Ett litet barn

        DATUM: 2009-05-23 TID: 20:37:23

Jag är så trött, så trött, så trött. Orkar ingenting, ögonen känns som bly. Förstår inte vad det är för fel på mig.

Eller visst, det kanske inte är så konstigt med tanke på vad man gått igenom, men ändå.

Jag är liksom för trött, för att orka vara trött. Måste finna energi.

Försöker verkligen finna positiva tankar och saker att sträva efter, och jag försöker att tänka framåt. Ibland går det ganska bra, ibland sämre.
Ilskan och förtvivlan är också en väldigt jobbig grej som jag hela tiden tampas med. Iskan över att han inte finns längre, förtvivlan över att aldrig mer få se honom, känna hans doft och höra hans röst.
Jag hade så sett fram emot att få se honom växa upp, skola in honom på dagis, hans första skoldag, första flickvännen och skratta åt den första kraxande kommentaren som; 
 - A mä skärp dig morsan. Fan va du e pinsam alltså! men allt sånt är nu omöjligt, totalt orealistiskt och helt hopplöst.
Jag är ej längre en mor, jag har ej längre ett barn. Jag står nu här ensam med ett tomt hål inom mig, fyllt med minnen från förr och med de hemska orden ekandes i mitt huvud. "Aldrig mer! "
Längtar så efter ett barn att hålla om och få älska, ett litet syskon som får ärva hans små kläder, gå i hans skor och bo i hans rum. Ett barn att kunna berätta sagor för, om brodern som numera är en ängel som vakar över oss.  Brodern som var den starkaste av alla stjärnor och modigast av alla de prinsar. Ett litet barn som kan föra Victors blod vidare i familjen och kanske fylla den plats som nu är så tom. 

Jag pratar inte om att ersätta, utan att komplettera. Ingen kan ta Victors plats, aldrig någonsin, men det kanske kan hjälpa oss att finna det ljus som vi så desperat försöker nå.
Snälla gode gud, låt oss få leva igen.


Kommentarer
Postat av: Tina

Men gumman.. Du kpmmer alltid att vara mamma även fast Victor inte är här hos dej så är du alltid hans mamma oavsett.... Tiden kommer nog när det är dags för ett litet syskon som kommer springa runt och leva livet åt Victor som han inte kunde..

Gumman kommer du ihåg att ja sa till dej när Victor fortfarande fanns här att om du vill så kom ut till stallet kom med mej vi kan bara ta en ridtur ute i skogen bara vara och komma bort från allt.. Jag hoppas att du förstår att det erbjudandet fortfarande finns kvar:) Vet att vi inte har pratat så mycket under året men jag har följt Victor under hela hans resa jag finns alltid här även fast jag kanske inte har synts....Kramar Tina Tomas och Leo..

2009-05-23 @ 20:45:40
Postat av: Ännu en medmänniska/mamma till 3

Nu kom det inlägget jag kommenterade tidigare men du har skrivit lite mer. Jag förstår hur du menar med att du var en mamma och nu är du inte det, men du kommer alltid att vara Victors mamma även om han inte finns hos dig fysiskt. Pratade med en kompis om det för någon dag sedan, just tomheten att först vara mamma med allt vad det innebär och sedan en dag så är man inte det, fast man är det ändå. Förstår längtan efter ett syskon till Victor och också att det syskonet aldrig någonsin kan ta Victors plats men att det kan hjälpa till att fylla den där tomheten med liv! Packa inte ner kläderna i byrån i kartonger utan låt dom ligga där och vänta tills den dagen dom behövs igen.

2009-05-23 @ 20:52:29
Postat av: annika

Sofie, du är alltid mamma till victor. Men just nu kan du inte hålla honom, klappa honom, säga åt honom, sjunga för honom, vyssja, men du är hans mamma och det är det som gör så ont nu för han finns inte hos dig fysiskt. Ett syskon kommer när tiden är inne, det är jag säker på. Har skänt pengar till barncancerfonden och även bett mina syskon nu til veckannär jag fyller år.

ta hand om dig!

2009-05-23 @ 21:45:13
Postat av: rebecca

NI är så otroligt starka. Victor är jämt med er, varje steg ni tar så vakar han över er. Tillsammans kan ni klara av att komma över den stora sorgen, förtvivlan och ilskan, tro mig.

