Alla hjärtans dag

        DATUM: 2010-02-14 TID: 18:21:28
      



      




                                



Började dagen med att kliva upp med en rungandes huvudvärk.
Upptäckte att Peter var spårlöst försvunnen och att hans bil var borta.
Jaha?!, tänkte jag och ringde upp hans mobil. Inget svar utan kom direkt till röstbrevlådan... Ringde igen... Inget svar.
Var fan är han då? tänkte jag irriterat samtidigt som jag med Vilma på ena armen försökte hälla upp en skål med yoghurt.

En timme senare när jag står nere i tvättstugan och hänger upp barnens tvätt så hör jag att han kommer in genom dörren.
*suck* Dags att komma nu, vi som skall hinna packa innan mamma och dom kommer.

Jag går upp på övervåningen och frågar vart han har varit någonstans.
- Lite varstans, svarar han.
- Vadå lite varstans? undrar jag nu ännu mer irriterad.
Bakom mig står Thea och hoppar upp och ner med ett fånigt smile.
- Ser du inte, Ahh mä, seeer du inte ??!! säger hon leende och ser ännu mer fånig ut.
- Ser vadå?? undrar jag och tittar om hon möjligtvis har tappat en tand eller något, eftersom att det är så viktigt att jag skall "se".

Förstår ungefär 5 minuter senare att Peter har köpt en vacker bukett med rosor och att det faktiskt är... Alla Hjärtans Dag! Det hade jag helt glömt bort och jag kände mig jätte dum att jag nyss var irriterad.
En kyss och ett hjärtligt tack senare så var jag förhoppningsvis förlåten och satt de vackra rosorna i en vas.

Den 14;de Februari... En speciell dag på många sätt.

Vilma är nu en månad gammal och Victor gick bort för exakt 10 månader sedan. En sorgens men även kärlekens dag...






                                  



            



          


Mamma, mormor och Kent kom förbi för att släppa av mamma.
Underbart god smörgåstårta blev vi bjudna på innan vi begav oss av till Sthlm. Mmm....


Kommentarer
Postat av: Jonelin

Vilken underbar dag ni verkar ha haft.. Känner igen mig i hur du reagerade i morse.. ;-) Jag tänker på samma sätt och blir lika irriterad på sånt..

Kul att det slutade med en vacker bukett och sånt. :-)



Så stor Vilma är nu.. Man ser det verkligen när ngn håller henne så i famnen.. :-)



Har tankarna hos Victor idag, har även tänt ett ljus på barnens byrå. Nu har jag också startat med mitt bidrag till fonden på min blogg. Han tittar nog ner hela dagen idag och sänder massa kärlek. :-)



Ta hand om er och ta det försiktigt i trafiken!

2010-02-14 @ 19:02:51
URL: http://jonelin.wordpress.com
Postat av: Maria

Jag förstår irritationen. Jag skulle reagera på precis samma sätt. Va bra att du blev förlåten.



Grattis till Vilma en månad. Och jag tänder ett ljus för Victor.



Lycka till i morgon.



Kram

2010-02-14 @ 19:41:36
Postat av: Mia

Hej. Vilken fin blogg du har. Har suttit med tårar i ögonen och inser hur lyckligt lottad jag är. Många styrkekramar till er alla. Om du vill kan du läsa om mig på min blogg : www.miasuniversum.blogspot.com

2010-02-14 @ 20:14:17
URL: http://www.miasuniversum.blogspot.com
Postat av: Marie (en mamma med 3små barn)

Jag har tänkt på er extra mkt idag... just denna dag,detta datum....

Tänk att tiden kan gå så himla fort men samtidigt stå HELT STILLA...



Vilka fina rosor du fick =)))



Håller tummar att allt går bra imorg.. tid????



kraaamis



2010-02-14 @ 20:28:35
Postat av: En medmänniska

Så fina rosor du fick av Peter :) Va gulligt av honom!!

Och de gula och rosa rosorna också så fina!

Tänkt på Victor o Vilma och er hela dagen.

Tack för alla fina bilder ni delar med er.

Kramar Malin

2010-02-14 @ 22:25:32
Postat av: Anonym

Vilkrn fin blogg ni har. Vi tänker på er varje dag. Hälsn Thessan o Magnus, Island

2010-02-15 @ 21:50:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:
Innan du kommenterar, har du läst inlägget?:


Trackback