Blogg mobbing

        DATUM: 2009-11-12 TID: 19:40:38
Bloggbråken blir bara större och större i Sverige. Efter tio körde vidare på sitt blogg tema och hade bjudit in Kenza, Foki och Kissie till studion. 
Nu var ju det enda problemet att Kissie inte dykte upp, då hon var för "trött" som hon uttryckte sig på bloggen.

Jag har aldrig haft någon vidare koll på dessa bloggande tjejer, och gick för första gången in på Kissies blogg idag.
Jag kan ju lungt uttrycka mig att jag blev HELT chockad över vilket språk hon använder till att provocera människor.
I nästan alla inlägg skiriver hon om hur feta, fattiga, fula och äckliga alla andra är som är avundsjuka på hennes kändisskap. Jag som trodde på allvar att människor bara överdrev när de beskrivit hennes påhopp.


Jag blir väldigt ledsen att se en ung tjej med en sådan stor blogg, som förstör sitt liv, rykte och får så många människor att må dåligt varje dag.
Och vad som är ännu värre är alla veckotidningar som gör stora reportage och omslagsbidler med henne och uppmuntrar det beteende som hon har dragit på sig.
De kastar ju bensin på elden när hon märker att ju elakare hon är, destå större uppmärksamhet får hon.

Jag menar VARFÖR syns en sådan negativ blogg ens i media överhuvudtaget??? Det finns så många vettiga tjejer därute med sunda budskap som inte ens syns hälften så mycket som hon och jag tycker att det är sammhällets ansvar att göra någonting.

Tänk om tex. alla klädes butiker portade henne från att få gratis kläder, att ingen tidning skulle välja att göra ett reportage, att ALL media inkl radio och TV markerade hur ointressant och oaceptabelt hennes beteende är och att de inte är roade av hennes barnsligheter, DÅ skulle hon ju tappa all makt som gör att hon är så stor som hon är.

Det senaste inlägget på hennes blogg handlar om att hon skall ha framkallat två st självmord, pga. hennes påhopp om hur fel det är att vara fet osv.
Den ena tjejen hade till och med skrivit i avskedsbrevet att det var på grund av Kissie som fick henne till att göra det. Hon kände att hon inte dög.

Jag vet att jag går emot det jag säger, genom att skriva om henne överhuvudtaget, men jag är bara så chockad. Trodde inte att det fanns så småsinta och barnsliga människor därute och jag är såå glad att jag är skonad från sådana i mitt liv.
Jag vill inte dömma henne i och för sig eftersom att jag aldrig träffat henne, men jag tycker att hon bedriver en patetisk och rent ut sagt DÅLIG blogg. Jag menar hur svårt är det att vara elak och att snacka skit om folk? Det kan väl alla, skillnaden är att vi andra har moral och hjärna nog att låta bli.




Gå in och läs själva så får ni se varför jag reagerar, fastän jag inte borde....
www.kissies.se



                                          

Kommentarer
Postat av: Wojtan ♥

Hej



Jag håller med dig till 100%!

Jag har också varit inne där, och på en del av de andra bloggarna som är så kända, och man blir mörkrädd. Undrar just hur stolt hon är över sig själv om 10 år?



Kram Wojtan

2009-11-12 @ 20:08:12
URL: http://www.wojtansblogg.se
Postat av: Trinidaz

Håller med dig. I dagens läge så verkar de vara så att ju mer elak du är och ju mer du klankar ner på folk. Desto mer uppmärksamhet får du.



Vad de gäller hennes gratis kläder osv så håller jag också med. Om hon blev portad från att få gratis saker och om hon inte fik lika mycket uppmärksamhet som hon får idag så skulle hon gå under. För hennes blogg går ju ut på att provocera och tjäna pengar.



Nu när företag ger henne gratis saker så tyvär verkar de bara vara intresserade av publicitet. De verkar inte alls bry sig om konsekvenserna.



Tyvvär så är de ju så att ju mer läsare du har deso mer uppmärksamhet får du. Tycker verkligen att de mindre bloggarna som skriver minst lika intressanta och vetiga saker som de större bloggarna också ska få en chans och stiga fram.



De här är nog den längsta kommentaren jag skrivit på länge :) Tack för en underbar blogg !

