Fyyy vad vi var nervösa =(

        DATUM: 2010-02-15 TID: 10:39:16

Jaha, då var denna morgon över...

Jag vet inte riktigt hur allt gick då jag inte sett inslagen själv, men det kändes OK.
Var självklart nervös då det inte finns rum för misstag i LIVE sändningar och jag HATAR att tala inför folk och ännu mer kameror =0
Peter har hakat upp sig på att han stakade sig och var så nervös i början, så han vill inte ens se inslagen, men jag försöker berätta att det inte var så farligt.


Fick sitta ner en stund med Filippa Reinfeldt efteråt, och det var väldigt intressant att höra vad de har lyckats åstakomma i Sthlms län. Hoppas bara att det även händer något i övriga län.

*

Åt precis en underbar hotellfrukost och snart skall vi bege oss ut på stan innan galan börjar. Är sååå trött för Vilma sov ganksa dåligt i natt och kl 4 gick vi upp.

Håll tummarna för Kerstin allihopa så uppdaterar jag sen =)







Vilma i blickfånget på SVT






Frukost på  på TV:4











Peter och Kristin Kaspersen















Vilma och pappa pustar ut... Skönt att det är över =)


Kommentarer
Postat av: Li

jag tycker ni gör er jättebra på tv, ställde väckarklockan i morse för att kunna se er.

följt er & familjen under er resa, & ni har blivit som en förebild, ett par idoler. kramar om!!

2010-02-15 @ 10:49:59
Postat av: En medmänniska

Tack för snabb uppdatering och Fina bilder!



Såg er imorse på tv som jag skrev och kommenterade i gårdagskvällens inlägg men känner jag måste bara skriva igen. Usch, förstår det måste varit så nervöst att sitta LIVE i tv. Men Ni var Jättefina och hur duktiga som helst Sofie och Peter! Tänk inte mer på det Peter, det var ju bara en pyttesekund. Du var jättefin Peter och du med Sofie och Ni klarade det jätte bra trots lite sömn och nervositet. Hade velat lyssna på er mer!! Victor är stolt och Vi alla med ♥

Skönt ni ätit en härlig frukost och tagit igen er innan stan och senare galan. Håller tummarna för Kerstin lovar.

Många kramar till er alla.

Malin



2010-02-15 @ 11:17:28
Postat av: linda

hej sofie

ni gjorde jättebra i från er fast jag tyckte bättre om tv4 morgon än svt för ni fick fram mer då än på svt ..jag såg båda inslagen och ni såg inte nervösa ut ....jag avgudar er som orkar kämpa för barncancer som du sagt innan det är försent för viktor men ni kan hjälpa andra barn



kram linda

2010-02-15 @ 11:32:47
Postat av: Anna-Lena H

Hej, tycker att ni båda klarade det mycket bra. Nervositeten var bara bra för det visade att ni är människor med känslor!

Hoppas nån med bestämmande rätt i Sverige lyssnade...

Kram

2010-02-15 @ 11:33:26
Postat av: ewa i södertälje

Jag såg programmet på tv och tycker inte att ni ska vara oroliga över något alls, ni såg lugna och samlade ut och ingen kräver att man pratar felfritt men visst kan jag förstå att det kändes säkert pirrigt inuti. Jag tycker ni fick fram ert budskap och jag hoppas det kommer att förändras när det gäller just hemsjukvården för barn. Ni gör ett otoligt jobb Sofie och Peter, jag som medmänniska är stolt över er, så sträck på er det är ni värda.

Må gott med lilla Wilma och syskonen.

Kram Ewa

2010-02-15 @ 11:33:32
Postat av: Malin

Ställde väckarklockan, så ja kunde kika på er =)

Jättebra inslag tycker jag!

Jag tycker inte att de syntes ngt att ni var nervösa.

En stor varm kram till er bägge två =)

Kram Malin

2010-02-15 @ 11:51:40
Postat av: Jonelin

Som även jag skrev i föregående inläggs kommentar, så var ni otroligt duktiga.



