Tankar...

        DATUM: 2010-02-07 TID: 22:51:00

Idag har det varit en vacker solig dag med värmande strålar och droppande från tak och grenar.
Pappa kom över på en kaffe och promenad i solen och jag riktigt njöt av att känna det efterlängtade ljuset som så länge hållt sig borta.

Jag märker för var dag som går att jag börjar slappna av en smula, lite i taget, bit för bit.
Jag ser med stor kärlek och förundran på min nya dotter som på så många sätt påminner om den kärlek som jag hade, och fortfarande har till Victor.
Hur hennes små ansiktsdrag, små miner och ljud är så lika och väcker så mycket känslor innombords.
Tankarna snurrar runt i huvudet - vågar jag älska, tänk om något händer - vågar jag känna, tänk om jag återigen mister...
Jag måste villigt medge att var gång Vilmas lilla mage är spänd och hon får magknip så dyker skrämmande scenarion upp om växande tumörer och svällande körtlar, men jag inser ganska snabbt att det inte hjälper någon, varken mig eller henne att tänka så.

Det som hände, det kommer INTE att hända igen. Det som hände, det kommer INTE att hända igen...

Upprepningarna blir många, men för varje gång de tas i tanke så blir också oron en smula svagare.




                              













Victor 2 dagar gammal









Vilma och Linnea








Vi har inte glömt, kommer aldrig att glömma men kommer alltid att älska dig.
Nu, i morgon och för evigt...


Kommentarer
Postat av: Ida och Viggo

ååhh, du är en sån fin mamma Sofie! Och du har världens finaste barn!



ALL Lycka till dig, och din familj! :)

2010-02-07 @ 23:05:38
URL: http://idaskrypin.blogspot.com
Postat av: Amy

Vad lik lilla Vilma är sin storebror!

2010-02-07 @ 23:17:47
URL: http://www.olimy.blogspot.com
Postat av: Maria

Visst var det en härlig dag! Vi var ute på isen i Sigtuna och njöt av solens strålar.



Det känns skönt att läsa att du slappnar av mer och mer. Men det är klart att du oroar dig också.



Vilma och Victor är verkligen lika.



Kram

2010-02-08 @ 08:18:26
Postat av: Nina

Åh... Kramar till er!



Förstår inte, förstås, men försöker iaf. Jag klarade inte ens att se filmerna från sjukhuset. Började, men fixade det inte. Så enkelt det var för mig att bara stänga av... (Men ni är kvar i mina tankar)



Så, nä, jag förstår inte er oerhörda smärta! Men jag förstår att oron finns där och snabbt kommer upp till ytan när ni påminns.



Det här gången går det bra! Victor vakar över sin lillasyster!

Kram Nina!

2010-02-08 @ 10:02:26
URL: http://nina-livetistort.blogspot.com
Postat av: mamma

Vilken vacker bild på Victor och Linnea!!!

Kraaam till er båda mamma

2010-02-08 @ 10:08:02
Postat av: Malin

Det är klart att du oroar dig och att det finns många "Tänk om", men du ser så sunt på allting.

Tycker ni är så starka allihop!



Jättefina bilder!



Kram

2010-02-08 @ 10:49:45
URL: http://idaoliver.blogg.se/
Postat av: Ännu en medmänniska/mamma till 3

Vilka fina bilder. Dom är verkligen lika, Victor & Vilma. Så fina ord av dig, i slutet av inlägget. Vi är många bloggläsare som inte heller kommer att glömma....

Kramar

2010-02-08 @ 10:50:07
Postat av: Sofija

Det som hände, det kommer INTE att hända igen!



Många varma kramar till er alla!

2010-02-08 @ 11:27:41
URL: http://justflippacoin.blogg.se/
Postat av: ParadisFrida

Du är en fantastisk mamma Sofie! Så varm, kärleksfull och stark.

Det som hände din lilla Victor är förfärligt, men du behöver inte vara orolig att det ska hända din lilla tjej något..

