Att vara mamma - en gåva

        DATUM: 2010-07-01 TID: 15:17:18

Är såå trött så trött, och det enda som kan få mig på gott humör just nu är lilla Vilma.

Jag vet att jag har sagt det här förut, men det tåls att säga igen.

Finns det något bättre än att vara mamma, och att ligga tätt intill sin lilla älskling, känna doften från den varma kroppen och låta den lilla handen gripa tag om ditt finger. Greppet är hårt men samtidigt ömt och blicken som borras djupt in i din vittnar om den djupaste kärlek .

För mig finns det inga bättre stunder än dessa, när mitt barn och jag gosar varandra till sömns och sedan ligger tätt, tätt intill varandra i en gemensam famn som endast VI delar.

Det värsta med att förlora Victor var saknaden och begäret av stunder som dessa. Från att dela allt, till att inte ha någonting tillsammans längre... Jag känner den saknaden VARJE dag och därför är det extra värdefullt för mig att ta vara på varje sekund jag kan.

För jag vet... Jag vet hur allt man har kan gå förlorat på en enda sekund, och hur viktigt det är att veta att vi bara har våra barn till låns, och att ALDRIG ta dem för givet.

Jag skall bli den bästa mamman jag kan förmå mig att vara för Vilma, för hon förtjänar varje uns av styrka, omtanke och kärlek av mig, precis som han gjorde.





Jag och Victor, sommaren -08


Kommentarer
Postat av: MrsMLG

Åh, mina ögon fylls ännu en gång av tårar. Vilken underbar bild, där ni två så nära sitter och myser i solgasset. Ändå är den så smärtsam att jag nästan inte orkar se. Jag är säker på att Victor fortfarande kommer och kryper upp precis så där bredvid dig. Sitter tyst intill och är med dig i tanken. Kram Åsa

2010-07-01 @ 15:31:19
URL: http://mrsg-aquestionoflust.blogspot.com/
Postat av: Annika

Vilken härlig bild, och vad härligt att du njuter så mycket och tar till vara alla stunder med Vilma.

2010-07-01 @ 15:36:53
Postat av: Anna

Jag tror också att Victor sitter brevid dig ibland och myser...jag är helt övertygad om det!



Kram Anna

2010-07-01 @ 16:00:36
URL: http://theooliwer.blogg.se/
Postat av: Yvonne - en mamma i Handen

Åh,vilken underbar bild...berör ända in i hjärtat.



Kram / Yvonne

2010-07-01 @ 16:34:22
Postat av: sandra

Åh så sött. :( han finns nog där med dig och vilma. han lever genom vilma. att det kunde bli så fel, vilket livs-öde en del får genomgå. :(



MEN tillsammans kan ni överleva allt. du & vilma och resten av familjen ;) det har vi ju verkligen fått se.



alla styrkekramar till er.

2010-07-01 @ 17:10:27
URL: http://orginoox.blogg.se/
Postat av: linda

vad har du för snygg tatuering? kan du lägga upp en bild på den?

2010-07-01 @ 17:56:44
URL: http://lindaakaviggo.blogg.se/
Postat av: Ännu en medmänniska/mamma till 3

Verkligen en fin bild - så fina tillsammans!

Kram

2010-07-01 @ 20:35:45
Postat av: Elin

Dina ord är så sanna! Det är det bästa som finns att få äran att vara mamma. Att få dela livet så fullkomligt med någon är det mest värdefulla man kan uppleva. Jag är så glad att du har Vilma att mysa och gosa med, men samtidigt smärtar det mig så att inte Victor finns kvar att vara med er. Om det bara kunde fått vara annorlunda. Varma kramar! Elin

2010-07-01 @ 21:24:27
Postat av: En medmänniska

Åh vilken bild på er ♥ så oerhört fin. Kära lilla prins vi tänker på dig. Jag hoppas innerligt du och Feie är tillsammans och har det bra ♥



Kramar Malin

2010-07-01 @ 21:54:20
Postat av: Nenne

Underbara Mamma-barn stunder kan man aldrig få för mycket av. Min sambo klagar ibland på att våran 1 1/2 ligger för mycket i våran säng! Men det är ju något speciellt med det, en gåva som man ska ta tillvara på!

2010-07-01 @ 21:58:01
Postat av: Sophie mamma till Nellie

Vad vackert skrivet.

Sådana stunder är verkligen underbara och går bara att uppleva med sitt lilla barn. Så rätt beskrivet. Blir helt tårögd. Vilken fin bild! Kramar!

2010-07-01 @ 22:31:58
URL: http://beylejd.blogg.se/
Postat av: Jenny i Skåne(mamma till tre)

Vilken underbar bild på er båda. Ögonen tåras när jags er den, ni borde få sitta så i sommar också. Du skriver som vanligt så klokt och vackert, och jag är säker på att du är den allra bästa mamma som Vilma kan ha. Kramar.

2010-07-01 @ 22:54:49
Postat av: Maria

Verkligen en vacker bild jag blir alldeles tårögd.



Ja, att vara mamma är en sann gåva och det är klart att jag alltid har tänkt det. Men genom dig och lilla Victor har det blivit ännu mer tydligt.



Kram

2010-07-02 @ 08:08:00
Postat av: Tessan

Det går inte en dag utan att jag tänker på Victor och på er!



Du ska veta att allt du delat med dig av har hjälpt mig att bli en bättre mamma. Jag försöker verkligen också ta vara på minsta lilla stund med mina barn. Visst kan jag bli arg på dem och ibland kommer monsterrösten fram, ibland känns vardagslivet bara otroligt jobbigt - men då tänker jag på er och känner sådan otrolig tacksamhet för att jag faktiskt har detta liv. Tack underbara Sofie för att du hjälper oss andra att ta vara på våra oförutsägbara liv!!!



