Dagen som försvann...

        DATUM: 2010-04-21 TID: 21:13:00

När jag och Vilma vaknade i morse så tittade jag som vanligt på klockan på mobilen ochg lade sedan tillbaka huvudet på kudden.
Det tog ungefär tre sekunder innan min hjärna hann uppfatta vad som stod med röda siffror på skrärmen.
Det kan inte vara sant !? Jag var tvungen att titta en gång till...

12:54

Va ?!! Klockan kan väl förtusan inte vara ett på dagen ?! Nej, det måste vara nåt fel...
Efter ca 5 nogranna kontroller så konstaterade jg dock att det faktiskt stämde... Vi hade formellt sovit bort HELA dagen. Eller vad som i en mammaledigs ögon är "dagen", nämligen förmiddagen.

Lite snabb panik for genom kroppen då jag undrade om Vilmas rutiner skulle ta skada av detta, och hur nu min eftermiddag skulle arta sig.
Jag menar, fan va knäppt att precis ha ätit frukost när ungarna kommer hem från skolan. Nej, skynda, skynda upp, här måste tas igen tid !
Klädde snabbt på Vilma, gav henne mat, lade henne på mage på filten i Victors rum för lite morgongymnastik, störtade in i badrummet och tvättade mig samt borstade igenom håret.
Tittade mig i spegeln och konstaterade att lite mascara vore på sin plats om möjligtvis en granne skulle komma förbi, då de inte får tro att jag struttar omkring nyvaken i morgonrock hela dagarna.

Klädde på mig, släppte ut de stackars kissnödiga djuren och gick sedan för att bre mig en macka. Kunde fortfarande inte fatta att klockan snart var halv TVÅ !?!
Utanför öste regnet dock ned, så liite bättre kändes det i alla fall att man inte slösat bort en solskensdag. Det måste vara vår förkylning som fortfarande sitter i kroppen som får oss att sova så länge. Kan inte komma på någon annan anledning.

Som ni kanske förstår så har jag inte hunnit med så mycket idag, och har därför inget intressant att dela med mig av, annat än att Biffen mystiskt nog plöttsligt fick ont i bakbenen/rygen när vi var ute i kväll och har sedan dess inte velat hopppa upp i soffan.
Skall hålla honom under noga uppsikt och verkligen se att det går över.


Fick föresten en kopia av programmet Lex Alonzo idag med posten och tittade på avsittet vi skall vara med i. Måste säga att jag är mäkta imponerad av klippning och programminehåll och rekomenderar VERKLIGEN att ni tittar när det kommer att sändas.
Antingen nästa Onsdag eller den därpå blir det, så MISSA INTE DET!! Verkligen vackra klipp på Victor finns med och jäklar vad programledaren ställer Försäkringskassan och Kamarrätten mot väggen =)
Över förväntan !


Ha en bra kväll så hörs vi i morgon !



Kommentarer
Postat av: Jenny i Skåne(mamma till tre)

Härligt, ni måste verkligen behövt det, båda två! :)



Ska bli spännande med Lex Alonzo, vilken kanal och när sänds det?

2010-04-21 @ 21:53:34
Postat av: Josefin

vilken tid och vilken kanal? får inte missa detta =)

2010-04-21 @ 22:51:00
Postat av: Jonelin

Hahaha vad underbart.. Men förstår att du blev stressad. ;-)



Krya på er och hoppas att Biffen blir bra igen snabbt!



Förresten här kom det hagel skur så det blev helt vitt på marken. Och jag är i skåne..



Även jag ska kika på programmet.. Det var väll på tv8 om jag inte minns fel..?

2010-04-21 @ 22:59:37
URL: http://jonelin.wordpress.com
Postat av: En medmänniska

Oj ;) väl det regnade o inte var värsta solskenet ute. Hoppas Biffen kryar på sig och blir bra snart igen.

Vill absolut inte missa programmet så påminn oss snälla när du vet mer exakt tid och datum.

Kram Malin

2010-04-22 @ 07:07:32
Postat av: Malin.T

Ni behövde nog sova helt enkelt! Och som sagt, med gårdagens väder kunde man lika gärna sova, tyvärr ser det inte bättre ut här idag, taken på grannarnas villor är vita... :-(

Ska försöka se programmet!

2010-04-22 @ 07:25:43
URL: http://www.cannolisblogg.se
Postat av: Johanna M

Du behövde visst vila ut, din kropp och din själ fick en dag med extra sovdos. Det var sånt gräsligt väder igår fm så du valde helt rätt dag!

