Påsk

        DATUM: 2010-04-02 TID: 13:49:25









Då är Påsken här igen, med pynt, färger, godis och skratt.

Trots solsken och färglada ägg, så vill liksom inte glädjen riktigt infinna sig... Skrattet sätter sig i halsen och det känns tungt att minnas vart vi satt för ett år sedan.

I år får vi pryda en gravplats och göra den så fin vi bara kan, för även där skall det vara färger och ljus. Victor fick ett påskägg av sin mormor förra året, som inehöll en fin bok om olika bilar och motorfordon.
Han var så spänd när han såg ägget och blev så glad när han såg vad som låg i.
Jag filmade hela händelsen, och på filmen hör man mamma säga " Det är så synd... Han hade ÄLSKAT den här boken"

Orden slår som ett knytnävsslag i magen, då det är så bissart att höra att "han hade älskat", då han sitter där bredvid, levande och glad.
Han hade... Jo, för vi visste ju att det bara skulle dröja dagar innan vår prins skulle lämna oss, och att den spännande boken kanske bara skulle öppnas den enda gången.














Kommentarer
Postat av: Thilda

<3

2010-04-02 @ 14:10:29
Postat av: Lejonkvinnan

Kramar om!

2010-04-02 @ 14:39:33
URL: http://lejonkvinnan.blogg.se/
Postat av: Pernilla

Hej,



Vilka fina bilder på prinsen!



Jag följer Er blogg från Paris och tycker att ni verkar vara otroligt fina människor och underbara förebilder för oss alla.



Jag hörde att min mamma hade träffat er på apoteket i Bålsta och hon sa att ni var så trevliga och att Vilma är så söt!!! Jag ville bara passa på att önska

er en fin påsk. Hälsningar från Pernilla.

2010-04-02 @ 14:58:59
Postat av: Natalie

Glad Påsk till er och himlens finaste ängel..

Kram Natalie

2010-04-02 @ 15:18:16
Postat av: Ännu en medmänniska/mamma till 3

Kram

2010-04-02 @ 15:58:23
Postat av: En medmänniska

Tårarna stiger i ögonen efter ha läst och tittat på bilderna på er älskade Victor♥

Tänker på er så.

Varma Styrkekramar Malin

2010-04-02 @ 16:21:42
Postat av: Anonym

Det är så svårt att förstå...Han ser ju så pigg och glad ut på bilderna.

2010-04-02 @ 16:31:23
Postat av: Jenny i Skåne(mamma till tre)

Åh lilla Victor. Man kan inte tro att det bara är dagar kvar efter bilderna ovan, han ser så pigg och fin ut med rosiga kinder. Jag önskar er en fin påsk även om jag förstår att det trängs en massa både jobbiga och glada Victor-minnen om vartannat. Är övertygad om att han får en alldeles fantastiskt färgglad och fin grav. Kramar till er, tänker på er!

2010-04-02 @ 17:13:32
Postat av: Anitha Leidefors

Hejsan!! Vet inte riktigt hur jag ska uttrycka mig?? men jag tänker på er. Tårarna stiger i ögonen, när jag ser Victor på korten.

Kan bara försöka ana hur ni känner det... men jag tror att Victor kommer att få ett påskägg, han oxå.

Hoppas att du och de dina, kan njuta lite av påsken även om det finns stunder som är oerhört jobbiga.

Tänekr på dig o din familj!!

Kram Anitha.

2010-04-02 @ 17:31:23
Postat av: Maria

Vilka fina bilder! Det är så såvrt att förstå att han hade så kort tid kvar då, han ser ju ändå pigg ut.



Även om en massa otäcka minnen kommer att dyka upp under helgen så hoppas jag att ni får ljusa stunder och kan njuta lite av påsken i år.



Många kramar

2010-04-02 @ 19:14:12
Postat av: Heidi

Jag tänker extra mycket på er nu i påsk! Bamsekramar från Heidi

2010-04-02 @ 20:01:19
Postat av: ina

Skickar en stor varm påskkram till er alla, och såklart vänder jag blicken upp mot himlen och vinkar till Victor. Söta lilla!



/Ina

2010-04-02 @ 20:10:53
URL: http://www.inaslillaliv.blogspot.com
Postat av: Marie (en mamma med 3små barn)

Älskade lilla söta Victor!!! Att förra påsken måste varit ångestladdad för er..väntan på det oundvikliga... den sista med er lilla stjärna!!

Men i år blir det den första för Vilma...

Jag hoppas att ni får en sån bra påsk ni bara kan,å att ni kan njuta av dom ögonblick av glädje som kommer.Även om saknaden ligger som en tung kappa.



sänder alla styrkekramar jag bara kan <3

kram // marie

2010-04-02 @ 20:40:33
Postat av: C

Älskade victor, skickar en änglakram!

