Himlen för mig...

        DATUM: 2009-05-21 TID: 01:08:28
Har ritat en teckning om hur jag tror att Victor har det i himlen och hur det ser ut där. Han sitter med de andra barnen och lyssnar på ljuv änglamusik och runt omkring flyger fjärilar och såpbubblor.
Det är alltid behaglig temperatur och barnen är alltid glada. Det finns inga sjukdommar och krig, bara skratt och kärlek. Runtomkring vakar de vuxna änglarna med skyddande ögon i väntan på att familjer åter igen skall enas.
De känner ingen saknad av oss som blivit kvar, bara glädje över det de haft, och det som de aldrig kommer att glömma...


Kommentarer
Postat av: Anonym

herregud så vackert du ritar :) Jag tror att precis sådär, så har det lilla underbara Viktor :)

2009-05-21 @ 01:33:08
Postat av: Maggan

Helt underbar teckning , jag tror han har det fint där uppe precis som du tecknat.Känner verkligen med er,är ledsen med er, kunde jag hjälpa er i sorgen så skulle jag göra det . Skönt att veta att man kommer att ses förr eller senare, alla. Ha det så bra ni kan , sköt om er .



Kramar Maggan.

2009-05-21 @ 01:55:07
Postat av: ior och sandra

Vilken fin teckning du gjort, och vilka fina bilder det var på Victors rum!Om du orkar och fortfarande vill se bilder på Ior så finns det några bilder på min blogg upplagt och sen finns det några nya på facebook, då jag vet att du brukade titta förut!många kramar från oss

2009-05-21 @ 07:07:36
URL: http://latti.blogg.se/
Postat av: Silje

Så vakkert tegnet og skrevet, jeg og håper og trto det er sånn himmelen er for de små engler. Har fulgt med på bloggen en stund, og må vare få si hvor sterk dere er.



Klem fra Silje i Norge

2009-05-21 @ 07:12:02
Postat av: E-K

Så mycket värme och ljus det finns inom dig trots allt du varit med om. Så vacker bild och visst är det så i himlen. Här är en berättelse jag hittat.



Ta hand om honom så länge…



Jag vill för en stund låna er ett av mina barn, sade han.

Det kan vara för fem eller sju år eller tjugotvå eller tre.

Men vill ni tills jag kallar honom tillbaka, ta hand om honom åt mig?

Han för med sig behag för att glädja er, och skulle hans vistelse bli

kort så skall ni ha de vackra minnena av honom som tröst i er sorg.

Jag kan inte lova att han skall stanna kvar eftersom alla från

jorden återvänder.

Men det finns lärdomar där nere jag vill att detta barn skall lära sig

Jag har letat över vida världen i mitt sökande efter sanna lärare,

och ifrån det myller som trängs på livets smala väg

har jag utvalt er.

Vill ni då ge honom all er kärlek och inte tycka att mödan

är förgäves, inte heller hata mig när jag kommer och kallar

för att ta honom tillbaka igen.

Jag tyckte att jag hörde dem säga “Herre, ske din vilja,

för all den glädje ditt barn skall föra med sig

skall vi löpa sorgens risk.”

Vi skall skydda honom med ömhet,

vi skall älska honom medan vi kan

och för evigt vara tacksamma för den lycka vi känt.

Men skulle änglarna kalla tillbaka honom

mycket tidigare än vi planerat, så skall vi

tappert möta den bittra sorg som kommer

och försöka förstå.



~Okänd~författare





JÄTTEKRAM till er underbara människor



2009-05-21 @ 08:23:29
URL: http://www.steeperz.com.com
Postat av: Malin

Vilken jättefin bild....så tror jag också att Victor och dom andra änglarna har det där uppe...



