Beställa bild?

        DATUM: 2010-01-21 TID: 12:36:16

Idag är det Torsdag och Vilma är en vecka gammal.
Tiden har flygit förbi i våran lilla bubbla här hemma, och på första gången på väldigt länge så har ett lugn infunnit sig i min kropp.

Idag så kommer Peters mamma och syster med fam. förbi på en fika, så jag skall slänga i mig lite tidig lunch innan, det blir så mycket kakor annars =)



Jag har fått många förfrågningar utav föräldrar och anhöriga som har förlorat barn, angående bilden som jag tecknade tidigare i sommras om ni kommer ihåg, och om den går att köpa.

Igentligen var ju detta bara en målning som jag skissade i ordning när jag var djupt inne i sorgen och behövde något positivt att tänka på angående vart Victor hade tagit vägen, men nu har jag funderat på det och kom på en idè.
Jag vet ju hur mycket denna bild har hjälpt mig många gånger, så då tänkte jag att jag skall försöka ordna så många kopior som möjligt så att ni som vill kan beställa den på min mail för en billig peng.
Jag skall kolla vad frakt och fotopapper kostar och resterande pengar kommer att gå till barncancerfonden via Victors blogg.

Jag hoppas att det är många som köper den, antingen till er, någon anhörig eller kanske rent av en främling i behov av lite ljus och att de kan dra in en slant till forskningen samtidigt.

Jag vill se hur många beställningar som kommer in först innan jag bestämmer mig fullt ut, men tanken var att alla själva bestämmer vad de vill ge för den utöver frakten. Vill du betala 50, 100 eller 0 kr så är det upp till dig =)
Så vill ni ha bilden "Himlen för mig" så maila ert namn och adress så bekräftar jag er beställning så fort jag kan.



Kram kram


Gör din beställning på [email protected]





Kommentarer
Postat av: Elin (sjuksköterska)

jag vill!

Hur stor är/blir den? så man vet vilket strl på ram man ska köpa :-)

2010-01-21 @ 12:40:16
Postat av: Sandra

ååå...jag vill ha den!!

2010-01-21 @ 12:44:01
Postat av: Sofie och Peter

Troligtvis i A4 format, men jag måste kolla först så att kvaliten blir bra då.

2010-01-21 @ 12:45:04
URL: http://denstarkastestjarnan.blogg.se/
Postat av: Kikki Nilsson

Hej!

Vilken fin bild. Den skulle jag oxå vilja ha!

2010-01-21 @ 12:46:15
Postat av: Maria

Åh, vilken underbart fin bild! vad du är duktig!

2010-01-21 @ 13:07:07
URL: http://minamirakelochjag.bloggplatsen.se
Postat av: johanna

Jag vill åxå ha en...

2010-01-21 @ 13:09:13
Postat av: Therese

Jättefint initiativ <3 Självklart kommer jag att beställa den med :)

2010-01-21 @ 13:11:03
URL: http://viskarpaminaxel.blogg.se/
Postat av: Anonym

Hej!



Vill bara säga att jag följer din blogg dagligen :) Började följa den hösten 09, via en annan tjej som följde den :)

Och din dotter Vilma är så sööt :)

Nu tänkte jag bara säga att jag vill gärna länka till din blogg, så andra kan hitta till den :)



Även super fin teckning :)

Kram Helena

2010-01-21 @ 13:14:41
Postat av: Steffi med Liam och Néa

Åh den var jättefin och det är ju för en god sak så jag skulle absolut vilja ha den. :)

2010-01-21 @ 13:28:15
URL: http://steffiiis.blogg.se/
Postat av: Malin

Vad härligt att höra att ni mår bra! Hon är så otroligt söt lilla Vilma....precis som sin storebror <3



Teckningen är jättefin, skulle absolut vilja beställa en....

Jag skulle nog ha den själv.....och varje gång jag tittar på den så kommer jag att tänka på Victor och på hur din blogg har fått mig att se på saker i livet på ett helt annorlunda sätt än förut...



Kram

2010-01-21 @ 13:31:12
URL: http://idaoliver.blogg.se/
Postat av: Elin

Jag vill också köpa en!! Den är så vacker!!

Vilken bra idé! Du är verkligen duktig på att teckna! Kram Elin

2010-01-21 @ 13:37:06
Postat av: cecilia

Jag vill jätte gärna oxå köpa bilden men jag kan inte hitta någon mailadress :(

Tack för allt du delar med dig, det första jag gör när datorn är påslagen är att gå in här å kolla om det är något nytt skrivet och sedan blir det ett antal besök till underdagen, inte bara för att se om det kommit något nytt utan även för att njuta av alla underbara bilder.

kram

2010-01-21 @ 13:59:43
Postat av: christine

Vad vacker! Jag tycker att den lilla killen utan hår ser ut att vara lille Victor som har det bra i himlen med andra barn och en stor skyddande ängel. Jättefin målad.. jag hoppas också det ser ut sådär.

