Den 4:e September

        DATUM: 2009-09-03 TID: 23:08:40
I morgon är dagen... Dagen vi trodde skulle vara fylld med skratt och firande.
Morgonen som jag hade tassat upp tyst på tå för att inte väcka dig, smygandes med tårta och paket.
Sjungandes hade jag och pappa kommit in i ditt rum, försiktigt tänt lampan och sett dig slå upp dina stora fina ögon.
Du hade skrattat och pekat "Däär" på alla presenter som du skulle få i färgglada paket, och med stora ögon hade du förväntansfullt rivit upp pappret för att ta dig en titt.
Vi hade tagit upp dig i vår famn och kramat om dig länge, för tänk en stor prins idag fyller år.
Tillsammans hade vi ätit en god frukost med pankakor, och kanske skulle du fått smakat lite kaffe som du älskade.

Familjen hade samlats under dagen för att fira dig och vi hade bara gjort saker du tyckt varit roligt.
Fyrhjulingen hade stått parkerad utanför, redo för att ta med dig på en tur, och kamerorna hade smattrat och blixtarna lyst upp hela himmelen av alla kort som skulle tas.
Självklart så hade det spelats musik från din älsklings cd, och vi hade alla dansat och sjungit tillsammans.
Blåsbubblor hade du nu lärt dig att blåsa alldeles själv och du och dina syskon hade skrattande blåst en miljon.

Du hade nog valt att ha på dig din oranga bil tröja som du älskade så mycket, tillsammans med din röda keps som satts på sne. Du hade skrattat och apat dig som vanligt och kanske till och med skrämt oss med ditt "Buu".
Motorcykeln hade gått varm här hemma då du i timmar tuffat fram och när du på kvällen jäspat trött så hade vi utmattade lagt oss tillsammans i sängen.
Godnatt min prins, godnatt min skatt... och tillsammans hade vi somnat. Mamma, pappa och du med armarna om varandra, nöjda efter en underbar dag.





Verklighetens morgondag kommer att vara så tom då vi tysta vaknar i våra sängar.
Ensamma kommer jag och pappa att gå in i ditt rum, tända dina ljus och hålla varandras händer. Vi kommer tysta stå och minnas all glädje du spred och hur du alltid fick oss att känna oss älskade.
Vi skall blåsa hundra färgglada ballonger och fästa dom lite överallt så att vi är säkra på att du ser dem och dina favorit låtar skall spelas lite tyst i bakgrunden medans morgonkaffet kokas.
Tidigt på förmiddagen så kommer mormor och Kent på besök och vi skall tillsammans åka till graven. Där skall vi sätta vackra blommor i vas och blåsa blåsbubblor. Riktigt många skall det bli...
Mamma och pappa skall lägga ett paket vid labans fot, en present vi vet att du hade älskat och sedan åker vi hem igen för en stund.
När mörkret börjar tätna så skall vi möta upp morfar och moster vid stenen.  Där skall vi alla placera vackert prydda gravljus på det nysådda gräset, och tända dem samtidigt som vi sjunger en sång.
Åh, gubben. Din plats kommer att lysa upp hela kyrkogården och du skall kunna se det starka ljuset vart du än är.
Vi skall alla prata minnen om dig tills sent på natten och vi skall med blandad sorg och kärlek fira, att du i våra tankar och hjärtan i två år har bott.
När vi sedan ensamma går till sängs och jag tittar mot din tomma bädd, så hoppas jag så innerligt att vart du än är, att du aldrig någonsin behöver vara rädd.

Mamma och pappa älskar dig!