Kram

2009-05-21 @ 08:27:48
Postat av: zandra

vilken vacker teckning.. blev alldeles tårögd av den. jag tycker de är så hemskt att ni inte fick ha kvar victor han som var så söt och verkade så stark. men livet är hårt ibland men man vet i alla fall att den man förlorat ändå finns kvar och kommer alltid göra de.



kram

2009-05-21 @ 08:31:32
URL: http://zlove.blogg.se/
Postat av: Tess

Jag vet då tre änglar som ser efter Viktor där uppe: min barndomsvän blev 31 år dog 2005, min bästa vän blev 32 år dog 2007 och min kusins dotter blev 23 år och dog för 10 dagar sedan...

Så vill jag tro att de har det !

Tack för den underbara bilden den tröstade mycket.



Stora kramar Tess(mamma till tre busfrön)

2009-05-21 @ 08:32:12
Postat av: Annika

Hejsan! ville bara säga att du skriver så fint om Viktor och sedan ritar du ju helt fantastiskt! Han har det säkert precis så i himlen, lagom varmt och bara glatt och soligt. Ta hand om er. Kram från en bloggläsare

2009-05-21 @ 08:40:24
Postat av: Ännu en medmänniska/mamma till 3

Sofie, du inte bara skriver vackert, du ritar också otroligt fint! Så som du beskriver himlen och livet där så vill jag också tro att det är. Många tankar och beundran till Er idag med! Kram

2009-05-21 @ 09:07:04
Postat av: annika

Oj så fint du ritar, vilken gåva till dig och vilket bra sätt att få ut känslorna. Precis så där är det tror jag också i det vi känner är himlen.

2009-05-21 @ 09:20:55
Postat av: Sandra

Så fint skrivet, och så otroligt fin teckning du har gjort!!!

Ni finns i mina tankar...

Många varma kramar!

2009-05-21 @ 09:44:12
Postat av: ann-sophie

Så vackert tror precis det är så lyckliga stunder för alla ängla barn ingen smärta.

blåste ut lite såpbubblor genom mitt fönster innan jag somnade igår hoppas de kom fram....Kramar

2009-05-21 @ 09:46:24
Postat av: Willes mamma

Vad fint du ritar.Jag tror också att Victor har det så i himlen.Vilket mysigt rum han hade.Ska inreda min sons rum också med en myshörna där vi kan läsa böcker.Du inspirerar mig.

2009-05-21 @ 09:56:32
Postat av: ♥ ♥ ♥ bambi - största Odd Molly bloggen på nätet ♥ ♥ ♥

Vilken otroligt fin bild!

2009-05-21 @ 10:09:26
URL: http://bambi.blogg.se/
Postat av: Johnny

Du inspirerar många, Victor har det nog så som du beskriver, det tror jag. Han mår bra nu och slipper lida. Ni är otroligt starka! Har precis hittat in hit men jag kommer att stanna.. KRAMAR till er

2009-05-21 @ 10:09:49
URL: http://thewaybacktolife.blogg.se/
Postat av: flyga

Jag hittade precis hit. Laste allt sedan januari. Jag ar overvaldigad och grater. Jag onskar er allt gott i livet och till Victor i himlen. Varma tankar

2009-05-21 @ 10:21:00
URL: http://flygabloggen.com
Postat av: kajsa [2barns mamma]

Oj, du är verkligen duktig på att rita Sofie. Och jag tror också att det är så alla änglabarnen har det. dem e lyckliga och bekymmerslösa... Viktor har det bra där han befinner sig nu, utan smärta och mediciner - bara lek och kärlek...



Kramar

2009-05-21 @ 10:21:51
Postat av: Ewa

Kramar till Er och tankar till Viktor. Kramar till Viktor och tankar till Er. Vilken rar och söt kille. Jag tror att han blir väl omhändertagen där uppe övan molnen och när man frågar sig i förtvivlan varför? Finns egentligen inga bra svar. Att "ske din vilja" sker inte alltid av egen. Glad sommar.

2009-05-21 @ 10:26:12
Postat av: Martin

Otroligt vacker bild som nog visar precis som det är... alla änglabarn har det bra i väntan på att en gång, om många år, få återförenas med sina föräldrar...