2010-01-21 @ 14:23:10
Postat av: Marga

Jättefin bild. Jag har beställt den på din mailadress.



KRAM

2010-01-21 @ 14:34:32
Postat av: Anja Knoll

Hej Sofie med familj !

Så ljuvlig lilla Wilma är, finns inte ord för er lycka.

När det gäller din bild så vill jag gärna beställa den men hittatade ingen adress , så jag hoppas på detta sätt kunna göra min bestälning.



Kram Anja

2010-01-21 @ 14:43:22
Postat av: Marianne i Kävlinge

Än en gång grattis till en otroligt dotter!

Jag vill, precis som många andra, också beställa bilden. Jag hittar dock inte din mailadress, du kanske kan skriva den i bloggen?

Den är jättefin!

Kram till dig och familjen

2010-01-21 @ 15:10:57
Postat av: Elin (sjuksköterska)

jahaa...läst lite snabbt innan idag, man skulle maila...men till vilken adress?

2010-01-21 @ 16:08:51
Postat av: Nina (mamma till två)

hej,

jag beställer en på en gång! =)

kram

2010-01-21 @ 16:30:08
Postat av: Marie (en mamma med 3små barn)

Du är duktig på att både skriva,rita å formulera dig i ord OCH bild!!!!

Du e toppen :))) ...minns så väl när du la ut bilden första gången,så mkt kärlek,värme å tro i den!!!



kramis

2010-01-21 @ 18:49:59
Postat av: Anonym

Vilken otroligt vacker och fin bild. Ha det Mvh Linda

2010-01-21 @ 20:01:04
URL: http://lindairma.blogg.se/
Postat av: Therese

Otroligt fin bild!



Ser att du har en mops, måste vara världens charmigaste ras? Har själv två stycken. :)

2010-01-21 @ 20:18:49
URL: http://tohlund.blogg.se/
Postat av: Helena

En ljuvlig liten dotter har ni fått. Beskrivningen som du gav i förra inlägget om att få vara mamma igen berör mig oerhört! Du beskriver dina känslor så otroligt fint. Jag hoppas ni får en härlig tid farmför er tillsammans med fina familjen. Bilden du tecknat är fantastisk, och går pengarna till barncancerfonden är det självklart att jag vill ha en också=)

KRAM på er alla

Helena

2010-01-21 @ 20:34:58
Postat av: Linnéa Dolk

Jag vill mer än gärna köpa den! kan man köpa fler ? kramar

2010-01-21 @ 21:23:37
Postat av: jennie

Å vilken tur:) Sedan du la ut den här på din blogg har jag varit inne och kikat på den 1000 tals gånger,man fastnar direkt för den.Visade sambon och sa att jag funderade på att kontakta dig och fråga om jag kunde få köpa en kopia och få tatuera in bilden...Men den görs sig nog allra bäst kanske i en ram på väggen:) så räkna med att jag kommer beställa! Ha det bäst! kram kram

2010-01-21 @ 22:30:54
Postat av: Jonelin

Kikar in efter en lång tid utan dator.. Alla i familjen har haft vinterkräksjukan.. :-(



Först och främst vill jag gratulera er till nyskottet i familjen.. Som jag väntade dag för dag tills sjukdomen slog till här.. :-(



Och så kul att se bilder när man väl möts av nyheten (ngt försenat men ändå)! :-)



Hon är verkligen bedårande och jag önskar er alla lycka och gratulationer till mamma och pappa såklart!



För det andra så vill även jag beställa en bild! Den är otroligt gripande och vacker och ger mycket hopp.

Kontaktar dig på mejlen när jag kan. :-)



Tack än en gång för din underbara blogg som gör att man stannar upp i vardagen.. Får tårar i ögonen och gång på gång försöker njuta av alla stunder med sina nära och kära.. Det har stärkt mig sååå många gånger. Och fått mig att försöka uppskatta även de jobbiga stunderna som mamma..



KRAM!

2010-01-21 @ 22:59:56
URL: http://jonelin.wordpress.com
Postat av: Tezzan

Hej Sofie. Ville verkligen säga att du har en jätte fin blogg. Jag tycker du verkar vara en OTROLIGT stark människa.



Många Kramar Thereze (gammal bålstabo)

2010-01-21 @ 23:47:14
URL: http://crazytezz.blogg.se/
Postat av: Amy

En sån tar vi gärna :)... Skriver du ut pris m.m. här eller ska man maila direkt?



