Vilma

        DATUM: 2010-08-13 TID: 20:47:37

I kväll sover Vilma borta för första gången sedan hon föddes. Moster Josse har fått den stora äran att få ha sin syster dotter ett dygn, och hon har varit så spänd hela dagen.
Det känns underligt att huset än en gång står tomt, och jag hör ständigt barnagråt lite svagt i bakgrunden. Men den här gången så är tomheten inte total och jag vet att Vilmas röst bara är ett telefonsamtal bort.

Litar också till 100% på syster min, som är helt underbar med barn =)

Skall passa på att slappna av nu när jag är bebisfri, och Sandra och Ronnie kommer på besök i kväll. Jag ska försöka koppla bort alla krav och bara vara Sofie för en stund. Inga nattliga väckningar med välling och blöjbyten. Tänk! En hel natts sömn! Iihhh!!!

Synd bara att jag saknar henne så =) Men det är härligt att längta, när man vet att man snart ses igen.




VILMA


Ibland undrar jag vart all lycka som Vilma utsrålar varje dag, kommer ifrån?

Hon är nästan glad 95% av sin vakna tid och ger sällan ifrån sig ett gråt som många andra bebisar gör. Victor var likadan, alltid på toppenhumör och bjöd på skratt dagligen.

Det var inte förens tumören hade växt sig så stor, att den började trycka på organen i hans lilla kropp, som han började gråta och visa missnöje alltmer. Men då visste vi inte...
Vi kunde bara undra varför vår glada kille började bli alltmer innåtriktad och ledsen.


Det finns ingen person som kan få mig att glömma bort obehagliga tankar eller som kan lyfta mig så totalt från mörka svackor, som Vilma kan.
Jag är så otroligt tacksam över att hon finns och att hon har hjälpt mig igenom den här svåra tiden, för utan henne så hade jag kanske inte klarat det. 


I morgon blir vår prinsessa 7 månader och hon blir alltmer lik sin bror för varje dag som går! Det är med stor spänning som vi följer hennes utveckling och framsteg, i väntan på att hon en dag skall bli en stor dam =)



ÄLSKAR DIG VÅR LILLA TJEJ, vi ses i morgon!!!! Puss, Mamma och Pappa








Vilma skrattar så att hon ramlar baklänges =)









Kommentarer
Postat av: Johanna<3

Vilma är så gullig!



Jag har läst rätt länge nu, sen victor blev en ängel.. häromdagen var jag i Bålsta så jag och mina föräldrar var och hälsade på Victor, gud så fint ni har gjort det! Jag känner inte er, men det kändes ändå som en självklarhet att hälsa på victor, en sån kämpe som han va!

Jag har själv haft cancer när jag var liten, leukemi, och hade turen att överleva. Min kusin gjorde inte det.. :'( <3 hon och victor är nu änglar, och jag lovar att de vakar över oss!



Massor av kramar

2010-08-13 @ 22:42:57
URL: http://nana.blogg.se/
Postat av: carro

halledusingen så söt liten tjejja ni har =) underbar liten filmsnutt, man blir varm inombords och lycklig!

2010-08-13 @ 23:16:04
URL: http://trissitosar.blogspot.com/
Postat av: En medmänniska

Hoppas ni haft en trevlig kväll tillsammans med era fina vänner. Så tryggt för er att veta Vilma har det bra hos moster Josse!

Ja, tänk imorgon blir hon 7 månader ert älskade mirakel. Klippet så förbaskat gulligt, så otroligt lik Victor så det är inte klokt. Skrattet och allt med!

Sov så gott nu Sofie och Peter.

Kramar Malin

2010-08-13 @ 23:19:06
Postat av: Giselle

Hälsningar från Costa Rica. Vilma är så söt, vackare och vackrare varje dag som går. Kramar till er. Giselle

2010-08-13 @ 23:50:16
Postat av: Kristina

Vilken underbart go tjej ni har. Anledningen till att era barn blivit så lugna o harmoniska e for att ni e det. Lilla Vilma e lugn o lycklig o får massa love.

Passa på o njut massa o sooooov nu.



Kram Kristina

2010-08-14 @ 00:09:24
Postat av: Sandra

Underbart filmklipp. jag blev alldeles glad av den :) tänka sej vad våra barn förgyller våra liv. vad skulle vi göra utan dem.... <3

2010-08-14 @ 00:51:29
URL: http://orginoox.blogg.se/
Postat av: morfar christer

HURRA FÖR VILMA I DA :)

hoppas ni alla får en härlig helg stora kramar. Pappa

2010-08-14 @ 09:23:52
Postat av: Hanna K

Herregud vilken sötis, haha så söt film!!!

Hoppas natten utan gotjejen har gått bra! =)

Kram!

Postat av: Amanda

Sötare får man ju leta efter :)

2010-08-14 @ 18:38:01
URL: http://aaadnama.blogg.se/
Postat av: Amanda<3

så himla fin hon är..hoppas ni får sova gott i natt när ni har barnfritt..kram till er alla :)

2010-08-14 @ 23:24:23
URL: http://jessicaaamandaa.blogg.se/
Postat av: Annika Uppsala

Hej

Kommer i håg victor på 95a, när man frågade honom

vad man säger om det kommer en snygg tjej WOW svarade han.

Vet ej om ni kommer i håg oss men vår son Pontus låg inne samtidigt med er.(Då 12år nu 14år)

Om jag säger att han har träffat AC-DC så vet nog du vem vi är. Det har gått jätte bra för honom. Han ska börja skolan på heltid nu.

Tänker jätte mycket på er och tiden på 95a.



Kram Annika m familj

2010-08-15 @ 09:57:50
Postat av: Maria

Hon är för härlig lilla Vilma.

2010-08-16 @ 08:05:42
Postat av: Sophie mamma till Nellie

Hahaha så söt när hon ramlade.

Hon har så kul ansiktsuttryck då.

"VAD HÄNDE?!"



Nämen vad skönt att få lite barnfritt :)

Man saknar dom så mycket bara. :)

Kramar

2010-08-16 @ 11:33:47
URL: http://beylejd.blogg.se/
Postat av: anna

hej! hon är så söt er lilla tjej! tänker på er så mycket och så ofta fast jag aldrig träffat er.

jag tycker om att höra att båda dina barn är och har varit solstrålar. min lille kille är också glad och nöjd 95% av tiden. det är så många som sagt till mig att nästan alla tvåbarnsföräldrar får en av varje så jag har tänkt att då får vi det jobbigt nästa gång, men du har två solstrålar. det gillar jag ;)KRAM till er och lille victor i himlen

2010-08-17 @ 21:09:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:
Innan du kommenterar, har du läst inlägget?:


Trackback