2009-05-23 @ 21:50:40
Postat av: Anna - mamma till en 3-årig pojke och 7-mån flicka

Hej, har precis hittat till din blogg som gripit tag om mitt hjärta! Som mamma till två småttingar sitter jag här och gråter när jag läser - det går inte att föreställa sig hur det är att måsta uppleva att ens barn går bort! Men Du kommer alltid vara mamma till Victor även fast han inte finns kvar hos dig rent fysiskt! Jag ville bara skriva några rader för att tala om att det finns många, för dig okända människor, som tänker på dig och dina närmaste! Många kramar från en medmänniska!

2009-05-23 @ 21:55:08
Postat av: Marie (en mamma med 3små barn)

Tårarna rinner som vanligt när man läser..fast ännu mer nu!!!

Älskade vännen...DU ÄR FORTFARANDE EN MAMMA...VICTORS MAMMA!!!! och du kommer alltid,alltid att vara det..oavsett!!

Du var det när han föddes när han levde och även nu!!Du är ovärderlig och EN MAMMA.





Saknaden,ilska,sorg å allt annat kommer i en chockartad smäll som exploderar om å om igen.

Tyvärr kan man inte "smita" från dom känslorna utan dom kommer om å om igen..tror det e väldigt bra att du skriver mkt.Du är med om det värsta som nånsin kan drabba en människa å det finns ingen tid på en sorg,ingen bra beskrivning å ingen resplan..Ibland får man ta en dag i taget,kanske en timme i taget eller en minut i taget??!!

Det är början på en tuff laddad resa..som aldrig riktigt kommer avslutas..men med tiden få nya perspektiv..

Å dom positiva bitarna kommer växa och bli större å större!!!



vi är många här som följer er resa Sofie...Å det som värmer i hjärtat är att victor har en sån fantastiskt underbar mamma!!



Du förmedlar så otroligt mycket!!!



Måååånga varma kramar!!





2009-05-23 @ 22:09:31
Postat av: Belinda

Usch, jag kan inte i min vildastefantasi förstå hur jobbigt ni har det och vad ni går igenom!

Men jag tänker på er, även om jag inte känner er så gör jag det. verkligen!

2009-05-23 @ 22:10:40
URL: http://belinda.devote.se/
Postat av: Malin

Förstår att ilskan, frustrationen och sorgen är så stor...ingen ska behöva gå igenom det ni går igenom nu, det ska inte vara så!Så fel...

Det är klart att ingen kan ta Victors plats, men någon liten kan kanske hjälpa till att lysa upp eran värld lite och gå i Victors fotspår. Ett litet syskon som för alltid kommer att ha en vakande liten ängel, precis som ni har...

Tänker på er och hoppas att ni får en rolig dag i morgon!



Kram Malin

2009-05-23 @ 22:17:56
URL: http://idaoliver.blogg.se/
Postat av: Ännu en medmänniska/mamma till 3

Ville bara skriva att du, Marie(en mamma med 3snåbarn)fick till en kommentar som säger det mesta! Och vi är som sagt många,många som följer Er resa!

2009-05-23 @ 22:20:58
Postat av: Coonbear

jag blir verkligen tagen när jag läser igenom din blogg. blev tipsad av en jämnårig kompis om eran blogg. men har även läst om er i tidningen. jag tycker verkligen att ni är starka som klarar er igenom detta. och jag bad min 102 åriga gammelfarmor att hälsa till victor innan hon dog. hon dog i förrgår.

tusen kramar

2009-05-23 @ 22:22:48
URL: http://coonbear.blogg.se/
Postat av: Tessan

Jag tänkte precis skriva som det Marie skriver. Sofie, du är en mamma och kommer alltid vara en mamma! Victors mamma! Och förhoppningsvis om inte alltför länge, även mamma åt Victors syskon. Storebror Victor.