Kommentarer
Postat av: Anonym

tårarna slutar inte rinna när jag läser det här. tänker på er och hoppas det ger en gnutta mer styrka för er imorgon, och alla andra dar. hälsa er prins<3

2009-09-03 @ 23:27:19
URL: http://hannana.blogg.se/
Postat av: Anonym

tårarna slutar inte rinna när jag läser det här. tänker på er och hoppas det ger en gnutta mer styrka för er imorgon, och alla andra dar. hälsa er prins<3

2009-09-03 @ 23:27:20
URL: http://hannana.blogg.se/
Postat av: Emilia

2009-09-03 @ 23:31:24
URL: http://barnpalatset.blogspot.comn
Postat av: Emilia

Tårarna rinner ner för mina kinder som alltid när jag läser er blogg, råkade till och med skicka en tom kommentar... Tänker på er & hoppas att ni får en minnesvärd dag med Victors anda i alla våra hjärtan. Skickar enorma styrkekramar till er, ni är så starka & får oss bloggläsare att tänka till flera gånger per dag, vad det är som är viktigast i våra liv. Har precis köpt din bok och väntar med spänning på att den ska "dimpa" ner i brevlådan. Får bunkra upp med några toalettrullar vid sidan om sängen innan jag börjar läsa den... Tänder ett ljus för er prins under dagen & skickar alla styrkekramar som går...

2009-09-03 @ 23:40:11
URL: http://barnpalatset.blogspot.com
Postat av: anna

hjälp...jag läser ditt inlägg och får så ont i bröstet att det gör ont att andas...tårarna rinner och samtidigt blir jag så arg...varför?? ni är så starka fantastiska människor, jag har skrivit det förut, men skriver det igen, jag beundrar så eran styrka..har själv en son som snart fyller 2, och en i magen som väntas komma i mars...

tack för att ni får en att se vad som är viktigt i livet...massa styrkekramar till er, kämpa vidare...

2009-09-04 @ 00:07:03
Postat av: Hanna K

Oerhört jobbigt att läsa, tårarna bara rinner, det borde inte vara så! Inget tomt rum, utan en glad liten väntande pojke!

Kommer tänka på er o Victor extra mycket imorgon!

1,5 månad kvar tills vår lilla kille fyller 2 år. Och hans syskon har beräknats den 22:a Januari...

Stora stora kramar till er, och all styrka för morgondagen!

Postat av: Nicka

Tänker & Gråter..

Men måste säga ett Grattis till Ängeln Victor !

Vilken söt pojke, har läst allt Om honom ikväll,

så exakt till hans födelsedag !

Tänker på Er stackars föräldrar med familjer,

fruktansvärt för Er !

Skänker Er många Styrke-Kramar

2009-09-04 @ 00:28:21
Postat av: Veronika

Mina tårar rinner och mitt hjärta värker...

Satt ute en lång stund i kväll och tittade på stjärnorna som kikade fram mellan molnen, tårarna bara rann. Allt är så otroligt orättvist!

Jag beundrar Er styrka och är evigt tacksam för att ni fått mig att inse hur viktigt det är att ta till vara på varje litet tillfälle som ges.

Önskar Er all styrka att fortsätta mot ljusare tider med den lilla prinsessan, den stolta ängeln Victors lillasyster.



Victor - Grattis underbara ängel! Dina små fötter har satt ett stort avtryck för evigt i mitt hjärta.

Du får sitta och titta på alla blåsbubblor som kommer att stiga upp till dig.

Hela dagen kommer det att brinna ljus för dig i vårt hem. Två ljus kommer att brinna hela dagen, bara för dig.





2009-09-04 @ 01:52:24
Postat av: Anna

Det skall inte vara såhär, har läst och komenterat många gånger, men idag värker det extra mycket i hjärtat. Tårarna forsar ner. Hoppas ni finner lite ljus i mörkret denna tunga dag. Viktor har tur som har sådanna underbara föräldrar.



Grattis lilla ängeln Viktor! Hoppas du får en fin dag i din himmel, det finns säkert många ängla mormors och farmors och morfars och farfars som tar hand om dig! (Jag vet, min mamma är där uppe hos dig hoppas och tror att hon med fler ger dig en minnesrik 2 årsdag)



*Kram*

2009-09-04 @ 06:06:18
Postat av: Ännu en medmänniska/mamma till 3

Bästa Sofie & Peter, idag tänker jag extra mycket på Er & på Victor!



Läser det du skrivit och det är så det skulle ha varit, ni skulle ha fått fira denna stora dag tillsammans med Victor. Ni skulle ha fått tassa in i hans rum på morgonen och han skulle ha varit där och öppnat alla paket. Det skulle inte vara som det nu tyvärr blev :(



Tårarna rinner och jag blir så ledsen för er skull och för att Victor inte finns med Er idag. Hoppas dagen blir så bra som den kan bli och åter igen så har ni tänkt på allt..... Och då menar jag hur ni ska fira med ballonger, blåsbubblor, sånger & musik - precis allt som Victor tyckte om!



