Västerås

        DATUM: 2009-09-26 TID: 21:19:16

I helgen är jag på besök hos min mamma i Västerås. Peter har åkt upp till Helsingland med sin syster för att hjälpa hans mamma med att kakla om i köket och för att umgås.

Vi har haft två fina dagar på stan. Promenerat längs svartån, ätit goda luncher, träffat min mormor, titttat i affärer och bara myst. Det är skönt att komma hemifrån ett tag faktiskt, bli ompysslad och att få lufta sig lite.


Har lagt ut lite bilder från idag. Vi avnjöt en underbar lunch nere vid vattnet som mamma bjöd på.  Jag och mormor åt varsin pizza och mamma en sallad. *mums*
Vi gick förbi domkyrkan och tände lite ljus. Ett för Victor och ett för lillasyster i magen.

Jag är helt slut i benen efter att ha gått fram och tillbaka, börjar bli tungt nu =)
I kväll skall vi bara slappa med en film och en massa gott.   Härligt ! =)






På mammas balkong med vovvisarna





Lunch vid vattnet







Mamsen =)






Lilla Jag






Svartån i all sin glans






Utanför domkyrkan






Ljusen lyser för våra små....






I morgon skall jag få en liten gravid present av mamma. Jag skall för första gången sen i October gå och klippa mig!!!
Mitt hår är i så dåligt skick så det är hemskt. Vilken frisyr det blir får ni se i morgon.
Lägger in före och efter bilder. =)


Ha en trevlig kväll allihopa!''

Kram och Godnatt


Kommentarer
Postat av: annna

du är bäst sofie. jag beundrar dig så nånting!

du är otroligt vacker. hoppas du inte kapar för mycket utav håret för jag är riktigt avis på ditt hår.



kram

2009-09-26 @ 21:28:33
Postat av: Cattis

Va mysigt ni verkar ha! Skönt med miljöombyte och nya intryck! Hälsa mamma och mormor. Kram Cattis och Hasse

2009-09-26 @ 21:46:44
Postat av: Ännu en medmänniska/mamma till 3

Fina bilder som vanligt! Vad mysigt det såg ut, stället där ni åt lunch som ligger alldeles vid vattnet. Har varit i V-ås idag jag med eftersom min dotter hade fotbollsmatch. Så skönt att gå till frissan när man inte gjort det på ett tag, att sitta där i stolen och bli ompysslad är något jag tycker om. Spännande att se hur det blev!

Kramar

2009-09-26 @ 21:54:04
Postat av: Livet med tre ( Maria)

Vad skönt för dig att gå till frissan, det är verkligen sånt man behöver.. en stund när någon pysslar om dig. Ska bli kul att se hur det blev :-) Vad fin du är i din mage, jätte vacker! Har läst din blogg i nån vecka nu.. berörs väldigt mycket av det du skriver, du har verkligen en förmåga att förklara i skrift vad du känner. Måste säga att jag har svårt att läsa ibland för jag blir så ledsen och känner såååå med er, vet inte vad mer jag kan säga.. annat än att jag tänker oerhört mycket på er lilla familj. Massa massa kramar!

2009-09-26 @ 22:17:02
URL: http://livetmedtre.blogspot.com
Postat av: mathilda

Su är så stark och så varm. Ni ÄR EN FAMILJ jag beundrar. tänk arr ha bara lite av er styrka och kärlek



stor värmande kram till er alla

2009-09-26 @ 22:19:26
Postat av: Anki

Vilka fina bilder. Ni såg ut att ha det riktigt mysigt :-) Det är bra att du får ett miljöombyte och blir lite ompysslad, det behöver du!



Kramar

2009-09-26 @ 22:29:36
Postat av: Malin

Låter som mysiga dagar. Vad skönt att du får bli ompysslad lite...



Tänker på er!



Kram

2009-09-26 @ 22:49:48
URL: http://idaoliver.blogg.se/
Postat av: Amanda

vilka fina bilder sofie, du förtjänar verkligen o bli ompysslad. skönt för dig o bli klippt med. Kramar!

2009-09-26 @ 22:51:38
URL: http://jessicaaamandaa.blogg.se/
Postat av: Jenny i Skåne (mamma till tre)

Så härligt ni ser ut att ha haft det. Du är väldigt lik din mamma! Skönt att få bli lite ompysslad hos frisören, det är väldigt lätt att glömma bort sig själv.



Kramar!