2009-11-12 @ 20:09:35
URL: http://trinidaz.blogg.se/
Postat av: Annika

Ja, du Sofie, tur att man inte har så mycket tid att hänga på andras bloggar. Gud vad jobbigt det måste vara att komma på allt skräp den där människan Kissie (Gud, bara namnet:-))kommer på. Kan förstå att man vill synas och höras - men varför på det där sättet? Jobbigt lixom.

2009-11-12 @ 20:09:38
Postat av: Moa

Har varit inne på hennes blogg ett fåtal gånger och inte blivit direkt imponerad... Fattar inte hur den kan vara så stor. Jag har iallafall aldrig fascinerats av skitsnack och folk som trycker ner andra (inte av mode heller, men det känns ju iallafall vettigare...). Och jag fattar inte hur man ORKAR hålla på med det heller.

2009-11-12 @ 20:45:42
URL: http://legobit.bilddagboken.se
Postat av: Moa

Sen fattar jag definitivt inte hur man orkar leva med att man trycker ner andra, och dessutom FORTSÄTTA med det.

2009-11-12 @ 20:49:00
URL: http://legobit.bilddagboken.se
Postat av: Hanna

Jag har faktiskt inte ens gått in på hennes blogg alls tror nog bara jag skulle bli förbannad.. ser många yngre tjejer som ser upp till henne,försöker se ut som henne osv osv patetiskt enligt mig.. jag läser mkt hellre en blogg som den här som man känner nåt av att läsa...

2009-11-12 @ 21:01:18
URL: http://knasgravid.blogspot.com
Postat av: Nettan

Du är så bra Sofie!!! Som lärare för jag hela tiden en ojämn kamp för att stärka elevernas självförtroende. Att få dem att förstå att det är ok att vara "annorlunda", att vara duktig på olika saker osv. Flera av mina elever har pratat om hennes blogg så jag var tvungen att gå in och läsa lite och jag håller helt med dig!



Tack för att DU skriver en blogg som handlar om det väsentliga i livet!!!



Många kramar Nettan

2009-11-12 @ 21:13:18
Postat av: Jenny - tvåbarnsmor

Jag har varit inne på Kissies blogg en gång, och jag blev oxå helt paff och typ chockad över vad hon skriver. Min första tanke va att tänk vad många unga tjejer som läser hennes blogg och som kanske får ätstörningar p g a allt hon skriver om vikt och fett å sånt... Man vet ju själv hur känsligt allt var för en i tonåren och hur lätt man kan påverkas av saker man läser och ser. Nä, hon är ingen människa som borde få bedriva en blogg över huvudtaget! Mer plats åt riktiga bloggar - som DIN! Det är en blogg som är väl värd att läsa! En blogg som berör på alla sätt och vis. Du ska känna dig otroligt stolt över din blogg!



Kramar

2009-11-12 @ 21:14:38
Postat av: Vildvittran

Jag har aldrig tidigare varit inne på varken hennes eller någon av de stora bloggarnas sidor. Dock tog jag en titt på hennes sida idag. Jag blir så förbannad och arg över att en människa skall få hålla på så. Förnedra och driva andra unga till självmord. Sen verkar hon ju verkligen tycka att hon är snyggast oxå.... Men det var bla vidrigaste jag sett. Titta på henns läppar. Nej dit tittar jag aldrig mer in.

Däremot din blogg som man känner både sorg, värme och glädje i tittar jag gärna på. Tänk konstigt det kan vara, att man inte ens känner någon men ändå känner med. Önskar dig lycka till med den lilla nya bebisen. Men tänker på den lilla prinsen med vingar varje kväll.

2009-11-12 @ 21:21:05
Postat av: Jessica

Hej Sofie,



Jo jag har sett några av hennes "videos" på youtube och även skrivit ett inlägg om henne i maj i år (tror dock hon inte var så känd då). http://tankarfunderingarochannat.blogspot.com/2009/05/ar-den-har-tjejen-sann.html



Dock hade och har jag inte läst hennes blogg och nu av ren princip och speciellt efter det du beskriver i ditt inlägg så tänker jag inte göra det nu heller. Vill inte gynna hennes "hit-rate".



Sköt om dig!

