Förvirring

        DATUM: 2009-10-22 TID: 14:34:48
Ännu en dag av total förvirring.
Måste vara för att snor och svullna bihålor på något sätt lyckats täppt igen kanalerna där mina hjärnceller brukar ta sig ut för att göra nytta. För det har varit total hjärnbrist, och då menar jag inte vitaminsortens brist =)

Har haft psykologsamtal, träffat Frida, en kompis för en lunch och varit förbi Apoteket och inhandlat Alvedon. 

Började morgonen med att sätta på på byxorna bak och fram, ställde kaffepaketet på bryggplattans plats, och kannan i skafferiet. Bara tur att jag upptäckte det i tid så att inget brann upp !
Jag lade av någon konstig anledning ner min tandborste i handväskan, och när jag var ute på morgonpromenaden med hundarna så ropade jag gång på gång "Rasmus!!" när jag skulle kalla in dom.
Jag menar, Hallå??! Jag har aldrig känt eller haft en hund som heter Rasmus ?!?

Halkade på väg ner till bilen också, i grusgången. Det har hänt ett par gånger då det är en ganska brant backe ner tilll carporten, men den här gången liksom "gled" jag i en halvsittande ställning ner på knä och blev stående så ett tag. 
Jag var så jäkla rädd att någon hade sett mig, så jag vågade liksom inte resa mig utan pillade lite förstrött med några stenar, ungefär som att det var därför jag satt där på knä, för att sortera något mycket viktigt.
När jag var säker på att ingen sett mig, så reste jag mig snabbt, eller så snabbt som en stor mage tillåter, borstade av byxorna och slängde mig in i bilen.


Vilken start på dagen!Tjoho! Det kan bara bli bättre =) 


Nu skall jag ta 2 Alvedon, dricka lite varmt te, om jag kan undvika att skålla mig förståss, och sedan gå ut med Rasmusarna igen. Får se hur det går =)



Nej, nu måste jag verkligen sluta, för nu har Laban fisit och det går INTE att sitta kvar här då. Fy fan =(






Lite svullen i bihålorna kanske ???


Kommentarer
Postat av: Jenny i Skåne(mamma till tre)

Haha, kan inte låta bli att skratta åt ditt inlägg idag! :-) Rasmus var ju en höjdare, du kanske får döpa nästa hund till det! :-) Känner igen det där med att göra nåt annat för att dölja sina pinsamheter, men om någon sett dig från början så hade de säkert undrat varför du åkte kana ner för att sortera stenar...:-)



Hoppas resten av dagen går bättre, och Krya på dig!

2009-10-22 @ 14:48:22
Postat av: tess

Haha! =)

Guuh va rolig du är. Skratta när jag läste de hela.

Men man har såna dagar, tur att inget hände med kaffekokaren eller att du slog dig när du föll i backen.. "Stentricket" du gjorde när du föll är ofast de enda rätt i ett sånt läge då man inte vet om nån sett en.



Hoppas din förkyldning släpper snart och att fumligheten ger med sig=)



kram kram!!

Tess

2009-10-22 @ 14:53:30
Postat av: Annika

HA, ha, vilken rolig bild och det där med Rasmus verkar ju supermysko.

2009-10-22 @ 15:25:13
Postat av: Amanda

låter som om det inte är din dag idag, men å andra sidan kan man inte annat än och skratta åt det hela heller. hoppas du får en bättre lyckad eftermiddag :) Kramar

2009-10-22 @ 16:43:57
URL: http://jessicaaamandaa.blogg.se/
Postat av: Carina

Ha ha, skönt att höra att andra har såna där tokdagar oxå.

Hmm...kanske var min hund du ropade på? Han heter Rasmus :-)



kram kram

2009-10-22 @ 17:39:59
URL: http://mosterninnis.blogspot.com
Postat av: Petra

Haha..!! Det var den roligaste bilden jag sett på länge!! =) Mitt i allt så förgyllde DU, Min kväll med ett jätte fniss..! Hoppas dagarna är bättre nu utan snubbel och mysko hund namn! // Pea

2009-10-22 @ 18:23:03
URL: http://petrajanina.blogspot.com
Postat av: Andrea

Hehe, snygg bild! :)

2009-10-22 @ 18:48:47
URL: http://icycold.blogg.se/
Postat av: anna

du är bäst!

hahaha skön bild!:D

2009-10-22 @ 18:51:18
Postat av: Hanna K

Haha inte alltid man skrattar när man läser din fina blogg, men detta inlägg var roligt...hihi jag tror det är graviditetshormoner!!!

Postat av: Angelica

Haha hur skönt kort som helst :) fin dag de låter som du haft s

2009-10-22 @ 21:09:03
Postat av: Helena

Jösses Sofie! Du verkar ha mycket i tankarna. Jag fnissade gott åt din beskrivning om hur du blev sittandes efter "fallet" Känner igen mig. Konstigt att det är så. Precis som när man somnat till framför TV:n och när man blir väckt eller vaknar till låtsas man som man varit vaken hela tiden?! Varför gör man så?=)

Blir lite oroad bara för du verkar lite väl "snurrig". Dags för att varva ner lite kanske?=)

Styrkekramar Helena

2009-10-22 @ 21:16:28
Postat av: Tessan

Verkligen en bra start på dagen. :-) Tjusig bild...

Känner igen mig både vad gäller att göra konstiga saker när man är gravid och i att låtsas som "vadå, halkade, jag? Nej, nej nej..."



Kram,

Tessan, mamma till Ida och Tim

2009-10-23 @ 07:28:14
URL: http://tessanova.blogg.se/
Postat av: Jenny - tvåbarnsmor

Haha, vilken dag du har haft! Hoppas du fick en bättre dag idag!



Kram

2009-10-23 @ 19:58:00
Postat av: En medmänniska

Som det kan bli allt på en o samma dag :) men väl du inte gjorde dig illa i backen.



Hihi vilken rolig bild :)



Kram Malin

2009-10-23 @ 21:54:02
Postat av: Lotta Nyström

Grymt rolig bild, fick mig ett gott skratt! Kan det månne vara en släng av svininfluensan?



Tror nog lille Victor ville busa lite extra med dig denna dag då så mycket tok som hände på en och samma dag!



Varma styrkekramar från lilla mig.

2009-10-26 @ 14:11:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:
Innan du kommenterar, har du läst inlägget?:


Trackback