2009-09-26 @ 22:56:17
Postat av: Jenny - tvåbarnsmor

Jag sitter här och ler och känner mig så glad för din skull! Va härligt att du kan ha roligt och njuta av livet! Du förtjänar verkligen varje sekund av lycka du kan få! Väldigt fina bilder!

Lycka till hos frisören imorrn!=)



Många kramar

2009-09-26 @ 23:35:24
Postat av: Hanna K

Härligt att bli lite ompysslad, det förtjänar du!

Hoppas du blir nöjd hos frisören, härligt det med!!

Postat av: Caroline L

Det gör så ont att läsa det du skrev den 24.e, känslan av maktlösheten att inte kunna hjälpa sitt älskade barn. Dina beskrivande ord träffar rakt in i hjärtat.

Kollade min mail och såg med glädje att kalendern är på väg... den är nog superfin. Fick också brev från min dotters skola om skoljoggen hennes klass ska medverka i nästa vecka också till förmån för barncancerfonden, sånt värmer hjärtat. Hon får springa lite extra för lilla Victor :)



Fortsätt nu ha det så jättemysigt hos din mamma



kramar till dig

2009-09-27 @ 00:48:09
Postat av: Caroline

Lilla sötaste bebismagen! Du är så fin Sofie! Även om du inte känner dig vacker så ska du veta att du faktiskt är det. Förstår att det börjar bli lite tuffare nu, du har ju snart bara 100 dagar kvar. Jag har 18 dagar kvar till bf och nu längtar man bara efter att få föda och bli av med jättemagen.

2009-09-27 @ 08:39:49
URL: http://lambisoft.blogspot.com
Postat av: Christel

Vad härligt att bli ompysslad när man behöver det !

Du är värd all tid i världen efter det du gått igenom !

Jag är farmor ... med tre egna barn och fem barnbarn och det är ju den största fasan att det skall hända de nära o kära någonting.

Du har verkligen fått gå igenom det !

Jag läser din blogg och kommer följa dej i väntans tider .......... tills lillasyster kommer !!

Ta väl hand om dej !

Kram

2009-09-27 @ 08:48:51
URL: http://christelolsson.blogg.se/
Postat av: Linda, mamma till 2

Hej Sofie!

Vad mysigt ni verkar ha det. Fina bilder på en glad Sofie med en så fin liten mage!!!

Skönt med lite miljöombyte och omyssling av mamma & mormor kan jag tänka mig.

Jag är så avis å dig som ska gå till frissan. Det finns ju inget bättre än att sitta där och få håret tvättat!!! Ska bli spännande att se vad resultatet blir.

Kram kram

2009-09-27 @ 09:07:31
Postat av: Pernilla

Vilka underbara kort på dig/er!!! Syns verkligen att miljöombytet gjorde dig gott!! Dina ögon utstrålar skönhet!! Åh så söt liten mage du har!!

2009-09-27 @ 09:12:12
Postat av: karolinajonsson

söt blogg :D

2009-09-27 @ 09:44:42
URL: http://jonssonfotograferar.blogg.se/
Postat av: Sophie mamma till Nellie

Måste bara säga att du är så otroligt söt!

Många kramar!

2009-09-27 @ 10:59:15
URL: http://beylejd.blogg.se/
Postat av: Ida

Fina bilder!



En ära att du kommenterade i min blogg. Jag beundrar dig så. Din styrka och ditt mod. Att du låter oss utomstående få ta del av din historia. Ska beställa din bok snart också. Tänkte som en julklapp till mig själv:)



Kramar

2009-09-27 @ 11:23:23
URL: http://petterssonida.blogspot.com
Postat av: Marie (en mamma med 3små barn)

Ser ut som ni hade en underbar dag.. var sekund av lycka är du sååå värd!!!!

Mysigt att komma bort lite å bli lite ompysslad!!

Ska bli spänannde att se hur håret blev,men säkert jättefint :)



många kramar

2009-09-27 @ 11:27:34
Postat av: jenny

gråter varje gång jag går in på denhär underbara bloggen om livs kämpen victor men ni ska veta att han mår så mkt bättre där han är nu för han slipper alla doktorer alla sprutor bort från sjukhuset & bort från ont. han tittar ner på er och vet att ni saknar honom men ni träffas snart igen på ett underbar plats som heter himmlen där han nu finns & är en ängel på dagen och en stjärna på natten. tänk att han slipper ha ont tänk att nu mår han bra. ni ses snart så fortsätt kämpa. rest in peace den starkaste stjärnan av dom alla victor -

2009-09-27 @ 11:44:41
URL: http://jjennnny.blogg.se/
Postat av: Annika

Vilka fina dagar. Och gå till frisören är ju bara jätteskönt. Vill också passa på att säga att det måste vara så roligt att ha mormor kvar. Själv har jag bara mamma - jättegammal och har bara träffat min morfar och då var jag som mest två år. I övrigt ingen från den generationen. Jag önskar så att min dotter skulle få ha mor- och farföräldrar i livet men tyvärr är det bara mormor och farmor. Och mormor är som sagt väldigt gammal även om hon har huvuvet i gott skick.

