Tänd ett ljus för Elton

        DATUM: 2009-10-25 TID: 12:56:58


Det finns inga ord att säga, bara sorg att känna...


I går gick en liten kille vid namn Elton bort i samma förbannade sjukdom som vår prins.
2 år och 3 månader gammal, en kämpe som inte mera finns

LÅt oss aldrig glömma vad de än gång var
Hur tappert och innerligt de kämpade mot cancern, för att hos oss få stanna kvar










Mamma!, gråt dina tårar, det är okej
Pappa! sparka, skrik du också, jag fattas ju dig

NI måste försöka tänka på plågan jag inte längre har
och alltid försöka minnas att jag hos er fortfarande finns kvar

Inga mera slangar, ingen lång vass nål
Inga starka medeciner, nu läker mina sår
Min kropp är fri och jag känner mig stark,
med ett stolt leende lättar mina fötter från denna kalla mark...

Dit jag skall, dit längtar jag redan nu
och där möts vi igen så småningom, jag och du
Ni har så länge suttit vid min sida och vakat över mig
Nu är det min tur, mitt skydd jag nu ger tillbaka till dig...

Om ni känner en smekning, en lätt liten bris på er kind
Det är jag då mamma; jag är med i varje vind! =)
Nu kan jag skratta, busa och springa fritt med änglar små
Men glöm inte, jag tittar till er då och då...

Mitt hjärta det slog för er, jag så länge höll mig kvar
Nu måste era hjärtan fortsätta kämpa, ni fortfarande varandra har
Jag vill titta ner och se min kära familj, se att ni minns mig med leenden och skratt
Mamma, pappa, bror ni är min kära skatt...

Så mamma!, gråt dina tårar, det är okej
Pappa! sparka, skrik du också, jag fattas ju dig
Minns ej min sjukdom, minns mig som jag var
I era varma hjärtan, jag för alltid stannar kvar...



Till minne av Elton
24/10 2009



Victor! Ta hand om varandra nu =)
Puss










Kommentarer
Postat av: Anette Drevfors / Kalmar

Så vackert gjort av er. Jag tror Victor och Elton redan funnit varandra.



Kramar från Jennis faster

2009-10-25 @ 13:48:45
Postat av: Annika

Såg er kommentar på Eltons blogg. Jättefint skrivet både där och här! Min dotter är också två år och tre månader. Victor står alldeles säkert med LAban i famnen och säger hej till Elton.

2009-10-25 @ 13:59:26
Postat av: isabella

Önskar att jag kunde ta victor & Elton's sjukdom istället. För dom är inte värda detta!



men vila i frid<3

2009-10-25 @ 14:15:24
URL: http://isabellaiingvarsson.blogg.se/
Postat av: Tessa

Usch ja, följt bloggen om Elton under en tid jag me, hoppas så at han skulleklara sig. Hemskt att denna hemska sjukdom tar små underbara liv..

2009-10-25 @ 14:42:30
URL: http://tessa84.blogg.se/
Postat av: En medmänniska

Också sett din kommentar på Eltons blogg och sååå fint skrivit där och här Sofie.

Kan bara hålla med Jennis faster och Annika ovan. Hoppas innerligt att det är så.

Tänker också kanske kan ni och Eltons föräldrar finna stöd och hjälp hos varandra.

Era fantastiska små gossar har berört mig och så Många människor för livet.

Tänker så på er allihopa.



VI kommer aldrig någonsin att glömma.



Styrkekramar till er alla,

Malin













2009-10-25 @ 14:51:46
Postat av: Elin Thor

Följt Elton's blogg under en längre tid, fick en klump i magen nu..... Tänker på hans nära och kära.

2009-10-25 @ 15:02:30
URL: http://elinthor.blogg.se/
Postat av: Pernilla

Hej Sofie!



Har än en gång tittat runt på din blogg och tårarna bara rinner och rinner. Varje gång jag läser det du skriver tänker jag att du måste göra nåt med din otroliga kunskap att skriva! Du är såå duktig på detta!!! Nu menar jag absolut inte att du inte gör nåt nu, så får du inte missuppfatta mig men du har en framtid som känd författare om du vill! Jag följer många olika bloggar men ingen kan skriva och fånga en så som du! Dina dikter och allt du skriver är så välformulerat, man fångas, berörs och bara vill läsa mer! Sedan lyssnar man på låtarna du har spelat in och fångas än en gång av din fantastiska röst!! Jag tycker du ska spela in en skiva!!!! Tänk om något skivbolag kan nappa på det och skänka vinsterna till barncancerfonden?? Dina skivor skulle sälja som smör i solsken!!

Tack för att du delar med dig av ert liv!! Lycka till med er nya lilla familjemedlem!!

2009-10-25 @ 15:21:08
Postat av: Caroline

Saknar ord... så grymt och orättvist!