2009-05-21 @ 10:33:27
Postat av: Tessan

Vad fint du ritar, vad duktig du är!

Precis så ser det nog ut, där Victor är. Han har det bra nu och ser ner på er med värme och kärlek över allt det ni gav honom under hans korta tid nere på jorden.



Kramar om,

Tessan, mamma till Ida och Tim

2009-05-21 @ 10:41:28
URL: http://tessanova.blogg.se/
Postat av: En medmänniska

Oj va duktig du är på att måla så fint! Vill också tro att det är så i himmelen. Lilla Victor har det bra där med alla dom andra änglabarnen och vuxna änglar som ser efter dom tills ni möts igen. Han finns med Er hela tiden. Tänk va många, många människor han berört med sin styrka, glädje, kärlek denna lilla kämpe. Han lever vidare genom oss Alla som tänker på honom och Er.

2009-05-21 @ 10:45:24
Postat av: Annis - 3 barnsmamma

JA så måste det vara! Vilken fin teckning, verkligen! Jag är säker på att världens finaste och älskade Victor har det bra nu!

Tänker på er..

Kram

2009-05-21 @ 10:50:04
Postat av: Matilda

Så tror jag också att Victor har det :)



Du ritar väldigt fint, måste jag bara tillägga.

2009-05-21 @ 12:12:24
URL: http://attlevamedfobi.blogg.se/
Postat av: josephine från Sundsvall

Hej! Vill beklaga sorgen och jag tänker verkligen på er! Har själv varit med om att en liten tjej som jag kände gick bort i cancer, fast hon va 8 år. Men oavsett ålder ska ingen behöva få denna sjukdom.. :'(

Har länkat till eran blogg i min blogg och skrivit ett litet inlägg :') victor är en pojke som jag verkligen kommer minnas, han va så fiin :')

massa kramar från josephine.

2009-05-21 @ 12:26:47
URL: http://trasigfot.blogg.se/
Postat av: Désirée

Vad vackert du ritar. Jag hoppas verkligen att er lille Victor har det så. Det gör ont i hjärtat när jag läser om att ni mist er söte pojke och jag önskar verkligen er all lycka i framtiden.

2009-05-21 @ 12:27:29
URL: http://eerised.blogg.se/
Postat av: caroline

Så fint du ritar! usch nu blir jag helt tårögd igen.

Det är så sorgligt att se alla hans saker och hans fina rum...så hemskt att han inte får leka där mer.

Kan inte ens föreställa sig hur tomt det måste vara för er. Själv gnäller jag över att min lilla prins ska åka till sin pappa idag...men jag vet ju att han kommer tillbaka om en vecka...

Jag ska verkligen inte klaga.



Kämpa på. Kramar

2009-05-21 @ 13:03:56
URL: http://carolinekratz.blogg.se/
Postat av: Camilla (Melkers mamma)

Otroligt fin teckning. Va duktig du är. Du har fått med precis allt. Exakt så tror jag att dem små barnen har det där uppe så länge dem väntar...



Beundransvärt hur stark du verkar. Åtminstone kämpar å sliter för att bearbeta det hemska som hänt.



Vi pratar om Victor och tänker på han varje dag. Igår när vi åkte förbi bron över till Krägga så pekade vi till Melker vart Victor bodde. Han tittade och letade med blicken. Som att han letade efter Victor... Söta!



Många styrkekramar från oss.

2009-05-21 @ 13:22:20
Postat av: MissC

Oj vilken otroligt vacker bild!!!

Och din beskrivning av himlen tar jag med mig ;)



Varma tankar från mig

/MissC

2009-05-21 @ 13:37:24
URL: http://misscsus.blogspot.com
Postat av: Emma

Vilken fantastiskt fin teckning! Hoppas och tror att det är så Victor har det..