Kramar,

Tessan

2010-07-02 @ 08:51:48
URL: http://tessanova.blogg.se/
Postat av: Tess

Vilket vacker kort på dej och Victor..ni ÄR och delar den stunden..otroligt.. Känns som bilden beskriver precis det som du skriver...Allt kan ryckas från en på en skund vi vet inte vad som väntar oss på nästa blad, det är så viktigta att leva här och nu och det är ju det som gör livet så värdefullt att det aldrig kommer tillbaka eller kan göras om..Men det kan hellre alldrig ta ifrån oss det som varit och de stunder som vi haft..

Stunden mellan dej och Victor på bryggan kommer alltid finnas kvar..



Massa kärlek tänker på dej och victor varje dag, ni finns i mitt hjärta



kram Tess mamma till 2 grabbar

2010-07-02 @ 08:58:41
Postat av: Hanna K

Jättevacker bild!!!

Precis som Tessan skriver så går det faktiskt inte en dag utan att jag tänker på Victor, han och er historia har berört mig så djupt. Och dina inlägg får mig alltid att känna så stor kärlek till mina barn och lycka och tacksamhet...

Kram!

Postat av: Ida♥

Bilden är precis som alla andra har sagt. Vacker.

Det ser så mysigt ut när ni sitter där vid bryggan vid solen.

Det jag tycker är synd att ni inte får uppleva samma som bilden igen med honom, men istället får ni sitta där med Vilma istället och ha det mysigt. Jag tycker att det sprider så mycket kärlek mellan er två, Victor och du vid bryggan.

Många kramar

2010-07-02 @ 09:39:18
Postat av: Jennifer med sonen Lukas

Ååh så fint skrivet!

Och bilden är fantastisk, den berörde mig till till tårar. Jag tänker på er!

Kramar

2010-07-02 @ 10:10:13
URL: http://ettuddanamn.blogg.se/
Postat av: Kajsa

Otroligt fin bild och såna vackra ord.

Lewis såg en bild på sig själv och Victor häromdagen. Jag sa ingenting, utan iaktog honom. Han log och sa "Bada med Victor". Fina minnen även hos min lilla kille alltså.

Kramar från oss

2010-07-02 @ 12:49:09
URL: http://redman.blogg.se/
Postat av: Therese

Gud va fint skrivet...

Beundrar din styrka....även när du känner dig svag..

Vilken fantastisk bild, gråter när jag ser lille victor, som mamma så "känner" man med er...

Vad är det för tatuering du har i svanken?,, kan du sätt in en bild på den?

Kramar från mig

2010-07-02 @ 17:58:04
URL: http://kenzobebis.blogg.se/
Postat av: Malin (UngMamma)

Ögonen fylls med tårar varje gång du skriver om Viktor. Jag kan inte föreställa mig hur det känns när det har hänt en själv. Läser din blogg regelbundet och jag beundrar dig enormt mycket.

Kramar från mig!

2010-07-02 @ 20:42:51
URL: http://creatiiv.blogg.se/
Postat av: Heidi

Vilken fantastiskt fin bild. Och oerhört fint skrivet Sofie! Massor med kramar från Heidi

2010-07-02 @ 21:53:27
Postat av: ParadisFrida

Dina ord träffar rakt i hjärtat!



Tänker på er och önskar er allt gott. Kramar om!



Victor för alltid i mitt hjärta.....

2010-07-03 @ 10:23:44
Postat av: Anonym

Vad underbart du skriver om kärleken från en mor tills sitt barn. Och vilken vacker bild.

2010-07-03 @ 13:03:26
URL: http://hakanssons.webblogg.se/
Postat av: Jessika

Jag kan inte annat än hålla med. Smärtan du känner.. jag vågar inte ens föreställa mig. Jag har varit med om mycket nog att aldrig ta min dotters liv förgivet men det är ju ändå inget mot det du varit med om. (bla var både hon och jag var aldeles för risigt på det i slutet av graviditeten)

Men den kärleken och det du skriver om hur du njuter av Vilma. Det finns verkligen ingenting bättre.Det är verkligen en gåva.

2010-07-03 @ 15:23:42
URL: http://tuffinghund.blogspot.com
Postat av: Therese

Håller med dig i dina ord om att vara mamma, det finns ingen närmare upplevelse än att vara just mamma och ha förmånen att få vara nära sitt barn. Tänk om jag hade vetat detta tidigare i livet då hade jag nog bara velat vara mamma ,) Nu får jag ägna all min tid åt det lilla underverk som finns hos mig för här är det för sent för fler.



En underbar blid på dig och Victor <3

2010-07-04 @ 15:50:42
URL: http://viskarpaminaxel.blogg.se/
Postat av: Anna L

Vilken otroligt vacker bild! Det är så konstigt med sorg och saknad. Den finns ständigt där som en slags kompis på vägen. Man önskar att den inte fanns där men för anledningen till att man har den är att man har förlorat den man älskar. Ibland är den mer närvarande och ibland något mer i fjärran. Det är den som gör våra minnen levande och man känner sin älskades närvaro men samtidigt saknar man att ha den nära på riktigt. Att älska är det vackraste men också det smärtsammaste..... Livet lär en till slut att ta vara på varje fag man lever... Ligger sannerligen något i att man ska leva och älska varje dag som om det vore den sista i ens liv för man vet aldrig vad morgondagen bär med sig! Styrkekramar till dig!

2010-07-05 @ 08:07:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:
Innan du kommenterar, har du läst inlägget?:


Trackback