Allt gott till dig och ska bli kul att se nya frisyren.

2009-09-27 @ 12:18:52
Postat av: Cicci

Härliga bilder!

Så skönt att få lite omvårdanad och härlig höstsol.

2009-09-27 @ 13:47:36
URL: http://ciicciiha.blogg.se/
Postat av: Josefin

Jag vet inte vad jag ska skriva, eller hur jag ska formulera mig. Igår kom jag in på en fjorton årings blogg som hade fått tvillingar, jag kollade igenom lite snabbt och såg att hon läste din blogg. Jag klicka mig in här och jag kände igen den lilla glada killen på bilderna, och Victor, jaa victor de klingade sådär bra. Varför kände jag igen honom?. Men joo det är ju den familjen som har varit med i tidningar. Ja minns så väl att jag satt och grät när jag läste att eran högsta önskan var att Victor skulle få dö hemma, men ni fick inte det. Eran älskade lilla prins. Jag bestämde mig för att läsa eran historia, rakt av igår. Jag började från början, jag skratta, jag kände glädje, ilska sorg och jag GRÄT. Tårarna forsade ner, det fanns inget stopp. Jag grät som aldrig förr, jag läste och läste och läste. När jag senare gick ut med kompisarna för att kolla runt på stan så vad det vara en sak som gick runt runt i min hjärna och det var eran familj, hur otroligt starka ni var och lilla victor, den lilla fina killen som kämpade så länge han som var så stark, men den jävla cansern ( om man får säga så) var starkare. Så fort jag kom hem igår natt så satte jag mig till rätta i sängen klickade mig in på bloggen och läste igen, och på samma sätt ramlade tårarna ner, jag förstår inte, men det är nog inte bara jag som sitter här och gråter åt eran berättelse. För det är så, man tar åt sig. Denna historian går rakt in i mitt hjärta. Klockan var runt fyra i morse, då kunde jag knappt hålla mina ögon öppna, så jag fick slita mig, och försöka sova. Jag tänkte på lilla victor när jag fick och lade mig, och det första jag tänkte på när jag vakna var hur starka ni faktiskt är. Nu är klockan snart två, och jag har läst varenda rad väldigt noga, inte missat en liten . eller en liten bokstav. Jag har läst varje rad lika noga. Och nu tänkte jag " meen, är de slut, vad ska jag göra nu" Självklart kommer det fler inlägg. Jag vet inte riktigt vad jag ska säga för att formulera mig rätt, det är så svårt som du säger, att man " inte vet vad man ska säga". Lite kul är det att Marie ska göra kalendern, jag kommer nämligen också från ulricehamn. Och har varit med i en kalender som hon tidigare har gjort, så när jag läste om marie så blev jag jätte glad. Hon är en otroligt snäll tjej, faktiskt.. SJÄLVKLART kommer jag köpa busungarna 2010 utan omständigheter, ska faktiskt beställa den redan idag,( hoppas bara att det inte är försent :( )



Något som jag verkligen grät till i "september inläggen" var victors födelsedag, jag och mamma satt vid min data mamma utbrast " gud vilken fin gravsten, och guuuuuud vilken fin grav va gulligt. det är nog inte alla som lägger ner sådan tid på att göra en sådan grav fin." och jag fick mest gram "visst är den snyft fin.. snyft helt snyft otrooligt," och när ni satt där, och blåste "blåsbulllor" :) *jag ler lite för mig själv" och gjorde den fiina tvåan till victor. Så kände jag sådan kärlek, ni kämpar för victors skull hur jobbigt det än är, så kämpar ni. Och det är riktigt starkt gjort, det är inte alla som orkar kämpa hela tiden, sådana som ger upp. Men varken du sofie, eller peter ger upp. Och det ska ni ha alla pris för i världen.



Och ett jätte grattis till lill tjejjen, det som var lite roligt var att när du skrev om illamående och det där så min första tanke var " victor ska få ett syskon, han kommer bli världens bästa skyddsängel" och sen så går du ut med det, och du skriver nästan samma rad som jag tänkte, att han skulle bli en sådan bra skyddsängel. Och jag fick en sådan lättnad när du skrev att victors tumör inte var ärftligt..

