3D och bio

        DATUM: 2009-10-28 TID: 13:25:28
                                 
                                                                         
                                                                         Vem är du????




På fredag skall vi på 3d ultraljudet. Bara två dagar kvar nu tills vi får se vår lilla tjej/kille.
Då kan vi också med 100 % säkerhet fastställa könet eftersom att barnmorskan var så osäker sist. Peter är fortfarande helt övertygad att det är en kille, men inte jag.  Hi hi

Hur som hellst så är ett friskt välskapt barn det enda vi kan önska, det där med könet är mest en larvig sidogrej.
Jag skall lägga ut lite bilder på kvällen när vi kommer hem så får ni se underverket, jag tror att man får med en cd skiva också med rörligabilder, så den kan jag lägga upp som ett klipp. =)








Igår var jag och Linnea och tittade på Disneys nya film "Upp".
Den var faktiskt en bra familjefilm, något för både barn och vuxna och det slog mig hela tiden hur djup den stundvis var.
En mysig film att rekomendera för hela familjen en regning höst kväll.




Själv älskar jag skräckfilmer och lägger nästan alltid mina val på sådana. Jag har nog sett allt som går att se och jag är inte särskilt lättskrämd.
Jag har bestämt att det antingen får bli roliga komedier eller riktigt rysliga skräckisar för mig framöver, då jag är så känslosam så jag gråter för minsta lilla.
Inga tårddrypande draman eller romantiskt larv, det orkar jag inte med...

En bra film som jag såg senast var Zombieland, en skräck-komedi som garanterat får er att både asflabba och hoppa till.
En riktig blivande kultfilm som var 1000 gånger bättre än vad jag trodde =) Gå och se den !!!!



                                             Zombieland



Kommentarer
Postat av: Yvonne

Jag väntar på Paranormal Activity...den kommer snart upp på bio. Hoppas jag vågar se den, den ska tydligen vara riktigt läskig. Kramar!!

2009-10-28 @ 13:53:49
URL: http://yvonneeblogg.blogspot.com
Postat av: Ida

Så fin mage =) Jag tror det är en tös som bor där inne =)

2009-10-28 @ 14:14:11
URL: http://petterssonida.blogspot.com
Postat av: anna

du är bäst sofie, du är bäst victor, du är bäst peter

ni är bäst

2009-10-28 @ 15:01:37
Postat av: Caroline

En till som tror att du har en liten flicka i magen! Tänk... bara en knapp trimester kvar tills hon är här. Så spännande!

2009-10-28 @ 15:11:50
URL: http://lambisoft.blogspot.com
Postat av: Tessan

Vem kan det vara...? :-) Ska bli spännande att höra på fredag!



Ledsen, men jag kommer inte se den filmen. Jag är mörkrädd som få. Klarar knappt av thrillers. Efter att ha sett "The Mentalist" på tisdagar måste jag titta under alla sängar och i alla garderober innan jag ens kan tänka på att sova. Det är ok att titta på dem, men i flera dagar, ibland veckor, månader och år, spelar min livliga fantasi upp sådana scenarier så det går bara inte... Min favorit genre är franskt drama, Woody Allen och alla filmer som har intressant dialog. (Det låter som jag är en väldigt prententiös person men det är jag absolut inte...) :-)



Hoppas du har en bra dag i dag!



Kramar,

Tessan, mamma till Ida och Tim

2009-10-28 @ 15:22:05
URL: http://tessanova.blogg.se/
Postat av: Anna

Jätte fin mage..



Kram

2009-10-28 @ 15:25:43
Postat av: Tessa

Sååå fin mage!!!!

Visst sas det (tidigare) att det tros vara en liten lillasyster!?



Spännande iaf å se vad det är för filur.. :-)

2009-10-28 @ 15:50:00
URL: http://tessa84.blogg.se/
Postat av: Anonym

Hejsan!



Vilken vacker mage du har?

Själv så försöker vi bli gravida med barn nr 2 så jag är riktigt avis på dig ler.



