Sjukhuset...

        DATUM: 2009-05-07 TID: 18:24:11
Jaha, i kväll är det sista avsnittet den här månaden.
Att se Victor på TV;n var ett gemensamt beslut. Vi bestämde oss för att till slut ta oss mod och titta. Leenden blandades med tårar och en sån väbekant kännsla väcktes till liv när vi åter igen fick se vårat rum.
Jag kan i ärlighetens namn säga att vi fortfarande inte har insett vad som hänt. Det känns son att Victor fortfarande är kvar därborta på sjukhuset. Usch, nätterna är hemska. Vi vet inte hur vi ska ta oss igenom det här.

Samtidigt är vi så stolta över att alla får se vår starke kämpe. Otroligt hur människor engagerar sig med sån äkta medkännsla. Man blir tårögd och rörd och vi vet att vi inte är ensamma. Tack igen för alla fina inlägg.

Kommentarer
Postat av: marie

ja de är det minsta man kan säga. En sån otroligt kämpe så de finns inte. den vackraste ängeln<3

2009-05-07 @ 18:39:42
URL: http://sezzan85.blogg.se/
Postat av: annika

Ni klarar av det. Ni får ta en timme i taget, en minut i taget, kanske en sekund i taget. Men det går. Var inte rädda för att ta hjälp.

2009-05-07 @ 18:50:02
Postat av: mockfjärdsbo..

Ni klarar av det,för var annars har viktor fått sin kämpar glöd ifrån?skickar en stor kram till er båda och hoppas den värmer lite i allt mörker.Viktor är med er vad än ni gör,va så säker!men skriver som annika va inte rädd för att be om hjälp.

2009-05-07 @ 19:00:51
Postat av: Yvonne

Ja kära ni,vad han fick gå igenom har man inte förstått riktigt förrän nu.Victor var ju trots detta glad och nöjd för det mesta.Det är sorgligt att se honom på tv,samtidigt gripande och fint.Vi ska minnas honom med glädje och tacksamhet den tid vi fick med Victor.Ses snart kram

2009-05-07 @ 19:01:23
Postat av: Marie (en mamma med 3små barn)

önskar verkligen det fanns något man kunde säga eller något man kunde göra för att lindra er smärta.

Döden e inte ett farväl..livet e ju bara en liten del av allt som kommer sen!!

Ska titta på er prins på tvn snart..Förstår att ni inte riktigt förstått att han är borta...hela livet blev ju omkullkastat och det kommer ta tid..men låt det göra det.Victor kommer hjälpa er att klara detta!!

va förbi häromdan och tittade på hans viloplats..verkligen fint.. å jag beundrar er styrka varje dag!!!



kramar om

2009-05-07 @ 19:24:25
Postat av: Linn

Tittar på Viktor på Sjukhuset på tv just nu och tårarna rinner. Så hemskt att han inte klarade kampen. Min yngsta tjej är jämngammal med Viktor. Livet är så orättvist.... Massor med styrkekramar till er!

2009-05-07 @ 19:49:22
Postat av: Christel

Skriver genom tårarna efter att ha läst det du skrivit och den fina dikten. Man måste tro och tro på att det prescis är så som dikten säger. Victor finns alltid med dig. Det är otroligt att se honom på tv. Så fylld av livsglädje trots allt han gick igenom. En riktig stjärna! Tänker på er massor!

Kram

2009-05-07 @ 19:50:02
URL: http://froken-fraken.blogspot.com
Postat av: Emelie

Satt bara och läste massa bloggar här för någon dag sen och hamnade på den här tillslut. Tårarna bara rann när jag läste vad ni, sandra(ReadMeTo), aftonbladet och vad alla andra skrivit om eran kämpe. Ingen förälder ska någonsin behöva vara med om något sånt här som ni precis varit med om men jag vet att ni fixar detta även fast allt känns hopplöst just nu!

