Hatar att tvätta bilen!!

        DATUM: 2010-04-20 TID: 23:12:17

För några dagar sedan så  bestämde jag mig för att åka och tvätta bilen, efter att Peter tjatat på mig så länge om hur skitig den är.
I alla fall så drog jag ner till OK, med Vilma och hundarna i bilen, gick in på macken, beställde en tvätt och åkte runt till baksidan för att ställa mig i kö.

Och vilken kö sen, det var fem bilar före mig!! Jag kunde inte åka därifrån och göra något annat tills det var min tur, eftersom att det bara fortsatte fyllas på bakom mig, och jag kunde inte strunta i det eftersom att jag redan betalat den helvetes tvätten.
Jag hade i och för sig inte bråttom , men jag hade ju Vilma med mig och börjar hon gråta så är det ju bara att pysa iväg.

Kan ju tala om att det blev en lååång väntan eftersom att varenda pensionär i Bålsta var där med sina EXTRA skitiga bilar och tog EXTRA långa program.





Bara tre bilar kvar.... =(





Det är ju tur att man har ett snällt barn i alla fall som för det mesta är på glatt humör =)
Även om den snälla beisen promt beastämde sig för att bajsa i bilen just då, så att jag var tvungen att byta på henne mitt i kön =)










Äntligen ....



Väl igenom biltvätten upptäcker jag att min bil inte ens blivit ordentligt ren, men eftersom att jag inte ville utmana ödet med Vilmas glada humör så struntade jag i att gå tillbaka in och be om en ny tvätt.

Det blir trevligare i sommar när man kan ta fram slangen hemma och göra jobbet själv! Då blir det i alla fall ordentligt gjort =)


Kommentarer
Postat av: Jelly

Ååååh, jag vet hur det är! Jag skulle fylla på luft i sommardäcken när vi bytte, men hela jäkla stan hade bytt samma dag! Kööööööö....

2010-04-21 @ 05:54:10
URL: http://vilsnajollen.blogspot.com
Postat av: Ida

Åh, vad trökigt! Tur att du hade en glad tjej med dig =)

Kram

2010-04-21 @ 07:16:18
Postat av: Linda Eriksson

Haha, vilken söt liten knubbis. :) Och du, vad vacker du är!

2010-04-21 @ 07:39:51
URL: http://kattskatt.blogspot.com
Postat av: Two olsson sisters

men usch vad tråkigt att få vänta så länge! Men gud så söt hon var^^ Hur gammal är hon?//Emma.

2010-04-21 @ 08:04:37
URL: http://twoolssonsisters.blogg.se/
Postat av: Anitha Leidefors

Hej Sofie!! jag tror att du fixar bilen bättre än biltvätten gör.. Vänta tills det blir riktig vår. I dag var det snö när jag vaknade, i Småland närmare bestämt Kvillsfors.. Var nästan så jag drog ner rullgardinen igen..

Vad söt hon är eran lilla prinsessa!! Helt underbar, men kan hon vara annat med så söta föräldrar!

Ha det gott!

Kram Anitha

2010-04-21 @ 15:51:47
Postat av: Cilla

Hahah vi satt också i den där jäkla kön i söndags, det tar en EVIGHET!

Sen finns det ju inte heller något roligt att titta på när man står där i kön bakom OKQ8

2010-04-21 @ 17:57:23
URL: http://www.skorbyglantan.com
Postat av: Michelle

Hej!

Har skrivit ett mail till dig med inte lyckas hitta någon mailadress till dig. Finns det någon?



/Michelle

2010-04-21 @ 19:35:21
Postat av: Jonelin

Hahah ja roligare kan man ju ha. ;-)



Men attans så söt hon är! Och vilka söta miner! :-)

2010-04-21 @ 22:51:06
URL: http://jonelin.wordpress.com
Postat av: En medmänniska

Så jäkla söt :) nä inte ett dugg konstigt när hon har en sån snygg mamma o pappa!

Kram Malin

2010-04-22 @ 06:54:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:
Innan du kommenterar, har du läst inlägget?:


Trackback