Vad spännade med 3D ultraljud, de skulle jag oxå gärna vilja göra.

Hoppas att går bra!



Jag har satt o läste i genom hela dig blogg och gråter i omgånger i flera timmar.

Vad ni har gått i genom mkt!



Jag har själv en son som är född med missbildningen esophagusatresi long gap. Vi bodde över 7 mån på drottning silvias i Gbg Theo va tvungen o sova med övervakning. Och vi fick inte sova alls med honom.



Jag har inte tillåt mig att få känna den sorg och ledsamhet över allt han fått gå igenom och fortfarnde gör. Men efter att läst din blogg så gör jag nu det.



Kram på er hela familjen!



Nathalie

2009-10-28 @ 15:51:03
Postat av: Frida

åh så stor mage du fått :) är så glad för din skull....

jag vill se paranormal activity men ingen som vågar se den med mig hehe :)



kram till er alla

2009-10-28 @ 16:01:17
URL: http://fritchen.blogg.se/
Postat av: Ännu en medmänniska/mamma till 3

Verkligen jättefin mage. Undrar så vem som bor där inne - spännande att få se på fredag.



Kramar

2009-10-28 @ 16:08:12
Postat av: Hanna K

Åh är du en skräckfantast?? Jag med!! Jag och sambon firar "Halloween"-veckan men att se rysare varje kväll!!! =)

Superfin mage, den ser ganska låg ut, visst tyder det om man tror på sånt på en tjej??

Kram!

Postat av: Helena

Tror också på liten flicka. Spänd väntan för oss alla tills på fredag! Kul!!!

Kram Helena

2009-10-28 @ 20:16:41
Postat av: Lotta

Jag rekommenderar paranormal activity såg den igår... den e skit kass i början men ge inte upp hoppet den blir bättre :)

Är det en extremt livlig liten i magen blir det en tjej... :)

Kram

2009-10-28 @ 21:18:51
URL: http://zinka.blogg.se/
Postat av: Jonna

Jag har läst om er familj i tidningen flera gånger. Jag läste om er när er son inte fick komma hem och dö och senast när han dog med ångest och smärtor. Sällan har jag blivit så gripen av en tidningsartikel. Att läsa att han inte fick luft i slutet och ställde sig upp för att få det genom sin lilla napp tog ont i både själ och hjärta. Smärtlindring borde aldrig nekas någon i livets slutskede. Vad jag önskar att han hade fått dö i stillhet. Jag är också djupt gripen av bilden på din blogg där du sitter i sjukhussängen med din döende son på ditt bröst och din näsa mot hans huvud. Du måste i det skedet ha känt en oerhörd närhet till honom och och enorm ångest och sorg. Jag kan inte låta bli att önska att jag slipper uppleva detsamma. Jag har själv en 6-månaders bebis och jag lider med er i er sorg och jag gläds med er för er nya bebis. Jag ville skriva några rader till dig för att du ska veta att jag finns här ute i etern, okänd för dig som jag är. Jag läser din blogg och önskar dig all lycka i ditt framtida liv, det är du värd. Om du någon gång är på väg till Åland så kan du ju skriva det på din blogg, så ska jag ordna en bra vistelse här :) Kram från Jonna från Åland

2009-10-28 @ 22:07:15
Postat av: Jonna

Jag har läst om er familj i tidningen flera gånger. Jag läste om er när er son inte fick komma hem och dö och senast när han dog med ångest och smärtor. Sällan har jag blivit så gripen av en tidningsartikel. Att läsa att han inte fick luft i slutet och ställde sig upp för att få det genom sin lilla napp tog ont i både själ och hjärta. Smärtlindring borde aldrig nekas någon i livets slutskede. Vad jag önskar att han hade fått dö i stillhet. Jag är också djupt gripen av bilden på din blogg där du sitter i sjukhussängen med din döende son på ditt bröst och din näsa mot hans huvud. Du måste i det skedet ha känt en oerhörd närhet till honom och och enorm ångest och sorg. Jag kan inte låta bli att önska att jag slipper uppleva detsamma. Jag har själv en 6-månaders bebis och jag lider med er i er sorg och jag gläds med er för er nya bebis. Jag ville skriva några rader till dig för att du ska veta att jag finns här ute i etern, okänd för dig som jag är. Jag läser din blogg och önskar dig all lycka i ditt framtida liv, det är du värd. Om du någon gång är på väg till Åland så kan du ju skriva det på din blogg, så ska jag ordna en bra vistelse här :) Kram från Jonna från Åland

