Hemma själv

        DATUM: 2009-10-02 TID: 10:12:03
Idag är det första dagen som jag är hemma själv en hel dag.
Peter har börjat prov jobba och kommer vara borta Onsdag, Torsdag varje vecka.

Huset känns kallt och stort, och förutom hundarna som ibland tassar över golvet så är det knäpptyst...
Jag har ätit en rejäl frukost och varit ute med Biffen och Laban på en promenad. Jag blev chockad över kylan som slog emot mig när jag klev utanför dörren. Snart är vintern här...

Kl 11 skall jag på mitt läkar besök, så jag har i alla fall förmiddagen ordnad. När jag kommer hem kanske jag slänger i hop lite lunch, sätter mig i Victors rum en stund och går på ännu en frisk höstpromenad.

Det kommer att bli knepigt att få dagarna att gå utan att de blir alltför långa och ensamma. Men det är tur att jag har hundarna iaf, de är ju lite sällskap =)


Nej, nu måste jag slänga mig i bilen och åka. Jag tittar in senare och skriver några rader.


Kram kram 

Kommentarer
Postat av: Josse (Karlshamn)

Hej Sofie!

Jag hoppas de kommer gå bra för både dig och Peter. Du är en kämpe och jag beundrar dig starkt!

Ni finns alltid i mina tankar=) Kram /Josse

2009-10-02 @ 10:33:25
Postat av: Annika

Vad jobbar Peter med? Hoppas det går bra för honom. Och att du klarar av dagarna ensam i huset. Hundarna kommer hålla dig igång.

2009-10-02 @ 10:35:03
Postat av: Elin

Jag hoppas allt kommer gå bra och att du får dagarna att gå nu när du är ensam. Jag är inne och läser din blogg ibland och du visar en sådan styrka och mod. Jag beundrar er. En tanke från mig till er.

2009-10-02 @ 12:01:54
URL: http://metrobloggen.se/elinstankariord
Postat av: Maria

Hej!



Jag läser din blogg varje dag med blandade känslor, får alltid gråt i halsen när jag läser om dig och din saknad av Viktor.

Jag kom på mig själv idag att jag också saknar Viktor fast jag aldrig träffat honom , fast det känns som man känner honom via bloggen..

Tänker på er !

Kram Maria

2009-10-02 @ 13:27:45
Postat av: Tessan

Det kan vara otäckt att vara ensam med sig själv när man har många tankar i huvudet. Särskilt svårt i din situation. Då är det nog lätt att känna att man bara vill bryta ihop. Men för varje dag du varit ensam och det i alla fall känns ok, kommer du hitta styrka i dig själv. Hoppas denna första dag blir så bra som den kan bli. Jag har lust att sätta barnen i bilen och komma hem till dig som stöd.Hade vi känt varandra hade jag varit hos dig med en gång. :-)



Stor kram

Tessan, mamma till Ida och Tim

2009-10-02 @ 13:37:03
URL: http://tessanova.blogg.se/
Postat av: Ewa i Södertälje

Vill tacka för den fina kalendern Busungar med Victor på framsidan och dina vackra ord som gör kalendern till något alldeles speciellt.

Jag ska ha den på jobbet och ska försöka få mina kollegor att köpa en oxå för att stödja barncanerfonden.

Må så gott och var rädda om varandra

Varma höstkramar Ewa

2009-10-02 @ 13:52:20
Postat av: En medmänniska

Säger precis som Tessan hade också velat vara till stöd och sällskap. Hade jag inte bott så förbannat långt ifrån hade jag mer än gärna kommit till dig Sofie.



Vet att det inte är till någon hjälp men Vi finns här för er (klen tröst jag vet..) och läser och lyssnar från våra datorer. Glöm aldrig det!



Kramar Malin

2009-10-02 @ 18:01:51
Postat av: En medmänniska

Sitter o kollar min kommentar ovan. Det där jag skrev klen tröst..får för mig att just klen tröst låter illa. Ber om ursäkt..hoppas ni förstår hur jag menar...



Kram

2009-10-02 @ 22:26:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:
Innan du kommenterar, har du läst inlägget?:


Trackback