Girl power!!!

        DATUM: 2010-01-30 TID: 23:52:23

Som många av er säkert vet, så skall min älskade lillasyster bege sig i väg på en lång och utmanade resa på Tisdag och arbeta som volontär i ett av de fattigaste områdena i Indien.
Hon blir borta i 3 månader, och för oss som hörs varje dag och har ett väldigt nära förhållande så känns det som en evighet.
Jag har svårt att tänka mig att Vilma kommer att vara över 3 månader när hon kommer hem... Ofattbart.


Jag är så stolt och imponerad att hon vågar sig ner dit alldeles själv, för att kasta sig in i en främmande och oviss värld, full av missär, fattigdom och ren död.
För det dör faktiskt barn på gatorna därnere, mitt framför dina fötter.
Efter allt som vår familj har gått igenom det senaste året så krävs det nog oerhört mod och en enorm styrka att  klara av en sådan här resa, och som storasyster så oroar jag mig så klart. Hon är ju faktiskt min lillasyster.=(

Jag vet inte vem som kommer att sakna vem mest, men det känns som att en stor del av mig flyger i väg med henne och att jag och Vilma kommer att räkna dagarna tills hon är tillbaka.

Jag önskar med detta inlägg, min syster Josefine ALL lycka och välgång på sin resa och att hon återväder som en ny och starkare individ, full med livsgivande erfarenhet och många spännande historier att berätta. 
Jag hoppas att Victor kommer att hålla ett vakande öga på moster där nere och att han håller henne sällskap så att hon inte känner sig ensam.

En sak vet jag i alla fall säkert. Barnen som hon åker till, kommer att få VÄRLDENS bästa och coolaste volontär och att de kommer att älska henne!!

                                                        
                                                          LOVE YOU SIS!! YOU ROCK!
                                                           
                                                            Det behövs fler som du =)







     En av de sista kvällarna på väldigt länge för moster och Vilma.
    De passar på att mysa lite i Victors rum och jag försöker diskret att föreviga deras stund tillsammans






           
   






                 



Jag och Vilma kommer att sjunga en av mina favorit sånger som jag alltid sjöng när jag var liten och pappa jobbade borta på veckorna.

"Evert Taubes - Brevet Från Lillan"
Ändrar dock "pappa" till "moster" i stället i texten och dedikerar den till henne...




Moster, kom hem för vi längtar efter dig
Kom innan sommar'n är slut, lilla moster
Åskan har gått, och om kvällen blir det mörkt
Stjärnorna syns nu på himlen igen


Allt jag vill ha är ett halsband av korall
Ingenting annat det kostar för mycket
På våran tomt är det nu så mycket bär
Och fullt med ungar har fåglarna här...


 

 


Kommentarer
Postat av: Anonym

dagarna kommer gå fort :) man hinner knappt blinka ^^

2010-01-31 @ 00:44:37
URL: http://izabellaingvarsson.webblogg.se/
Postat av: Emma

Vad fint skrivet!! Det ska nog gå bra och dagarna kommer flyga förbi :) kram

2010-01-31 @ 01:10:51
URL: http://emmaanystrom.blogg.se/
Postat av: Nina

Så fina foton! Och fint skrivet.. Blev lite fuktig i ögona.. Det går nog bra ska du se och Victor vakar över henne, var så säker!

Kram Nina!

2010-01-31 @ 06:38:15
URL: http://nina-livetistort.blogspot.com
Postat av: Yvonne

Sofie,vi är också stolta över Josse.Klart det blir tomt för dig,och hon kommer längta ihjäl sig efter Vilma.Lillasyster kommer att göra en fantastisk insats för barnen där,var så säker.KRAAAAM..

2010-01-31 @ 08:33:47
Postat av: Hanna K

Åh vad fint skrivet, och vilken cool tjej din syster är! Jag blev oxå lite tårögd. Förstår att ni kommer längta efter henne.

Kram!

Postat av: Sol och Måne

Vilka underbara bilder på Josse och Vilma! Tänk vad mycket Josse kommer att ha och berätta när hon kommer hem. Tror säkerligen allt kommer att gå bra! Tre månader kan tyckas som tre år när man skall vara ifrån varandra men innan man hinner blinka så är hon snart hemma igen.



Mina ögon drogs inte bara till Josse och Wilma på bilden utan även till Victors lilla motorcykel och hans keps. Känns nästan som att Victor skulle titta fram där bland leksakerna också. Lilla gulleprinsen.

2010-01-31 @ 10:35:35
Postat av: Helena

Heja dig Josse! ´Vi behöver fler som du i världen!

Stå ut syrran! Hon kommer hem full av erfarenhet och kärlek till dig och lilla Vilma! Och som du själv skrev...Victor är självklart med och vakar över henne=)

kram TILL ER FANTASTISKA MÄNNISKOR SOM GER SÅ MYCKET PÅ OLIKA SÄTT TILL OSS RUNT OM I VÄRLDEN!!

Helena

2010-01-31 @ 11:14:24
Postat av: Sussi

Fint kort på din syster och eran Wilma. Jag kan lova dig att din syster kommer att få uppleva massor när hon är där, har en kusin som kommer hem om ca 5 veckor där ifrån här då jobbat som volentär där i 4 månader



Kram

2010-01-31 @ 12:03:41
URL: http://www.bellaochputte.se
Postat av: Jenny i Skåne (mamma till tre)

Så fint skrivet till din modiga syster, och vilka fina bilder, man blir riktigt rörd..:) De tre månaderna kommer säkert att gå snabbare än du kan ana!

2010-01-31 @ 12:32:31
Postat av: Maria

Tiden kommer att gå fort. Och vilken fin insats hon gör din syster. Det är en enorm insats hon gör för barnen i Indien!



Bilderna är verkligen fina. Precis som Sol och Måne skrev så lade jag märke till Victors motorcykel och keps. Jag tänker på sista avsnittet av Sjukhuset när han for runt i kulvertarna på Ackis.



Kram

2010-01-31 @ 15:50:25
Postat av: Amanda<3

så fina bilder, hoppas verkligen att det går bra för din lillasyster i indien...tänker på er.kramar!

2010-01-31 @ 22:20:40
URL: http://jessicaaamandaa.blogg.se/
Postat av: ParadisFrida

Lycka till på resan Josse! Tycker att det är fantastiskt modigt av dig att åka iväg själv och jag vet att du kommer att göra stor skillnad för alla barn som du kommer att träffa i Indien. För dom barnen som träffar dig kommer alla att få lite av din styrka och kärlek, precis som du gav Victor styrka, glädje och kärlek när han var så dålig...



Lille Victor flyger nog i sin "koppe" och tittar till sin moster när hon är så långt borta på äventyr!



Kramar till er alla!



Victor för alltid i mitt hjärta....

2010-02-01 @ 10:56:20
Postat av: En medmänniska

Så rörd när jag tittar på bilderna ifrån Victors rum där moster Josse och Vilma ligger och myser och dina rader Sofie.

Din syster väldigt modig som åker dit, är säker på att hon kommer göra en stor insats och barnen kommer älska henne. Och så sant du skriver ParadisFrida att lilla Victor flyger efter i sin "koppe" och ser efter sin älskade moster.



Kram Malin

2010-02-01 @ 11:15:07

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:
Innan du kommenterar, har du läst inlägget?:


Trackback