Tröttheten är kroppens och sinnets sätt att bearbeta all sorg. Så även ilskan och förtvivlan,. Låt alla känslor få utlopp. Slå i madrassen, boxas med den, när ilskan kommer. Gråt när förtvivlan kommer. Försök inte håll inne något för det kommer komma förr eller senare i alla fall. Ni kommer börja leva igen. Saknaden och hålet efter Victor kommer alltid finnas där och det kommer aldrig bli helt bra, men det kommer kännas lite lättare. Även om det är svårt att tro nu.



Jag såg en film om älvor, med min dotter nu ikväll (Tingeling). Älvorna hade vingar och det är de finns ibland oss fast vi inte ser dem. Precis som änglarna. De sjöng en så fin låt i slutet och jag tänkte på Victor. Nedan kommer texten.



Kramar om

Tessan, mamma till Ida och Tim



Watch all the flowers

Dance with the wind

Listen to snowflakes

Whisper your name

Feel all the wonder

Lifting your dreams

You can fly



Fly to who you are

Climb up on your star

You believe you'll find

Your wings

Fly

To your heart



Touch every rainbow

Painting the sky

Look at the magic

Glide through your life

A sprinkle of pixie dust

Circles the night you can fly



Fly to who you are

Climb upon your star

You believe you'll find

Your wings

Fly



Everywhere you go

Your soon we'll find a home

You'll be free to spread

Your wings

Fly



You can fly

To your heart



Rise to the heights of all

You can be



Soar on the hope of

Marvelous things



Fly to who you are

Climb upon your star

You believe you'll find

Your wings

Fly



Everywhere you go

Your soon we'll find a home

You'll be free to spread

Your wings

Fly

you can fly to your heart



2009-05-23 @ 22:35:46
URL: http://tessanova.blogg.se/
Postat av: lambisoft

Jag är så ledsen att du ska behöva leva med denna olidliga tomhet. Ingen kan ersätta Victor men jag kan förstå vad du menar med en längtan efter ett syskon. En vacker dag...

2009-05-23 @ 22:42:14
URL: http://lambisoft.blogspot.com
Postat av: Maria

Du skriver så hjärtat gråter, dina känslor är äkta och närvarande. Jag önskar att jag kunde lindra smärta och göra så att solens varma strålar nådde er. Jag kan inte lindra smärtan men jag kan ge en uppmuntrande kram på vägen. En dag i taget!



2009-05-23 @ 23:01:35
Postat av: Mathilda - Mamma till Elliot 16 månader!

Det "Marie (en mamma med 3små barn)" skrev är precis som rätta orden! Hade inte kunnat skrivit det bättre själv...



Du ÄR Ooch kommer FÖRBLI Viktors mamma. Även om han inte är här, här på jorden med er, så finns han kvar i dina drömmar och tankar. Alltid!



Usch, kan inte föreställa mig hur ont det gör i ditt mammahjärta, hur ont det måste göra att förlora det dyrbaraste man har, sitt älskade älskade barn. Hemska tanke!



Ni och hela er situation har verkligen fått upp ögonen för mig, du skulle bara veta hur jag tar till vara på min älskade son. Har väll aldrig kännt sånt kärlek till honom, som jag gör nu för tiden. Trodde inte man kunde känna sån kärlek för någon..



Hoppas din dag imorgon blir super, Viktor kommer nog sitta och titta på dig däruppe, och skratta för sig själv och tänka "Det där är min mamma det!"



Kram & Godnatt!

2009-05-23 @ 23:12:22
URL: http://mathildav.blogg.se/
Postat av: Jessica

Hej Sofie,



Jag tror jag förstår hur du tänker, eftersom Victor inte längre finns med oss här på jorden så är du inte längre mamma. Men det är du och kommer alltid vara, precis som alla här skriver. Du är mamma till världens modigaste lilla kille. Även fast han inte rent fysiskt är här längre, så kommer Sofie, mamma till Victor alltid att vara du. Jag hoppas att du i din sorg ändå kan finna stunder av glädje, att du låter dig själv sörja i din egen takt och på ditt eget vis. Oavsett vad omgivningen tycker och tänker. Ta hjälp av din omgivning, vänner eller rent professionella, prata ut, minns så mycket du vill och orkar. Victor lever vidare genom dig och han kommer aldrig att glömmas.

Jag önskar jag kunde säga något som kunde lindra er smärta, men det finns inga ord som hjälper, men mina tankar är med er.