Många många tankar & extra starka styrkekramar till Er idag.

2009-09-04 @ 07:00:54
Postat av: Nina

Tårarna bara rinner....



Grattis prins Victor, idag är din dag.

Hoppas du sitter uppe bland molnen och kikar ner på mamma och pappa och hjälper dem att le och plocka fram de fina minnena de har tillsammans med dig.



Vi tänker på er extra mycket idag!

2009-09-04 @ 07:21:06
URL: http://ninni82sblogg.blogg.se/
Postat av: Tess

Usch Sofie & peter jag vet inte vad jag ska säga..

Känner bara att livet är så orättvist och jag ibland inte kan förstå dess mening...

Jag blir så ledsen när jag läser dina ord, känns helt overkligt...



Fina blåsbubbelprins jag önskar så att jag kunde ändra på allt...



Tänker på er extra mycket idag..

Tusen kramar tess mamma till 2 grabbar

2009-09-04 @ 07:29:49
Postat av: Tessan

Mina tårar strömmar ner för ansiktet, spelar ingen roll att jag sitter på jobbet i öppet kontorslandskap. Jag kan inte hindra dem när jag läser det fina och sorgliga inlägget. Varför, varför får han inte fira sin födelsedag? Det är så fel!!!



Kopierar det jag skrivit i min blogg idag:



"Victors födelsedag



Idag skulle Victor fyllt två år. Alla mina tankar går till honom och hans familj. Lilla fina Victor, jag hoppas du har det bra där du nu är.



Vila i frid lilla prinsen, du har för alltid en plats i mitt hjärta!"



Sofie och Peter,

Victor var så stark och det var han eftersom ni gav honom all denna kärlek och styrka. Hans styrka kom från er. Hoppas ni aldrig glömmer bort det. Jag hoppas också att ni får en så fin dag det går i dag. Jag är övertygad om att ni gör Victors födelsedag underbar och att han finns någonstans pekandes på alla ballonger, såpbubblor, ljus och sitt paket, och att han hör er sång. Jag önskar att jag kunde krama om er allihop och bara göra allt bra igen. Lilla, söta Victor...grattis på födelsedagen prinsen!



All styrka till er i dag och massor med kramar,

Tessan, mamma till Ida och Tim

2009-09-04 @ 07:31:52
URL: http://tessanova.blogg.se/
Postat av: Malin

Tårarna bara rinner. Det ska ju vara som du beskriver det först med en lycklig kille som får paket, tårta och vara med alla han älskar. Det är så jä..a fel att det blev såhär!



Tänker på er och ett ljus brinner för Victor i fönstret i dag! Det låter som om ni har tänkt på allt och jag hoppas och tror att Victor kan se allt fint. Hoppas eran dag blr så bra den kan bli med många fina minnen!



Tycker ni är otroliga!



Victor, hoppas du har det bra där du är nu! Du finns alltid i mitt hjärta!!



Kramar

Malin

2009-09-04 @ 07:51:04
URL: http://idaoliver.blogg.se/
Postat av: Nilla

GRATTIS PÅ DIN DAG PRINSEN <3

Mina tåtar kan inte sluta rinna när jag läser dina ord, värst på länge va det idag!

Sitter här med rinnande smink, med huden som knottrar sig och kalla kårar som går längst hela kroppen.

Livet är så orättvist, eran lilla kämpande son fick inte uppleva allt det goda han borde fått och ni fick inte se er älskade lilla son växa upp!

Lider varje sekund med dig och speciellt denna dag, denna dag som skulle vara ett firande av glädje och lycka men istället nu blir ett firande med sorg.

Hoppas att ni kan luta er tillbaks och försöka tänka på alla dem goda minnena, det är jag säker på att ni kommer göra och liksom alla andra dagar klarar ni er igenom denna och är lika starka som alltid.