Tänker på er natt som dag! Kramar

2009-05-07 @ 20:42:20
URL: http://emeeliew.blogg.se/
Postat av: Emelie

Satt bara och läste massa bloggar här för någon dag sen och hamnade på den här tillslut. Tårarna bara rann när jag läste vad ni, sandra(ReadMeTo), aftonbladet och vad alla andra skrivit om eran kämpe. Ingen förälder ska någonsin behöva vara med om något sånt här som ni precis varit med om men jag vet att ni fixar detta även fast allt känns hopplöst just nu!

Tänker på er natt som dag! Kramar

2009-05-07 @ 20:43:47
URL: http://emeeliew.blogg.se/
Postat av: Cattis & Hasse

Glöm inte att det är ifrån Er som Victor har fått sin kämparanda. Vi finns här för Er och med Victors vilja och styrka kommer Ni att klara av detta! När jag tänker på denna hemska tid så dyker även glada, ljusa minnen upp. Dessa minnen är de som vi skall ta med oss. Massor av varma kramar från familjen Kimby

2009-05-07 @ 20:50:41
Postat av: Mathilda - Mamma till Elliot 16 månader!

Måaste varit tufft att ta beslutet, kan bara föreställa mig hur det kändes för er att se er lilla stjärna igen!



Tänker på er..

2009-05-07 @ 21:03:05
URL: http://mathildav.blogg.se/
Postat av: Malin

När man ser han och er på tven, kommer en flod tårar blandat med mycket kärlek, Nu och an kämpade ända till det sista, att läsa dikte nedan för säger så mycket.



Victor visar alla änglar och säger, "titta vilka snälla och starka föräldrar jag har utan dem skulle jag inte kunnat kämpa så hära länge, jag kanske inte äns skulle kunna prata eller gå, och snart får jag träffa dem igen <3 jag älskar dem för att dom alltid älskar mej, till och med när jag blev sjuk, de gav inte upp hoppet, de liksom mej kämpade och kommer alltid att göra det, Jag älskar dem, min mamma och min pappa, det är det med värdefulla jorden har <3"

2009-05-07 @ 21:19:58
URL: http://maliinlillaa.blogg.se/
Postat av: malin

Victor visar alla änglar och säger, "titta vilka snälla och starka föräldrar jag har utan dem skulle jag inte kunnat kämpa så hära länge, jag kanske inte äns skulle kunna prata eller gå, och snart får jag träffa dem igen <3 jag älskar dem för att dom alltid älskar mej, till och med när jag blev sjuk, de gav inte upp hoppet, de liksom mej kämpade och kommer alltid att göra det, Jag älskar dem, min mamma och min pappa, det är det med värdefulla jorden har <3"

2009-05-07 @ 21:22:20
URL: http://maliinlillaa.blogg.se/
Postat av: Malin

Jag tycker ni är så otroligt starka...

Den smärta ni känner kan ju inte vara av denna värld. Jag hoppas att ni nån gång snart kan se något ljus och få känna lite glädje, även om det måste vara fruktansvärt svårt. Dikten är så fin,tro på den...

Tittade på sjukhuset i kväll igen...Eran lilla Victor är så fin!



Kram

2009-05-07 @ 21:28:41
Postat av: Kajsa

Underbara, fina Viktor. han har verkligen berört mig in i själen. Älskade barn. Jag sörjer, sörjer över den smärta som han fått utstå. Hoppas han e på en bättre plats nu, utan smärta och sjukhus. har följt er ett bra tag nu, och tittar på sjukhuset nu när han varit med. det va så konstigt att se honom, den lilla pojken som berört mig så. Nu känner jag att jag "känner" honom, och vilken glädje! Han är verkligen något aldeles extra. Och tro på dikten, han finns hos er, alltid!

2009-05-07 @ 21:44:23
Postat av: Tessan

Ja en riktig liten kämpe, fina fina Victor! Jag känner ingen av er men känner så otroligt starkt för och med er! Jag önskar jag kunde ta er i famnen och bara krama bort allt det hemska. När man ser Victor på tv:n går det inte ta in att denna lilla killen inte finns mer. Jag förstår att det känns helt overkligt för er. Hur svårt och hemskt det än är så kommer ni ta er igenom det på något sätt.



I kväll ska jag göra något som jag aldrig gjort tidigare. Jag ska tända ett ljus för Victor! Hoppas du har det bra där du är!



