Choklad och ridning...

        DATUM: 2010-02-09 TID: 15:49:31

Det blev en eftermiddag i stallet i går.
Jag tog med mig tjejerna och åkte upp ungefär kl halv 4.
Det var 8 minus men kändes minst som 13, så det var med stela fingrar som jag mockade i ordning, tog in X:et och sedan ställde in honom i stora stallet för ryktning och sadling.

Tjejerna fick sitta upp i det varma fikarummet tillsammans med Vilma, där de har perfekt utsikt över ridhuset medans jag tog mig en tur.
Det blev lite lätt ridning med lös skritt, trav voch galopp, då han nog var lite mör efter helgens kurs och jag fotfarande måste komma igång i kroppen efter förlossningen.

Efteråt så fick Linnea rida stallets enda ponny, då flickan som äger honom frågade. Hon blev jätte glad och fick ta några varv i ridhuset. Tyvärr så han inte Thea rida, då klockan var så mycket och middagen väntade hemma.
Nästa gång så...=)





                              




                              





                             



                                                   

                                                                     Men jag då????

                              






Idag så har jag och Vilma sovit länge.
Jag tror vi vaknade vid 11.. Eller inte vaknade utan vi gick upp vid 11.

Känner mig riktigt seg och har ingen ork alls. Hundarna blir lidande då det känns som världens projekt att gå och hämta vagnen som ligger i bilen, köra upp den för vår enormt branta backe upp till huset,  klä på mig och Vilma varma kläder, bädda ner henne i vagnen, sätta på hundarna selar och koppel och sedan svettig som en alkis på avtändning - tillslut bege sig ut på en iskall promenad. 

Nej... Jag kanske är lat idag, men jag oorkkaar iintteee.... *suck*

Jag har säker en massa vitamin brister och typ slut på allt som inte borde vara slut. 
Järn, c-vitamin, kalk... osv, osv....
Skall dock åka och storhandla så fort Peter kommer hem, och det blir väl till att fylla på cho... hrmm... jag menar frukt och grönt.
Mmmm, va gott med lite brockoli, apelsiner, bananer, fibrer och allt som man nu skall äta. *Mums!* =)
Det min kropp igentligen vill ha, eller min hjärna åtminstonde - är choklad.
Jag har blivit som besatt de senaste veckorna. Choklad, choklad, choklad...

Igår kväll tex, så blev jag akut sugen på den där Always chokladen, alltså Marabous med apelsin smak. Det var sååå nära att jag åkte i väg till shell kl elva på kvällen, bara för att frossa.
Tur att jag var så trött att jag inte orkade klä på mig jackan.
Vissa säger ju att man inte skall äta för mycket choklad när man ammar, men jag har inte märkt något på Vilma, så förhoppningsvis så får hon inte magknip av det - och föhoppningsvis så går suget över... =0

Appropå magar så bajsar Vilma något kopiöst för att vara så liten. Jag kommer dock inte i håg hur Victor var, men det är ju inte konstigt med tanke på att hon äter typ... jämt!
Idag hade hon lyckats avfyra en salva ända upp på ryggen, så det var bara att lägga henne i badet. Jag tror inte att hon gillade det alltför mycket då hon som vanligt protesterade efter en stund.
Efteråt när hon var väl inlindad i en varm handduk i mammas famn så blev hon dock nöjd igen. =)
Lillsnuttan... hon är så gosig så att mitt hjärta smälter!




                             


Kommentarer
Postat av: Morfar Christer

Världens gulligaste Vilma så klart... :)



kram

pappa/morfar

2010-02-09 @ 15:55:55
URL: http://mckillen.se
Postat av: Hannah

Hej!

Jag hittade en länk ang uppsägningar på avdelningen(om du vill ha). Jag mailar gärna den om du vill ha den, fast jag har ingen mailadress till dig.

/Hannah

2010-02-09 @ 16:03:12
Postat av: frida

åh så fin hon är! hoppas du hittar din energi igen snart, inte roligt att känna sig trött men snart blir det vår och då kan du gå på hur många mysiga solskenspromenader som helst med Wilma och vovvarna :)

2010-02-09 @ 16:10:33
URL: http://fritchen.blogg.se/
Postat av: Maria

Härligt med en ridtur! Kommer det fler bilder på X:et?



Unna dig choklad om du är sugen, det är du värd. Du går bort alla kalorier på barnvagnspromenaderna...



Kram

2010-02-09 @ 16:14:18
Postat av: Marie (en mamma med 3små barn)

Vad skönt att du fick komma upp på hästryggen även om det inte blev något svettigt fyspass ;)

Det där chokladsuget känner jag igen...fast på mig har det aldrig gått över..sitter faktiskt å mumsar nu :))) (tur att man måste upp några kg så jag tar en bit till..muuums) underbart gott.. :P



Du kanske kan börja äta lite vitaminer??,Vilma får nog i sig så det räcker å blir över..men glöm inte bort dig själv!!