Ta hand om er och hoppas alla fina kommentarer som lämnas ger er styrka. KRAMAR

2009-09-04 @ 08:04:12
Postat av: Anneth

Tänker på er idag med stor sorg i mitt hjärta.

Så fel! Ni borde alla fått fira denna dag med glädje och många skratt.

Jag och mina barn ska tända ett ljus på frukostbordet idag för Victor, er fina Prins.



Många kramar Nettan

2009-09-04 @ 08:04:51
Postat av: Marie (en mamma med 3små barn)

Jag tänker på er extra mkt idag..

Tårarna bara rinner när jag läser det du skrivit..hur man ska/vill fira sitt barns födelsedag..det ska ju vara en självklarhet att få vakna upp tillsammans!!!

Ikväll brinner det ljus för victor runt om i Sverige..det e jag övertygad om!!!

Och han kommer att se ljusen vart han är är..

Jag tror å hoppas att han finns med er även om ni inte ser honom!!

Önskar så att allt vore annorlunda!



Sänder så många kramar jag bara kan!!!

2009-09-04 @ 08:09:19
Postat av: Martina

Hej!

Tjejerna på jobbet tipsade mig för någon vecka sedan om din blogg.

Tänker på lilla Viktor idag, hans föselsedag. Tänkte på honom även i tisdags när vår lilla "Sessa" fylde två år, hur vi väckte henne i Viktors gamla rum.

Synd att vi inte hann lära känna Viktor bättre. Synd att vi bara träffades på sjukhuset. Vi springer där fortfarande en gång i månaden.



Kom gärna och hälsa på i ert gamla hus! Ni är sååå välkomna!

Grattis igen till bäbisen på väg!

Många kramar!!!

Postat av: Anna

Tårarna rinner ner för mina kinder!!! VARFÖR? Det är ett ord som används när jag läser dina inlägg. En sån söt kille som er Victor, ska ju få vara med på sin 2 års dag. Usch, det är inte rätt vist.

2009-09-04 @ 08:13:01
Postat av: Anonym

Vi ska tänka på er och lilla Viktor idag. Har redan tänt ljus för honom som ska lysa upp hela dagen. Jag vet att det är jobbigt och att det känns orättvist men tänk på dom fina minnen ni har haft tillsammans. Ta hand om varandra.

Hoppas att du har en underbar dag med änglarna Vicktor!

2009-09-04 @ 08:32:28
Postat av: Lotta

Skickar massvis av styrkekramar!

2009-09-04 @ 08:37:47
URL: http://tenderee.blogg.se/
Postat av: Ann-Sophie

Så fint du skriver man blir alldeles tårögd.

Tänkte på Victor så mycket i Onsdags:min dotter fyllde 2år vi hade kalas och en av våra vänner hade till Amandas stora glädje köpt såpbubble grejor.Victor tänkte jag med en gång!!!Ikväll ska vi blåsa en himmla massa bubblor till Victor hoppas han har ett bra kalas där han är **Grattis kram till dig Victor**

2009-09-04 @ 08:51:34
Postat av: Fia

Kära Sofie & Peter...



Tänker på er en dag som denna.

Många många kramar från Fia

2009-09-04 @ 09:09:54
Postat av: Emma

Tårarna kommer, man fattar inte vad ni går igenom.

Han finns där uppe någonstans och kollar ner på er.

Ni är starka.



Kram

2009-09-04 @ 09:13:49
Postat av: Emma

jag gråter. jag har inga barn men mina hundar är mina skatter, dom är mitt guld, mitt allt. Skulle nått hända dom så skulle jag göra allt för att dom ska bli friska och bra igen, skulle det inte gå och jag skulle förlora nån av dom så skulle jag gå under, vet inte om jag skulle orka leva vidare. Men jag har som sagt inga barn, och den dagen jag får barn så vet jag att barnen kommer betyda så mycket mycket mer än hundarna, hundarna får "flytta ner ett steg". Med detta vill jag bara säga att ni är så starka, jag förstår inte hur ni klarar er men det gör ni ju. Ni är så otroligt starka, ni måste ha så mycket kärlek till varandra och till det lilla liv som växer i dig för ni orkar ju detta, med det inte sagt att det inte är tufft för er, för det förstår jag ju såklart att det är. Men ni kommer klara detta..ni kommer att se mer och mer ljus...!!!

