Bilder men inga klipp =(

        DATUM: 2009-10-30 TID: 22:23:45

Efter flera timmars försök att kompiera över DVD;n till datorn och att sedan inportera den i Windows Movie Maker så ger jag upp för idag. Det gåååår inte.... *suck*

Jag får försöka i morgon igen och lägger därför ut lite bilder på lilla Vilma. Har valt ut ett par olika miner som vi lyckades fånga upp. =) Enyoy!





En liten dam med armen rakt upp bredvid ansiktet.
Till vänster ser ni moderkakan som hon lutar sin kind mot.











Ett litet leende kanske? I alla fall så öppnar hon och stänger
munnen








Tänkaren.....








Nuu är det ialla fall ett leende, eller vad säger ni?














Oj oj oj, vad fort humöret kan skifta. Hur ledsen får man se uut??
Alldeles bedrövad =(












Om ni tittar noga på bilden nedan så ser ni en liten grön pil.

Den gröna pilen pekar på...hrm.. ja det som konstaterar att
det är en liten tös som ligger och ruvar.
4 vita sträck utger "the vagina" eller murvan som man kan kalla det !=)










Kommentarer
Postat av: Kajsa

Hej Sofie, Peter & Vilma!

Vilka otroligt fina bilder. Nån sa till mig att inte ta 3D bilder när jag var gravid för det var inte värt det. Antingen så har de blivit mycket bättre på 2 1/2 år eller så talade personen strunt. De var ju helt fantastiska. Man ser mycket mer än vanliga ultraljud bilder. Va skoj!

Blir så glad för er skull

Stora kramar till er från oss tre

2009-10-30 @ 22:30:02
URL: http://redman.blogg.se/
Postat av: Danne

Stort grattis till er lilla dotter :)

Antar att det var ganska häftigt med 3D ultraljud.

Kram / Danne

2009-10-30 @ 22:32:11
Postat av: Thilda

Så fina bilder!Roligt med en liten flicka,men trodde nog det hela tiden =) Det alltså en liten Vilma,elr har ni något annat namn i tankarna oxå?

2009-10-30 @ 22:35:50
Postat av: maria

nu blir jag lite orolig - får man inte med videosnuttar på en cd-skiva därifrån? det fick vi sist. den gången tog vi paketet med dvd + bilder och fick alltihop. den här gången skippar vi dvd, eftersom det ändå var med en massa videosnuttar på cd-skivan sist. har de slutat med det? :-(



jättefina bilder!! så söt hon är, lillasyster!

2009-10-30 @ 22:37:14
Postat av: Jenny i Skåne(mamma till tre)

Wow vilken fin liten prinsessa! Och vilket fint namn ni valt! Bilderna från kliniken ser ju också underbara ut, vilket rum! Lite annat än britsen på sjukhuset vid de vanliga UL:en. Hon ser ut att likna Victor en del, som det ser ut från bilderna här i bloggen. Fantastiskt att ni själva kan se likheter redan i magen! :-)



Kramar!



2009-10-30 @ 22:39:04
Postat av: Anna

Du borde inte lägga ut ditt person nr sådär,det syns tydligt längst upp på den sista bilden.Ville bara påpeka det för finns tyvärr alltför många idioter.Kram

2009-10-30 @ 22:44:26
Postat av: Ammi

Fantastiska bilder på lilla Vilma!!

Kram till er alla!

2009-10-30 @ 22:51:32
Postat av: Caroline

Wow vad underbart! Har själv varit sugen på ett sådant ultraljud men det är ju som bekant lite för sent (i alla fall för den här gången). Så roligt Sofie med lite ny positiv energi! Hon ser jättefin ut er lilla Vilma. Fint namn också, vi var inne på det men jag ville ha ett namn som passade bättre med de två andra barnens så därför blev det Lovis. Ha en riktigt härlig helg med mycket mys vid de fina fotona och filmen av prinsessan.

2009-10-30 @ 22:53:15
URL: http://lambisoft.blogspot.com
Postat av: Anitha

Hejsan!! Åhhh, vad jag har njutit av bilderna. Tittade på korten från ultraljudet i går kväll o har varit inne med jämna mellanrum för att se om bilderna på lilla Vilma som ska komma, har lagts ut. Så underbara!!! o så söt!! Vilka miner.. helt sanslöst att se.

Jag gläds så mycket med er, har läst så mycket om eran prins Victor.

Häller med till 110%,det du skrev om, när du fick brevet från kyrkan. Tänker på er på lördag o hoppas att den dagen ändå ska få bli ett fint minne, även om det känns svårt.

Jag har beställt almanackorna Busungarna nu.. ska bli så kul, att få hem dom. Jag ska beställa din bok oxå.