Varma kramar

2009-05-21 @ 13:49:28
Postat av: Lisa

mina tårar rinner och man blir så rörd. jag förlorade min mamma i cancer när jag var 12 år. ända sen dess har jag varit livrädd för cancer, så rädd så rädd sååå rädd. jag har läst igenom hela din blogg och tårarna bara rinner. jag hoppas ni kämpar på för ni klarar det. hoppas lille viktor har det fint där uppe och det är jag säker på att han har. jag tänker verkligen på er. förstår känslan att förlora någon. hoj jag tänker på er. jag är bara 19 år idag och har levt med saknaden o räddslan för jag vet att ja kan bli sjuk men blir jag det så har ja inte bara en person jag ser upp till längre utan två. mamma och er son.

2009-05-21 @ 14:01:58
Postat av: Anna k

jag gråter hejdlöst när jag läser dina ord, och jag tycker att det är så j*vla orättvist att ett oskyldigt barn ska ha fått lida som Viktor har gjort. dina ord berör mig och jag kan inte få tårarna att sluta rinna. Jag ville bara skicka några stärk kramar och säga att många tänker på er.



Din bild är så otroligt vacker och jag tappar ord, den bilden skulle vara otroligt vacker som en tatuering.



många kramar

2009-05-21 @ 14:27:53
URL: http://honsomvet.blogspot.com
Postat av: Ida

Jag tror säkert att Victor har det minst lika bra som din teckning, där uppe nu. Sitter och kollar ner på er om dagarna, ber för er samtidigt som ni gör det för han. Det är så orättvist att saker som detta ska hända, och jag är verkligen riktigt ledsen för er skull. Fäller massor av tårar när jag läser och ser vad ni har gått igenom. Hoppas ni har det bra trots allt. Tusen kramar och massor av stöd från oss alla. <3

2009-05-21 @ 14:57:28
Postat av: Yvonne

Vilken fin teckning det bor en konstnär i dig.Vi har varit på en Helsingforskryssning sen i tisdags.Jag ringer...

2009-05-21 @ 15:11:44
Postat av: mathii

Jag klickade mig in här efter att ha sett er på Lotta Gray's blogg (vimmelmamman) och har läst vartenda inlägg, sett vartenda bild och alla videor ni har laddat upp. Ni är otroligt starka!

Har skrivit om er i min blogg, det var ett måste! Underbara, starka, föräldrar! Ta hand om er, ta hand om varandra nu. Victor har det bra i himlen, det ser nog ut sådär som du har ritat det med mycket bus, sång och skratt! :)

Ha det bra, ni har förändrat mångas uppfattning om livet och jag ser upp till er.

Kram från örebro :)

2009-05-21 @ 15:59:19
URL: http://getyourownopinion.blogspot.com
Postat av: Anonym

De vackraste



Det är de vackraste barnen som dör,

de som ingen ondska berört,

de som är mjukare än andra,

Kärleksfullare,

Det är de vackraste barnen som dör,

Läggs i jord istället för armar

och ljuset från just deras ögon slocknar.

Det är de vackraste barnen som dör,

medan hjärtan gråter,

förbittrade,

stela,

livsberövade,

oförtjänta kom de,

välsignade gick de.

Det är de vackraste barnen som dör...



2009-05-21 @ 16:06:37
Postat av: lambisoft

Vilken underbar tolkning av himlen, precis så vill jag att det ska vara! Jag har förstått av mina besök härinne att du är en kreativ person, härligt! Bra terapi är det också att kunna uttrycka sig på olika sätt.

2009-05-21 @ 16:49:04
URL: http://lambisoft.blogspot.com
Postat av: anna of sweden

Hittade hit från Vimmelmammans blogg.

Vill bara säga att jag är så otroligt ledsen för er skull.