Kramar

Postat av: Githan

Hej Sofie. Jag håller med dig helt och fullt. Fruktansvärt som hon skriver. Hon måste nog må dåligt av en eller annan orsak och ha väldigt dåligt självförtroende. Stackars henne!



Kram till dig, Sofie!

2009-11-12 @ 22:27:30
Postat av: Anonym

Tur nog har jag aldrig hört talas om varelsen tidigare. Var inne som hastigast efter att ha läst din blogg. Och GARANTERAT, jag tänker inte gå in där nån mer gång. Man ska inte slösa sin tid och sina krafter på sånt där. Finns mycket mer värdefullt att göra här i livet. Låt barnen leka själva. Hon verkar inte vara fyllda 13 än !!!!! Och inte verkar hon ha något mellan öronen heller. Nej , fyyyyy f.......n. Usch !!!

2009-11-12 @ 22:29:11
Postat av: Tessan

Jag hade heller aldrig hört talas om henne tidigare, så en sådan kändis som hon framställer sig själv som kan hon ju inte vara. :-) Var tvungen att gå in och kika fast det tog emot... Man kan ju tycka att en människa som lever på att klaga på andra kanske borde lära sig stava innan hon skriver vitt och brett om andras fel och brister. Hon skriver ju som ett barn, fast det kanske hon är också. Såg inte hur gammal hon är.



Vet inte om jag ska skratta, gråta, bli arg eller bara tycka riktigt synd om henne. Det är ju faktiskt sorgligt att en sådan person får massor med uppmärksamhet. Tyvärr finns det den typen av människor - människor som är så otroligt osäkra och enda sättet de får lite styrka genom är att trycka ner andra. För en människa som är säker på sig själv/har bra självkänsla och mår bra beter sig inte på det viset. Inte en chans. Sedan kan de hävda att de är hur säkra på sig själva som helst. Men bra självkänsla handlar inte om hur smal man är eller hur snygga kläder man har, för vart tar man vägen då den dagen man inte längre ser ut som man brukade? (T ex efter att ha fött två barn om jag ser till mig själv :-))



Jag tror inte denna lilla person kommer få ett långlivat kändisskap i alla fall.



Kram,

Tessan, mamma till Ida och Tim

2009-11-12 @ 22:49:57
URL: http://tessanova.blogg.se/
Postat av: Jenny i Skåne (mamma till tre)

HAr inte vare sig hört talas om bloggen eller sett den, så jag var ju tvungen att ta mig en titt. Och den var precis lika tråkig och ointressant som jag anade. Skriven med ett uselt språk av en tråkig, osmart stackars tjej som ser ut som en plastdocka, tror att hon är känd och som förmodligen haft ett fruktansvärt dåligt självförtroende tidigare i livet. Nej, som sagt, totalt ointressant, jag kommer inte att läsa där igen. Tacka vet jag bloggar som din som handlar om verkligheten, kärlek, liv, död och riktiga känslor. Lycka till på Mama-galan, jag tror på dig!

2009-11-12 @ 23:21:08
Postat av: emelie

Jag har varit inne på hennes blogg ungefär två gånger och jag bryr mig helt enkelt inte om henne. Hon provocerar bara för att få läsare, tror att hon egentligen är en vanlig 19-åring, hon har nämligen själv blivit mobbad i skolan...

Men jag hoppas verkligen hon inser vad hon håller på med?! Det är såna som hon som framkallar dålig självkänsla och självförtroende. Och om hon själv har blivit mobbad en gång borde ju hon om någon förstå hur det känns!

Jag undviker de stora svenska bloggarna, den enda jag följer ibland är Blondinbella, just för att hon verkligen skriver bra om politik och kämpar för det hon gör.



Kissie har jag inget förtroende för, och jag kommer inte stödja henne, läser varken hennes blogg eller Aftonbladetartiklar med henne. Usch!