Än en gång, en söt liten Vilma, som jag kommer att följa med spänning.

Tack för att du lägger ut bilder o för allt du skriver. Det ger mig så mycket styrka att gå vidare, när jag tappar taget.

Kram till er alla från Anitha

2009-10-30 @ 23:12:49
Postat av: Anna Haapala Silfver

Vilken goding!

Lik far sin tror jag...;-)

Stor Kram till er alla, och vi hörs och syns snart hoppas jag /// Anna

Postat av: sofie

Tack Anna för din uppmärksamhet. Såg inte att det syntes på bilden. Tar bort den för säkerhetskull. Som du sade, man vet ju aldrig =)



Sofie

2009-10-30 @ 23:32:17
URL: http://denstarkastestjarnan.blogg.se/
Postat av: Hanna K

Åh vilka vackra bilder, helt otroligt att man kan se ansiktsdragen och uttrycken sådär!! Sötnos!

Vilma är ett jättefint namn, min systerdotter heter Wilma...=)

Kram!

Postat av: Vildvittran

Jag är så glad för er skull med den lilla nya bebisen som väntas. Jag tror också att det är Victor som såg till att denna gåva väntas er. Vilka underbara 3D bilder. Skickar så många glädje och styrke kramar till er och tittar ut på den starkaste stjärnan Victor som lyser så klart och fint på himlen. Kramar

2009-10-31 @ 00:46:13
Postat av: Anna

Person nr syns fortfarande!

2009-10-31 @ 01:53:33
Postat av: Tess W

Så fina bilder!



Underbart att ha att titta på tills hon kommer om ca 70 dagar:)



Stora kramar Tess W



P.S. VARFÖR KAN JAG INTE KLICKA PÅ FLIKARNA UPPE PÅ SIDAN, ÄR DET SÅ FÖR ALLA? D.S.

2009-10-31 @ 08:16:38
Postat av: Annika

Har inte hunnit gå in här på några dagar men har nu snabbt läst i kapp. Det jag mest fastnar för är det här med Victors namnsdag och BF. Knappast en slump. Det är en hälsning från er lilla stjärna. Han är med er. Jag tror stenhårt på sånt. Har själv varit med liknande saker flera gånger.

Fina bilder och jag tänkte också på personnumret. Tänker då återigen också på att din födelsedag är dagen efter Victor gick bort. Hoppas ni får en fin dag i dag i kyrkan och på kyrkogården.

2009-10-31 @ 08:23:34
Postat av: Tessan

Så fina bilder. Häftigt det är med 3D eller 4D eller vad det nu heter :). Och fint namn! Min 2 åriga dotter heter Wilma, fast då med W. Ett riktigt litet busfrö är hon. Önskar er all lycka nu!!



Kramar Tessan

2009-10-31 @ 08:31:20
URL: http://tessanrudin.blogg.se/
Postat av: Marie (en mamma med 3små barn)

gud vilka fantastiska bilder ni fick på lilltösen :)

Skoj att dom blev så tydliga.Å det blir toppen med vilma.. passar perfekt med victor!!



Victors fina sten lyser nog över hela Bålsta inatt..



Många kramar till er alla 4!!!

2009-10-31 @ 08:33:05
Postat av: En medmänniska

Ååååå jag är så rörd, där är Hon Victors lillasyster =) och hon ser ju ut att likna sin storebror !! Otroligt att ni/vi kan se likheter redan i magen :)

Vilma med V är så fint. Vilma och Victor jättefint!

Många kramar Malin



PS: Vill också påpeka ditt person nr syns fortfarande Sofie! Försök ta bort det för säkerhetsskull.

2009-10-31 @ 09:01:01
Postat av: Ida

vilka fina bilder!!! de är ju fantastiskt att man kan "tjuvtitta" med så fina resultat =)) Här uppe finns det tyvärr inge 3D eller 4D =( lite synd...men så bor vi ju i buchen åxå ;)



kram till er alla

2009-10-31 @ 09:08:04
URL: http://idanilden.blogg.se/
Postat av: Malin

Vilka fina bilder....häftigt att man kan se så tydligt=)



Kram

2009-10-31 @ 09:11:08
URL: http://idaoliver.blogg.se/
Postat av: Anna

Igår fick barncancerfonden drygt 44 miljoner kronor av postkodlotteriets premuneranter!!



Jättehäftiga bilder på underverket!! Grattis!!

2009-10-31 @ 09:40:15
URL: http://www.blomman-livet.blogspot.com
Postat av: Sara

Tack för att ni delar med Er av bilderna, det kommer bli en riktig liten prinsessa som ni får =)

Kram

2009-10-31 @ 10:35:29
URL: http://saranordbergs.blogg.se/
Postat av: Ännu en medmänniska/mamma till 3

Verkligen fina bilder, och så häftigt att se i 3D det blir helt annorlunda än dom vanliga ultraljudsbilderna. Vilma är ett fint namn.