Stor styrkekram till er!

/Tessan (mamma till Ida 3,5 år och Tim 21 månader)

2009-05-07 @ 21:46:10
Postat av: Kajsa

Tänker på er och Viktor dag som natt...



Vila i Frid lilla änglabarn! <3

2009-05-07 @ 21:50:23
Postat av: En medmänniska

Håller med alla fina kommentarer!

Sofie och Peter! Ni ska veta Ni är inte ensamma nu, imorgon eller framöver. Vi finns här för Er glöm aldrig det! Vi ska alla minnas Er kära Victor som den glada nöjda gosse som han oftast var som Yvonne skriver. Ta hand om varandra kära ni.

Varma kramar och tankar till Er alla.

2009-05-07 @ 21:54:59
Postat av: ullis

Ni är starka! Man blir så tom på ord. Rädd för att säga fel. Men många bryr sig om er, fortsätt kämpa Victor är nog minst lika stolt över er som kämpar som ni är över honom som kämpade så hårt! Kramar från ulrica

2009-05-07 @ 22:28:40
URL: http://eranflicka.blogg.se/
Postat av: ullis

Ni är starka! Man blir så tom på ord. Rädd för att säga fel. Men många bryr sig om er, fortsätt kämpa Victor är nog minst lika stolt över er som kämpar som ni är över honom som kämpade så hårt! Kramar från ulrica

2009-05-07 @ 22:28:45
URL: http://eranflicka.blogg.se/
Postat av: Sanna

Ja hoppas ni är starka. Lille Viktor va en hjälte som ja ALLTID kommer att minnas, för han har berört mig något fruktansvärt. Vila i frid lille hjälten.

2009-05-07 @ 22:42:06
Postat av: annika

Ska titta på kvällens avsnitt i morgon på jobb-datorn. har faktiskt inte tv3 på tv:n! Er historia har fått mig att uppleva så mycket mer glädje med min egen dotter (i samma ålder som victor). jag längtar så mycket efter henne på dagarna och bara vill springa hem och hämta henne hos dagmamman. Jag tycker det bara är så förjäkligt att ni nu också måste inse att victor var ännu sjukare än ni föreställt er. Inte bara måste ni förlora honom, han hade både jätteont och svårt att andas. Det gör mig så ont att veta att han kanske hade ännu ondare än vad ni förstod, att han hade ont överhuvudtaget, att han hade svårt med andningen, ingen mer än ni vet hur lilla victor handskades med det de sista dagarna men det värker i mitt hjärta när jag tänker på det. Varför fick han inte bara somna in lugnt och stilla? Jag tror att många av oss som läser din blogg sofie, är människor som dels känner oändlig empati med dig och peter och övriga familjen, dels har egen sorg eller rädsla för vad som kan hända. De tankar du förmedlar väcker något hos oss, sympati, empati, sorg, vemod, rädsla, ilska. Det är skönt att få skriva några rader varje gång, som tröst åt er, som tröst åt mig själv. Ja,det blev ett långt inlägg, men det är så jag känner i denna sena timme.

2009-05-07 @ 22:43:16
Postat av: annika

Ska titta på kvällens avsnitt i morgon på jobb-datorn. har faktiskt inte tv3 på tv:n! Er historia har fått mig att uppleva så mycket mer glädje med min egen dotter (i samma ålder som victor). jag längtar så mycket efter henne på dagarna och bara vill springa hem och hämta henne hos dagmamman. Jag tycker det bara är så förjäkligt att ni nu också måste inse att victor var ännu sjukare än ni föreställt er. Inte bara måste ni förlora honom, han hade både jätteont och svårt att andas. Det gör mig så ont att veta att han kanske hade ännu ondare än vad ni förstod, att han hade ont överhuvudtaget, att han hade svårt med andningen, ingen mer än ni vet hur lilla victor handskades med det de sista dagarna men det värker i mitt hjärta när jag tänker på det. Varför fick han inte bara somna in lugnt och stilla? Jag tror att många av oss som läser din blogg sofie, är människor som dels känner oändlig empati med dig och peter och övriga familjen, dels har egen sorg eller rädsla för vad som kan hända. De tankar du förmedlar väcker något hos oss, sympati, empati, sorg, vemod, rädsla, ilska. Det är skönt att få skriva några rader varje gång, som tröst åt er, som tröst åt mig själv. Ja,det blev ett långt inlägg, men det är så jag känner i denna sena timme.

