Mama hjälte

        DATUM: 2009-09-02 TID: 21:49:52

I Måndags när jag stod och hällde upp kaffe på morgonen, så ringde telefonen.
Det var en reporter från Expressen som berättade den otroliga nyheten att jag har blivit en av de fem som juryn valt ut att folk skall kunna rösta på till Årets Mama Hjälte 2010.

Jag lät säkert ur dum när jag stammade fram ett "Oj då.." "Jaha, vad roligt"
Blev självklart mycket gladare så fort jag hade lagt på luren och hunnit smälta nyheten. Årets Mama Hjälte... Wow... Vilken titel =)
Reporten berättade att redan på Onsdagen , alltså idag, så skulle jag bege mig till Expressen huset i Sthlm för fotografering och för att möta de andra mammorna.
Jag ringde genast upp min syster, Peter och mamma för att berätta nyheten, och alla blev jätte glada.

Så idag har jag varit på fotografering och fått träffat fyra alldeles otroliga mammor, med fyra olika livsöden och berättelser utöver det vanliga.
Jag är som de flesta kanske vet, inte alls van att stå framför kameran, så jag kände mig ur dum när jag stod där framför fotografen och försökte se "inte fullt så överlycklig, utan lite sådär lagom glad" ut.

Det roligaste av allt var att få träffa de andra mammorna och jag tycker verkligen att det är fem stycken starka kandidater i år och att alla förtjänar att vinna.
Så nästa vecka så skall tydligen artikeln publiceras i Expressen, så att ni alla kan börja rösta på vem ni tycker förtjänar titeln.

Usch, det är som jag sade till en av mammorna där. Man nästan önskar att det inte blev någon röstning, utan att alla fem kunde få bli Årets Mama Hjältinnor istället.
Jag menar, det kommer ju att kännas dumt för den som vinner. Vadå, är den personen "mer värd" titeln än de andra?
Nej jag gillar igentligen inte själva tävlings grejen, det vore roligare som sagt om alla fick berätta sin historia och sedan prisas lika mycket.
Men men, nu är ju inte fallet så, och jag är så otroligt hedrad att ens ha blivit utvald, så jag vet inte ens vad jag skall säga.

Så tack till alla er som nominerade och trodde på mig. Vi får se hur långt det räcker. =)


Ps: Vågar inte publicera några bilder än eller säga vilka de andra mammorna är . Så ni får hålla er till tåls =)

Puss


Kommentarer
Postat av: Josefine

Du är verkligen värd titeln årets mama!!

Man får gratulera såå mycket!!

många kramar josefine

2009-09-02 @ 22:05:04
URL: http://mywerner.blogspot.com
Postat av: Emma

Grattis!! :)

2009-09-02 @ 22:08:08
URL: http://emmaanystrom.blogg.se/
Postat av: Amanda

åh, så roligt. stort grattis :D Kramar!

2009-09-02 @ 22:20:46
URL: http://jessicaaamandaa.blogg.se/
Postat av: annika

Sofie, så underbart roligt. Jag var en av dem som nominerade dig och jag är så glad över att du blev utvald. Men jag kände på mig att du skulle bli det. Vore oerhört märkligt annars. Ska bli spännande att läsa om de andra mammorna också förstås.

Kommer artikeln i nästa Mama då? Gud vad spännande!

Kram, kram.

2009-09-02 @ 22:21:53
Postat av: Anna Haapala Silfver

Så himla häftigt vännen!!!

Du är ju bara en så självklar vinnare, även om jag fattar att de andra mammorna naturligtvis också är värda sitt pris.

Men för mig finns det bara en vinnare och det är såklart DU min kära vän.

Min röst och så många med mig har du ju redan!!!

Bamse Kram till dig ( och Peter oxå såklart ) /// Anna

Postat av: Caroline L

Åh jättekul, jag hade blivit förvånad om du inte blev nominerad :)

Håller med de andra det finns bara en vinnare och det är du, absolut!

Än en gång jättekul och grattis det är du verkligen värd.



Jättefina bilder från Victors plats, de bara utstrålar kärlek!!!



Kramar till er...

2009-09-02 @ 22:46:08
Postat av: Hanna K

Åh vad roligt, hoppas du vinner, det är du verkligen värd!! Måste se artikeln!!

Postat av: Linda, ängeln Olofs mamma.

Grattis, vad roligt! Du är verkligen värd titeln och du har stor chans att vinna! Jag tror på dig - du vinner!

2009-09-02 @ 23:24:06
Postat av: Sophie mamma till Nellie

åh vad roligt!

Jag hoppas du vinner =)

Många kramar!

2009-09-03 @ 00:03:36
URL: http://beylejd.blogg.se/
Postat av: En medmänniska

Åh va roligt Sofie! Förstår ändå hur du känner men så är det ju bara en kan vinna och jag hoppas verkligen att det blir du och självklart kommer jag rösta!



Många kramar till Er

2009-09-03 @ 06:26:09
Postat av: Ännu en medmänniska/mamma till 3

Kikar in en snabbis för att säga grattis! Jag har också skickat in en nominering efter ett tips från någon här på bloggen;) Även om bara en kan vinna så är ni alla vinnare ändå, precis som du skriver. Känn dig hedrad, du är verkligen värd detta oavsett om du vinner eller ej! Du kan räkna med en röst från mig med.

Kramar!!!!!!!!!!!