Vänliga hälsningar

Jessica

Postat av: Mathilda - Mamma till Elliot 16 månader!

Det "Marie (en mamma med 3små barn)" skrev är precis som rätta orden! Hade inte kunnat skrivit det bättre själv...



Du ÄR Ooch kommer FÖRBLI Viktors mamma. Även om han inte är här, här på jorden med er, så finns han kvar i dina drömmar och tankar. Alltid!



Usch, kan inte föreställa mig hur ont det gör i ditt mammahjärta, hur ont det måste göra att förlora det dyrbaraste man har, sitt älskade älskade barn. Hemska tanke!



Ni och hela er situation har verkligen fått upp ögonen för mig, du skulle bara veta hur jag tar till vara på min älskade son. Har väll aldrig kännt sånt kärlek till honom, som jag gör nu för tiden. Trodde inte man kunde känna sån kärlek för någon..



Hoppas din dag imorgon blir super, Viktor kommer nog sitta och titta på dig däruppe, och skratta för sig själv och tänka "Det där är min mamma det!"



Kram & Godnatt!

2009-05-23 @ 23:21:28
URL: http://mathildav.blogg.se/
Postat av: Victors Morfar Christer

Finns bara en sak att säga, Sofie och Peter.. NI ÄR VÄRLDENS BÄSTA FÖRÄLDRAR, Både till Victor och till blivade syskon...och det ev barn som kommer i framtiden, kommer att få den bästa finaste omvårdnad och kärlek som ett barn kan få.. precis som Victor fick från er....ni är FANTASTISKA...



kram pappa

2009-05-23 @ 23:26:36
URL: http://mckillen.se
Postat av: Tessan

Glömde i mitt tidigare inlägg önska er så trevligt i morgon. Ni är så otroliga som kämpar er ut på saker. Victor är stolt över sina föräldrar!



Såg också Victors morfars kommentar. Jag vill bara säga att både Victors morfar och mormor, även ni är i mina tankar! Det måste vara så fruktansvärt att först och främst förlora sitt barnbarn, men också att samtidigt se sitt eget barn vara med om det värsta som kan hända och inte kunna göra någonting. Det är ju också ni som har gjort Sofie till den bästa mamma Victor någonsin kunde haft och har.



Stor kram till er med,

Tessan, mamma till Ida och Tim

2009-05-23 @ 23:42:13
URL: http://tessanova.blogg.se/
Postat av: amanda

när jag läser allt ni skrivit så rinner tårarna ner för kinden och jag kan inte stoppa dom.

jag är bara 16 år men jag har en lillebror och jag skulle inet kunna tänka mig ett liv utan honom.

jag är verkligen ledsen för er och du har fått mig att inse att man måste vara stolt för det man har och leva inuet.

2009-05-23 @ 23:48:05
Postat av: Ingela

Du är en fantastisk människa och mamma kommer du alltid att vara. Hoppas det kommer ett syskon snart.

Kram

2009-05-24 @ 00:17:36
Postat av: Eva-Marie

Du har all rätt i världen att både känna dig trött och att vara mamma! En gång mamma alltid mamma - så är det bara. Förstår din saknad och ändå inte. Jag har mina barn och kan inte tänka mig ett liv utan dem. Du ska se att den gode guden ger dig barn - inte som ersätting utan med ny mening åt livet. KRAMAR

2009-05-24 @ 00:25:22
URL: http://www.metrobloggen.se/evam
Postat av: Emilia

Ni är två fantastiska människor som alltid kommer att vara Victors föräldrar. Han finns kanske inte på jorden just nu men i era minnen (våra minnen) är lever han vidare. Ni kommer att få träffa honom igen, Victor lever vidare med oss alla som får ta del av ert liv... Är stolt över er trots att jag inte känner er, beundrar ert mod & hopp om att leva vidare. Att kunna se en mening med det hela att orka gå upp varje dag. Önskar er all lycka framöver & syskon kommer det säkert att bli när ni är redo igen. Ni är outstanding! Kram

2009-05-24 @ 00:33:48
Postat av: Anette

Som dom andra i inläggen före skrivit så är du och kommer ALLTID att förbli Victors mamma....