Emelie

2009-11-12 @ 23:25:36
URL: http://eemmelie.blogg.se/
Postat av: ParadisFrida

Var inne och vände på hennes blogg.... Kan bara säga att jag är totalt ointresserad av vad hon tycker och tänker! Sorgliga lilla Lowlife, och hon klankar ner på andra, HA vilket skämt. Man vet ju inte om man ska tycka synd om flickstackarn eller bara konstatera att hennes intelligens kan liknas med en kokosboll, iallafall stavar hon som en :D



Jag nöjer mig med att läsa din blogg varje dag istället Sofie, den ger mig så otroligt mycket! Lille Victor har fått mig att uppskatta varje minut med min lilla prinsessa <3



Hans avtryck sitter djupt i mitt hjärta och den finaste änglapiloten har brännt sig fast i mitt minne för alltid!



Du är fantastisk Sofie!!



Victor för alltid i mitt hjärta....

2009-11-12 @ 23:35:53
Postat av: Kristina

Hej



Har pratat med min tonårsdotter om dessa bloggar, hon inser också att dom som skriver har samma IQ som sitt skonummer. Hon skriver att hon äter på McDonalds för att sedan kräkas. Blir så arg, jag är glad att min dotter inser att dessa inte är värda att lägga tid på.

Dom framställs så patetiska när deras livsbekymmer är kläder och smink när man läser andras bloggar som rämmat livet för dom.



Upp till kamp: VVSB ( Våga Vägra Skit Bloggar ) ;)



PS: Har du hittat fiten för galan mån tro?



Kram

2009-11-12 @ 23:49:04
Postat av: tilda - änglamamma till Liam

jag vet inte vad man ska skriva förutom att jag håller med... det är så sjukt och småsint att hålla på som hon (dem) gör.. varför inte skapa ett "kändisskap" på ett bra och motiverande sätt istället så att dem verkligen kan vara bra förebilder för dem unga tjejer som faktiskt läser deras bloggar varje dag...

tycker det är sjukt att media "matar på" någons dåliga beteende.. det uppmanar ju bara till ännu mer dåligt beteende och till vilken nytta!? :/ tråkigt när det är så.... kram

2009-11-13 @ 12:58:09
URL: http://tiiiildas.blogg.se/
Postat av: anna

kissie redigerar alla sina bilder. hon gör benen pinnsmala. det ser inte ens mänskligt ut, hennes bilder alltså. hon drar in rumpan och magen och så i photoshop, det kan man se om hon är ute på gatan, då har asfalten runt rumpan en helt annan färg än resten. hon är tjock, men ändå säger hon att ingen tjock människa är värd att finnas!

2009-11-13 @ 14:28:39
Postat av: Sandra

Känner att jag också vill ge mej in här...! Jag har aldrig hört talas om denna människa, tänker inte gå in och ta en närmare titt heller! Vilket sammanträffande, jag läste och kommenterade just en annan blogg som också sett "Efter 10" och där var det mer riktat på hur synd det är om bloggarna som får utstå alla hot, allt skitsnack, allt hat osv. Min kommentar gick ut på att "Ibland förtjänar de ju faktiskt att tas ner på jorden, många skriver ju enbart för att provocera och få uppmärksamhet, sen går de ut och gråter för folk är elaka... Fast sen är väl tekniken hur man förklarar för en bloggare att det den skriver inte är så bra mer eller mindre lyckad...", man kan inte bara räkna med att få medhåll som bloggare och alla som skriver något som går emot är "elaka".

Detta verkar vara EXAKT en sån blogg som jag syftar på. Varför ska man vara "snäll" och ryggdunka en människa med de här åsikterna?? Sen behöver man ju inte heller bemöda sej med att skriva typ "HRA HRA HRA HRA HRA HRA H*RA" som kommentar, inte vidare konstruktivt... Näe det bästa är ju att inte gå in på de här jäkla meningslösa bloggarna, för även om man går in och konstaterar att det som står är sinnessjukt, så har man ändå klickat in sej, och det duger åt sponsorerna...! Fast då kanske de kan sponsra damen med jeans i rätt storlek, de på bilden är ju för små, sjysst bilring liksom... :-/

Tack Sofie för en "varm och trevlig" blogg, du är både stark, vacker och verkar ha ett stort hjärta!! Ha det så trevligt på galan och lycka till med lilla bebisen! Ikväll tänds ett ljus i ett fönster i Motala för Victor!