2009-10-25 @ 15:33:47
URL: http://lambisoft.blogspot.com
Postat av: jenny

hej! härom natten föll mina tårar för er lille Victor. dom har fallit för honom förr men häromnatten trodde jag att jag skulle gå sönder.. läste er blogg i flera timmar och kan inte ens försöka förstå vad ni gått igenom.. Vilken liten underbar kämpe er lilla Victor va. Absolut helt underbar. Såg på en snutt från sjukhuset när han tittade fram och sa buuu när du och pappa peter kom in i rummet.. Så underbart! Inatt föll mina tårar för en annan hjälte som jag följt nu sen i början på sommaren. Lilla Elton. Hoppas dom har varandra nu och inte känner nån oro eller smärta. Hoppas oxå min lilla mamma tar hand om dom och alla andra änglar som kommit över för tidigt till andra sidan. Cancern tog henne ifrån oss för 10år sen så mina egna hjärtan fick aldrig träffa sin mormor.Har dock ett hjärta på hennes sida oxå som togs ifrån oss redan i magen, en fullt frisk bebis som tyvärr inte orkade hela vägen. Vår lilla Bella. Trots att jag varit med om detta kan jag aldrig förstå det ni varit med om. Att få ett barn, lära känna det, dela ett liv med det för att sen förlora det. Jag tackar för en underbar blogg Sofie och hoppas ni får ett underbart liv med lillan i magen. Ni kommer ju såklart alltid ha en person som saknas i era liv men livet i magen kommer ge dig mer kraft och styrka att orka. All styrka till er! Kram Jenny

2009-10-25 @ 15:35:27
Postat av: Tessan

Jag läste att lilla Elton somnat in i går och mitt hjärta höll på att brista. Det gör mig så ont att denna hemska sjukdom tagit ytterligare ett barn. Den borde inte få finnas!!! Hoppas Victor och ELton kramar om varandra på det ställe de nu är. Jättefin dikt!



Kram,

Tessan, mamma till Ida och Tim

2009-10-25 @ 15:50:59
URL: http://tessanova.blogg.se/
Postat av: Marie (en mamma med 3små barn)

Vad fint skrivet sofie.. igår brann ljusen för era fina killar!!!

Det e så fruktansvärt att sånt här händer gång på gång.. Såg att Elton oxå var sjuk i 8 månader innan han somnade in..

Cancern måste stoppas!!!!



Var på barndop i yttergrans kyrka idag.. jag och barnen blåste lite bubblor å pratade med victor..



många många kramar!!!

tänder ljusen ikväll igen //marie

2009-10-25 @ 17:23:41
Postat av: Ännu en medmänniska/mamma till 3

Verkligen fint skrivet av dig Sofie. Har också precis som flera andra följt Eltons kamp och hoppats att denna gång skulle den hemska cancern inte vinna - tyvärr blev det inte så. Denna sjukdom borde inte få finnas, precis som Tessan skrivit! Tänder ljusen ikväll med för två fina prinsar som fick alldeles för kort tid här på jorden.

Många kramar

2009-10-25 @ 17:35:07
Postat av: Hanna K

Ja, läste den hemska nyheten om Eltons död igår innan jag la mig och tårarna sprutade, och nu rinner de igen...Vacker dikt!

Victor och Elton tar nog hand om varandra och vakar över sina familjer nu!!!

Kram!

Postat av: Anna

usch vad hemskt...vilken jävla sjukdom! tårarna rinner! jag skickar all styrka jag kan till dig och din familj och även till Eltons familj. Kram

2009-10-25 @ 18:44:45
URL: http://www.blomman-livet.blogspot.com
Postat av: Ammi

Finner inte ord...tårarna bara rinner..så fruktansvärt sorgligt!! Så otroligt vacker dikt du skrivit..går verkligen rakt in i hjärtat.

Victor och Elton; ta hand om varandra däruppe tills ni ses igen.

Tänder ett ljus och skickar många varma styrkekramar till både din och Eltons familj

2009-10-25 @ 19:38:07
Postat av: En medmänniska

Ljusen lyser här hemma för era älskade små änglagossar Victor och Elton.

Tänker på er så Sofie och Peter och Eltons familj.



Styrkekramar Malin

2009-10-25 @ 19:52:57
Postat av: Elin Thor

Vad fint skrivet. Skrev ett inlägg i min blogg om Victor och Elton, lånade en bild. Hoppas det var okej, hojta till annars så tar jag bort den. Kramar

2009-10-25 @ 19:53:06
URL: http://elinthor.blogg.se/
Postat av: Linda

USch lider med dom och er. Vet att dom leker med varanndra där uppe utan smärta. Kan jag få länken till eltons blogg? vill gärna följa dom med. Skriv den på min blogg TACK =)

2009-10-25 @ 19:55:30
URL: http://lindawidellsandh.blogg.se/
Postat av: Meli

VIlken fasansfull sjukdom det är.



Nu har de i alla fall varandra där upp.....



Kramar

2009-10-25 @ 21:30:47
Postat av: ParadisFrida

Vilken Vacker dikt!

Det gör fruktansvärt ont i hjärtat, Lille Elton...

Jag tror att eran fina änglapilot hämtade Elton i sin "koppe" upp till himmelen!

Där har dom det bra nu och kan få vara just busiga små pojkar utan sjukdom och smärta..



Mina varmaste tankar till Eltons familj!



