Frågor och svar...

        DATUM: 2009-10-07 TID: 10:27:11
Det är några av er som vill veta mer om svininfluensvaccinet idag, så jag skall fråga vad som gäller och sedan skriva några rader.
I måndags hade kyrkovårdsnämnden mötet om Victors grav och de har fortfarande inte hört av sig, så idag skall vi ringa och fråga vad det är som händer igentligen.
Är rädd för att det är dåliga nyheter då han inte har ringt upp, han vågar nog inte...

Vi tänkte ta en tur in till Akademiska idag också och hälsa på personalen. Vi har haft oturen att Per, som hade hand om Victor så mycket, inte har jobbat när vi har varit där tidigare, men nu har vi ringt och dubbelkollat.
Det skall bli skönt att bara få träffas och prata med alla, vi känner ju sådan oerhörd tacksamhet och närhet till dem, nästan som en familj.

Det är bisarrt hur man kan sakna ett ställe eller en miljö och till och med längta tillbaka, som man samtidigt har hatat så mycket.
Men jag har ju förstått att det inte var själva sjukhuset vi avskydde, utan Victors hemska sjukdom.





Jo, föresten! På Fredag är det dags för mediet. Vi är så spända att få se hur det går... Oj oj oj...

Nu måste jag skynda mig ut med hundarna innan vi skall till barnmorskan. Har lite goda nyheter att berätta sen.


Ha en bra dag!!!






Jag och Biffen 2007


Kommentarer
Postat av: Tessa

Vilken härlig bild!!

2009-10-07 @ 10:59:39
URL: http://tessa84.blogg.se/
Postat av: Kristina

Vem är det som tar så bra bilder hela tiden, alla e härliga..

Förstår att det är blandade känslor gentemot att besöka sjukhuset men det är också en del i sorgearbetet att besöka platser, få svar på frågor, prata med berörd personal efteråt.

Jag undrar om det du ska berätta är det jag tror att det är.... nyfiken



Ha en bra dag.

Styrkekram ( dubbel )

2009-10-07 @ 11:27:57
Postat av: Sandra

Vilken fantastisk bild!

Postat av: Ellinor

Vilken härlig bild!!!!

Tycker att ni är helt fantastiska som orkar att kämpa vidare, jag beundrar verkligen er!



Skulle du inte kunna lägga upp bilder på din bebismage, är nyfiken!



Många hälsningar

2009-10-07 @ 11:41:00
Postat av: Anna

Vilken häftig bild.



Kramis

2009-10-07 @ 12:26:10
Postat av: Jenny i Skåne (mamma till tre)

Härlig bild på dig och söta hunden! Kan tänka mig att det känns skönt att få komma tillbaka och hälsa på på sjukhuset, och att ni nästan kan längta dit. Eftersom ni spenderat så mycket tid med Victor där och alla människor runt omkring som också lärt känna honom (och er) så finns det kanske en liten bit av honom där på något sätt.



Ser fram emot dina goda nyheter!

2009-10-07 @ 12:47:58
Postat av: Meli

Vilken bild!! Dina bilder på bloggen är så fyllda av liv.



Förstår att det är blandade känslor. Ni känner för människorna som jobbade och kämpade för Vicor, medan kanske själva miljön var skrämmande, samtidigt som ni ju hade Victor nrä ni bodde där.



Har läst din bok.... tårarna forsade förstår. Vackert skrivet med mycket känslor bakom. Både kärlek och sorg.



Kramar

2009-10-07 @ 13:42:10
Postat av: Thilda

Vilken fin bild!!

2009-10-07 @ 14:03:50
Postat av: Frida

Fina bilder , både på dig och Viktor! Du är verkligen en Änglamamma, ska lännka från min blogg till din =)

2009-10-07 @ 14:08:37
URL: http://mittlivsomflikka.blogg.se/
Postat av: Yvonne

Åh, sicken underbar bild. "Här är min tama matte" typ. :D Håller på att läsa igenom din blogg...tar lite i taget. Kram på dig!

2009-10-07 @ 14:23:22
URL: http://yvonneeblogg.blogspot.com
Postat av: Annika

Spännande med mediet på fredag. Och jag hoppas att ert möte med Per blev bra. Han verkade så gullig tycker jag. Det är ju inte så konstigt ni känner närhet med personalen. Ni bodde ju där under väldigt lång tid. BAra att lämna sjukhuset och alla människor runt omkring för att komma hem till ett tomt hus måste har varit en prövning mitt i allt annat hemskt.

Nu när du nämner Ackis så skulle jag vilja ställa en fråga som jag hoppas är ok: jag har så länge undrat - sen jag läste din bok - om ni vet varför Victor hade det så svårt på slutet? Varför inte alla mediciner räckte för att lugna och ta bort smärtan, varför det blev så dramatiskt. Om det känns ok kanske du vill skriva om det vid något tillfälle.

Du skrev om något positivt du skulle berätta också. Känns också spännande att få höra! COh jättefin bild. Det är väl din syster som plåtar så bra?!

2009-10-07 @ 14:34:56
Postat av: Josefin

Hej sofie, jag har skickat ett mejl till dig angående mitt projektarbete,jag vet inte om du har kollat mejlen. :) men du kan väl höra av dig..:)

2009-10-07 @ 16:40:59
Postat av: Anki

Vilken härlig bild! Jag har också undrat vem det är som tar alla dessa fantastiska bilder.



Det är inte alls konstigt att ni känner någon form av hatkärlek till Ackis. Ni tillbringade ju en lång period där och lärde känna personalen samtidigt som anledningen till att ni var där är mycket tragisk.



Låter spännande med mediet på fredag och jag hoppas verkligen att det blir positiva besked angående Victors grav.



Kramar



2009-10-07 @ 16:42:18
Postat av: Jenny - tvåbarnsmor

Vilken härlig bild!:) Ni ser skitcoola ut båda två!



Kram

2009-10-07 @ 22:10:20
Postat av: Charolicious

vilken underbar bild

2009-10-07 @ 22:44:53
URL: http://charolicious.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:
Innan du kommenterar, har du läst inlägget?:


Trackback