Smärtan du känner är djup,stark och omänsklig,man ska inte förlora sitt barn,men nu finns inte Victor och DU måste gå igenom detta.

Tillåt dig bara att vara,tröttheten är sorgen,kroppens sätt att visa att du inte klarar av mera just nu,se om det finns ngn proffessionell att prata med om du känner dig redo,det lättar ibland att bara tala med ngn som inte är familj och sedan stöttas av vänner och familj ändå....

Ta dag för dag och Victor kommer att se till att hans älskade mamma och pappa får gåvan att få en lillebror/lillasyster till honom när ni är redo att gå vidare....

Kramar om dig hårt och länge

2009-05-24 @ 06:20:04
URL: http://edinge.blogspot.com
Postat av: Hanna K

Åh, önskar jag kunde göra nåt för att få dig att må bättre! Det som du skriver, de saker du sett fram emot med Victor, är ju de saker jag ser fram emot med min son, och att aldrig få vara med om dem...gör för ont att tänka på...

Du kommer alltid att vara mamma, Victors mamma, en änglamamma!

Jag förstår precis din längtan efter ett syskon och att du inte menar som ersättning utan för att komplettera, ge er glädje igen. Hoppas verkligen er önskan slår in!

Stora stora kramar!!

Postat av: Maria

Varma kramar!

2009-05-24 @ 08:04:44
Postat av: Marie

Känner inte er personligen men har läst om er i tidningen och sett på sjukhuset på tv3. Kan inte i min vildaste fantasi föreställa mig hur det skulle kännas att mista det dyrbaraste man har. Du är stark som orkar dela med dig av dina tankar till oss andra.

2009-05-24 @ 08:28:49
Postat av: annika

Läste bara snabbt ditt inlägg i går kväll och skrev ett lika snabbt inlägg. Alla skriver så fint till dig.Bara för att victor gick ifrån dig försvinner ju inte ditt behov av att ge honom omsorg, att krama honom, trösta, skratta med, gråta med. Ni har ju också mer än de flesta av oss här gissar jag levt så intensivt nära ert barn, gett en omsorg som de flesta av oss inte varit i närheten av med våra barn. Ni har ju faktiskt levt med hans sjukdom och på sjukhus i nästa halva hans liv. KÄnns som om ni på något sätt måste gå igenom två separationer.

Du skrev någon annan stans om det här att vakna på morgonen och inte förstå varför du skulle gå upp. Ni verkar ändå hitta den styrkan och motivationen och det gläder mig. det är lite det sinnesrobönen handlar om, att ta en dag i taget och försöka acceptera det som inte går att förändra men ändå förändra det som går. När sorgen börjar lugna sig finns säkert plats för ett litet syskon att komma till er. Det hoppas jag verkligen.

2009-05-24 @ 08:48:32
Postat av: Anna Haapala Silfver

Klart att du är trött vännen, allt annat vore konstigt...

Vi skulle nog behöva åka bort och "boosta" oss lite, både du o jag.

Saknar er massor och hoppas att vi snart, mycket snart ses igen...

Alla kramar till ER!!!

Postat av: Andrea

Dina ord ger en verkligen ork och kämpa igenom vad som helst! Du är en otroligt stark person, som har har klarat dig och försöker få andra och kolla framåt! Jag läser din blogg rätt ofta och du har fått mig och uppskatta de små sakerna, som man inte märkte innan! En stor kram till dig...

2009-05-24 @ 09:34:21
URL: http://icycold.blogg.se/
Postat av: Kajsa

Du kommer alltid att vara Viktors mamma och han kommer alltid att vara ditt barn - Även om ni inte längre kan känna varandra fysiskt så behöver du "känna hans värme" precis som han behöver känna din, ni får tänka på varandra på vars en sida av livet! I mitt huvud känns det som jag ska skriva jätte bra ocg genomtänkt, men sen när man väl börjar så blir alla ord osamanhängande.

Tänker på er och hoppas att ni får kul idag, det förtjänar ni.



Kramar

2009-05-24 @ 09:39:22
Postat av: En medmänniska

Ditt inlägg.. känner så med er Sofie och Peter.