2009-09-04 @ 09:44:52
URL: http://aliceochwilma.blogg.se/
Postat av: Malin

Gråter när jag läser. Gråter för er älskade lilla Prins och för er skull Sofie och Peter och alla Victors nära. Det är så grymt önskar allt vore annorlunda! =(((((((

Älskade lilla Victor, Vi är många, många som tänker på dig extra mycket idag och många tända ljus för dig. Du har för alltid en plats i Alla våra hjärtan.



Varmaste Styrkekramar till er Sofie och Peter

2009-09-04 @ 09:53:32
Postat av: En medmänniska

En medmänniska som skrev nyss..heter ju Malin men kallar mig vanligtvis för En medmänniska..

Ville bara skriva det så ni vet att även jag Tänker på Victor och er alla extra mycket idag!

2009-09-04 @ 09:57:45
Postat av: Kajsa - 2 barns mamma

Åh, det gör så ont. Vilken smärta..

Tårarna forsar ner, finns inget slut..

Åh Gud, vad ska man skriva? Ord räcker inte till. Den smärta som ni måste känna...



Lilla fina Victor! Idag ska jag o barnen blåsa "blåsbubblor" till dig, och låta ett ljus lysa för dig, på din dag!



2009-09-04 @ 09:58:25
URL: http://kaaisaaa.blogg.se/public
Postat av: Victors morfar Christer

Har idag tänt två ljus på varje sida om min dator på jobbet för dig lilla Victor som vi hoppats skulle få uppleva din 2 årsdag i dag. Men livet vill inte alltid som man själv vill.....

Men vi älskar dig var du är befinner dig och tankarna finns hos dig från alla mina vänner runt om i världen...



stora kramar

Vi ses ikväll



morfar

2009-09-04 @ 10:03:02
URL: http://mckillen.se
Postat av: Sofia

Åh jisses, snart måste nog alla läsare bli sponsrade med näsdukar. Du skriver så man blir träffad rakt i hjärtat. Hoppas ni får en fin dag idag, trots allt det hemska som har hänt er.

2009-09-04 @ 10:15:59
URL: http://argbiga.blogg.se/
Postat av: Caroline

Finner inga ord, tårarna och klumpen i magen får tala för sig själv.

2009-09-04 @ 10:16:44
URL: http://lambisoft.blogspot.com
Postat av: Anette

Grattis du vackre,lille prins....

Tårarna rinner när jag känner dina föräldrars sorg och saknad,NI skulle ju vara tillsammans idag,blåsa bubblor och ha det kul...men bara så du vet Victor...ALLA tankar är hos dig idag och jag är säker på att DU är hos de dina och vakar över dom...

Kramar om er

2009-09-04 @ 10:49:34
URL: http://edinge.blogspot.com
Postat av: Jessica/mamma till 2

Det gör så ont i mitt hjärta och mina tårar bara rinner, tänker på eran lilla Victor och er.



Grattis lilla prins Victor på din 2 års dag!

Jag tänker alltid på dig lilla vännen, hoppas att du leker och busar med dina ängla vänner och att du har det bra. Kommer att tända ett ljus för dig..

Många kramar till dig

Sofie och Peter, tänker så på er.

Många varma kramar

Jessica, Filippa och Kevin

2009-09-04 @ 11:45:35
Postat av: Angelica

Grattis prins på 2-års dagen.

Tårarna rinner det är så ledsamt att det blev såhär!

Tänker på er...han dansar nog med änglakompisarna nu och vinkar..ursch vad hemskt. Tänk om mitt barn hade..nä.ä...



många kramar

vi kommer tända ljus senare ikväll vi har gjort så fint litet bort på kanten.

ni är så fina människor båda två!!!

2009-09-04 @ 12:15:30
Postat av: Cecilia

Gråter floder. Jag tänker på er idag och Victor. Vila i frid lilla prins.



2009-09-04 @ 14:01:46
Postat av: Teza

Tårarna bara rinner som floder ner för mina kinder när jag läser det du skriver. Det är så gripande på alla sätt .. Ikväll så ska jag tända ett ljus här hemma vid datorn för lilla Victor o blåsa lite bubblor. måste säga GRATTIS lilla prinsen Victor..