2009-05-07 @ 22:49:37
Postat av: Martin

Jag känner er inte och träffade aldrig heller eran underbara prins. Men under hans alltför korta liv har han berört fler människor än vad många vuxna gör under hela sitt liv. Han har väckt medkänsla och tagit fram det bästa hos så många människor. Han kommer för alltid leva i er, och även i alla oss andra som han så starkt berört. Mina tårar vill inte sluta rinna... När jag tittar upp på natthimlen och ser stjärnorna lysa så vet jag att han finns däruppe, åkandes på en liten motorcykel, och ser ner på er med oändlig kärlek, o väntar med glatt humör på dagen när ni ses igen!

2009-05-08 @ 00:42:33
Postat av: Hanna K

Victors och er historia har fångat mig så oerhört, jag kan inte gå in på er blogg eller ens tänka på er (vilket jag gör väldigt ofta!) utan att få tårar i ögonen! Min son är 1,5 år och att ens försöka sätta mig in i er situation..

En sån kämpe!!!

Tror att det är precis som den fina dikten säger, han finns där runt dig och vakar över er för all framtid!

Sänder er alla mina varmaste kramar och all styrka för att orka ta er igenom det här!

Postat av: Petra

Hej. Jag såg igår sjukhuset och jag beklagar jättemycket över vad som hänt.



Håll ut, och var starka.

2009-05-08 @ 09:34:01
URL: http://vaniljljus.blogg.se/
Postat av: Sofija

Jag vill så gärna skriva någonting till dig som kan hjälpa att ta bort smärtan men ingenting jag gör eller säger kan någonsin underlätta för er. Min ord är fjuttiga gemförelse men vad ni behöver genomlida. Jag vill bara att du ska veta att jag tänker på er dagligen. Eran fina Viktor finns i mina tankar och jag kan tyvärr inte göra någonting annat än att beklaga. Många varma kramar

2009-05-08 @ 10:03:56
URL: http://metrobloggen.se/sofija
Postat av: Sofija

Jag vill så gärna skriva någonting till dig som kan hjälpa att ta bort smärtan men ingenting jag gör eller säger kan någonsin underlätta för er. Min ord är fjuttiga gemförelse men vad ni behöver genomlida. Jag vill bara att du ska veta att jag tänker på er dagligen. Eran fina Viktor finns i mina tankar och jag kan tyvärr inte göra någonting annat än att beklaga. Många varma kramar

2009-05-08 @ 10:05:23
URL: http://metrobloggen.se/sofija
Postat av: annika

Har precis tittat på sjukhuset på webben. ATt denna lilla, lilla kille fick kämpa så mycket. Gud, det är bara för hemskt. Varför, varför, varför. Lilla, lilla vännen.

2009-05-08 @ 10:13:26
Postat av: Tess trött tokig morsa

skickar 1000 kramar till er såg avsnittet på er lille sötnos igår...

2009-05-08 @ 10:25:45
URL: http://misstessan82.blogg.se/
Postat av: Yvonne

Det är så svårt att förstå att Victor inte finns hos er längre när man ser den lilla underbara kämpen på TV. Jag tänker på er varje dag och vaknar varje morgon med en känsla av att världen inte är lika vacker som den brukade vara - så mycket solsken som saknas. Gud va jag önskar att ni inte skulle behöva gå igenom det här. Ingen ska behöva gå igenom det här. All kraft till er. Vi är så många som är med er i sorgen.

Kram från en mamma i Handen

2009-05-08 @ 10:26:48
Postat av: Maria

Känner paniken växa inombords och tårarna strömmar när jag läser om allt ni gått igenom.

Håll ut och var starka,,tänker på er!!



