In your dreams...

        DATUM: 2010-01-20 TID: 16:41:45

En underbar natt in natt =))

Brösten har slutat panik ömma, Vilma har sovit så lungt och skönt och jag har drömt sköna drömmar om Victor. Kommer inte ihåg exakt vad de handlade om, bara att de var fyllda med värme och ljus och att jag vaknade med en lugn känsla inombords.

Drömmar är för mig ett mysterium, men ett väldigt intressant sådant.
Är det så att drömmar alltid bara är just drömmar, eller är det ibland något mer?


Jag läste på nätet idag att det finns någonting som heter lucida drömmar, vilket betyder att du i drömmarna är medveten om att du drömmer och kan påverka händelser och omgivningar som sker.
Det här var väldigt intressant, då dessa drömmar kommer nästan varje natt för mig och att jag kommer ihåg det såå himla tydligt.
Jag kan kontrollera precis ALLT, ungefär som ett dataspel och precis som i beskrivningen så brukar jag till och med ha samtal med personer som är med, att jag är medveten att jag drömmer.

Detta är tydligen ganska ovanligt, och jag som trodde att i princip alla hade det likadant. Därför är jag extra glad när drömmarna om Victor kommer, eftersom att jag kommer ihåg allt när jag vaknar och bär med mig det hela dagen.



"En särskild typ av drömmar är lucida drömmar (även känt som klardrömmar). När man drömmer en lucid dröm är man medveten om att man drömmer. Man kan också påverka händelseförloppet i större eller mindre grad. Lucida drömmar är mycket ovanligare än den vanliga typen av drömmar som alla människor drömmer varje natt. Man kan träna upp sin förmåga att få lucida drömmar, så att man kan få ett par tre lucida drömmar i veckan, men man kommer fortfarande drömma vanliga drömmar som vanligt (även om man oftare minns dem än vad "vanliga" människor gör). Det talas om att folk som får klardrömmar har stor hjärnkapacitet, men detta är dock obekräftat."





Kommentarer
Postat av: Nenne

Vad läskigt väl det stämde in på mig!!

Jag har ofta drömar som jag kommer ihåg, och som jag samtalar med människor.

Det känns nästan som man har varit med om det på riktigt när man vaknar.

Fast mina drömar handlar oftast om hur jag "räddar" mina barn ur olika faror, jag har oftast samtal med olika personer från räddningstjänsten och på sjukhus.

Hemska drömar men som alltid slutar lyckligt:)

2010-01-20 @ 16:53:21
Postat av: jecca

Åh vad mysigt att du får drömma om Viktor.

2010-01-20 @ 16:59:43
Postat av: Fia

Så brukar jag också drömma, inte alltid och inte superofta men det händer rätt ofta och det är rätt häftigt och man får ofta en härlig känsla efteråt som att man vill fortsätta drömma. Detta händer oftast när jag vaknat och gått med Robin till skolan och sen kommit hem och somnat om. :)

2010-01-20 @ 17:14:14
URL: http://lusth.org
Postat av: Felicija

va härligt de låter :)

önskar jag också hade de så.

2010-01-20 @ 17:15:10
URL: http://felicijasandrah.blogg.se/
Postat av: Annelie

Undrar bara hur det går med din ansiktsförlamning? Har den släppt?

2010-01-20 @ 17:46:10
Postat av: Ida

Vad skönt att du kunnat sova... å dessutom träffat Victor!!!

Härligt =)



Kram

2010-01-20 @ 18:12:06
URL: http://idanilden.blogg.se/
Postat av: Maria

Va skönt att du fick sova äntligen. Och va mysigt och få drömma om Victor och vakna upp och känna glädje över det du drömde.



Vilken fin bild på dig!



Kram

2010-01-20 @ 19:37:33
Postat av: Jessica

Jag drömmar lucida drömmar ibland. Kanske nån gång i månaden. Där jag vet att jag drömmer, för jag kan göra saker som normalt sett INTE skulle gå att göra. Sen kan jag även väcka mig själv, om drömmer blir obehaglig. Det har hänt flera gånger att jag ruskat tag i mig själv (både i drömmen och rent fysiskt) så att jag vaknar, medan jag säger sluta dröm nu, vakna och så vaknar jag. Det är koolt. =)

Kramar

Postat av: En medmänniska

Så skönt att läsa du sov så mkt bättre natten som var. Hoppas Peter också kunde sova.

Själv har jag inte varit med om några sånna drömmar men jag hoppas verkligen det blir många fler fina drömmar för dig om er älskade Prins. Så glad för er skull när jag läste detta.

Många kramar Malin

2010-01-20 @ 23:19:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:
Innan du kommenterar, har du läst inlägget?:


Trackback