Med en enkel tullipan allt på bemärkelse dan

jag har den äran jag har den äran att grattulera =)!!



HIPP HIPP HURRA HURRA HURRA HURRA Victor....

2009-09-04 @ 14:30:43
Postat av: Ewa i Södertälje

Jag tänder ett ljus för dig Viktor idag och jag skänker många tankar till er Sofie och Peter som måste leva utan er lilleman.

Men i tankarna finns han som levande för alla berörda människor.

Ha en fin födelsedag

Kram Ewa

2009-09-04 @ 14:57:56
Postat av: Anna

Skänker mina tankar till er idag, Victor kommer få en fin födelsedag där uppe i himlen..



Kramar

2009-09-04 @ 16:32:07
Postat av: En medmänniska

Tänkt så på Dig hela dagen käraste lilla Victor! Ljusen för Dig lyser upp hela vardagsrummet och jag tänker så på din Mamma och din Pappa och alla dina nära.



Kramar till dig lilla Victor Den starkaste stjärnan Någonsin

2009-09-04 @ 20:51:28
Postat av: Maria

Så fint och varmt skrivet. Hoppas att er dag blev som ni planerat. Victor är nog glad för den födelsedag som han fick idag. Han sitter nog och ler på sitt vita lilla moln och tycker att hans viloplats är den varmaste vackraste som skådats på jorden. Kram till er.

2009-09-04 @ 20:56:12
Postat av: Malin (Ellas mamma)

Ja du Sofie..Än en gång så sitter jag å läser de du skrivit å tårarna bara riiiiiinner ner för kinderna!! Kan alrig i mitt liv förstå hur detta känns för er..Min lilla Ella som fyller 2 år om exakt en vecka.. Stora,starka styrkekramar till er på Victors 2 årsdag!!! Grattis lilla prinsen!

2009-09-04 @ 21:16:06
Postat av: Amanda

åååh sofie, när jag läser ditt underbara och kärleksfulla inlägg så rinner tårarna ner för mina kinder. att livet kan vara så orättvist :( hoppas verkligen att victor haft en bra födelsedag uppe i himmlen tillsammans med sina ängla kompisar. vila ifrid älskade lille victor...Kramar!

2009-09-04 @ 23:01:01
URL: http://jessicaaamandaa.blogg.se/
Postat av: Jenny i Skåne (mamma till tre)

Du skriver så hjärtskärande fint om Victor och er starka kärlek till honom. Tänker på er på denna mycket speciella dag!



Kramar!

2009-09-04 @ 23:33:37
Postat av: Angelica

Jag kan bara säga fy fan!

Kan inte tänka mig att hitta min snart tvååriga dotters säng tom en morgon för att hon inte längre finns med oss. Det vore det absolut värsta som kunde hända!

Ni är så starka som orkar gå vidare och kan tänka framåt! Det är omänskligt att behöva gå igenom något sånt här, INGEN borde behöva uppleva det.

Nu ska jag torka mina tårar och gå och ge min dotter en stor kram bara för att jag är så glad att jag har henne. När man läser om sånt här så uppskattar man allt så mycket mer.



Många styrkekramar till er!!!

2009-09-06 @ 09:32:51
URL: http://ejlila.blogg.se/
Postat av: Helena

Sofie, du är fantastisk! Du får mig att verkligen känna vad som är viktigt i livet. Jag lämnar aldrig din blogg oberörd!

Tack för att du finns här hos oss och orkar dela med dig

Kram Helena

2009-09-06 @ 17:51:13
Postat av: Sofia

Tårarna bara sprutar och värre blev det när det kom till victors 2 års dag. Har en pojke som fyller 2 år imorgon och jag kan aldrig föreställa mig hur ni känner det. Fortsätt att kämpa, och låt ingen berätta hur du ska känna. Man får gråta och känna sorg men det är också okej att skratta och vara glad. Ingen känsla är fel, men det har jag förstått att du redan vet. Starka känslor just nu...

2009-09-18 @ 16:25:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:
Innan du kommenterar, har du läst inlägget?:


Trackback