Victors morfar din kommentar Så är det! och det tycker Vi alla. Sofie och Peter ni är dom bästa föräldrarna och ni är fortfarande Victors mamma och pappa och det kommer ni Alltid att vara!

Victor har säkert stolt visat alla andra små änglar och vuxna änglar att där är Min mamma och Min pappa och han kommer Alltid att va väldigt stolt och följa Er och hjälpa Er vidare.

Hoppas så att er önskan blir verklighet en dag, att Victor får ett syskon!

Tänker på er alltid.

2009-05-24 @ 09:47:42
Postat av: Victors Morfar Christer

http://www.familjeliv.se/Bloggar-3-50/b5695.html



Till Anna med familj, Sofie och Peters vänner i Fagersta, vill jag bara säga STORT lycka till och hoppas att allt kommer att gå bra för er med behanslingen nere i Schweiz och att Melwin snart kommer att vara helt bra igen. Tack för ert stöd till dom..



kram

Victors morfar Christer

2009-05-24 @ 10:56:11
URL: http://mckillen.se
Postat av: Caroline

Du är och kommer alltid att vara en mamma, en mamma till det finaste som finns, en mamma till en ängel. Att ni orkar tänka på en framtid med ett nytt litet barn är ett stort steg i rätt riktning, ett bevis på att ni faktiskt inte har givit upp helt. Det är så härligt att läsa om att ni faktiskt orkar se framåt trots allt som hänt er. Victor kommer alltid att finnas hos er och han kommer att vara en fantastisk storebror den dagen ni får en liten söt bebis till. Victor kommer alltid att vakta sitt lilla syskon och vara med henne eller honom i allt hon eller han gör!



Jag måste också bara säga att eran version av Hallelujah är den vackraste låt jag någonsin hört! Jag gråter varje gång jag hör den, gråter för er skull, men inte av sorg, utan av hopp!

2009-05-24 @ 14:30:39
URL: http://heartline.blogg.se/
Postat av: Anonym

I en artikel i Aftonbladet idag läste jag den här låttexten och tänkte genast på Er & Victor! Låten heter "Guardian Angel"

"Guess you had to fly away to the angels above

I guess you´re needed there somehow

I hope that you´re the one

Who´s gonna be my Guardian Angel"

2009-05-24 @ 17:17:26
Postat av: tilda

2009-05-24 @ 18:49:42
URL: http://tiiiildas.blogg.se/
Postat av: Linda

Jag förstår så väl vad du menar med att du längtar efter ett barn att älska. Att en dag vara mamma med allt vad det innebär för att sedan ha ett änglabarn och inte kunna krama, trösta. läsa med eller bara att vara med. Det är en tomhet som jag känner att jag kan förstå och tänka mig in i. Men som alla redan skrivit; du är fortfarande Victors mamma, den bästa mamman och han älskade dig så mycket. Ni var allt för honom precis som han för er så det är klart att det känns och att du är trött. Ni har ju under en lång tid levt ett annorlunda och påfrestande liv.

Jag har blivit beroende av Victors låtar och spelar dom om och om igen här hemma. De är så hjärtskärande vacker det ni sjunger för er prins. En fantastiskt hyllning till en fantastisk son från en fantastiskk mamma och mostrar.

Kämpa på kära du och ta dagarna som dom kommer.

Mängder med kramar

Linda

2009-05-24 @ 18:49:44
Postat av: Linda

Det är med tårar som rinner ner för kinden som jag läser bloggen om er älskade Victor.

Det känns i hjärtat varenda ord ni skriver.

Jobbar med sjuka barn i Lund och ser vad ni går igenom.

Kämpa på det är vad Victor hade velat...

Massa stärkande kramar!

2009-05-24 @ 20:00:44
URL: http://nippertippans.blogspot.com/
Postat av: Maria

Äsch varför hittade jag hit, kommer att gråta floder. Med du, du är alltid viktors mamma, mammarollen kan ingen ta ifrån dig. Nu ska jag läsa vidare, men kommer att följa bloggen. Kram till er båda från Maria

2009-05-24 @ 20:16:31
Postat av: Nina

Älskade Sofie, du är och förblir och kommer ALLTID att vara Victors mamma men jag förstår hur du tänker.. Han kommer alltid att saknas er.. Eran tanke om ett litet syskon till Victor är fin och jag önskar så att det faller in när ni bestämmer er att ta det steget för ni är två helt fantastiska föräldrar med så mycket kärlek och värme inom er som jag vet ni så vackert kommer ge barnet precis som med Victor.