2010-04-02 @ 21:12:46
URL: http://clearblue.blogg.se/
Postat av: Alexandra

Tänker på er varje dag och speciellt nu under påsk, många kramar Alexandra

2010-04-02 @ 21:58:02
Postat av: Fröken Elin

Skickar många styrkekramar till er <3 <3 <3

Har precis läst din bok och tårarna rann ner för mina kinder...det är så förbannat orättvist att ett oskyldigt barn ska drabbas...Men måste också säga vilken fantastisk familj ni är! I all sorg så hittar ni alltid något positivt att glädjas åt...Ni,alla i familjen, speciellt Victor, påminner oss att leva i nuet med våra nära och kära...

Sköt om er!

Kram Elin

2010-04-02 @ 22:38:26
Postat av: ParadisFrida

Läser din blogg varje dag, men kommenterar inte varje gång.. Dina bilder är underbara och så laddade med känslor att det känns i hjärtat varje gång man varit inne på bloggen!

Tänker på Victor varje dag, på vad han hade gjort just i detta nu om han inte hade drabbats av cancer!?



Jag och min lilla tjej på 1½ blåste blåsbubblor och sjöng som galningar, så att det skulle höras upp till Victor idag... krokodilen i bilen :)



Önskar er en fin Påsk! Kram



Victor för alltid i mitt hjärta.....

2010-04-02 @ 22:54:03
Postat av: Johanna

Lille Victor, vilken kämpe!

Tänker på er <3

2010-04-03 @ 01:39:32
Postat av: D E N I S E ♥

aw, så söt!

2010-04-03 @ 02:17:21
URL: http://denisewallberg.blogg.se/
Postat av: Ida N

tårarna rinner... å frågan i huvudet upprepas gång på gång.. varför? varför?

lilla fina Victor... varför ska de drabba barn?

Massor med kramar till er alla!!!

2010-04-03 @ 02:20:11
URL: http://idanilden.blogg.se/
Postat av: Yvonne - en mamma i Handen

Tänker på Victor, tänker på er...



Kram / Yvonne

2010-04-03 @ 16:08:11
Postat av: En medmänniska

Älskade lilla Victor♥ va vi Alla tänker på dig ♥



Tänker på er så.

Styrkekramar till er alla Victor och Vilmas familj.

Malin

2010-04-03 @ 20:09:35
Postat av: Emilia

Tårarna rinner, jag tror allt att Victor sitter & läser fordonsboken & ler ner mot er! Han har säkert fått ett stort påskägg idag han mé... tänker på er & Victor <3

Kram

2010-04-03 @ 22:50:26
Postat av: M

Hej

Tårarna rinner när man läser de som hände er.

Han måste va stolt över sina föräldrar,:)

Många kramar på er

2010-04-04 @ 09:43:22
URL: http://marienicklas.blogg.se/
Postat av: Anonym

Tänker på er. Med en klump i halsen och tårar som svämmar över. Kramar familjen Seger

2010-04-04 @ 12:11:27
URL: http://mrsg-aquestionoflust.blogspot.com/
Postat av: Therese

Fina Victor <3



Tänker på er nu i påsk!



Kramar från Therese och liten Gustav

2010-04-04 @ 12:40:33
URL: http://viskarpaminaxel.blogg.se/
Postat av: Nickholina

Jag sitter här & läser, lyssnar till musiken & kollar på alla fotografier.



Och jag säger bara att det gör ont, det känns alltså i hela kroppen.

Jag ska inte säga att jag förstår hur det verkligen känns att förlora ett barn, men jag vet hur det känns att förlora en far.

Jag beundrar eran styrka, inget kan ta han ifrån er igen.

Han är den starka stjärna som vägleder er när det känns tungt & svårt.

& oavsett vad så finns han alltid hos er, han är 1 av 2 ljus i era liv.

Låt han lysa för er.



Massvis med kramar.

2010-04-05 @ 02:07:49
URL: http://nickholinavestin.blogg.se/
Postat av: niina

tårarna rinner ner för kinderna igen:( du lyckas skriva så fint och beskrivande, och dessa bilder... ja finner inga ord. jag beklagar allt ni fått vara med om, jag hoppas att det finns en mening med allt och att ni en dag får återförenas med er prins. tänker på er!!! KRAM

2010-04-06 @ 11:05:25
URL: http://niinita.blogg.se/
Postat av: Therese, Henry & Charlie

Just den boken har min pojke Henry med, han är född bara några månader efter Victor. Henry älskar verkligen den boken, och jag tror han älskar den åt Victor också!

Har läst din blogg ett bra tag, men inte skrivit innan. Jag beklagar djupt Victors bortgång, han var en sann hjälte och kämpe! Kommer ihåg hur jag grät när jag såg "Sjukhuset" på TV och Victor var med. Finns inga ord i världen som kan få honom tillbaka, men hans minne kommer alltid leva vidare, inom er och i Wilma och han vakar säkerligen över er alla som han älskade.



Vänliga hälsningar och vårt varmaste deltagande /Therese

2010-04-22 @ 13:16:32
URL: http://www.minunderbaravarld.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:
Innan du kommenterar, har du läst inlägget?:


Trackback