Nu är även Vilma drabbad...

        DATUM: 2010-08-27 TID: 23:14:01
Lilla Vilma har drabbats av samma jävla hosta nu, och har jättre svårt att somna.
Har suttit uppe en evighet i kväll och sjungit, duttat, tröstat och gungat, men inget tycks hjälpa. Till slut somnade hon mot mitt bröst, men endast på grund av utmattning.

Har glömt hur ont det gör i hjärtat att höra sin lilla må dåligt och ha det svårt. Trots att detta bara är en bagatell i jämförelse mot allt annat så bubblar gamla minnen om vakande nätter och slemmiga lungor till liv, och jag följer varje rossligt andetag med knuten mage och observerar varje rörelse hon gör.
Bara detta inte blir till lunginflamation nu, men eftersom att hostattackerna inte är så täta så tror jag vi klarar oss från det.


Har ju berättat tidigare att Victor drabbades av krupp när han var ca tre månader och fy vad hemskt det var... Usch... Nej inget sånt tack!


Själv så har min hosta bara blivit värre, och jag låter hemskt hela nätterna och väcker alla i huset. Och nu är det Lördag, så att ringa till någon läkare för att få ut hostmedecin, det är ingen idè. Får stå ut till på Måndag.
Tack för era tips, by the way =)




Har föresten sett alldeles för många katastroffilmer om zombies, utpålånade städer och virusatacker - och det är säkert en epedemi som regeringen råkat skapa, så då behövs ingen doktor på Måndag... Det är luuungt... =)

Skämt och sido, såg faktiskt en film som handlade om just det i går som hette The Carriers. I den filmen så hade det brutit ut ett virus som nästan utplånat varenda människa. Viruset var luftburet, så det gällde att hålla sig i från de smittade om man ville överleva.
Handlingen utspelade sig omkring 4 stycken huvudpersoner som överlevt och nu var på väg till en tillflyktsort vid havet dit de trodde smittan ännu inte nått. Ganska mycket handling kring hur långt människan är beredd att gå och hur lätt vi kan förvandlas till kallblodiga mördare, bara för att själva överleva.
En sämre men inte lika tung verision av fantastiska The Road, för er som inte gillade den...

En helt OK Söndagsrulle som jag ger 2½ av 5 möjliga. Lite segt slut men annars bra...



Kommentarer
Postat av: Anonym

Krya på kramar till dig och Vilma! <3

2010-08-28 @ 09:15:21
Postat av: Lotta

Koka upp varmt vatten och lägg i eucalyptosblad, har fått lära oss det på vår utbildning. Ska vara helt suveränt plus att Vilma också kan ta det.

Ni får krya på er!

2010-08-28 @ 12:09:25
URL: http://lottaf.blogg.se/
Postat av: therese

det är bra att dom hostar det är så dom inte får lunginflamation. Min dotter är ett sk hostbarn, hon har hostat nästan varje dag mellan 1-2 års ålder. Jag har oroligt sökt för hennes hosta flera ggr men alltid fått samma svar. Barn drabbas av ett virus lr bakterier och får då hosta, den kan vara upp till 4 veckor och innan dom hinner bli friska från det får dom ett nytt smittoämne som gör att de får ny hosta, man kan tycka att ens barn har samma hosta men det är olika hela tiden. Min dotter hostade så hon kräktes men det var oxp bra, det är tecken på att dom får upp slemmet i halsen så tänk på att det e bra att hon hostar. Nu är min dotter 2,5 år och har äntligen slutat hosta, det har inte blivit mkt sömn i detta hus mellan hennes första och andra år. Men det tar vi igen nu =) krya på er.

2010-08-28 @ 19:06:06
Postat av: En medmänniska

Förstår att många minnen kommer Sofie =(

Stackars liten, hoppas verkligen Vilma kryar på sig snart och du också. Tänker på er.

Kramar Malin

2010-08-28 @ 22:54:37
Postat av: Ida♥

Åh, krya på dig och Vilma! :)

Kan inte vara roligt och sitta där med en hostande dotter när minnena kryper fram!

Kram

2010-08-30 @ 20:52:16
Postat av: Kicki

Hej!

Vet inte om du kommer ihåg mig, men jag vann en tävling hos dig för en tid sedan som handlade om bra tips att få barn att sova. Mitt bidrag var ju specificerat mot hostiga små och stora människor och jag hoppas att du provat mitt tips - det fungerar på de allra flesta "hostor".

Hacka upp en gullök eller två, lägg i en skål och ställ bredvi sängen, gärna över något element om det är möjligt. Prova gärna detta och skriv gärna om det i bloggen när nu provat en natt. Passar lika bra för dig som för lilla Vilma.. Kram!

2010-09-03 @ 21:38:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:
Innan du kommenterar, har du läst inlägget?:


Trackback