2009-05-21 @ 17:01:20
URL: http://annasweden.blogspot.com
Postat av: Marie

Vad fint du har ritat, du har verkligen talang, det såg så mysigt ut för de små änglabarnen och så tror jag också att de har det....mvh:marie

2009-05-21 @ 17:29:44
URL: http://metrobloggen.se/marie8
Postat av: Jenny

Vilken fin teckning. Jag blir tårögd bara av att komma in på sidan. Jag ska skänka pengar på måndag när jag får lön. Jag ska bli en bättre människa som skänker mer pengar till behövande fonder. Jag drar mig själv lite i örat för att jag är så dålig på att skänka pengar.

2009-05-21 @ 17:47:34
URL: http://givenew.devote.se
Postat av: Linda

Fantastiskk bild, och man ser ju klart vilken ängel som är Victor. Du är en riktig konstnär Sofie!

Fint det såg ut på rummet. Jag hade gärna suttit i den myshörnan... Låt det vara som det är på rummet så länge som du vill. Vad gott att kunna gå in och bara sätta sig en stund och "känna" Victors närhet, känna på hans saker och bara vara...

Det gör mig glad att höra att det finns planer för framtiden oxå =) när den än kommer.

Kram kram

2009-05-21 @ 18:44:45
Postat av: Linn

WOW du är ju hur bra som helst på att rita! Jag tror att dom har de så också! Och att dom kan titta ner på oss ibland, även komma ner och säga hej, känna en beröring eller träffas i en dröm!

2009-05-21 @ 19:23:32
URL: http://lindhe.blogg.se/
Postat av: En medmänniska

Lilla skinande stjärnebloss

Ljus i hjärtats kammare

Du kan inte slockna

Du leker och lyser

Du blinkar och bländar

Din himmel finns inuti oss

2009-05-21 @ 19:50:08
Postat av: Theresa

Super fin bild :) Jag tänker också som du hela tiden, att himlen verkligen finns och är ett paradis. Att det bara är kärlek, lycka och glädje som exciterar. Jag förlorade två av mina vänner runt denna tiden för 4 år sedan. Och tanken på att himlen är ett paradis har hjälpt mig jättemycket att ta mig igenom sorgen. Jag beklagar verkligen sorgen över eran son :'(

2009-05-21 @ 19:54:15
URL: http://theresanilsson.blogg.se/
Postat av: Johanna

Så otroligt fin bild du har gjort... så vacker, trygg och kärleksfull.



Jag är helt säker på att känslan om hur Victor har är helt rätt.



2009-05-21 @ 19:58:30
URL: http://grynisen.bloggsida.se
Postat av: Therese

Åh så vackert.Det tror jag stakt på. Han är med änglarna nu.



Kramar

Therese

2009-05-21 @ 20:17:48
URL: http://familjelivet.wordpress.com
Postat av: Linda

Vilken fantastisk bild av himlen! Jag tror som du!

Vilken fantastisk liten kämpe ni hade och har, jag skickar massor av styrkekramar och hoppas för allt i världen att ni en dag kommer känna lycka igen!

Detta ska inte behöva hända, vi måste ge mer pengar till forskningen!



kramar Linda

2009-05-21 @ 20:53:02
Postat av: Anette

Hej!!!

Hittade precis din blogg och har läst om eran kamp och stora sorg när ni förlorade eran vackra,ursöta lille Victor!!!

Mina tårar rinner och det värker imitt hjärta över eran förlust,att förlora sitt barn måste vara det abslout värsta man kan gå igenom,dom är ju ens ALLT!!!!

Vill bara krama om länge och ge lite extra värme och kraft i den resa som ni har framför er:att fortsätt att leva......

2009-05-21 @ 21:02:23
URL: http://edinge.blogspot.com
Postat av: Lotta

Jisses vilken underbar teckning. Och vilka vackra ord. Jag skulle vilja ha den teckningen hemma och hämta kraft ur. Min son David är ett av de barn som tillsammans med Victor väntar på att återförenas med oss.

Många kramar

2009-05-21 @ 21:11:10
URL: http://www.siredison.blogspot.com
Postat av: Malin

...tårarna strömmar ner för mina kinder...

jag beklagar er sorg och tackar er för att man få en liten påminnelse om att livet kan bli kort....



många varma kramar till er från mig!