Nu har jag läst din bok. Läste den i ett svep. Kunde inet sluta läsa denna sorgliga historia! Ni är kämpar!

2010-01-22 @ 00:02:56
URL: http://www.olimy.blogspot.com
Postat av: Kristin

Jättefin teckning. Otroligt duktig på att teckna är vad du är :) Jag hoppas innerligt att det är så det ser ut i himlen...

2010-01-22 @ 00:05:21
URL: http://littlemissred.blogspot.com
Postat av: Anna WWmor

Hej hej igen.. Du är ju suverän på att teckna/måla också!! Jätte fin!! Jag beställer också en såklart!!



kram!

Anna

2010-01-22 @ 08:44:26
Postat av: Maria

Det känns verkligen bra att läsa när du skriver att du känner ett lugn. Det måste vara en underbar känsla för dig.



Bilden är jättefin! Jag måste ha missat den. Jag vill gärna ha en, jag skickar en beställning på mail.



Kram

2010-01-22 @ 09:24:06
Postat av: Therése

Grattis på namnsdagen Victor!

2010-01-22 @ 09:39:53
Postat av: Maja

Otroligt vacker bild

2010-01-22 @ 09:52:09
URL: http://mcaria.blogg.se/
Postat av: Sofija

Du är verkligen en naturbegåvning när det gäller allt!

Du är duktig på att sjunga, tecknar fantastisk, får söta barn, osv:)

2010-01-22 @ 10:07:02
URL: http://justflippacoin.blogg.se/
Postat av: Stella

Fredag 22/1-10



GRATTIS LILLA PRINS ÄNGELN VICTOR PÅ NAMNSDAGE*N!!



Vill ju hoppas att du sitter på ditt lilla moln däruppe och kikar ner på oss samtidigt som du äter en riktigt god tårta där det står Victor på!



Har tittat på filmen om dig, igen! Vet inte hur många gånger jag sett den nu. Men jag vet att jag kan se den igen och igen och igen! Så fin du var, så glad, en riktig liten kämpe! Tänker på dig varje dag och hur du berört så många människor som aldrig träffat dig! Lilla gubben!



2010-01-22 @ 10:50:27
Postat av: Camilla (Melkers mamma)

Grattis Victor på namnsdagen!



Hoppas att ni alla mår bra. Sååå söt hon är lilla Vilma :).



Kramar

2010-01-22 @ 11:51:06
Postat av: En medmänniska

Blir varm inombords av att läsa att det börjar infinna sig ett lugn inom dig Sofie. Hoppas Peter också kan börja känna det.

Idag var hon egentligen beräknad er lilla Vilma, på Victor-dagen men Victor såg till att det blev den 14:e istället. Vilken stark kärlekshälsning att skicka ut sin lillasyster just då. Jag tror hela himlen jublade med oss alla och din vackra teckning säger allt. Fantastisk!

Så fint att så många hört av sig om den och att pengarna kommer gå till Barncancerfonden!



Kram Malin

2010-01-22 @ 14:46:54
Postat av: Kim

Hej Sofie.

Har följt din blogg ett tag, och kan inte minnas att jag har läst den en enda gång utan att fälla tårar. Man blir rörd till tusen av dina ord. Och jag kan inte säga att jag förstår sorgen efter eran lilla fina Victor. Minns första gången jag läste din blogg och gick tillbaka i tiden och läste om allt ni gått igenom, och minns att jag sa för mig själv att detta är inte rättvist. Och att förlora sitt barn är nog den värsta saken i världen.

Vill önska er all lycka till i livet och Grattis till lilla Vilma. Hon är super fin och kan se drag från Victor i henne.

Många värmade kramar:)

2010-01-23 @ 17:11:48
URL: http://onebabyone.blogg.se/
Postat av: Malin Källström

Jag skulle vilja ha en =)

2010-01-26 @ 23:05:07
URL: http://loveandhate.bloggagratis.se/
Postat av: Tessan

Hej Sofie,

Har inte varit inne på ett tag nu då jag varit iväg till London med jobbet. Vad stor lilla Vilma har blivit. Som vanligt ser ni ut att göra det bästa av livet. Jag är lite nyfiken på hur det känns med Vilma och hur det kändes på förlossningen. Du var ju orolig för detta... (Du kanske har skrivit om det redan iofs, ska gå tillbaka och läsa.) Förstår dock om du inte vill berätta...



Jag vill givetvis köpa din teckning. Den är underbar och som Malin skriver, jag vill ha den själv som en påminnelse om Victor och att ta tillvara på livet.



Kramar,

Tessan, mamma till Ida och Tim

2010-01-30 @ 13:35:13
URL: http://tessanova.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:
Innan du kommenterar, har du läst inlägget?:


Trackback