Håller med vad alla andra skrivit.



Förstår att det är skönt att det är över och bra att ni fick prata med Filippa efteråt.. För jag tyckte inte man fick så bra svar genom att se på tvn.



Hoppas Vilma sover bättre inatt. Och att ni kan slappna av och ha kul resten av tiden i Stockholm. :-)



Ta hand om er och njut nu.

Kramar till er alla och även mormor som är snäll och hjälper till.

2010-02-15 @ 12:17:27
URL: http://jonelin.wordpress.com
Postat av: Elin

Hejsan!

Även jag var tvungen att ställa klockan för jag ville verkligen se er. Och vilket viktigt jobb ni har gjort!! Var stolta!! Ni har visat att ni vill kämpa för att fler barn inte ska behöva spendera sin sista tid på sjukhus. Särskilt målande var det när du beskrev att Victor satt "likt en apa i bur...tittade ut på de andra barnen"..usch..stackars, stackars Victor..vad han måtte ha undrat varför han inte fick leka med de andra barnen och varför han måste vara instängd. Nä, detta är inte rätt. Ni har gjort en viktig uppgift i dag..Ni har visat och pratat på ett MÄNSKLIGT sätt och detta når fram till folks hjärtan, och förhoppningsvis politiker. Och om nervositet fanns så var den bara positiv, den förstärkte bara er vilja att få ut budskapet. Var stolt att frågan höjts och att ni verkar som ett ansikte utåt för detta är beundransvärt...att ni orkar fortsätta kämpa..fortsätta kämpa i Victors namn!! En stor eloge också till han från barncancerfonden. Han fick fram många bra poänger. Särskilt den att vården inte är dyrare för att det bedrivs hemma. Hoppas att detta är startskottet på en förändringsprocess inom vården. Det tror jag att det är!!!!!

2010-02-15 @ 14:09:23
Postat av: Natalie

Vilka kämpar ni är, borde finnas fler av er!!!

Stor kram Natalie

2010-02-15 @ 14:47:38
Postat av: Sarah

Ni skötte er ju jättefint :) Ni är så starka och jag beundrar er för det! Kram till er från mig

2010-02-15 @ 15:14:41
URL: http://pysiz.blogspot.com
Postat av: malin

Nu har jag sett båda klippen och ni skötte er jättebra!!

Gud vad ni är starka..

Många kramar

2010-02-15 @ 15:17:24
URL: http://malinsweb.blogspot.com
Postat av: emelie

jag hade totalt missat att ni skulle vara med i tv, men jag såg det i svt ändå! skulle med flyget, annars hade jag missat det!

först blev jag osäker men när jag lyssnade vidare förstod jag att det var ni! :) har kollat på tv4 klippet på webben

och ni var jättebra!! beundrar er att ni kan vara med och prata om det i tv!!

2010-02-15 @ 16:02:08
URL: http://swedishstyle.wordpress.com/
Postat av: ida

Ja ni var/är verkligen duktiga!!!!



Kramar från oss

2010-02-15 @ 17:11:37
URL: http://idanilden.blogg.se/
Postat av: Mathilda

Ni var toppen och ni förde fram det viktiga



stor kram till familjen

2010-02-15 @ 17:28:07
Postat av: emma

jag missade tyvärr programmet :(

men skulle nu kunna lägga in en länk eller något så man kan kolla på ddatan ?



kram emma

2010-02-15 @ 17:35:03
Postat av: Ewa

Ni var jätteduktiga och fina i TV. Måste kännas jobbigt att prata om lille Viktor.

Var rädda om er och er lilla underbara dotter så söt hon är. Kramar från en farmor.

2010-02-15 @ 17:49:13
Postat av: Yvonne - en mamma i Handen

Strålande insats av er bägge!!! Hade själv aldrig vågat...