Å man får vara slö ibland...det blir garanterat långa prommisar när vårsolen bestämmer sig för att titta fram.

Passa på å mys med bebis :)) snart har du en liten virvelvind hemma som kan ta sig fram alldeles för fort på alldeles för kort tid ;D



Jättefina bilder :)



Kramis

2010-02-09 @ 18:31:41
Postat av: Helena

Hon är ju söt som socker den lilla=)

Ta hand om er. Njut av hästar, choklad och av varandra!

KRAM Helena

2010-02-09 @ 18:35:30
Postat av: juni

tycker att din blogg är otroligt bra.

hittade den via facebook. läser den ofta!:

har länka dig på min blogg,

2010-02-09 @ 19:34:47
URL: http://thejuni.webblogg.se/
Postat av: Alexandra- Mamma till Ebba

Vilma är ju bara sååå sockersöt! :)



Vet precis hur du har det med chokladsuget! Jag har de likadant!! Sen Ebba var 4 veckor så är de bara choklad som står i huvudet på mig :P Men försöker stå emot så länge de går men ibland får jag ge efter :P



Har följt din blogg länge nu och jag tycker den är så bra! Du är så ärlig i dina inlägg, du verkligen skriver hur du känner, tycker & tänker.



Sen måste jag bara säga det att dina barn verkligen fick den bästa mamman! Känner dig inte men du verkar vara så himla go, snäll och omtänksam.. Ja, rubbet! Önskar er all lycka till i framtiden :)



Sköt om dig!



Kram!

2010-02-09 @ 19:52:45
URL: http://dujagalltid.blogg.se/
Postat av: Malin

Å vad hon är söt eran lilla tjej =)



Känner igen det där med chokladsug, lider av det konstant... Gärna choklad med nötter i eller marabou mint....

Att få i sig vitaminer är aldrig fel, men jag tycker du ska unna dig chokladen oxå =) Det är du värd. Hoppas du känner dig piggare snart!



Kram

2010-02-09 @ 20:11:24
URL: http://idaoliver.blogg.se/
Postat av: karolin

guuuuu vad hon är söt<3

2010-02-09 @ 20:34:14
Postat av: Yvonne - en mamma i Handen

Helt ljuvlig liten Vilma...



Kram / Yvonne

2010-02-09 @ 20:43:15
Postat av: cecilia

såå fin hon är lilla vilma...det är precis sådana underbara bilder som "efter badbilden" som gör att jag aldrig kan säga att sista barnet är sista...vilket litet underverk!! <3

2010-02-09 @ 21:49:37
Postat av: Amanda<3

åh så söt man får vara..helt otroligt o väldigt lik victor med tycker jag...ha en fortsatt bra vecka, tänker på er. kramar!

2010-02-09 @ 22:23:06
URL: http://jessicaaamandaa.blogg.se/
Postat av: Ännu en medmänniska/mamma till 3

Ja, precis som många andra skriver så är Vilma så himla söt, verkligen.

Kramar ♥

2010-02-10 @ 07:06:52
Postat av: Olivia

Ja så gosig och söt hon är:-) Mitt hjärta smälter oxå... Som sagt vi har en härlig tid framför oss nu med vår och sommar... Om 1,5månad är min lilla 1år och hon kom till världen med solsken för veckan efter va det sommarvärme i skåne. Och den tiden glömmer man ju aldrig. Längtar efter en till bebis som man kan snusa på....;-)

2010-02-10 @ 10:24:48
Postat av: En medmänniska

Synd att Thea inte hann rida.



Skulle kunna leva på choklad..nästan iallafall ;)



Ååh Vilma, så lik storebror ♥ Supersöt :)

Kram Malin

2010-02-10 @ 15:55:58
Postat av: Jenny

Hej

jag har en fråga om din bok. varför går de inte att beställa den med faktura? där står Ordern godkändes inte? om man trycker på provläs boken så är där en massa fina bilder med finns de bilderna i boken med?



Kram en trogen blogg läsare!

2010-02-10 @ 17:21:00
Postat av: Cecilia

Hej Sofie! Följde er familj på Sjukhuset men det är först nu jag hittat till denna blogg. Läste igår kväll och bara grät. Du skriver så vackert, så målande, men det är så hemskt det ni har fått gå igenom. Är så otroligt glad för er skull att ni nu fått en ny liten person att älska, som självklart inte kan ersätta Victor.

Tack för att du delar med dig här på bloggen....

2010-02-10 @ 20:56:32
Postat av: Jenny - tvåbarnsmor

Sååå söt hon är!:)

Det där chokladsuget har kommit för att stanna!;) Jag har inte blivit kvitt det sen jag fick min första dotter för snart 2,5 år sen.

Men choklad är ju nyttigt, eller hur?...;)

2010-02-11 @ 09:45:42
Postat av: Bredeelena

Very informative...God Bless

2012-01-16 @ 12:28:36
URL: http://bredeelena.blogsmile.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:
Innan du kommenterar, har du läst inlägget?:


Trackback