Tänd ett ljus och låt det brinna...

        DATUM: 2009-09-12 TID: 18:13:56


Det lyser ljus i Victors rum varje kväll.
De lyser för Victor och alla andra barn som fått vingar.

Den rosa masken på bilden nedan målade jag till honom på sjukhusets målarverkstad. Han älskade den och
utropade ett glatt "Aa Buu" varje gång han såg den. =)







Buuuu.... =)




Min lilla syster kunde inte låta bli. Så detta är det första plagget till nya bebben=)






Den underbart fina gåvan från läsaren Anna Spiik med familj.
Hela Laban familjen bland starka stjärnor =)
Tack tack tack... Ur fiin =)








Kommentarer
Postat av: Anna Spiik

Åh vad glad jag blir att jag kunde få ge er någonting. Det betyder så mycket för mig, det har inte gått en enda dag utan att jag har tänkt på er och lilla söta Victor.



Jag tänder ett ljus för Victor varje kväll, hans ljus står bredvid det som jag även tänder för min pappa..



Många kramar

2009-09-12 @ 18:25:05
Postat av: Tess W

Vilken fin liten klänning!



Förstår att det är en fin balansgång mellan glädje och sorg just nu!



Men det är ju det som kallas livet!



Ni har ju rätt att vara glada och ledsna samtidigt!



Så kommer det ju att vara resten av era liv för tiden läker INTE alla sår.



Men förhoppningsvis kan glädjen få ta större och större plats, det är jag säker på att Victor skulle vilja för eran skull!



Stora kramar Tess W

2009-09-12 @ 18:26:29
Postat av: En medmänniska

Åå kan föreställa mig hur Victor glatt ropade Aa Buu när han såg masken er fina käraste lilla Prins. Så rörande att läsa.

Hans byrå med alla fina saker och ljusen för honom och alla andra änglabarn. Blir så rörd. Och fotoramen på er ååå.



Plagget var så sött :)



Ska tända ljusen för Victor nu.

Kramar och styrka till er Sofie och Peter



Malin

2009-09-12 @ 18:31:12
Postat av: En medmänniska

Gud ja vilken underbart fin och passande gåva utav Anna Spiik m fam. Jättefin!!



Malin

2009-09-12 @ 18:32:37
Postat av: En medmänniska

Ljus för Victor och Alla andra änglabarn såklart! Hoppas dom busar och har det bra och jag är säker på att Alla fina änglaföräldrar ser efter dom.



Malin

2009-09-12 @ 18:35:50
Postat av: Marie (en mamma med 3små barn)

Såå fint på hans byra med alla saker,skapade av kärlek å värme :)

Å bilden på dej å Victor..den e underbar!!

Å "laban" till Victor och "Tummen" till syster..det e ju perfekt!!!



Måånga kramar!!



Här brinner det oxå ljus

2009-09-12 @ 19:35:23
Postat av: Jenny i Skåne (mamma till tre)

Åh så fint ni har det med Victors alla minnen. En så oerhört fin, glad och levande bild på er två, det känns så ofattbart även för mig som bara "känner er" via bloggen, att han inte finns med er längre. Eller, finns med gör han ju, bara inte som förr. Underbar klänning till lillasyster! :-)



Ljus brinner här nere i Skåne också, för Victor, för er och för alla andra som behöver!

2009-09-12 @ 20:14:41
Postat av: Malin

Vill bara säga att din blogg berör mig ända in i märgen..

Styrkekramar till dig o din familj..



Trebarnsmamma i skåne

2009-09-12 @ 20:24:57
Postat av: Yvonne i Handen

Sååå fina saker. Bilden på dig och Victor är helt underbar - där strålar det verkligen om er att ni är varandra.