Kram / Yvonne

2010-02-15 @ 18:08:57
Postat av: Johanna<3 - Femtonårig tjej

Det ni gör är så fint.. att kämpa för att andra barn ska slippa ha det som eran son fick.. jag tänker på er varje dag och läser bloggen så fort du uppdaterar. Har själv haft leukemi och även mist min kusin i cancer, endast 12 år gammal, så jag har haft med den fienden att göra.

Jag har nog aldrig tidigare kommenterat, men nu kände jag att det var dags. Vet ju att Victor gillade spöket laban, nu hittade jag en rabattkod på hemsidan till spöketlaban butiken. Gå in på den här länken och klicka er vidare om ni känner för att handla något sött till Vilma, och passa på att hedra eran son samtidigt som man spar några slantar. http://lindablom.se/2010/february/rabattkod-hos-spoket-laban.html#comment



Vill bara att ni ska veta att jag tänker på er/ Kramar från Johanna<3

2010-02-15 @ 18:28:17
URL: http://nana.blogg.se/
Postat av: Maria

Det gick ju kanon bra hade sj hakat upp mig för det är ändå några som tittar på en. :-D

Har bara hunnit kollat in tv4 men ska kolla in svt sen när det kommer ut på play.

Stora Kramar till er

2010-02-15 @ 18:54:43
Postat av: Marie (en mamma med 3små barn)

Det finns ingen anledning till oro.. ni var toppen!!! :)))



kram till er båda

2010-02-15 @ 18:55:39
Postat av: christine

Jag tycker ni var jätteduktiga! Ni ska ha all eloge för att ni verkligen engagerar er i denna superviktiga fråga. Var stolta!

2010-02-15 @ 19:20:21
Postat av: Fia

Ni var jätteduktiga!! :)

2010-02-15 @ 19:34:48
URL: http://www.metrobloggen.se/ihuvudetpafia
Postat av: Jessica

Jag kollade precis på inslaget i TV4 Play, ni var jättefina och det gick ju riktigt bra. Förstår att ni var nervösa, men jag tycker ni gjorde ett bra framträdande båda två. Peter också, även om han inte känner så själv. Men det känns alltid värre för en själv än vad det slutligen brukar vara. =)

Jag tycker ni är grymma som orkar och som gör detta för alla andra.

Kramar Jessica

Postat av: Moa med två små

Nu har jag äntligen fått småttingarna till att sova så nu har jag kikat på både svt och 4:an via datorn.

Ni var jätte duktiga och fick fram budskapet på ett jätte bra sätt.



Har kommenterat det tidigare, men måste skriva det igen att du och Peter verkligen strålar sedan Vilma föddes, underbart!



Kram

2010-02-15 @ 21:24:03
Postat av: Anonym

http://svt.se/2.108068/1.1889840/svenskt_genombrott_inom_barncancerforskning?

2010-02-15 @ 22:20:03
Postat av: Ammi

Ni har nog en väldigt stolt Victor där uppe i sin himmel som säger; Det där, det är MIN mamma och pappa!!

Ni gör verkligen en otrolig insats som är med och lyfter fram frågan och förhoppningsvis får dom ansvariga att börja agera.Som orkar kämpa vidare för att andra barn och föräldrar ska kunna få det ni inte fick. Jag tycker ni är guld värda!!

Hoppas ni får en trevlig kväll på galan och att Kerstin tar hem det.

Kram på er!

2010-02-15 @ 22:22:40
Postat av: En medmänniska

Ser framemot att höra hur resten av ert besök i Stockholm varit och om galan. Men varit en lång dag för er och jag hoppas ni är hemkomna nu och får sova bättre inatt alla tre och även mormor såklart :)

Kram Malin

2010-02-15 @ 22:29:07
Postat av: Elin

Såg er i tv 4 å det va jätte starkt gjort av er, hoppas det händer något snart. Som sagt det borde finnas fler som Ni. /Elin

2010-02-15 @ 22:33:57
Postat av: Rickard

Vad bra det gick för er :) det verkar som att budskapet gick fram. De övriga såg väldigt berörda ut. Hoppas det kan göra någon skillnad för framtiden. Ta hand om er så mkt. massa tankar / Rickard

2010-02-15 @ 23:41:57
Postat av: Jossan

Jag tyckte ni var/är jätteduktiga ska ni veta, tur det finns sånna som ni!