Så ett jätte jätte jätte grattis till dig och till peter och även till victor, som alla ska få ett tillskott i familjen.



Gud jag vet inte riktigt vad jag ska skriva, om jag kunde så skulle nog det bli en hel bok, om hur jag blev så gripen av eran historia. Jag kommer verkligen kika in här nu, varje dag och fortsätta läsa om eran kamp, ( om man får säga så), för det är ju det de är igentligen. Varje dag är ju en kamp för er, och övriga släkt och framför allt victors syskon att överleva, vinna striden för dagen och vara berädd på en ny strid nästa morgon.



ÅÅåh kära ni, ni är så starka så starka, glöm inte det lova mig det? ni är världens bästa föräldrar. Och sofie? även fast victor inte finns med er, så är du fortfarande en mamma. Jag kan lova dig att victor sitter där med sina fina vingar och berättar att "min mamma, hon ÄR världens bästa, och vet ni? jag ska bli storebror till en liten flicka."

"och min pappa? han är starkast i världen."

"och min storebror heter cazper, han tycker jag om jätte mycket sen har jag två stora systrar också, dem heter linnea och thea."

"vet ni meeer?"

"nääää (säger alla i kör"

" Jag har världens BÄSTA familj, jag älskar dem jätte mycket, och så har jag en hund som heter biffen, och sen har jag fått en ny hund han heter laban"



Jag tror att victor sitter där någon stanns på en plats, och slipper all smärta och han berättar så gott om er, hur bra ni är. Sofie du kommer alltid vara en mamma för victor, och peter kommer alltid vara en pappa för honom. Cazper, linnea och thea kommer alltid ha lillebror en liten prins, ja victor.



Det finns inget som kan ta hans plats, och jag vet att ni är stolta över honom, likasom att han är stolt över er. Och du måste ju bara skriva om sedan hur det gick med medium, sånt är ju jätte häftigt jag tror också på sådant. Nej nu får jag nog sluta, så du orkar läsa allt detta, det hoppas jag du gör.

Åh jag skulle bara vilja komma och krama om er allihopa, ge er all min kärlek så att ni orkar ännu ännu mer. <33



Varma kramar från

Josefin Persson 18 år

i lilla Ulricehamn.

2009-09-27 @ 14:04:28
Postat av: Anna Spiik

Ni ser ut att ha haft en bra helg, du är så söt.



Många kramar

2009-09-27 @ 14:17:17
URL: http://fruspiik.blogg.se/
Postat av: Josefin

Jag måste skriva, igen..

Jag lyssnar nu på victors låtar. Blicken blir suddig, jag börjar darra de känns sådär i halsen och tårarna rinner. Rinner ner igen, om och om igen. De forsar, gud vad fint. Det är jätte jätte fint, åh ta han om er.

2009-09-27 @ 14:18:27
Postat av: Josefin

Tredje kommentaren, :)

hoppas jag inte är till för mycket till besvär, det blir den sista idag jag lovar.:)



Det är såhär, att jag har en liten fråga.

Jag går tredje året på gymnasiet med inriktning omvårdnad. Och nu i tredje året håller vi på med en kurs ( jag tror den är på 3000 timmar) ett projektarbete. Vi får välja vad vi vill, men helst ska vi ha med någon slags inriktigt på omvårdnadsbiten. Jag hade först tänkt att göra ett arbete om en sjukdom, men nu bara för några sekunder sen slog det mig. Neuroblastom, jag ska skriva om Neuroblastom.!! Jag vill veta mer om sjukdomen vad som händer och vad de finns för symtom, behandlingar ja du vet?. Jag ska kolla upp detta först, jag har målat upp världens bild, jag ska klicka hem din bok, jag ska åka upp till akademiska, jag ska göra så mkt. Men nu kommer frågan till er, om ni orkar, och om ni känner att ni klarar av /vill..

Vill ni vara en del i mitt arbete? om svaret är ja, så får vi kontakta och komma fram till en lämplig konversation och hur mkt ni vill/klarar att vara med. Detta skulle vara jätte kul för mig, att få göra något som har en betydelse för så många, att veta om sjukdomen och hur den drabbar människor.

Vore kul, om ni tog kontakt.



[email protected]



Tack på förhand.<3

2009-09-27 @ 15:42:32
Postat av: Josefin

Tredje kommentaren, :)

hoppas jag inte är till för mycket till besvär, det blir den sista idag jag lovar.:)



Det är såhär, att jag har en liten fråga.