Kram / Yvonne

2009-09-12 @ 20:40:32
Postat av: bettygirl.blogg.se

om man vill köpa nåt till bebisen ? var ska man skicka det då?? :)



kram betty

2009-09-12 @ 21:25:36
Postat av: Emma

jag fick hem din bok på posten för kanske 3 veckor sedan. Men jag har inte ens öppnat den än. Vet inte varför, om det är för att jag inte vågar, eller om det för att jag verkligen vill ha tid när jag läser den för det är inte en bok jag vill läsa igenom "bara sådär", jag vill ta den till mig, men vågar jag? Jag ska börja läsa den på tisdag kanske...

2009-09-12 @ 21:30:05
URL: http://aliceochwilma.blogg.se/
Postat av: Jessica/mamma till 2

Åh så fint, underbara minnen på lill prinsens byrå.

Jag blir väldigt rörd när jag ser allt fina, åh Victors napp ,fotot på dig och fina Victor är helt underbar.

Jätte söt klänning till lilla prinsessan och gåvan från Anna passar Victor perfekt.

Victor och ni finns alltid i mina tankar varje dag.

Många kramar

Jessica

2009-09-12 @ 22:03:18
Postat av: Malin

Vad mycket fina saker...



Tänker på er som vanligt och önskar att allt vore annorlunda....



Tusen bamsekramar till dig finaste Victor....och styrkekramar till din mamma och pappa



2009-09-12 @ 22:13:41
URL: http://idaoliver.blogg.se/
Postat av: Jenny - tvåbarnsmor

Så fint Victor har det på sin byrå! Fotot på er är verkligen jättefint! Så mycket bus och kärlek det förmedlar! Vet inte vad mer jag ska skriva just nu, men ni ska veta att jag tänker på er varje dag!



Kramar

2009-09-12 @ 22:32:14
Postat av: Amanda

åh sofie, vad fint du gjort o sakerna är fantastiska. självklart finns ni alltid med i mina tankar. jag ska också maila dig en dag framöver o dela med mig av mina svårigheter men tyvärr orkar jag inte just nu. är för trött. Kramar

2009-09-12 @ 22:32:34
URL: http://jessicaaamandaa.blogg.se/
Postat av: Jenny - tvåbarnsmor

Glömska jag... Skulle ju såklart även kommenterat dom fina presenterna!!! Jättegulligt!=)

2009-09-12 @ 23:07:44
Postat av: Sophie mamma till Nellie

Här hemma brinner en lykta varje kväll till alla barn som har det svårt och som tittar ner från stjärnorna. Kramar!

2009-09-12 @ 23:24:30
URL: http://beylejd.blogg.se/
Postat av: Eva

http://jenni80.bloggsida.se/



Har du sett den här bloggen.....



Kram

2009-09-13 @ 10:26:33
Postat av: Helena

Fin byrå, vackra minnen...världens sötaste lilla pojk!

Det var en superfin "tummentop/klänning" ni fått till den lilla! Undrar var den är inköpt=)?

Kram Helena

2009-09-13 @ 16:23:51
Postat av: Johanna

Tack för att du delar med dig! Här kommer en text som jag tyckte var jättefin, hoppas du oxå tycker det! Kram Johanna



Sorg är en triangel som snurrar runt

i hjärtat med spetsar som rispar. Det gör fruktansvärt ont.

Men vartefter tiden går slits spetsarna ner mer och mer, och till sist har

triangeln blivit alldeles rund. Den fortsätter att snurra, men utan smärta.

Sorg är en process som tar tid. Hur lång tid det tar innan man

kan börja leva igen beror på många olika saker. På vilket stöd man har,

och vilka resurser. När man klarar av att se att glädjen över det man

/har/ en dag kommer att överskugga saknaden efter det man /inte har/.

När man klarar av att släppa taget om sorgen, då är triangelns spetsar

bortslipade, och kulan blir till en skatt i ens hjärta."

/ur en bok av Unni Lindell



2009-09-13 @ 18:02:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:
Innan du kommenterar, har du läst inlägget?:


Trackback