Energi och döden

        DATUM: 2009-09-18 TID: 12:58:28
Jag har aldrig riktigt trott på det här med himmel och helvete, och jag har vädigt svårt att begripa vart man ta vägen när man dör.
Många fysiker och proffesorer menar på att kroppen töms på den energi man lagrat på sig och den energin "eller själen kanske?" förflyttas bort.
Jag drabbas väldigt ofta av plöttsliga "kraft tömmningar". Eller jag vet inte vad man skall kalla det.
Det är precis som att man från ena stunden till den andra bara töms på energi och ork. Det går knappt att röra sig, man börjar kallsvettas och håller på att svimma.
Det är en jätte obehaglig känsla och det håller ofta i sig i ca 15-20 min.
Ofta måste jag avlägsna mig från platsen där jag befinner mig för att det skall bli bättre.

Det här kan hända mig precis var som hellst men ofta när jag är vid graven. Min tanke är om det här kanske uppstår om Victor är närvarande.
Att hans energi "tömmer" mig på min. Jag vet inte om det stämmer, men jag har hört talas om det förut.
Jag har ju väldigt svårt att känna hans närmaro på andra sätt, men detta kanske är ett bevis på att han eller någon ibland dyker upp.

Vad tror ni, är det någon som har läst något om det här?

Kommentarer
Postat av: Lotta vimmelmamman

Hej Fina du.

Självlart känner jag till dig och din historia. Och tack för att du berättar den.



Kram Lotta

2009-09-18 @ 13:21:50
URL: http://vimmelmamman.blogg.se/
Postat av: Tildas mamma

Ja, kanske är det så att våra energier påverkar varandra när de träffas. Jag har också tänkt att energin, eller själen, lämnar kroppen när en människa dör och att den på något sätt finns kvar. Antingen här på jorden hos oss, eller i en annan dimension som vi levande ännu inte är medvetna om. Att allt bara skulle ta slut tror jag inte.

Och om energierna finns kvar här runt omkring oss så verkar det mycket rimligt att vi levande ibland skulle kunna känna av dem. Man kan ju ofta känna närvaron av en person i ett rum även om personen inte syns, så varför skulle det inte kunna vara på liknande sätt när en kroppslös själ är i närheten? Banden mellan föräldrar och barn är ju väldigt starka och finns nog kvar även nu.

Våra barn finns någonstans, jag vet bara inte var. Och de kommer nog och hälsar på oss lite då och då.



Kram, Tildas mamma

2009-09-18 @ 13:46:46
URL: http://tildasmamma.wordpress.com
Postat av: Anna Spiik

Kan säga att jag ibland har fått samma känsla, att jag blir helt tömd på energi och bara måste iväg eller hur man ska uttrycka det..



Jag tror starkt på att dem som gått bort och stått en nära är närvarande fast vi inte kan se dem. Att det finns en värld någonstans där dem som lämnat oss bor.. Har trott det sedan jag var liten och vill nog tro så nu också. Minns att när pappa gick bort, så ville man ibland inte göra vissa saker, för man tänkte att det skulle inte pappa ha tyckt om.. Så nog finns dem där och påverkar våra beslut.



Hoppas ni får en trevlig fredag, här lyser solen :)

Många kramar till er



2009-09-18 @ 13:51:25
Postat av: mamma till oliver

Jag tror mycket väl att det kan vara så,han visar på det sättet att han finns vid er sida. Man har ju hört så mycket olika hur dom på andra sidan kan förmedla sig på men det beror nog på hur pass mottaglig man är själv..

Jag har nog aldirg riktigt haft den känslan men nära inpå,lika att man känner av någon form av erergi ibland om man går in i ett visst rum eller hus.

Lille prinsen står nog ständigt vid eran sida och gör så här ibland för att visa att han finns med er!

det är vad jag tror...

tänker på er som alltid,varje dag!

ha en trevlig helg och klappa om lille sessan i magen!

kramar

2009-09-18 @ 13:58:26
Postat av: Annika

Hej,



Jag har funderat mycket på de här sakerna. Särskilt sedan jag läste om Victor första gången eftersom det triggade igång så mycket känslor hos mig. I samband med det träffade jag en person som rekommenderade mig att läsa en bok som heter Döden är livsviktig (minns inte författaren) men den var väldigt intressant. Om människor som upplevt nära-dödenupplevelser, människor inför döden osv. Baserad på olika fall sen rätt lång tid tillbaka. Den känns ju lite old fashion men jag kan ändå rekommendera den för den som är intresserad. Går att låna på biblioteket.

Vill också tillägga att jag upplevde en oehört stark närvaro av min pappa på en begravning nyligen. Jag upplevde att han stod precis bakom mig där jag satt i bänken och jag började plötsligt gråta. Det var som om jag liksom fylldes av något. Jag hade inte blivit förvånad om han dykt upp på riktigt. Det var väldigt starkt. Det här hände på min kusins begravning så de var ju släkt.

2009-09-18 @ 14:54:20
Postat av: Therese

Hej!!