2009-05-21 @ 21:21:21
URL: http://malinandezon.blogspot.com
Postat av: Sandra

Vilken fantastiskt fin teckning!



kramar om

2009-05-21 @ 22:22:49
URL: http://www.familjenastrom.se
Postat av: Jessica

vilken jätte fin blogg du har till eran lilla vackra victor! tårarna trillar o vägrar stoppa.. att den lilla solstrålen o kämpen är borta är så otroligt tragiskt! men ändå skönt att han slipper lida o ha ont. jag har själv en son, man vill nästan väcka honom o sen inte släppa taget.. allt du skriver gör att man börjar tänka o faktiskt blir rädd, tänk om denna dag är den sista? för mig eller för honom... nu är det dags att verkligen börja leva i nuet o sluta sucka för minsta lilla, bara för att man är trött o sliten o inte fått sovit en hel natt på över ett år.. sova får man göra i framtiden :) tänker massa på er o du ger mig styrka genom ditt skrivande!! kramar till dig o familjen

2009-05-21 @ 22:26:02
Postat av: ida

de va den finaste teckningen jag har sätt i hela mitt liv... din lille victor har de bra där uppe. Har bett min bästa kompis Simon som också dog i cancer att han ska ta hand om lille victor..

2009-05-21 @ 22:40:31
URL: http://babelovee.blogg.se/
Postat av: amanda

vad vacker teckning du gjort. Otroligt gulligt.

2009-05-21 @ 22:51:33
URL: http://mandawinqvist.blogg.se/
Postat av: Ulrika

Kan inte med ord beskriva vad jag lider med er. Du har gjort en fantastisk teckning. Har läst igenom dina inlägg, och fastnar vid den bild där du sitter med Viktor och räknar hans andetag innan det är slut. Tittar på ditt ansikte och tänker att du ändå ser så lugn ut. Du ger honom ditt lugn in i det sista. Är det så ens psyke fungerar! Att man är stark när man måste? Tror själv att jag skulle vara panikslagen i vetskap om att andetagen kan va dom sista för min son. Men du har starkt och tryggt suttit med din son i famnen när han slutligen tagit det sista andetaget. Och jag kan bara med fasa tänka mig hur jag skulle känna i det ögonblick, och jag tror nog att du kännt samma fasa inför Viktors slut. Men jag tror och hoppas att du/ni kommer så småning om se ljuset inom snar framtid. Följde er kamp i media, och jag hoppas ni kan ha lämnat avtryck så att andra kan få vård i slutskedet i hemmet. Men tappa inte tron på att ni kommer bli lyckliga igen, jag är övertygad om att ni kommer se framåt, och jag vet att ni redan nu minns Viktor med glädje. Carpe diem

2009-05-21 @ 22:58:49
Postat av: Jessica

Vår lilla dotter föddes med flera komplicerade fel på sitt hjärta, och somnade in i mina armar efter att respiratorn stängts av. Fast vi har olika erfarenheter, så beskriver du mina känslor när du berättar om dina känslor. Jag hamnade här via en annan blogg, och jag har svårt för att läsa här. Jag får gå ifrån, pausa, andas, gråta. När jag kommer tillbaks så känner jag likadant igen.

Din teckning gav mig ett sorts lugn, för det är så jag har tänkt mig min dotter, och det är så jag innerligt vill tro att alla barn här det där uppe.

Idag lever jag MED sorgen, men inte I den. Vår dotter har fått tre syskon, nu senast en liten syster som vi kallar Victoria.

Jag brukar egentligen inte lämna kommentarer, men kände mig tvungen att göra det här. Ni finns i mina tankar, i mångas tankar...

