Host host

        DATUM: 2010-08-24 TID: 22:05:12
Host, host.. Host...

Har drabbats av en jävulusisk hosta som jag dragits med i tre dagar nu... Det ger sig inte hur mycket hostmedecin och te jag än häller i mig och jag blir gaaaalen att inte kunna sova.
Det värsta är ju att jag väcker Vilma också.

Har inte feber eller något, men ingenting tycks hjälpa. Är det någon osm har någon bra huskur eller något bra tips för att bli av med ret/slem hosta så skriv gärna!!



Tappade föresten min mobil i asfalten igår och lyckades krossa HELA displayen!! Så nu går jag runt med en lånad, jätte krånglig skit mobil som jag inte fattar något av, och alla bilder som jag tagit på min andra är helt omöjliga att få tag på tills jag lämnat in den.

Ah, vad skönt det är med lite härliga vardagliga strunt problem =)





Kommentarer
Postat av: Anonym

Sist jag hade en sådan hosta då inget hjälpte, så provade jag hett vatten med massor av citron. Fungerade super! (Kokade vattnet)

2010-08-25 @ 00:46:00
Postat av: Johanna

Har läst nånstans att en sked honung hjälper precis lika bra som hostmedicin. Choklad lugnar oxå en irriterad hals. Har oxå prövat på ett tips från en kokbok för barn: Låt färsk ingefära få dra i kokhett vatten några minuter. Låt svalna till dricktemperatur & drick!

2010-08-25 @ 08:38:15
URL: http://strandbyudd.blogspot.com
Postat av: Evelina

Kang jang! Kinesisk hostmedicin. Finns i vanliga mataffärer, de är hur bra som helst!

2010-08-25 @ 08:41:09
Postat av: Johanna Behrendtz

jag har inget tips med än att man inte ska dricka mjölk eftersom det är slämbildnande , krya på dig

2010-08-25 @ 11:11:33
URL: http://behrendtzs.blogg.se/
Postat av: Sandra

Honungsvatten eller mjölk med honung i, o det ska vara varmt !!! Hoppas det går över snart!

2010-08-25 @ 12:12:16
URL: http://sansko.blogg.se/
Postat av: En medmänniska

Jag har också provat varm mjölk med honung i och tyckte det lindrade något iallafall.

Hoppas du är bättre Sofie!



Kram Malin

2010-08-26 @ 17:47:29
Postat av: Caroline

varmt honungsvatten. Funkar super

2010-08-27 @ 22:23:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:
Innan du kommenterar, har du läst inlägget?:


Trackback