Jag går tredje året på gymnasiet med inriktning omvårdnad. Och nu i tredje året håller vi på med en kurs ( jag tror den är på 3000 timmar) ett projektarbete. Vi får välja vad vi vill, men helst ska vi ha med någon slags inriktigt på omvårdnadsbiten. Jag hade först tänkt att göra ett arbete om en sjukdom, men nu bara för några sekunder sen slog det mig. Neuroblastom, jag ska skriva om Neuroblastom.!! Jag vill veta mer om sjukdomen vad som händer och vad de finns för symtom, behandlingar ja du vet?. Jag ska kolla upp detta först, jag har målat upp världens bild, jag ska klicka hem din bok, jag ska åka upp till akademiska, jag ska göra så mkt. Men nu kommer frågan till er, om ni orkar, och om ni känner att ni klarar av /vill..

Vill ni vara en del i mitt arbete? om svaret är ja, så får vi kontakta och komma fram till en lämplig konversation och hur mkt ni vill/klarar att vara med. Detta skulle vara jätte kul för mig, att få göra något som har en betydelse för så många, att veta om sjukdomen och hur den drabbar människor.

Vore kul, om ni tog kontakt.



[email protected]



Tack på förhand.<3

2009-09-27 @ 15:43:02
Postat av: Malin

Hej Sofie

Tack för din helt underbara blogg...

Är inne var dag och läser om dig o din familj.

Du får mig att gråta o skratta om vartannat!

Idag skänkte jag pengar till Victors fond

Många kramar

Malin i Malmö



2009-09-27 @ 20:44:20
URL: http://malinsweb.blogspot.com
Postat av: Malin

Hej Sofie

Vet inte riktigt vad jag ska skriva men vill tacka dig för din underbara blogg.

Läser din blogg dagligen och gråter o skrattar om vartannat..

Skänkte en peng idag till Victors fond.

Många kramar

Malin i Malmö

2009-09-27 @ 21:08:18
URL: http://malinsweb.blogspot.com
Postat av: carro

även fast inte inlägget är specielt sorgligt så får jag alltid tårar i ögonen för vissa inlägg är så tragiska. usch jag blir så ledsen för eran skull:( Jag vill fråga en gång till du började skriva om delar och hur ni märkte att victor hade cancer ska dui fortsätta med dom ?

Lycka till med flickan

kram

2009-09-27 @ 21:20:22
Postat av: En medmänniska

Glad att läsa du haft det bra med din mamma och mormor. Jättefina bilder och så fin mage :) Du är så sööt Sofie!!

Hoppas ni också haft det bra Peter hos er mamma du och din syster!



Kramar Malin

2009-09-27 @ 23:17:35
Postat av: Tessan

Vad mysigt du verkar ha haft det. Det är du verkligen värd! Hoppas det gick bra hos frisören.



Stor kram,

Tessan, mamma till Ida och Tim

2009-09-28 @ 07:30:18
URL: http://tessanova.blogg.se/
Postat av: Carola

Du är så vacker att ingen människa skulle märka om du inte klippte dig på 2 år:), och du och dina systrar sjunger sååååå bra. Jag sätter på DIN Halleluja ibland och ser er framför mig när ni sjunger den. Jag är så ledsen för allt du fått uppleva och all sorg du känner. Jag har läst din blogg länge nu och Du berör mig. Er kärlek till varandra och till Era små barn är beundrandsvärd och jag hoppas att jag skall få läsa om dig och ditt liv länge. Du frågade för ett tag sedan om råd angående att ev. flytta eller bo kvar. Tänk på en sak att det kanske är bra med nya väggar, Era minnen med Viktor finns i era hjärtan och de kommer aldrig att försvinna. Nytt är bra ibland man skall kunna andas där man bor och för mycket minnen är inte alltid hälsosamt. Ditt möte med ett ev medium kan säkert ge dig klartecken till att han inte bryr sig om vad ni bor eller om hans saker finns i "hans" rum, han hittar alltid och finns alltid hos er ändå. Många kramar Carola

2009-09-28 @ 19:55:19
Postat av: Jessica/mamma till 2

Vad mysigt att bli ompysslad av mamma och mormor, det är du värd.

Så fina bilder, så vacker du är och så fin mage. Förstår att det ska bli skönt att gå till frissan, spännande att se resultatet.

Tänker så på dig, Peter, fina Victor och lilla sessan i magen.

Ta hand om varandra.

Kramar

Jessica

2009-09-28 @ 21:43:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:
Innan du kommenterar, har du läst inlägget?:


Trackback