2009-05-21 @ 23:21:19
URL: http://www.minneslund.com/blog/
Postat av: jennifer gräll

bloggen berör verkligen och lämnade iallafall inte mig utan tårar på kinderna. Kan knappast säga att jag vet hur det känns eller vad ni gick igenom för det vet jag inte. Jag kan inte heller säga att jag ens kan förstå hur det känns, men om jag tänker mig in i situationen kan jag mycket väl förstå att det måste varit ett rent helvete att förlora sin son. Jag önskar iallafall att ni slipper uppleva något såndant igen och jag önskar att ni får en riktigt fin framtid!



kram

2009-05-22 @ 01:44:38
URL: http://blondinjennifer.blogg.se/
Postat av: Malin

Jag såg vimmelmammans inlägg om Victors insamling idag och blev så lycklig att se att så många hade gett en slant! Tänk om alla stora bloggare kunde uppmana folk att ge till något som verkligen gör någon skillnad här i livet? Många "mammabloggar" skulle säkert kunna/vilja göra lika som vimmelmamman!



Tänker på er och Victor ofta och det gör så ont i mammahjärtat varje gång men det växer också starkare av att höra om den obeskrivliga och oupphörliga kärlek ni gav honom och fick tillbaka, DET är vad livet handlar om och det är vad jag är så tacksam över att få uppleva.



Många kramar

2009-05-22 @ 08:35:53
Postat av: zara

Sitter här vid datan med tårarna rinnandes längs med kinderna...

Vad säger man till ett par som varit med om det värsta tänkbara i livet? Det gör så ont att läsa om er och Victors kamp mot den värsta sjukdomen någonsin.. Tänker på er och hoppas att ni kämpar vidare men Victor som ett ljust minne i ert liv.. Han kommer alltid att finnas med er.. Stor kram från mig

2009-05-22 @ 09:38:30
URL: http://zara82.blogg.se/
Postat av: Maria

Hej... vilken vacker bild du gjort! Jag har oxå förlorat en Victor för några år sedan, han var inte min egen men jag var personlig assistent åt honom och kom att älska honom som min egen! Han blev 1 år och 8 mån och jag tänker på honom varje dag!



Kram

2009-05-22 @ 09:50:43
Postat av: Lina

Jag har precis hittat din blogg, men jag läste om Viktor i aftonbladet och såg er på sjukhuset.

Det finns inga ord för det er familj har fått genomlida, för er helt fruktansvärda förlust.

Viktor såg så fin ut, vilken liten sötnos!

Jag läser till sjuksköterska och har hela tiden funderat på att specialisera mig inom barnonkologi, så jag läser mycket bloggar för att få se den "andra sidan" av det möte jag har med patienter och anhöriga.



Något jag slogs av på din blogg, du skriver så bra, gripande och intressant. Dessutom ritar du ju helt fantastiskit! Du har inte funderat på att skriva en barnbok, kanske för sjuka barn?



Kram från en läsare

2009-05-22 @ 10:19:42
Postat av: Yvonne - en mamma i Handen

Vilken konstnärlig begåvning och vilken vacker tolkning av himlen - jag blir så berörd när jag ser lille Victor sitter där och lyssnar. Sofie, du har en skatt inom dig - tänk om du kunde när tiden känns rätt kombinera din konstnärlighet med dina kloka tankar. Trots din stora sorg så lyser det igenom en kärleksfull syn på livet och det vore underbart om fler fick ta del av den - i en liten vacker bok.

Jag tänker på er alltid, alltid.

Kramar / Yvonne

2009-05-22 @ 10:22:53
Postat av: Frida

Underbart vacket teckning! jag blir glad, samtidigt som jag blir sorgsen! Men lille victor han har det bra där han finns nu, inga dumma slangar, mediciner eller förbannad cancer. Bara värme och kärlek! Jag hoppas att jag får möta honom där när den dagen kommer.

STOR kram från frida och alma

2009-05-22 @ 10:57:01
Postat av: Lisa

så otroligt vacker bild.

Det finns knappast några ord som kan trösta er i sorgen.

Men kämpa på! Jag tror att er lille Victor hade velat det.

Enorm kram från mig.

