanova.blogg.se/
Postat av: Malin

Vad fint ni har gjort till eran prins...som alltid.



Hoppas du har det bra där du är fina Victor!!



Kram

2009-05-20 @ 08:12:37
URL: http://idaoliver.blogg.se/
Postat av: Ännu en medmänniska/mamma till 3

Vad fint ni gjort! Ska som jag tidigare skrivit åka en tur till Victors plast och blåsa lite bubblor. Tänker på Er många gånger om dagen! Kram

2009-05-20 @ 08:38:36
Postat av: annika

ni har gjort jättefint för Victor och han skrattar och ler åt er uppfinningsrikedom. Ni är helt fantastiska. Och Victor förstås.

2009-05-20 @ 08:50:52
Postat av: Tess

Hittade er blogg för ett par dagar sen och jag måste bara säga att jag beundrar er! Ni är sjukt starka och jag grät mig igenom inläggen. Lycka till med allting och fortsätt blogga! Kram :)

2009-05-20 @ 09:49:18
URL: http://heeyhoe.blogg.se/
Postat av: Tina

Var hos dej igår lilla Victor det var så fint. När jag kom till parkeringen var det som om att du visade vägen jag visste precis var jag skulle gå..

Små motorcyklar stog där hos dej och idag så kommer en till när du ska få en av Leo:)



Stora stjärnkramar till dej lilleman...

2009-05-20 @ 10:00:11
Postat av: Peter Olofsson

Hej! Första gången jag skriver på den här bloggen så självklart så vill jag verkligen djup beklaga sorgen. Har själv tre fullt friska och levande tonåringar så det vore en omöjlighet att förstå hur och vad ni känner. Visserligen förmedlar er verkligt fina blogg mycket känslor, tankar och funderingar, ihop med alla fina kommentarer så ger den verkligen en helhet. Men som sagt jag kan inte förstå bara "ana" och självklart så tåras ögnonen.

Fick Er blogglänk tillskickad mig anomymt igår, jag har en blogg om fysisk smärta och dess problematik, eller rättare sagt en blogg om en förfrågan om det behövs en ny smärt och patientförening i Sverige.

Svaret på den frågan är självfallet med ett klart Ja besvarat, men många som är svårt sjuka orkar inte driva sin sak så det är lite "tungrott" med arbetet, men till hösten så blir det en egen hemsida.

Min blogg är kanske ibland lite väl provocerande med rubrik val och bild val, självklart etisk på alla sett men som sagt lite rubriker har jag gjort för att sticka ut. för den goda sakens skull så är nästan alla medel tillåtna, men bara nästan!

Alla har ju rätt att länka och hänvisa hur som helst men jag vill ha en ny "underrubrik" med texten "Läsvärda bloggar" och det är det som frågan nu gäller går det bra att jag länkar till denna blogg. Skriv på bloggen www.jernsaxen.blogspot.com eller maila [email protected] om det går bra att lägga in en länk till Er. Allt som jag gör på Jernsaxenbloggen vill jag ha "godkänt" antingen det är privatpersoner eller föreningar eller företag.

Den är inte heller reklamfinasierad.

Vill helst inte låta platt, men vill ändå skriva, ha det så bra som det bara går!

Hjärtliga och varma hälsningar ifrån Peter Olofsson!

2009-05-20 @ 10:02:27
URL: http://www.jernsaxen.blogspot.com
Postat av: Peter Olofson

Såg att min länk inte fungerade, ser om den gör det nu, annars skriv www.jernsaxen.blogspot.com

Mvh Peter Olofsson

2009-05-20 @ 10:08:55
URL: http://jernsaxen.blogspot.com
Postat av: Hanna K

Vad otroligt vackert ni har gjort det för Victor!

Postat av: annika

Jag sitter här på jobbet och är så rörd just nu över alla fina bilder på Victor och graven och allt. ATt allt gick så snabbt från en liten keps i USA till den där fantastiska men också väldigt sorgsna bilden på Victor i Aftonbladet. Läste en text som er goda vän Sandra lagt ut på sin blogg med en mening om att sorgen är saknaden över den tid vi inte får tillsammans. Det var väldigt fint skrivet och när man ser er fina pojke så kommer återigen känslan av orättvisa och meningslöshet över mig. Som alla här känner förstås. Jag tror inte att Gud eller något annan väsen råder över sådana här saker, livet är bara så här hemskt och vi måste väl på något sätt hitta ett sätt att hantera det. Hitta något att hålla fast vid (Gud, eller något annat att tro på) och tro på att det bär oss framåt. Jag hoppas ni, sofie och peter, hittar den ron så småningom, en ro som gör att ni kan hantera sorgen och saknadens svallvågor. Det känns obegripligt nu men jag tror att det går och lilla victor sover tryggt i sitt lilla bo i era hjärtan och i allt fint runtomkring oss.