2009-10-28 @ 22:07:51
Postat av: Kristina

Härligt underbart fin mage. Spännande att se vem lilla h.n är egentligen...

Fortsätter att skicka styrkekramar till dig, det kan man behöva i både bra som sämre dagar.



K

2009-10-29 @ 00:01:35
Postat av: Jenny i Skåne(mamma till tre)

Åh vilken fin mage du har! Så spännande det ska bli att få höra vem det är som finns därinne!



Tittar på bilden på Victor i ditt förra inlägg, om och om igen. Han är så otroligt fin och det går inte att förstå att det hela slutade som det gjorde, trots att jag läst här i många månader nu. Inte ens som utomstående kan man ta in en sån plågsam verklighet.

2009-10-29 @ 00:16:49
Postat av: Tess

Hej Sofie....

Vad kul med 3d ultraljud, jätte häftigt!!!



Jag är också stort fan av skräckisar, rekomenderar starkt "The strangers" om ni inte sett det, den är verkligen skit läskig...



Kämpa på...



Kram tess mamma till 2 grabbar

2009-10-29 @ 08:13:22
Postat av: Jessica

Zombieland skall jag absolut kolla in. Älskar också skräckisar (trots att jag är mörkrädd) och ju mer man ser dom desto mer luttrad blir man. Jag älskar dessutom Zombiefilmer. Jag utgår från att du redan sett Dawn of the dead från 2004, med Ving Rhames. Om inte så SE den, så bra. Även 28 dagar senare och Resident Evil filmerna är underbara.

Ha en skön helg! (halvdag imorgon, så det känns som fredag)

Kram Jessica

Postat av: Malin

Spännande att läsa på fredag =)



Jag tittade på Victors film i går igen...så otroligt söt och fin. Lilla fina killen vad det gör ont att tänka på allt du fick gå igenom <3



Kramar

2009-10-29 @ 08:24:33
URL: http://idaoliver.blogg.se/
Postat av: En medmänniska

Åå så fin mage!! Vem finns därinne tro Victors lillasyster eller lillebror!?! Lika spänd som alla att få läsa om det sen :)



Många kramar till er Sofie och Peter



Malin



2009-10-29 @ 12:36:54
Postat av: Marie (en mamma med 3små barn)

Guuud vad spännande med 3D UL ... väntar med spänning :)

håller alla tummar å tår att den lilla luringen vill visa sej så ni får svaren ni önskar =D



Kram kram

2009-10-29 @ 13:03:47
Postat av: Mojsan

Zombieland var riktigt kul! :D

2009-10-29 @ 17:04:26
URL: http://myaxel.blogg.se/
Postat av: Ulle

Pojkmage!!!!

2009-10-29 @ 18:00:46
Postat av: Ulle

Pojkmage!!!!

2009-10-29 @ 18:01:02
Postat av: Anna Clevesjö

Hej igen Sofie,



Tänk, jag satt häromdagen och önskade lite info om Victors lillebror/syster, och så kommer här en underbar magbild.. Häftig bild förresten!! Kul gjort!! Jösses så spännande med ul idag.. Kommer jag gå in här och kika ikväll.. HOppas ni får fina bilder och filmer på bebis.. !!



Coolt också att ditt BF är just på Victors namnsdag!! Det bevisar ju någonstans att han faktiskt är närvarande och kommer "ta hand" om sitt småsyskon...



Kram och lycka till idag.. !!

2009-10-30 @ 08:52:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:
Innan du kommenterar, har du läst inlägget?:


Trackback