Läste din blogg för första gången idag och mina tårar kan bara inte sluta att rinna.....är mamma till 2 pojkar som idag är 18 och 15 år, och man slutar aldrig att oroa sig! Men att de ska dö ifrån en när de är bara bebis är väl inte rätt??? Jag hoppas att din bebis i magen kommer att lindra din sorg lite men en annan människa kan aldrig ersätta. Du ska veta att på andra sidan tar de hand om varandra bättre än vi gör här så din lilla Victor är väl omhändertagen där. Du skriver så fint och hoppas att du vinner denna tävling!! Kramar om dig"!!! Tezz

2009-09-18 @ 15:10:13
Postat av: ParadisFrida

Jag är inte troende, så jag kan väl inte påstå att jag tror på varken en himmel eller ett helvete. Men jag tror på att dom som har lämnat oss kan påverka oss på olika sätt, precis som du skriver med energi och känslor.



Jag brukar vara mycket skeptiskt och vill gärna ha fakta och "svart på vitt", men jag har ändrat uppfattning efter att jag träffade en sk medial person. Då upplevde jag så mycket känslor, väldigt plötsliga och okontrollerade i hennes närvaro. Hon berättade saker om mig som hon absolut inte skulle kunna veta, saker som jag och min farmor gjorde när jag var liten ( vi stod varandra mycket nära, och hon dog plötsligt i hjärtinfarkt när jag var 11 år)

Dessutom berättade hon att hon kände min sorg, en sorg som inte hade med min fysiska person att göra utan det var för en annan person som inte står mig nära (släktmässigt) en sorg för ett barn!! Det här var i början av maj så det var ju inte långt efter att eran Victor lämnat jorden! kände mig iskall i hela kroppen och började plötsligt gråta okontrollerat, så visst tror jag på att själen lever vidare.

Låter säkert jätte flummigt!



Tänker på er, Stora kramar!



Victor för alltid i mitt hjärta..

2009-09-18 @ 16:55:17
Postat av: Ingrid

Omtanke och kärlek!!!

2009-09-18 @ 17:31:08
Postat av: Sara Nordberg

När jag läste ditt inlägg kände jag direkt igen mig, jag blir också tömd på all ork och energi, kallsvettas och allt snurrar. Har inte mist någon så nära som du har gjort men jag har många gånger undrat varför jag blir att må så där.

Ta hand om Er.

Många kramar

2009-09-18 @ 18:13:45
URL: http://saranordbergs.blogg.se/
Postat av: Marie (en mamma med 3små barn)

Ibland kan det nog vara svårt för många att tro på sådant som inte syns.Att det finns något efter döden..att livet bara är en början...på den långa evigheten som alla kommer till!



Jag tror absolut på något efter döden..men vet inte riktigt på vad.Jag bara vet efs jag både sett och känt det många många gånger.

För en del är det vanligast med drömmar...när man sover e man mer öppen för sådant som egentligen inte "hjärnan förstår"

En del är mer mottagliga än andra för tecken.Speciellt barn..Men man känner verkligen om det är något :)



Sitter å tittar på bröderna lejonhjärta med äldsta sonen (5år) å jag gråter som ett litet barn..

Det måste ju bara finnas Nangijala..



Många kramar till er!!

.



2009-09-18 @ 19:44:00
Postat av: Anna

Kom att tänka på en detta när jag läste om din energi förluts, i min förra lägenhet så hade det innan bott en tjej som "kände kontakt från andra sidan" eller hur jag skall beskriva. (Sen får man tro på sånt hur mycket man vill, men jag tror) Jag var ofta väldigt trött och tömd på energi när vi bodde där. Sen köpte vi hus och det känndes som om jag blev en ny msk. Så det är säkert er lilla fina Viktor som är hos dig för en stund! *Styrke kramar*

2009-09-19 @ 06:53:26
URL: http://mammaannatill2.blogspot.com/
Postat av: bettygirl.blogg.se

jag är ett levande bevis på att man kan se själar när dom vandrat vidare, det är inget ja bett om att få göra utan det bara händer o då är det så otroligt. ja skulle kunna berätta så mkt om detta o om alla mina erfarenheter men då tar ja upp hela sidan haha men det finns absolut o självklart är han hos dej sofie, det behöver du aldrig tveka på !! o ja det töms enormt mkt energi, varje gång det händer blir ja helt slut o måste vila, det låter så skruvat allt detta för flera av er ja vet, men dom som varit me när ja berättat om deras anhöriga osv har blivit så fascinerade av allt ja berättat o förklarat. ja ska inte gå in vidare på detta mer nu för då får ja bara en idiotförklaring, haha så det låter ja bli !



men tveka inte sofie. din son finns där, hans närvaro är så tydlig när du känner så där. tänd ljus oftare. då får du känna det oftare.



kram betty <3

2009-09-19 @ 08:41:33
Postat av: En medmänniska

Jag hoppas och vill tro att det är er älskade Victor som är nära när du känner dig så!!



Kram Malin

2009-09-19 @ 22:28:45
Postat av: Linda, ängeln Olofs mamma.

Jag känner igen dessa energitömningar du beskriver. Jag hade ingen aning om att det skulle kunna berott på Olofs närvaro. Hade kanske känts bättre om jag hade trott att det var han. Jag trodde det berodde på att allt bara var för mycket. Jag hade oxå problem med försäkringskassan som ville tvinga mig ut i arbetslivet vilket inte var enkelt då jag inte hade något jobb att komma tillbaka till (vikariatet var slut).



Kramar

2009-09-27 @ 22:24:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:
Innan du kommenterar, har du läst inlägget?:


Trackback