Stora kramar



Ljusen brinner för 2 små änglar!



Victor för alltid i mitt hjärta....

2009-10-25 @ 21:56:37
Postat av: Anonym

Era fina fina gossar, märkligt egentligen hur helt okända människor påverkat ens liv och vardag så oerhört!!! Nu kan dom krama och leka med varandra!! Hoppas du och Jenni finner styrka hos varandra, jag beundrar er djupt. Varje förälders mardröm som ingen kan skydda sig mot...

2009-10-25 @ 21:58:42
Postat av: Jenny

Åh vilken vacker dikt och vacker tanke. jag blir alldeles tårögd här bakom datorn när jag tänker på Victor, Elton och alla andra barn som fått dö alldeles för tidigt.

Ta hand om varandra //kramar från mig

2009-10-25 @ 23:41:28
Postat av: Jenny i Skåne(mamma till tre)

Åh så fint du skriver till Elton och hans familj! Har också följt Elton och hans öde, och blev så ledsen när jag läste att även han förlorat kampen mot denna vidriga sjukdom. Både Victor och Elton såg ut att vara sådana sprudlande fina små killar, omgivna av stark stark kärlek.



Många kramar!

2009-10-25 @ 23:54:27
Postat av: Malin

Det bara värker i hjärtat när jag tänker på att den där fruktansvärda sjukdomen har tagit ett litet barn till, en till liten kämpe...Det är så så fel och orättvist..



Vila i frid lilla Elton...hoppas du och Victor har det bra där ni är nu....tänker på er!



Jättefin dikt Sofie..



Kramar

2009-10-26 @ 08:01:35
URL: http://idaoliver.blogg.se/
Postat av: Tess

Har följt Eltons öde sedan bloggen startade och trodde & hoppades innerligt att det skulle sluta annorlunda, trodde någonstans att det skulle finnans någon rättvisa.. Hjärtat brister & blöder...

Båda era små pojkar kämpade ju sååå, det finns fan ingen rättvisa.. Hur ska man kunan känna en mening med saker när det slutar såhär..

Jag är så ledsen för både din familj Sofie och Eltons, önskar så att det hade slutat annorlunda..

Jag hoppas prinsarna har hittat varnandra & tar hand om varandra tills ni möts igen..



KRAMAR I TUSEN

Tess mamma till 2 grabbar

2009-10-26 @ 08:06:54
Postat av: Kia

Har följt den här bloggen några dagar nu, jag har fällt många tårar. Victor var en stark kille! Så modig! Väldigt fina ord till ännu en liten ängel som nu kanske kan leka med Elton.

Jag har en dotter på 3 år som haft en svullen lumfkörtel på halsen som jag varit väldigt orolig för. De har tagit prover som inte visade något och sista besöket så fick jag orden, oroa dig inte och tänk inte på knölen. Men det är svårt! Jag beundrar er enormt! Ni är tappra!

2009-10-26 @ 11:07:28
Postat av: Amanda

mina ögon tåras, mitt hjärta blöder och jag vill skriva: vad livet är orättvist!

verkligen jätte fint skrivet om lille elton, må han vila ifrid. hoppas han o victor leker tillsammans ovan molnen nu. de kommer alltid att finnas med er <3 Kramar!

2009-10-26 @ 11:29:17
URL: http://jessicaaamandaa.blogg.se/
Postat av: Lotta Nyström

Det blir blött i ögat när jag läser detta inlägg. Usch vad grymt och orättvist livet kan vara.



Men jag är övertygad om att Viktor och Elton funnit varandra däruppe och busar runt och vakar över er.



Ni finns i mina tankar. Styrkekramar från Lotta.

2009-10-26 @ 14:06:04
Postat av: tilda - änglamamma till Liam

dem tar nog hand om varandra, alla våra små änglabarn <3 så hemskt när små barn dör, oavsett anledning :(

2009-10-26 @ 14:24:24
URL: http://tiiiildas.blogg.se/
Postat av: Anders, Elton´s pappa

Tack för den fina dikten, den värmer.

Jenni och jag vill gärna träffa er när allt har lugnat ner sig lite. Vi har följt er och Victor´s resa vid sidan av vår egen. Det finns så många likheter. Vi har nog väldigt mycket att prata om.



Varma hälsningar

Elton´s pappa Anders

2009-10-26 @ 15:50:34
Postat av: Mojsan

Måste bara säga att din blogg är så himla fin! Sitter och ryser när jag läser. Du är en fantastisk person!

2009-10-26 @ 19:16:15
URL: http://myaxel.blogg.se/
Postat av: Angelica

Victor och Elton har redan funnit varandra det är jag säker på.... Barn är inte rädda för varandra, de tar den första handen de finner....



(Vad är det för adress till Eltons blogg, vill gärna läsa lite om honom också)

2009-10-26 @ 21:58:37
Postat av: En medmänniska

Blir så rörd av dina rader Anders till Sofie o Peter. Hoppas verkligen ni kan träffas framöver.

Många tankar och styrkekramar till er allihopa.



Malin

2009-10-27 @ 23:44:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:
Innan du kommenterar, har du läst inlägget?:


Trackback