Kram Maria

2009-05-08 @ 12:13:55
Postat av: Veronica

Hej Sofie. . . Skulle inte du kunna lägga in länken här på din sida, som var med i Aftonbladet, där man kan skänka pengar till "Victor, vår stjärna i mörkret". Så kanske ännu fler gör det. . . (Den kanske redan finns, men jag hittar den inte). Här är den för er som läser mitt inlägg www.barncancerfonden.se/1707



Många stöttande kramar //Veronica

2009-05-08 @ 13:33:47
Postat av: annika

Tittade återigen på inslaget på webben. Åh, den lilla gubben ser så liten och rädd ut där i sängen. Så svårt att se honom så. Jag undrar hur så små barn tänker när de drabbas av sånt här. Hur de upplever det. Kanske klarar de det bättre än vi vuxna förstår. Jag hoppas det i alla fall.

2009-05-08 @ 13:38:44
Postat av: annika

Tittade återigen på inslaget på webben. Åh, den lilla gubben ser så liten och rädd ut där i sängen efter operationen. Så svårt att se honom så. Detär som en chock för en som aldrig upplev något liknande. Jag undrar hur så små barn tänker när de drabbas av sånt här. Hur de upplever det. Kanske klarar de det bättre än vi vuxna förstår. Jag hoppas det i alla fall.

2009-05-08 @ 13:40:15
Postat av: Linnea

Hej familjen Sundberg!



Ni har en fruktansvärt stark kämparglöd, och likaså lilla Victor. Helt underbart fin ÄR han! Finns inte ord för hur fasansfullt detta är, det ska inte hända någon och allra minst små barn. SKIT ÄR VAD DET ÄR! Har själv en nära släkting några år äldre än Victor som är drabbad av cancer.. SÅ jag förstår er, även om hon inte gått samma öde till mötes som Victor, coh förhoppningsvis inte kommer heller.



Båda ni och Victor har gjort ett sånt avtryck hos mig och sen första gången det stod om honom i Aftonbladet har jag tänkt på honom av och till. Denna dag skänker jag pengar till barncancerforskningen, i Victors minne. Hoppas det och vetskapen om att Victor är fri från sin smärta och leker med spöket Laban nu, gör att ni får lite ljus i er vardag trots allt. Ha det så bra! /Linnea

2009-05-08 @ 14:19:06
Postat av: Jessica

Har sett er och lille Victors kamp mot sjukdommen på tv och läst om det i tidningen. Så hemskt, så tragiskt, jag kan aldrig förstå hur det är att förlora ett barn, jag har en son som blir 5 år iår och jag tackar högre makter för varje dag jag får tillsammans med honom för man vet aldrig vad livet har att vänta och jag kan heller aldrig förstå att jag vet hur det känns att förlora sitt lilla kärleksbarn, sitt barnbarn och så men jag kan föreställa mig och jag vill bara säga: Kämpa på! Ni kommer klara er igenom denna katastrof. Det kommer Alltid vara tung och alla minnen och alla små saker som påminner om honom men försök att göra om det till något positivt så det stärker er. usch, som jag skrev, så hemskt så det finns inte och jag kan inte sätta bra nog med ord för att få fram det jag vill ha sagt egentligen men kämpa! Eran älskade Victor finns för alltid med er i era hjärtan! Varma kramar från Jessica

2009-05-10 @ 03:27:51
URL: http://seezs.blogspot.com
Postat av: Jessica

vill tillägga att jag menar att ni ska "vända om" alla fina minnen ni har till något bra, saker ni kan titta tillbaka på och skratta om tillsammans, även om det självklart är jobbigt för er, det förstår alla!! Hoppas ni förstår hur jag menar. Klockan är mycket och jag känner att jag inte alls får fram det jag vill men hoppas att ni förstår. Kramar!

2009-05-10 @ 03:31:43
URL: http://seezs.blogspot.com
Postat av: Kristina

Måste bara få säga att jag beklagar så väldigt mycket. Hemskt att behöva gå igenom någonting sådant som ni gjort med lilla söta Victor.



Tänder ett ljus för honom



Sänder också massa stärkande och varma kramar till er familj.

2009-05-11 @ 11:43:18

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:
Innan du kommenterar, har du läst inlägget?:


Trackback