Dagen innan...

        DATUM: 2010-12-23 TID: 19:52:42

Julpyssel hemma hos Karlsson/Sundberg.

I vardagsrummet sitter mamma, Vilma, Thea, Linnèa, Kent och mormor och tittar på ett gammalt inspelat avsnitt av en lucia konsert som jag och Therese medverkade i när vi var små.
Konserten visades live på Lucia morgon, rikssträckande i hela landet och är otroligt vacker med sina härliga och nostalgiska jullåtar.

Musiken sprids i hela huset och når hit till köket där jag sitter omringad av värmeljus, nybakt godis samt en rykande het kopp kaffe.
Måste passa på att skriva några rader innan det är dags för att klä granen och slå in julklappar.



Jag är fortfarande trött efter att ha stått upp i 13 timmar i går men mitt halvhjärtade försök till att vila en stund under dagen gick i stöpet. Kunde inte slappna av utan låg mest och tittade upp i taket.
När jag kom hem igår kväll så hade pelletspannan lagt av så temperaturmätaren visade på 14 grader! Det var isande kallt på golven och varmvattnet var putsväck.
Det var SÅ nära att vi fick ställa in julfirandet hemma hos oss och förflytta oss till Therese och Fredrik, men i morse efter timmar av jobbande i pannrummet, så lyckas Peter tillslut få fart på den strejkande pannan.


Nu sitter vi som sagt i ett varmt och mysigt hus, omgivna av familj och glädje - precis som det skall vara på julen...









Kommentarer
Postat av: Anna

Vilken tur Peter fick rätt på värmen!

Så härligt ni har det!! Är så glad att jag

"hittade" dig, Victor och er underbara blogg!!!!

Du gör mitt liv så bra, då du får mig att leva för stunden med mina skatter!!

Kramar till dig

Anna <3

2010-12-23 @ 21:35:50
Postat av: Kristina

En riktigt God Jul till dig o din familj.



Kram Kristina

2010-12-24 @ 22:34:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:
Innan du kommenterar, har du läst inlägget?:


Trackback