2009-09-03 @ 07:15:48
Postat av: Tessan

ÅÅÅAAAHHH! Vad glad jag blir!!!



Jag har också skickat in en nominering. Om du är intresserad kan jag maila över det jag skrev...

Jag kommer givetvis rösta på dig och tycker som de ovan, för mig finns bara en vinnare.



Jag hoppas och tror att det även hjälper till att uppmärksamma sjukdomen ännu mer och att det ger resultat i Victors fond.



Sofie och Peter, ni är så bra och så starka människor!



Stora och många kramar,

Tessan, mamma till Ida och Tim

2009-09-03 @ 07:40:21
URL: http://tessanova.blogg.se/
Postat av: Tess

Vad coolt att du är med Sofie, du platsar verkligen, hade ingen aning om att det va nominering ens.. ;-)

Lycka till.

Hejar alltid på dej!!!



Kram tess mammma till 2 grabbar

2009-09-03 @ 08:06:53
Postat av: Victors morfar Christer

Hmmmmm ??? undrar vem jag ska rösta på ??? ;) :)



LYCKA TILL GUMMAN!!!!!!!!!



kram

pappa

2009-09-03 @ 09:02:47
URL: http://mckillen.se
Postat av: Cecilia

Kommer definitivt att rösta på dig, detta är du så jäkla mycke värd



Lycka till!

2009-09-03 @ 09:10:23
Postat av: Mia (Rörknektarna)

Gratttis! Kul! Självklart ska vi alla på RK rösta! Vi är stolta över er styrka och du/ni är redan vinnare. Kram Mia, med barnen Zandra och Eddie

2009-09-03 @ 09:35:56
Postat av: Jeanette (Sabinas mamma)

Åhh va roligt!! Stort grattis och jag kommer självklart rösta på dig. Som flera tidigare skrivit så är du redan en vinnare !! All uppmärksamhet som barncancer kan få är positivt.

Du och Peter är fantastiska.



Jeanette och Kenth

2009-09-03 @ 10:01:32
Postat av: Therese mamma till Hilma

Stort grattis! Jag ska rösta på dig! :-)

Snart är kalendern Busungar 2010 klar, så alla ni som inte bokat någon kalender än - gör det! http://schollingsbusungar.blogg.se

Allt överskott kommer gå till Barncancerfonden och ni får en fantastiskt fin kalender att hänga på väggen!

Kram från Therese

2009-09-03 @ 11:08:39
Postat av: mamma till oliver

åh stort grattis..:) vad roligt!!!

det är du verkligen värd!

längtar tills det pupliceras,ska köpa tidningen varje dag nästa vecka..:)

tänker på er! kram kram

2009-09-03 @ 11:14:48
Postat av: Jessica

Glada nyheter minsann. =) Jätteroligt. Grattis Sofie!!! Jag kommer hålla tummarna att du vinner. Men det är ju sant som du säger, ni är alla vinnare oavsett vem folket röstar mest på. =)

Kram

Postat av: Marie (en mamma med 3små barn)

Grattis till dej..du är en vinnare oavsett..

Men min röst har du å jag tror på dej :)

Å som du säger så e självklart alla värda priset.

Vad spännande med fotografering å allt!!

Det e helt otroligt allt du orkat å gjort sista tiden..du är verkligen oslagbar Sofie!!



många kramar

2009-09-03 @ 12:38:11
Postat av: Jenny i Skåne (mamma till tre)

Åh så roligt att höra! Jag är också en av de som nominerat dig, efter tips här bland kommentarerna tidigare, och även om ni alla utvalda säkert är värda att vinna så kommer min röst att gå till dig! Detta är du så värd (och din Peter borde förstås också få komma med på ett hörn)!



2009-09-03 @ 12:51:00
Postat av: Yvonne - en mamma i Handen

Ett stort grattis till dig, Sofie! Hade det på känn att du skulle bli nominerad. Självklart röstar jag på dig även denna gång - du är en given vinnare oavsett om du kammar hem titeln eller inte!



Kram /Yvonne

2009-09-03 @ 19:09:28
Postat av: Heidi

Vad roligt - gratulerar!! Jag var också en av dem som nominerade dig :) Självklart kommer jag att rösta på dig!

2009-09-03 @ 22:33:06
Postat av: Marjan

Hej!



Min mamma är också nominerad och hon berättade så bra om dig så jag var tvungen att titta in på din blogg och läsa lite. Blev så rörd av det som har hänt dig och din famil.

Jag tycker också att ni alla borde få titeln för ni är värda det.

Önskar dig all lycka!

2009-09-03 @ 23:11:01
Postat av: Marjan

Hej!



Min mamma är också nominerad och hon berättade så bra om dig så jag var tvungen att titta in på din blogg och läsa lite. Blev så rörd av det som har hänt dig och din famil.

Jag tycker också att ni alla borde få titeln för ni är värda det.

Önskar dig all lycka!

2009-09-03 @ 23:12:25
Postat av: Jessica/mamma till 2

Grattis, grattis!!

Jag tycker också att alla borde få vinna, ni alla är värda titeln. Jag ska absolut rösta på dig, Sofie.

Kramar till er

Jessica, Filippa och Kevin

2009-09-04 @ 12:05:05
Postat av: Sofie

Grattis!

2009-11-14 @ 22:00:11
URL: http://magstarkt.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:
Innan du kommenterar, har du läst inlägget?:


Trackback