2009-11-13 @ 16:21:40
URL: http://sandrassida.dinstudio.se
Postat av: Caroline

Jag tycker nästan lite synd om dessa osäkra plastiga blondiner (och brunetter) som poppar upp likt oönskat ogräs med kilometerlånga rötter i våra rabatter. Även om man inte vill höra deras åsikter eller se deras orangepudrade små näsor tvingas man gång på gång ute på nätet eller i diverse tidningar/tv-program osv. Jag är mest nyfiken på vad de själva tycker om sina urkorkade uttalanden om tio-femton år.

2009-11-13 @ 18:43:10
URL: http://lambisoft.blogspot.com
Postat av: Piggelina

Åh va trött man blir på att dessa tjejer får sån uppmärksamhet. Att folk ens orkar läsa vad de skriver! Hoppas att sådana här bloggande personer någon gång "vaknar upp" och inser det verkliga livet...att de kanske läser bloggar som betyder något och sen verkligen ransakar sig själva och det dem själva skriver om och inser hur otroligt banalt det är. Vore ju inte dumt heller om massmedia gjorde en bojkott av den här typen av bloggar. För är det något massmedia skulle kunna göra så är det att uppmärksamma bloggar som din Sofie, som verkligen ger mening i livet. Som kan ge betydelse för framtiden - alla vi läsare berörs och känner kampen mot cancer genom dig och framför allt känner vi för våra små och vill inte att fler drabbas. Och gemensamt GÖR vi något! Victor har berört så många med sitt korta liv. Alla är vi överens om att såhär ska ingen behöva ha det. Kampen är igång! Folk lämnar bidrag för att hjälpa till att bekämpa monstret. Och det är DET som skapar mening! Fortsätt med ditt fantastiska bidrag till framtidens barn Sofie!! Det är en kamp vi alla måste ta del av! Många kramar!!

2009-11-13 @ 19:19:12
Postat av: Petra

Jag håller med dig! Förstår inte hur vissa människor fungerar!



Jätte fin blogg du har förresten!



Blev alldeles tårögd när jag besökte din blogg för första gången. När jag läste om din fina son. Världen är orättvis! Du verkar vara en stark tjej! Önskar dig all lycka i framtiden och med din bebis i magen! :)



/Petra

2009-11-14 @ 01:28:31
URL: http://peetra.webblogg.se/
Postat av: caroline

Jag väljer att bojkotta kissies blogg än om jag lite nyfiken med tanken att om folk slutar läsa den så kommer den heller inte kunna leva vidare som storblogg. Och jag tycker inte hon förtjänar den upmärksamhet hon får på allt detta skitsnack. Din blogg däremot tycker jag jättemycket om :)

2009-11-14 @ 14:10:28
URL: http://carolinesblogg.blogg.se/
Postat av: Katti

Hej,

du har så rätt så rätt i allt du skriver om Kissies blogg! Har själv en tonårsdotter och när jag hörde att hon brukarde läsa den bloggen fick vi ta ett rejält snack om hur man är och inte är mot andra, hon var helt på min sida och har förstått att tjejer som beteer sig så saknar något mycket viktigt, empati! Utan empati kan det gå riktigt illa! Tycker att det borde finnas någon typ av "blogg-scensur"! Sen borde kanske någon försöka "fånga upp" dessa vilsna tjejer för de behöver helt klart någon som kan prata med dem på ett vuxet sätt! Var f...n finns deras föräldrar, jag hade ALDRIG tolererat att min dotter gick på så....

Du Sofie för en eloge för din blogg, den ger verkligen människor något att tänka på och jag hoppas att alla vi som läser den kan bidra med något till er familj också!

Ha det bäst!



Kram från en okänd 3 barns mamma i Skåne

2009-11-14 @ 19:54:51
Postat av: Åsa

Sjukt att en människa skall få hålla på så.. de som träffat henne säger att hon inte är så i verkligheten.. men vad gör det.. hon skriver på ett sätt på bloggen som gör en förbannad och många med dålig självkänsla/självförtroende tar säkerligen åt sig av hennes skit. Många kommer inte att träffa henne i verkliga livet och tror att hon är så i verkligheten.

Håller med dig att media och företag borde bojkotta henne.

2009-11-18 @ 16:17:01
URL: http://www.franmolnen.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:
Innan du kommenterar, har du läst inlägget?:


Trackback