Alla föräldrar oroar sig för sina barn, det är väl bara naturligt och sunt :)



Men jag förstår dig, det ni har gått igenom... dom såren sitter djupt och tar lång tid att läka.



Jag kommer heller aldrig att glömma den där lilla pojken som var så modig, klok och tapper! Den lilla pojken som för alltid kommer ha en plats i mitt hjärta, din fina Victor.



Tänker på er! Kramar



Victor för alltid i mitt hjärta......

2010-02-08 @ 12:26:12
Postat av: Moa med två små

Instämmer med vad de andra skrivit, att du är en underbar och fantastisk mamma. Jag förstår din oro, men givetvis inte vad den innebär... Ja, Victor och Vilma är verkligen jätte lika, trodde först bilden på Victor var Vilma innan jag sett texten under!

Vi läsare kommer heller aldrig glömma Victor, aldrig... hans styrka, vilja och kärlek finns alltid kvar.



Kram

2010-02-08 @ 12:39:40
Postat av: Kim

Åh vilken fin design! :)

2010-02-08 @ 13:32:04
URL: http://kimmi.blogg.se/
Postat av: Marie (en mamma med 3små barn)

Vilka fina bilder och vilka tänkvärda ord!!!



Det e så sorgligt att Victor inte längre finns..Men det värmer att veta att trots allt ni går igenom så kan du känna värme och glädje. Att Vilma kom å gav värme i huset igen,att hon med sin närvaro kan väva er samman som familj igen..Att du som mamma får känna att du har ett litet liv att hålla om och älska villkorlöst,precis som du gjorde med victor..

trots att det saknas en liten människa i er närhet.. så tar d inte slut här..

Victor kommer för alltid att finnas i så många människors hjärtan. Och han kommer för alltid leva vidare.



MÅNGA KRAMAR TILL ER <3

2010-02-08 @ 18:00:04
Postat av: Jessica

Först och främst så måste jag säga att du är riktigt stark person och en fantastisk mamma. Detta kommer att låta jättedumt men jag undrar om jag skulle kunna få intervjua dig för att jag göra ett projektarbete om Barncancerfonden, d.v.s. en insamling och ett teoretiskt arbete där jag jättegärna skulle vilja intervjua någon. Det är helt ok om du inte ställer upp så det förstår jag. Men du kan höra av dig om du är intresserad.

/ Jessica

2010-02-08 @ 18:03:26
Postat av: Lina

Vad fina de är, barnen!

Jag har en fråga, den där lilla bilden du hade i vänster hörn på bloggen som räknade ner till förlossningen, med en bild på bebben, var har du hittat den? Skulle också vilja ha en till min egen kommande lilla bebbe!

2010-02-08 @ 19:02:53
Postat av: Yvonne - en mamma i Handen

Så fina bilder på era små.



Kram / Yvonne

2010-02-08 @ 19:12:36
Postat av: Kristina

Fina bilder och fina tänkvärda ord.

2010-02-08 @ 23:14:16
Postat av: Sofie

Svar Till Lina;



Du kan hitta babyränkaren på hemsidan www.babystrology.com

2010-02-09 @ 14:37:46
Postat av: En medmänniska

Så rörd. Så fina bilder. Vilma och Victor så underbart lika. Vi ska aldrig glömma hennes storebror, er älskade Victor. Så tapper, så klok, så modig som ParadisFrida skriver. Ja, listan om er lilla kämpe kan göras milslång. För evigt i alla våra hjärtan ♥



Kram Malin

2010-02-10 @ 15:47:15
Postat av: Tess

Ni har såååå fina barn Sofie, "plast" som biologiska, levande som i himmelen....Underbara..



Tänker på er så ofta...



Extra kramar till alla stora syskonen till vackra Wilma



Tess mamma till 2 grabbar

2010-02-10 @ 22:12:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:
Innan du kommenterar, har du läst inlägget?:


Trackback