Vi har nyss landat hemma efter en en underbar vecka i Varberg, Almers hus. Jag rekommenderar er verkligen att åka dit på en vi som mist vecka, tror det skulle vara nyttigt och skönt för er båda. Att få träffa familjer som delar eran sorg, tankar som verkligen förstår. Dessutom i en vacker miljö. Havet gör verkligen underverk med själen. Det får er såklart inte att sluta sörja men kanske hjälper er att orka lite till!

Många kramar till er från oss!

2009-05-24 @ 20:20:27
URL: http://ninni82sblogg.blogg.se/
Postat av: Maria

Ja nu har jag läst och gråtit, kommer att se er på tv3 såklart. Men du har ni varit med där tidigare? Eller har det varit repotage i aftonbladet eller så... känns så bekant. Hoppas nu bara inte att jag kommer att gråta lika mycket varje dag när jag läser bloggen...... men det kommer jag förmodligen. Kram till er igen.

2009-05-24 @ 20:39:33
Postat av: Maria

Nu har jag skumläst hela bloggen, mycket fin. Nu har jag svaret på mina frågor, ni har varit med tidgare tv3:s sjukhuset, följer det slaviskt. Också aftonbladet.... Nu en annan fråga..... blev ni av med den där eländiga vinterkräksjukan innan Victor gick bort, det räckte ju med den eländiga sjukdom han hade... Kram

2009-05-24 @ 21:11:13
Postat av: Linda

Tårarna rinner, när jag läser.. vet verkligen inte om jag orkar läsa men fortsätter ändå. Ens största mardröm är att det ska hända barnen något! Önskar att ni orkar kämpa er upp till ytan igen!!!

Många kramar

2009-05-24 @ 21:15:40
Postat av: Lotta

Du är och kommer alltid att var Viktors mamma och Viktor är och kommer alltid var ditt barn. Glöm aldrig det. Ingen kan ta det ifrån dig. Dess värre har du honom alldeles för långt ifrån dej för att kunna krama honom, men han är alltid nära dig.

2009-05-24 @ 21:50:22
Postat av: serran

Hej, jag beklagar verkligen sorgen. Men vill bara säga att "hallelujah" är riktigt fin, och jag gråter varje gång jag lyssnar på den, och det gör jag om och om igen! Tänker på er och önskar jag kunde göra något

2009-05-24 @ 21:53:06
URL: http://serra-serran.blogspot.com
Postat av: Anna

jag beundrar så din styrka att gå upp på morgonen och se så positivt det går på livet just nu..vilken underbar mamma victor har, för du är och förblir ju hans mamma, det är bara så. Jag är så ledsen för eran skull, läser här varje dag och det skär i hjärtat och jag får en klump i magen varje gång. jag måste hoppas att nu kommer att ta er igenom det här oc se ljust på tillvaron igen. och jag hoppas att det där syskonet kommer snart, Victors lillasyster eller lillebror som han för alltid kommer att vaka över...vill så gärna trösta, vill så gärna hjälpa...men ni är så starka, kämpa på, vi är många som tänker på er..

2009-05-25 @ 00:26:32
Postat av: Veronika

Sofie, lyssna på din pappa.

NI ÄR VÄRLDENS BÄSTA FÖRÄLDRAR.

Jag har svårt att förstå hur livet kan vara så orättvist, att människor ska behöva leva med en djup sorg, ilska och en enorm saknad efter en människa som inte ens börjat leva sitt liv.

Du och Peter är Victors fantastiska föräldrar och kommer alltid att vara. En dag kommer ni att fortsätta erat föräldrarliv med ett litet knyte som behöver er värme och kärlek. Det blir inga problem för er då ni verkligen visar hur mycket kärlek ni har att ge. Det lilla knytet kommer att ha sin storebrors vingar över sig natt som dag. Den tiden kommer när ni är redo.

