Massor att hinna med... =(

        DATUM: 2010-02-23 TID: 15:24:56
Ännu en dag med skottning.
Vi måste få bort den enorma snöhög som nu ligger på altanen innan det töar.
Fy fan vad tungt det var, den pudersnö som Peter hade skottat ner från taket har under nattens kyla förvandlats till stenhårda massor som man måste hacka bort.
Nej, inte roligt med denna vinter...


Peter är på jobbet och när han kommer hem skall vi mötas på ICA för att storhandla. Igentligen orkar jag inte röra mig ur fläcken, men vårat tomma, gapande kylskåp tycker annat.

Det är så många saker som jag skulle behöva hinna med på dagarna, med tiden bara rinner mig ur händerna.
Jag vill kunna sätta mig i lugn och ro och klippa klart Del2 av Victors film, jag vill komma igång med barnboken som jag börjat med men aldrig lyckas få tid att fullfölja, jag vill ha tid att åka till stallet och rida åtminstonde två gånger i veckan, åka till graven varje dag, ha ett städat hem, bli av med mina mammakilon, skriva långa och många inlägg på bloggen, träffa vänner och ÄNTLIGEN få ha en helkväll med godmat och ett (eller två) glas VIN!!!

Dröm vidare Sofie... Men det spelar ingen roll i alla fall.
Jag trivs rätt bra med att sitta hemma i soffan, äta choklad och godis, snusa Vilma i nacken och bara vara mamma =)





                                    



                                               Behöver jag ens nämna vem som vinner denna match =)

Kommentarer
Postat av: Michaela

Helt otroligt söt liten tjej =) GRATTIS än en gång =)

2010-02-23 @ 16:29:39
URL: http://mimavibe.wordpress.com
Postat av: Kimsan

Jag skulle gärna vilja läsa boken som du redan skrivit och jag undrar om man måste köpa den för att kunna läsa den!? Vad kommer barnboken att handla om? Och njut av tiden som du har, men jag förstår precis vad du menar, det är så otroligt mycket man vill hinna med! jag är mamma till 5 varav 3 under 3 år och då hinner man inte alltid det man tänkt sig! Kram

2010-02-23 @ 17:10:38
URL: http://mammanochtrollungarna.blogg.se/
Postat av: Ida och Viggo

Jag längtar tills del 2 av victors film är klar :) Så fin lilla Vilma är, kramar till er alla!

2010-02-23 @ 17:25:38
URL: http://idaskrypin.blogspot.com
Postat av: Marie (en mamma med 3små barn)

Tiden räcker inte till,dygnet skulle behöva fler timmar å veckan fler dagar ;)

Oftast hinner man MASSOR men tiden går mest åt till städning å annat fix..det vet nog varje småbarnsmamma ;D



Hoppas att ni får bort all snö..vore ingen hit om tak eller veranda gav vika nu...men det lovas ju mera snö så peter hinner nog upp på taket ett par ggr till innan sommaren ;) S



hoppas att ni får en lugn kväll UTAN alla måsten.



Kram på er

2010-02-23 @ 18:11:28
Postat av: Anonym

Även om det inte är så viktigt så säger livsmedelsverket nuförtiden att det är ofarligt för bebben med 1-2 glas vin vid amning, så ett kan du definitivt ta med gott samvete!

2010-02-23 @ 19:25:47
Postat av: Maria

Jag tycker att gör alldeles rätt i att "bara" vara mamma. Ge dig själv tiden det går ju så fort. Men jag vet hur det är, lättare sagt än gjort...



Jag ska börja jobba på måndag - fattar inte att det har gått ett helt år...



Kram

2010-02-23 @ 19:49:36
Postat av: Sandra

Det är väl klart du väljer mig =)

2010-02-23 @ 20:53:47
URL: http://readmeto.blogg.se/
Postat av: Helena

Ibland måste man stanna upp ett tag och "bara" vara. Det finns alltid måsten. Njut av din underbara dotter, ta en sak i taget. Du är toppen Sofie.

KRAM Helena

2010-02-23 @ 21:38:23
Postat av: En medmänniska

Önskar jag kunde hjälpa er :/



Vilma vinner lätt ;) så otroligt söt!

Kram Malin



PS: Ta den tid du behöver med Victors film del 2. Ingen som begär du ska göra den klar mitt i allt. Snälla sluta pressa Sofie.



2010-02-23 @ 21:50:48
Postat av: Amanda<3

så mycket snö ni fått sofie, måste vara jobbigt :S här uppe som vi borde ha den snömängd som ni har, har vi typ ingenting :O jätte konstigt. hoppas ni alla mår bra och lilla vilma är ju bara för söt. kramar

2010-02-23 @ 22:18:45
URL: http://jessicaaamandaa.blogg.se/
Postat av: Fanny

men enkelt val!! wilma såklart! ;)

2010-02-24 @ 00:18:05
URL: http://fhakman.blogg.se/
Postat av: Annika

Det finns faktiskt alkolfria viner som smakar helt OK, i alla fall tyckte jag det när jag var gravid och ammade. Har faktiskt druckit dem senare också och tyckt de var OK....

2010-02-24 @ 08:25:02
Postat av: Tessan

Hej vännen,

Jag har så dåligt samvete för att jag knappt kommenterat något senaste tiden. Jag är i alla fall inne i bloggen och läser varje dag för att se hur det går för er...



Känner så igen mig i den där drömbilden som man aldrig lyckas uppnå. Sätt inte för stor press på dig. Prioritera det viktigaste (dvs besök graven, snusa på Vilma, ät godis, åk till stallet och drick vin). Strunta i det andra ett tag.



Jag fick Give hope-halsbandet som finns hos Barncancerfonden, av min sambo på alla hjärtans dag. Det som föreställer ett öga. Har även det andra... Det är jättefint. Så nu vet jag vad jag ska köpa i födelsedagspresent åt mamma och syster. :-)



Många kramar,

Tessan, mamma till Ida och Tim

2010-02-24 @ 09:24:14
URL: http://tessanova.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:
Innan du kommenterar, har du läst inlägget?:


Trackback