Postat av: Ida

Åh, haha, du beskriver det så kul så man sitter här och flinar.

Men det gör inget, ibland blir det fel.

Angående programmet, vilken kanal och tid sänds det? Får inte missa!

Kram

2010-04-22 @ 13:58:41
Postat av: Tessan

Håller med - ni behövde sova ut! :-)



Kramar,

Tessan, mamma till Ida och Tim

2010-04-22 @ 14:50:29
URL: http://tessanova.blogg.se/
Postat av: Moa

Ni behövde nog sova ut ;) Jag lyckas alltid sova till efter tolv när jag inte ställer någon klocka, verkar som att jag fortfarande inte kommit ur den där tonårströttheten (och jag är 23), du kanske har lite kvar du med :p

Kram!

2010-04-22 @ 15:35:31
URL: http://legobit.bilddagboken.se
Postat av: Anitha Leidefors

Hej Sofie! Du behövde nog sova ut.. men kan tänka mig att, du blev lite förvirrad när du upptäckte vad klockan var..

Hoppas att Biffen kryar på sig.. och kan hoppa upp i soffan igen.

Det programmet vill jag inte missa, ska bli väldigt spännande!!

Ha det så bra!!

Kram Anitha

2010-04-22 @ 18:09:09
Postat av: Marie (en mamma med 3små barn)

Ibland behöver kroppen ta igen sig rejält!!

påminn gärna om programmet när du vet tiden :)))

å hoppas vovven kryar på sig..å ni med =)



kramis

2010-04-22 @ 19:36:11
Postat av: Maria

Åh va skönt! Det behövde du nog.



Kram

2010-04-22 @ 19:54:49
Postat av: Anna

Hej Sofie!

Jag läser nu till undersköterska och jag har följt din blogg sen jag såg er på sjukhuset på TV3.



Så jag undrar om du skulle vilja svara på lite frågor om canser... Inte säkert att du kan dom men kanske...



Om du vill så kan du väl kontakta mig på meilen...!



Kram Anna

2010-04-22 @ 19:59:01
Postat av: sofie

Hej Anna.

Du glömde skriva din mail adress så att jag kan kontakta dig =)

2010-04-22 @ 20:45:07
Postat av: Angelica

Vill verkligen inte missa Lex Alonzo och de avsnittet som ni ska vara med i, kan du säga mer exakt vilken onsdag det kommer sändas så man inte glömmer bort det?

KOllar man i tv-tablån så står de inte vilken vecka det ska sändas....

2010-04-22 @ 20:49:29
Postat av: Annika

Hej, ville bara meddela att jag såg att en läkare i uppsala fått pris för forskning kring neuroblastom. En kvinnlig läkare.

2010-04-22 @ 21:39:38
URL: http://dagarmedhedda.blogspot.com
Postat av: En medmänniska

Annika!

Var såg du det någonstans? Hade gärna velat läsa o säkert Sofie och Peter med och andra läsare. Kanske kan du lägga upp länken här om det går.



Kram Malin

2010-04-23 @ 07:04:27
Postat av: Magda.

Hej.

Jag vill bara meddela att jag just hittat hit och läser igenom din blogg från första dag. Jag läser och gråter om vartannat..

Vilken underbar prins han är Victor!



Kram Magda, mamma till en liten prins på snart 6 månader.

2010-04-23 @ 09:07:44
URL: http://www.fantastiskaliv.blogspot.com
Postat av: anna-i kampen mot min 6-årings cancer

Tänker på Victor ofta då jag är på Avd 95A. När jag är ute på gården och ser skrindan han åkte i, och allmänt, eftersom vi själv är i en situation där Lovas tid kan vara räknad. Vi brukar också träffa Fredrik Hedborg, läkaren, så tankarna vandrar av sig själva till er, man blir så nära på något vis.

Kram.

2010-04-23 @ 14:12:07
URL: http://bambinidolce.blogg.se/
Postat av: Christine Lundberg

Hej,

Ville bara säga att jag tänker på er och lilla Viktor. (gråter) Vi var och blåste såpbubblor med barnen åt lilla Viktor under förmiddagen. Han har fått en speciell plats i mitt hjärta. Vill också gratulera till lilla Vilma hon och Viktor liknar varandra så. En underbar familj du har. Önskar dig och familjen allt gott.

PS:

Lex Alonzo sänder Onsdagen den 28/ 4 klockan 22 på kanal 8.

/ Mamma till 2 +(1 i augusti)

2010-04-24 @ 13:06:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:
Innan du kommenterar, har du läst inlägget?:


Trackback