Rytmisk städdag =)

        DATUM: 2010-04-20 TID: 19:55:01

Usch, är förkyld och har ont halsen så hela gårdagen blev det till att stanna inne och vila. Solen sken och jag längtade verkligen ut men kroppen värkte och snoret rann så det var bara att bita ihop.

Jag och Vilma sov tillsamman i soffan, tittade på TV och myste, så helt värdelöst var det inte. Mnak na liksom unna sig att vara lite lat för en gångs skull.


Idag mår jag dock lite bättre så då har jag passat på att storstäda hela huset med damsugning, våttorkning, avtorkning av TV, DVD osv, tvättning av kuddar/plädar samt damsugit av alla soffor.

Man blir ganska skicklig som mamma att göra typ tusen saker samtdigt, och det är inte fy skam att träna på kordinationsförmågan samtdigt som du gör lite nytta.
Jag menar, jag sjunger och gör grimarser för Vilma, samtidigt som jag drar omkring med moppen och även i förbifarten plockar skräp och sorterar kläder.
Det blir liksom som en kordinerad dans med olika anpassade rörelser som skall matcha varandra.
Ibland dunkar jag rytmiskt med moppen i golvet i takt till Beyoncès "Crazy in Love", samtidigt som jag plockar Vilmas nappar som utspritt ligger lite runtomkring och varje gång jag passerar babysittern så åker grimarserna fram så Vilma, hon är helnöjd!=)

Har dock fortfarande ont i kroppen så jag skall ta det lungt i soffan i kväll efter att jag hängt upp tvätten.


Kram












Kommentarer
Postat av: Lilian

Hon är fööööör söt nästan !!!!!!!!Gud så gullig, riktiga pusskinder, kram

2010-04-20 @ 19:59:11
Postat av: Emelie

Jag känner igen det där! Annars hade man aldrig hunnit med allt!

2010-04-20 @ 21:06:51
URL: http://empeliel.blogg.se/
Postat av: Helena

Vilken gobit!

Inte konstigt hon flinar med en sån kul morsa=)

KRAM Helena

ps krya på dig!!

2010-04-20 @ 21:11:56
Postat av: Jonelin

WOW! Vad duktig du är trots att du är lite krasslig.. Jo det är inte lätt med att hinna med att göra saker när barn kräver sin lilla del. :-)



Så duktig hon är när hon ligger på mage och tränar! :-) Och alltid så söt! :-)



Krya på dig!

Kram

2010-04-20 @ 22:09:25
URL: http://jonelin.wordpress.com
Postat av: Ida

Vad mysigt ni verka ha det! O Vilma verka vara glad:)

Kram

2010-04-21 @ 07:18:29
Postat av: Marie (en mamma med 3små barn)

Ja det där känner man igen!!! MAMMOR DOM KAN ;D

oj,vad vilma växer å växer å så lik victor =)



hoppas ni slipper dom där riktiga dyngförkylningarna som går nu..inte roliga..Man blir som förlamad av att ha så ont i nacken så man inte kan röra sig å öron som dunkar så man inte hör nå å svullna bihålor så man inte kan böja huvudet ;)



kramis

2010-04-21 @ 12:17:04
Postat av: En medmänniska

Hoppas förkylningen och de halsonda är bättre Sofie.

Kan tro Vilma hade skoj åt sin showande mamma =) Så söt så det inte är klokt och så lik sin älskade Victor♥

Härlig känsla efter en rejäl städning, du är grym :)

Kram Malin

2010-04-22 @ 06:51:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:
Innan du kommenterar, har du läst inlägget?:


Trackback