Kram

2009-10-31 @ 10:48:37
Postat av: Kristina

Vacker - perfekt - mirakel - älskad - beskyddad

2009-10-31 @ 11:06:44
Postat av: E m i l y ♥♥ Mamma till Vincent 8 mån

Superfin hon är =)=) Grattisss. . .

2009-10-31 @ 12:31:46
URL: http://emsiss.blogg.se/
Postat av: Lina

Grattis till er lilla tös!! Såå underbart mysigt!!

Ville bara säga att bilderna på eran Victor är fantastiska och han ser ut som den starkaste..verkligen!!

Kram Lina mamma till Kasper 1 år & 10 månader

2009-10-31 @ 14:10:37
Postat av: Caroline

Vilken liten sötnos hon är!! Jag tänkte bara säga att på min blogg så har jag lagt upp en liten bild på en sak tillägnad Victor. Om jag kunnat så hade jag skickat den till er, men risken för att den skulle förstöras var alltför stor... Ha det så bra! Kramar från Carro

2009-10-31 @ 14:37:33
URL: http://heartline.blogg.se/
Postat av: Helena

WOW, vad spännande...välkommen lillasyster!!

Kram Helena

2009-10-31 @ 19:13:37
Postat av: anna

underbart söt REDAN!

men... är det inte 3 sträck bara?

hur många sträck visar att det är en kille?

GRATTIS!!!

2009-10-31 @ 21:31:15
Postat av: Jessica

Söt liten tjej ni skall få. =) Grattis!!!



Är det denna filmen du menar http://www.imdb.com/title/tt1179904/ ? Verkar intressant. =)



Kramar

Postat av: Elin

Hej! Halkade in på din blogg via Eltons blogg. Två små prinsar som råkat ut för samma förskräckliga öde. Jag känner er inte, men båda pojkarnas (Victor och Eltons) öde har beört mig så oerhört. Som mamma så värker det i hjärtat på mig när jag tänker på vad ni gått och går igenom. Nu följer jag dig och det nya lilla barnet, lilla tjejen, och glädjs åt att ni snart har en liten hemma hos er. Tänk vad stolt Victor måtte vara för en lilla-syster! Ni har mina varmaste tankar och lycko-önskningar för det nya barnet med den tappraste stjärnan som stolt storebror. Många kramar Elin

2009-10-31 @ 22:52:18
Postat av: Tess

Fina bilder på prinsessan;-)



Hoppas det gick bra idag på minnesgudstjänsten.. Tänker på er..

Har ljusen tända i kväll för Victor, Alfons & Elton...



Kram Tess mamma till 2 grabbar

2009-10-31 @ 23:18:06
Postat av: mamma till oliver

åååhhh vilka härliga bilder!!!! :)

så himla söt..

Man blir ju alldeles knäsvag..

Tänker på er som alltid!

massa kramar

2009-11-01 @ 10:01:26
Postat av: Yvonne

Hej på er,vilka otroliga bilder,din morfar och jag sitter och beundrar tösen just nu.Tänkte på Viktor igår när jag var och smyckade Jonas grav.Kramar...

2009-11-01 @ 10:47:46
Postat av: Heidi

Vad kul att se bilderna på lilltjejen! :) Igår kväll var jag och Cazper och tände ljus och blåste såpbubblor på Victors grav. Det var så vackert där med alla ljusen, det såg så lugnt och fridfullt ut!

2009-11-01 @ 14:37:49
Postat av: Amanda

grattis, vad spännande :D tiden kommer att gå jätte fort, snart är hon här hos er. Kramar

2009-11-01 @ 19:36:44
URL: http://jessicaaamandaa.blogg.se/
Postat av: Jenny - tvåbarnsmor

Så det blir en liten Vilma!:) Så häftigt att man kan få fram så bra bilder på bebisen i magen! Sötis!



Kram

2009-11-01 @ 19:43:22
Postat av: ParadisFrida

Lilla underbara mirakelbebis!



Vilma är ett jättefint namn, det passar så bra ihop med Victor också..



Åhhh, jag är så glad för eran skull!!



Stora kramar till dig, Peter och Vilma.



Victor för alltid i mitt hjärta.....

2009-11-01 @ 21:42:20
Postat av: ♥KiZnic - en ung mamma till Melina♥

Vilma så fint och stoltaste storebror =)



GRATTIS igen och mängder av kramar

2009-11-03 @ 23:00:54
URL: http://mammakiznic.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:
Innan du kommenterar, har du läst inlägget?:


Trackback