/Lisa

2009-05-22 @ 11:24:18
URL: http://skrutthund.blogg.se/
Postat av: Jessica

Skrev lite om er Victor idag och länkade till den här bloggen och till hans insamling. Tänkte att det kanske kunde ge nåt gott.

/Jess

Postat av: Cutie

Har skrivit hur jag lever i nuet, vilket är extremt viktigt för alla. Tänkte kanske om något av mina tips kan hjälpa dig i dem tyngsta stunderna.

2009-05-22 @ 13:00:19
URL: http://everydaywithcutie.blogg.se/
Postat av: Emelie

Jag hittade hit häromdagen tack vare en länk på vimmelmammans blogg. Jag blev berörd ända in i hjärtat och det slutade med tårfyllda ögon. Jag beundrar ert mod & kraft att gå vidare och att ni delar med er av allt det här. Jag hoppas ni får en härlig sommar med mycket glädje & skratt.!

2009-05-22 @ 13:51:22
URL: http://ziggan.blogg.se/
Postat av: Elina

vilken vacker teckning!

2009-05-22 @ 15:26:57
URL: http://evanjelina.blogg.se/
Postat av: Malin

Vilken fin bild på dig och Victor, den säger så mycket...hjärtat brister.



Kram

2009-05-22 @ 16:13:42
URL: http://idaoliver.blogg.se/
Postat av: Marie (en mamma med 3små barn)

Sofie... du både skriver och ritar helt underbart vackert!! Blev så berörd av teckningen..tror precis som du med himlen :)

Å just det att barnen inte saknar..det finns bara positiva å underbara känslor å tankar.

Jag vet att Victor ser efter er å att han har det bra.En dag kommer ni få mötas fysiskt igen.....



varma kramar

2009-05-22 @ 18:34:10
Postat av: Johanna<3

Så himla fin bild! Jag tror också det är sådär, Victor sitter där uppe, tillsammans med min kusin.<33



Kram

2009-05-24 @ 13:36:42
URL: http://nana.blogg.se/
Postat av: Emma Wikner

Finner inga ord för hur fin din teckning är. Eller hur fint ni sjunger.

2009-05-24 @ 17:26:40
URL: http://aliceochwilma.blogg.se/
Postat av: Anna

Så otroligt vackert...

2009-05-24 @ 17:58:02
URL: http://chasingthelasttrain.net
Postat av: Hanna

Grymt vacker, hade jag varit du hade jag tatuerat den där på ryggen, för att alltid ha honom med mig :) vacker är den i alla fall!

2009-05-26 @ 13:01:25
URL: http://spanienflickan.blogg.se/
Postat av: Maria

Den va verkligen jätte vacker

2009-05-26 @ 13:06:16
URL: http://mariaholgersson.blogg.se/
Postat av: Tette

Vilken otroligt fin bild samt blogg. Man blir helt rörd och kommer aldrig någonsin att förstå hur fruktansvärt svårt det måste vara och mista sitt barn. Var rädda om er KRAM från Tette

2009-05-26 @ 19:01:28
URL: http://tetteandersson.blogg.se/
Postat av: Kim

Otroligt fin bild, jag tror han har det precis sådär härligt med alla andra fina änglabarn!

2009-05-28 @ 22:10:49
URL: http://kiimalexandra.blogg.se/
Postat av: Sophie

Jätte Vacker bild!

Jag är inne och läser här ibland, jag blir så rörd och gråter floder. Den fina lilla pojken.

Många varma kramar!

2009-05-29 @ 00:11:36
Postat av: Sara Thelander

ville bara säga att jag tycker att bilden var otroligt vacker.. kram Sara

2009-05-29 @ 15:36:15
Postat av: Lillan

Ähh, vilken vacker teckning...

Jag är helt säker på att det är precis sådär som er lille Victor har det.



Många varma styrkekramar till er <3

2009-06-14 @ 18:35:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:
Innan du kommenterar, har du läst inlägget?:


Trackback