Många kramar!!

2010-02-16 @ 00:03:46
URL: http://jossanjosefin.blogg.se/
Postat av: Malin

Jag tittade på TV4-play i går kväll. Ni gjorde jättebra i från er och fick fram viktiga saker! Klart man är lite nervös när man är med på TV. Tycker ni är fantastiska som kämpar för barnen, och jag tror att Victor är så stolt över sin familj!



Hoppas ni hade en trevlig kväll i går!



Tänker på dig Victor!!



Kram

2010-02-16 @ 07:25:19
URL: http://idaoliver.blogg.se/
Postat av: Ännu en medmänniska/mamma till 3

Tittade också på TV4-play igår kväll och tycker precis som Malin att ni gjorde bra ifrån Er & mycket viktigt blev sagt.

Kram

2010-02-16 @ 09:25:33
Postat av: Sofie

Hej,

Jag såg er igår och tyckte att ni gjorde det jättebra!!!

2010-02-16 @ 09:54:13
URL: http://joakimochsofie.blogspot.com
Postat av: Jenny - tvåbarnsmor

Jag har bara sett det från tv4 (missade sändningarna så jag kollade nät-tv:n, men då fanns inte svt:s upplagd) och jag tycker ni kan känna er stolta över er medverkan! Ni gjorde jättebra ifrån er! Och så underbart att ni fortsätter kämpa så starkt för alla där ute!



Många kramar till er!

2010-02-16 @ 10:23:58
Postat av: Maria

Ni var ju jättebra! Jag har sett på TV4 Play men det verkar som om gårdagens Gomorron Sverige inte går att hitta.



Hoppas verkligen att det händer något nu. Även om inte Victor fick möjligheten förstår jag att en sådan här lag skulle betyda mycket för er ändå.



Jag tyckte att Filippa mest satt och upprepade samma sak om och om igen. Och svarar förstås som en sann politiker...

2010-02-16 @ 10:56:20
Postat av: Sol och måne

Sofie och Peter!



Ni gjorde jättebra ifrån er! Är riktigt stolt över er hur ni har kämpat så länge och fortfarande gör! Vi är många som hör er och nu är det dags att politiker, landsting och kommuner börjar lära sig att lyssna, ta till sig och framför allt börjar att AGERA!



Ni har åstadkommit väldigt mycket i er kamp och sorg! Ni är verkligen två fantastiska förebilder och ni har vårat stöd!



Har sett att det är några som kommenterat om att de inte hittat inslagen om er medverkan i svt och tv4 på webben, men jag har hittat länkarna till båda. Hoppas det är Ok att jag lägger in länkarna här så att fler kan få ta del av det.



http://svtplay.se/v/1889670/gomorron_sverige/hemsjukvard_for_cancersjuka_barn?sb,k119636,3,f,-1



http://www.tv4play.se/aktualitet/nyhetsmorgon?videoId=1.1508914&selId=1.923808&currPage=0



2010-02-16 @ 11:49:18
Postat av: emelie

Gå in på min blogg och kolla på ett inlägg. Fan så äckligt alltså...måste ni läsa så ni aldrig köper detta. Kram

2010-02-16 @ 12:56:44
URL: http://emlantheshoemaniac.blogg.se/
Postat av: Heléna

Lycka till i livet ni är sååå starka som orkar kämpa på!

Följer din/er blogg...

2010-02-17 @ 17:11:07
URL: http://dagarkommerdagargr.blogspot.com/
Postat av: Andrea

jag missade er på tvn! :(

2010-02-17 @ 18:10:06
URL: http://icycold.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:
Innan du kommenterar, har du läst inlägget?:


Trackback