Jag tänker på er och önskar er all styrka

2009-05-25 @ 10:40:12
Postat av: En medmänniska

Fina rader utav dig Veronika och alla andra fina medmänniskor som skriver. Skönt att veta Vi är många som finns här för Sofie och Peter. Även fast man känner sig så otroligt maktlös många gånger så är det kanske en liten "tröst" ändå för er Sofie och Peter att veta Vi finns.

Hoppas du känner dig bättre idag, kan ju ha varit för att du tog ut dig så igår.

Varm kram till er.

2009-05-25 @ 12:23:40
Postat av: Yvonne - en mamma i Handen

Jag håller med alla fina kommentarer. Ni är fortfarande underbara föräldrar till Victor även om han nu finns i en annan värld som vi inte kan se. Och den gränslösa kärleken man känner för sitt barn är just precis det - gränslös. Den är inte bunden till just våran värld utan den finns överallt och för alltid. Och man är för alltid förälder.

Och jag förstår verkligen längtan efter ett syskon till Victor och jag tror också att det kan vara nyckeln till livet igen. Jag tror att glädjen över ett syskon är den enda glädje som inte tappar sin kraft trots den stora tragedin av att ha mist ett barn. Och det är så viktigt att man får känna den glädjen för att man verkligen ska orka leva livet och inte bara överleva. Och du skrev en gång, Sofie, att din tro är att alla barns själar på något sätt är sammanlänkade i en, så kanske du känner att du kommer ännu närmare Victor om kärleken till honom får strömma genom ett syskon. Och hur många barn man än får så älskar man alla barnen lika gränslöst mycket - det är det som är så underbart och fascinerande.

Jag önskar er verkligen den lyckan och glädjen att lille Victor blir storebror när tiden känns rätt för er.

Styrkekramar / Yvonne

2009-05-25 @ 12:50:40
Postat av: Ännu en medmänniska/mamma till 3

Som vanligt får du till det så bra, Yvonne! Så jättebra formulerat,så kloka & tänkvärda ord. Kan bara instämma.

2009-05-25 @ 12:59:08
Postat av: Yvonne - en mamma i Handen

Era kloka tankar föder mina...

2009-05-25 @ 13:14:34
Postat av: Ulla

Jag hittade till dig/er genom Vimmelmammans blogg. Ditt inlägg här berör mig starkt. Du skriver att du inte längre är en mor, men jag tycker absolut att det är du. Fast du är mor till en ängel. En gång mamma alltid mamma!

2009-05-25 @ 18:05:48
URL: http://ulla67.blogg.se/
Postat av: Marie (en mamma med 3små barn)

tack vara sofies ord å alla andras kommentarer!!



kram till er alla

2009-05-25 @ 20:20:11
Postat av: Millan

Hej! Har precis hittat hit, finner inga ord...Man ska inte behöva uppleva sånt här! kramar om Millan

2009-05-25 @ 21:30:01
Postat av: Millan

Hej! Har precis hittat hit, finner inga ord...Man ska inte behöva uppleva sånt här! kramar om Millan

2009-05-25 @ 21:30:27
Postat av: Amanda

åååh jag finner inga ord. tårarna bara rinner ner för mina kinder. men en sak är klar o det är att viktor är nu himlens finaste ängel för alltid. han kommer alltid att finnas med er. han vakar över er nu och varje sekund framöver.

önskar jag kunde göra så ni fick tillbaka viktor men tyvärr kan jag inte det hur mycket jag än önskar :(



viktor var kämparnas konung och säkerligen en riktig glädjespridare. styrkekramar Amanda

2009-05-26 @ 22:16:40
URL: http://jessicaaamandaa.blogg.se/
Postat av: Anna

Hej. Tänkte bara skriva att med varje barn kommer en alldeles egen påse kärlek, man ersätter inte ett syskon. Det sista avsnittet på sjukhuset var jättefint, vad glad och söt han var på motorcykeln! Hoppas allt går bra med nya barnet!

2009-07-13 @ 22:38:24
Postat av: karolin

blir alldeles tårögd av att läsa det här. Jag tycker ni är så otroligt starka och kunnat gå igenom det här<3 Victor är det finaste barnet.

2009-12-05 @ 18:06:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:
Innan du kommenterar, har du läst inlägget?:


Trackback