2009-05-20 @ 10:27:03
Postat av: annika

Jag sitter här på jobbet och är så rörd just nu över alla fina bilder på Victor och graven och allt. ATt allt gick så snabbt från en liten keps i USA till den där fantastiska men också väldigt sorgsna bilden på Victor i Aftonbladet. Läste en text som er goda vän Sandra lagt ut på sin blogg med en mening om att sorgen är saknaden över den tid vi inte får tillsammans. Det var väldigt fint skrivet och när man ser er fina pojke så kommer återigen känslan av orättvisa och meningslöshet över mig. Som alla här känner förstås. Jag tror inte att Gud eller något annan väsen råder över sådana här saker, livet är bara så här hemskt och vi måste väl på något sätt hitta ett sätt att hantera det. Hitta något att hålla fast vid (Gud, eller något annat att tro på) och tro på att det bär oss framåt. Jag hoppas ni, sofie och peter, hittar den ron så småningom, en ro som gör att ni kan hantera sorgen och saknadens svallvågor. Det känns obegripligt nu men jag tror att det går och lilla victor sover tryggt i sitt lilla bo i era hjärtan och i allt fint runtomkring oss.

2009-05-20 @ 10:57:50
Postat av: Kajsa [2 barns mamma]

Så otroligt fint ni har gjort det. Tror att Viktor nog är riktigt stolt över sin plats, och att han vilar tryggt - fylld av kärlek!



Tänker på er även denna dag!

Kramar

2009-05-20 @ 11:25:37
Postat av: Sandra

Har sett filmen med Viktor och jag blev väldigt berörd. Kan inte föreställa mig hur det är att förlora ett barn.

2009-05-20 @ 11:46:39
URL: http://sossandraschauman.blogg.se/
Postat av: Marie (en mamma med 3små barn)

ni har gjort en så vacker viloplats..

Victor sitter nog på en gren i trädet å gungar med benen å fångar upp "blås"bubblorna ni blåser till honom :)

2009-05-20 @ 13:12:48
Postat av: Jessica/mamma till 2

Så otroligt vackert ni har gjort för eran prins Victor! Han är med er hela tiden, han är så glad och stolt över sin plats- mycket kärlek och trygghet.

Victor.. jag tänker på dig varje dag. Ha det så underbart där uppe bland andra ängla barn. Den starkaste stjärnan är eran prins Victor.

Kramar

2009-05-20 @ 13:15:04
Postat av: Yvonne - en mamma i Handen

Så vackert med blåsbubblorna dansande...

2009-05-20 @ 14:42:55
Postat av: Kicki

...kikar in här för första gången och läser om en glädje och sorg som man nästan kan ta på ...tårarna trillar å det e svårt att läsa allt...MEN så vackert på samma gång...tror ärligt att han sitter å kikar ner på er och följer er vart ni än går...han skänker er styrkan att gå vidare trots den stora sorgen som ni bär på....kramar om å skänker er styrketankar i mängder...kramiz

2009-05-20 @ 17:27:06
URL: http://gammtackan.blogg.se/
Postat av: malin

Så vackert. Kom till denna bloggen genom att "vimmelmamman" hade länkat. Så vacker blogg på en sån vacker pojke. Ni skriver väligt bra, och killen verkar ha varit en riktig kämpe, likaså ni.

Önskar er verkligen all lycka, / Malin

2009-05-20 @ 20:14:22
URL: http://metrobloggen.se/malinmelkerson
Postat av: Frida

Vad fint ni har gjort på Victors plats! Vi bor långt ifrån, men vi tänder ett ljus om kvällen för eran lille plutt och i ett av äppelträden står en burk med blåsbubblor! Ifall han skulle titta förbi och vilja blåsa några bubblor för oss. Tänker på er varje dag!

2009-05-22 @ 11:19:10
Postat av: amanda

sitter här och gråter

2009-05-29 @ 16:29:42

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:
Innan du kommenterar, har du läst inlägget?:


Trackback